Jääkaapissa kauheasti puolukkasurvosta, mitä tuolla tekee?
Äiti toi tuollaista. Miksi puolukka pitää ylipäänsä survoa? Käyttötapoja?
Kommentit (31)
Poronkäristys, ryynimakkara (sisältäen mustamakkaran), maksa. Voi syödä muidenkin liharuokien kanssa.
Tee siitä mehua, lisää vähän vettä ja sitruunahappoa, anna seistä muutama päivä. Siivilöi. Netissä on ohjeita.
Ala syödä älyttömästi kaalilaatikkoa tai maksalaatikkoa. Niiden kanssa puolukkasurvos on ihanaa. Voit myös tehdä vispipuuroa.
Vispipuuroa! Pakkaseen osa ja sitten juurikin esim kaalilaatikon kanssa
Raakakakkua. Sitä pakastimeen valmiiksi paloiksi leikattuna. Saat aina terveellisiä välipaloja.
Ne puolukat on ruokaa, sä voit syödä ne.
Melkein minkä tahansa ruuan lisukkeeksi sopii tai puuron päälle. Vispipuuro jo mainittiinkin,on hyvää.
Minä heitin roskiin kun naapuri toi. Kuten myös ämpärillisen niitä hilloja vai lakkoja vai mitä ne nyt on.
En ole niin köyhä että tuollaisia pitäis syödä.
Kokeilepa sekoittaa kylmään maitoon puolukkasurvosta 😋
Syön joka aamu rahkan/maustamattoman jogurtin kanssa. Joskus laitan kaurahiutaleita joukkoon tuorepuuroksi. Illalla teen, aamulla syön ; )
Vierailija kirjoitti:
Minä heitin roskiin kun naapuri toi. Kuten myös ämpärillisen niitä hilloja vai lakkoja vai mitä ne nyt on.
Hillat ovat todella kalliita ja myös hyviä. Olisit pannut säilöön.
Mä syön mm. ruispuuron, pinaattilettujen, erilaisten kiusausten ja tietysti maksalaatikon kanssa.
Kysyit miksi puolukat survotaan. Säilyvät omassa mehussaan hyvin,kokonaisina homehtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ei hyvän ravinnon päälle mitään ymmärräkään :)
Tee marjapuuroa, pirtelöitä, smothieta, survosta poron kanssa, lihapullien jne
Vierailija kirjoitti:
Raakakakkua. Sitä pakastimeen valmiiksi paloiksi leikattuna. Saat aina terveellisiä välipaloja.
Puolukkakinuskiraakakakku on herkkua, mutta siihen menee vain175 pari dl puolukkarusvosta per kakku.
Jos vaikka söisit.