Miksi isättömät ovat omineet isänpäivän?
Siis että he vetävät aina kaiken huomion itseensä kailottamalla suureen ääneen asiasta ja siitä, miten juhlintaa pitäisi muuttaa heidän mieleisekseen.
Kommentit (28)
Eiköhän tämä nyt ole aika karkea yleistys. Itse kun olin esim. ala-asteella niin askartelin sen isänpäiväkortin kiltisti kun ei mitään muita vaihtoehtoja annettu. Tein myös käsitöissä sen isänpäivälahjan. Menin sitten niiden kanssa kotiin ja piilotin kaapin perälle. Olisin arvostanut vain ja ainoastaan vaihtoehtoa tehdä jotain muuta. Ei sellaista ainakaan 90-luvulla annettu.
Kyllä arvostan kakkien muiden isiä ja tahdon, että ihmiset juhlivat sitä. Kyllä se silti lapsena kirpaisi kun olisi pitänyt itse mennä opettajalta kysymään, että saanko tehdä jotain muuta. Tunsin itseni luokan ainoana isättömänä lapsena jo muutenkin ns. muita huonommaksi. Kun se oli muutenkin arka paikka, en uskaltanut avata suutani.
Uusi ohje: opettaja EI SAA koko luokan kuullen kysyä 10-vuotiaalta tytöltä " jos isäsi on kuollut , kerro meille mihin sinun isä kuoli. Mikä oli ammatti ja minne on haudattu ???? Tämä tapahtui Töölössä Taivallahden koulussa.
ei kun lepakkparit ovat joutuneet vaikeaan jamaan kun joutuvat selittämään keinosiemennetyile lapsilleen että isää ei ole, kun muut lapset askartelee tarhassa isänpäivänkorttia. Tästähän tämä johtui. Lepakkoja ei saa suututtaa. Pitää saada valehdella.
toinen niitä "äiteistä" on isän roolissa, eli "läheisen "
Vierailija kirjoitti:
ei kun lepakkparit ovat joutuneet vaikeaan jamaan kun joutuvat selittämään keinosiemennetyile lapsilleen että isää ei ole, kun muut lapset askartelee tarhassa isänpäivänkorttia. Tästähän tämä johtui. Lepakkoja ei saa suututtaa. Pitää saada valehdella.
toinen niitä "äiteistä" on isän roolissa, eli "läheisen "
normaalia. minun nimi on alpo. tässä on ätini juhani ja tässä on isäni marko. tässä on isäni laura ja tässä on äitini sirpa.. olisitko ilonen jos oisit pentu ja menis vanhempainiltaa. arvaa noiden tollasten kakaroita kiusataan.
Miltäs tuntuu, kun ei ole isää? Mahtaa harmittaa.
En ole havainnut merkkejä tuollaisesta suuresta omimisesta.
Olisiko sinulla antaa jotain esimerkkejä? Muita kuin pari helsinkiläistä päiväkotia.
Aika vähän asiasta kirjoitetaan lehdissä, vaikka isättömyys on HUOMATTAVASTI yleisempää kuin äidittömyys.
Itselleni isänpäivä ei ole mikään positiivinen juhla, mutta ymmärrän toisten ilon.
Ihan oikein isättömille. Itkevät ihan turhasta.
Isänsätuhlaajien kaikki tiedot julkisiksi, jotta näiden kaveritkin tietää, että karkkia ja pullaaei saa antaa riskiryhmille. Sepelvaltimotauti periytyy.
Kaverin isä teki itsemurhan lokakuussa ja koko koulu nauroi sille seuraavat viikot.
Eihän se niitä pitäis haitata, kun muilla on hauskaa.
Yksikään isä ei menetä yhtään mitään, vaikka isätönkin saa viettää samaan aikaan läheisenpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein isättömille. Itkevät ihan turhasta.
Ihmetyttää tällainen asenne. Isättömän lapsen pitäisi olla jotenkin kova, olla välittämättä koko asiasta. Hymyillä kauniisti kun kysytään, miksi isä on hylännyt hänet.
Eihän se isättömyys sen lapsen vika ole. Ja nyt jälleen kerran. Kannatan siis isänpäivää ja sen juhlimista. Mutta, miksi ihmeessä havaitsen näissä keskusteluissa jopa vihamielistä asennetta isättömiä kohtaan?
T: 2
Huomionhakua, melko sairasta sellaista. Luulisi olevan tärkeämpääkin mietittävää kuin se, mikä juhlapäivän nimi on.
Vierailija kirjoitti:
Huomionhakua, melko sairasta sellaista. Luulisi olevan tärkeämpääkin mietittävää kuin se, mikä juhlapäivän nimi on.
Niin luulisi mutta kaikki isät ovat tästä vetäneet herneet nenään
Mun mielestä tässä isäinpäivässä ei ole yhtään mitään muuta ongelmaa, kuin kouluissa ja päiväkodeissa ne askartelutilanteet. Ehkä niissä tosiaan voisi lapsi itse valita askarteleeko isälle vai jollekin muulle läheiselle. Ihan tekemättä siitä sen enempää numeroa.
Muutoin isät ja isyys on päivänsä ansainnut. Ihan kaikilla kuitenkin on isä. Oli millainen tai missä tahansa.
Mikä perkele siinä on, että muutamalla aiheella pitää spämmätä koko foorumi täyteen? Tämä on varmaan sadas aloitus samasta aiheesta. Bannia vaan, ylläpito.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään isä ei menetä yhtään mitään, vaikka isätönkin saa viettää samaan aikaan läheisenpäivää.
Isätön viettäköön vaikka sitten läheisenpäivää, mutta isyys on niin arvokas asia, että se ansaitsee oman juhlapäivänsä.
Vierailija kirjoitti:
Uusi ohje: opettaja EI SAA koko luokan kuullen kysyä 10-vuotiaalta tytöltä " jos isäsi on kuollut , kerro meille mihin sinun isä kuoli. Mikä oli ammatti ja minne on haudattu ???? Tämä tapahtui Töölössä Taivallahden koulussa.
Miksi lapsien pitäisi kertoa koko luokalle ja uteliaalle opettajalle yksityisasioistaan? Pitäisitkö asiaankuuluvana, jos työnantajasi palaverissa kyselisi työntekijöiden vanhemmista, haudoista ja kuolinsyistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isätön viettäköön vaikka sitten läheisenpäivää, mutta isyys on niin arvokas asia, että se ansaitsee oman juhlapäivänsä.
Niin mikä oli ongelma? Ei isänpäivää olla poistamassa kalenterista..
Ehkä joku isätön on itse isä.