Onko oikein, että sain varoituksen, koska join alkoholitonta punaviiniä töissä?
Olen ammatiltani siivooja ja siivosin punaviinilasi kädessä.
No pian paikalle tuli joku pugmhalluttaja tyyppi ja pomoni no puhalsin 0.0 promillea ja minut silti verikokeisiin ja sieläkin alkoholin osuusveressä 0.0.
Näytin pulloa heille ja siinä luki alkoholiton.
Sain silti varoituksen! Miksi?
Enhän minä tehnyt mitään kiellettyä!
Kommentit (25)
Siivotessa tarvitaan kahta kättä. Onneksi meidän työpaikalla ei voi näin käydä, kun siivoojat tulevat sinne turvatarkastuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole alkoholitonta viiniä, olutta, siideriä yms. Miksi et tee töitäsi kaksin käsin?
Miten niin ei ole? Kyllä on.
Totta. Hollannissa on kuulemma joku alkoholiton olut. Mutta ei Suomessa ainakaan.
Onhan niitä Suomessakin? Vai enkö nyt vaan tajua jotain?
Todennäköisesti et. Veikkaan että lainaamasi kirjoittaja tarkoittaa konkreettisesti alkoholittomia oluita, eli että niistä ei ole hitustakaan alkoholia. Niissä maitojauppojen hyllyiltä löytyvissä alkoholittomissa oluissa kun on kaikissa alkoholia ainakin jonkun verran. Alkoholittomanahan voidaan myydä alle 0,5 prosenttisia oluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole alkoholitonta viiniä, olutta, siideriä yms. Miksi et tee töitäsi kaksin käsin?
Miten niin ei ole? Kyllä on.
Totta. Hollannissa on kuulemma joku alkoholiton olut. Mutta ei Suomessa ainakaan.
Onhan niitä Suomessakin? Vai enkö nyt vaan tajua jotain?
Todennäköisesti et. Veikkaan että lainaamasi kirjoittaja tarkoittaa konkreettisesti alkoholittomia oluita, eli että niistä ei ole hitustakaan alkoholia. Niissä maitojauppojen hyllyiltä löytyvissä alkoholittomissa oluissa kun on kaikissa alkoholia ainakin jonkun verran. Alkoholittomanahan voidaan myydä alle 0,5 prosenttisia oluita.
Tota mä ajattelinkin mutta kun katselin lähi S-marketin valikoimia niin heti löytyi useita täysin alkoholittomia 0,0% oluita, esim. Koffin Crisp, Lapin Kulta, A le coq ja Rainbowin lagerit ja paljon muitakin.
Niin no et ole vieläkään vastannut mikä siinä huomautus lapussa oli huomauttamisen syynä!?!?
Minä taas en kaipaa trolleihin uskottavuutta. On aika kamalaa, jos joku kauhea asia vaikuttaa todelta tai jokin typerä tai ilkeä ajatus näyttää oikeasti olevan jonkun päässä.