Keksi termi "kihlaliitolle"!
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, millä sanalla voisi mielestänne kutsua parisuhdetilannetta jossa on tehty keskinäinen sopimus suhteen (elinikäisestä?) pysyvyydestä ja ehkä hankittu sormukset merkiksi ilman aikomusta avioliittoon?
Tiedän että jotkut haluaa kutsua sitä kihloissa oloksi, mutta aika moni ei koska sillä sanalla on jo olemassa käytetty, tarkoin määritelty tarkoitus joka ei ole tämä. Joten te jotka ette halua kutsua edellä mainittua kuviota kihlaukseksi/kihlaliitoksi, osallistukaa aivoriiheen uudesta sanasta!
Kommentit (1823)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan kihloissa:) ei varmaan naimisiin mennä, mutta kihloihin mentiin joskus, tää on hyvä näin. Mun mielestä ei olla erityisen wt, mut jos jollekin me ollaan, niin ok. Kihloissa oltu 19v ja monet on tässä ajassa menneet naimisiin ja monta kertaa:D
Kihlaliitto on kyllä jotenkin luomumpi ja raikkaampi, kun siinä ei ole elatusvelvollisuuksia tms. hankaluuksia. Eikä vaikuta etuuksiinkaan (ellei asuta yhdessä).
Kuvailit juuri seurustelusuhteen. Miksi se sana ei teille kelpaa, vaan pitää väärinkäyttää kihlaus -termiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan kihloissa:) ei varmaan naimisiin mennä, mutta kihloihin mentiin joskus, tää on hyvä näin. Mun mielestä ei olla erityisen wt, mut jos jollekin me ollaan, niin ok. Kihloissa oltu 19v ja monet on tässä ajassa menneet naimisiin ja monta kertaa:D
Kihlaliitto on kyllä jotenkin luomumpi ja raikkaampi, kun siinä ei ole elatusvelvollisuuksia tms. hankaluuksia. Eikä vaikuta etuuksiinkaan (ellei asuta yhdessä).
Kuvailit juuri seurustelusuhteen. Miksi se sana ei teille kelpaa, vaan pitää väärinkäyttää kihlaus -termiä?
Yleensä ollaan seurusteltu hyvän aikaa ennen kuin menty kihloihin tai avoliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ollaan seurusteltu hyvän aikaa ennen kuin menty kihloihin tai avoliittoon.
Ensimmäisessä pitkässä suhteessani epävirallinen avoliitto alkoi suunnilleen ensitapaamista seuraavasta yöstä. Epävirallinen siksi, että meillä oli toisen kesätyön vuoksi välimatkaa ja sitten kaksi kämppää, minulla kimpöakämppä ja hänellä yhdelle tarkoitettu opiskelija-asunto, jossa sitten alussa majailimme. Meni vähän aikaa yhteisasumisen virallistamiseen. Käytännössä seurustelua ilman yhdessä asumista ei ollut, se suhde oli jo alussa selvä peli. Vuosien päästä kuitenkin erottiin, kun ajan myötä erilaisuus alkoi korostua ja hiertää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei väärin käytä mitään. Termistön merkitys vaan laajentuu vuosien saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisessä pitkässä suhteessani epävirallinen avoliitto alkoi suunnilleen ensitapaamista seuraavasta yöstä. Epävirallinen siksi, että meillä oli toisen kesätyön vuoksi välimatkaa ja sitten kaksi kämppää, minulla kimpöakämppä ja hänellä yhdelle tarkoitettu opiskelija-asunto, jossa sitten alussa majailimme. Meni vähän aikaa yhteisasumisen virallistamiseen. Käytännössä seurustelua ilman yhdessä asumista ei ollut, se suhde oli jo alussa selvä peli. Vuosien päästä kuitenkin erottiin, kun ajan myötä erilaisuus alkoi korostua ja hiertää.
Itsekin olen muuttanut avoliitosta avoliittoon käytännössä seurustelematta päivääkään ja hyvin menee edelleen, 21v yhdessä. Tosin mentiin kihloihinkin ilman avioaietta ja naimisiinkin silti myöhemmin päädytty.
Vierailija kirjoitti:
Open Return Ticket.
Tää on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Open Return Ticket.
Tää on hyvä!
Kiitos, kerrankin mullakin välähti 😊
Eikö kihlaliitto ole sellaisenaan hyvä. Olen viime vuosina nähnyt sitä käytettävän yhä enemmän.
Pseudokihlaus on myös hyvä nimike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei väärin käytä mitään. Termistön merkitys vaan laajentuu vuosien saatossa.
Ei laajennu. Olet vain pikkutytöstä asti käsittänyt termin väärin, etkä kykene nyt millään myöntämään sitä, niin olet keksinyt hädissäsi, että termi on laajentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laajennu. Olet vain pikkutytöstä asti käsittänyt termin väärin, etkä kykene nyt millään myöntämään sitä, niin olet keksinyt hädissäsi, että termi on laajentunut.
Jaahas, tylsää taas tänäänkin? Otan osaa...
Vierailija kirjoitti:
Avoliittohan se on.
Eikä tarvita enää yhtään lisänimitystä mukaliitolle.
Ehkä vapaaehtoinen avoliitto voisi olla hyvä nimitys, avoliittostatuksen kun saa ihan ilman valintaakin ja jopa vaikka ei sitä haluaisi.
Mikä ihmeen vapaaehtoinen avoliitto?!? Onko niitä pakollisiakin avoliittoja olemassa?
Kyllä yhdessä asuminen sormuksilla tai ilman on AVOLIITTO, ei mikään mukaliitto tai vapaaehtoinen avoliitto. Tätä on tietysti vaikea ymmärtää, mikä itse on pakollisessa avioliitossa vailla uskallusta erota! Ei se avioliitto tai lupaus avioliitosta tuo onnea, kyllä ne on ihan muut asiat.
"Melkein, mutta ei ihan-liitto"
Jaahas, joku yrittää väen väkisin pitää tätä hengissä. Sellaista se on, kun meni häviämään =D.
Vierailija kirjoitti:
"Melkein, mutta ei ihan-liitto"
Meillä on rakkaudentäyteinen avoliitto ja naapurillamme näyttäisi olevan kärsimystä täynnä oleva avioliitto. Kumman valitsisitte?
Kyllä tätä ketjua ennemmin näyttävät pitävän yllä kihlaliiton alapeukuttajat.
Ei se avioliittoon vihkiminen tee liitosta yhtään sen kestävämpää, oikeampaa tai sitovampaa, valitettavasti.
Joku ei-juridinen parisuhteen juhlistus olisi kyllä tervetullut uusi juhlamuoto, koska nykyään on paljon ihmisiä, jotka ovat loppuiän parisuhteessa, mutta eivät voi perintösyistä olla avioliitossa, eivätkä asu yhdessä osoitteessa avoliitossa.
( ja testamentit on tässä ketjussa siis käyty läpi jo moneen kertaan, niillä ei voi sulkea pois lesken asumisoikeutta)
Ehkä laindäädäntöäkin voisi uudistaa tältä osin.
Kestotilaus.