Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun työssä käyvä äiti joutuu tekemään myös kaikki kotityöt

Kaisa
11.11.2017 |

Olisiko antaa vinkkejä tilanteeseen...
Asumme omakotitalossa ja meillä on kaksi pientä lasta. Olen palannut töihin 3kk sitten ja samalla aloitin opiskelut työn ohessa. Mieheni käy töissä.
Kotona ollessani jouduin usein kuulemaan, että minulla on aikaa tehdä kotitöitä kun olen kerran päivät kotona. Todellisuudessa aikaa niiden tekemiseen ei juurikaan ollut, itku kurkussa niitä tein kaiken muun lomassa kun nuorempi lapsista valvotti paljon öisin ja olin todella väsynyt.
Ilmoitin miehelleni monta kertaa, että kun palaan töihin ja alan opiskelemaan, on hänenkin aloitettava osallistumaan ettemme huku paskaan. Silti mitään ei ole tapahtunut. Hän satunnaisesti täyttää tiskikoneen ja silloinkin yleensä pyynnöstäni. Jos hän siivoaa tapahtuu sekin pyynnöstä, siivoaa silloinkin vai vierashuoneen, jossa viettää paljon aikaa. Huone on suurimmaksi osaksi sellainen sikolätti, että siellä ei muut halua aikaansa viettää.
Lasten pyykkejä ja omiani on pakko pestä, sekä tehdä lapsille ruokaa. Suunnittelinkin nyt, että jätän kylmästi miehen pyykit pesemättä ja ostan kertakäyttöastiat keittiöön. Huomaisikohan sitten mitään, tämä ei ole mikään hotelli!
Rakkauteni häntä kohtaan on välillä todella koetuksella tämän asian takia. Välillä mietin miten ihanaa olisi asua pienemmässä asunnossa, missä olisi vähemmän siivottavaa.
Mitä tässä pitäisi tehdä?!?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno oletus sinulta! Kyllä olen kokoaikatyössä ja opiskelut hoidan lasten nukkuessa.

Vierailija
22/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako aloittaja myös kaikesta puolet opiskelija-osa-aikatyötekijänä?

Mies se varmaan sut elättää.

Missä kohti aloitusta luki, että aloittaja on osapäivätöissä?

Jospa antaisit aloittajan ihan itsensä vastata. 

Ei kun kerro sinä, missä kohtaa oli maininta osapäivätöistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno oletus sinulta! Kyllä olen kokoaikatyössä ja opiskelut hoidan lasten nukkuessa.

Niin, maksatko kaikesta puolet?

Ja maksoitko myös kotona maatessa? Ja kauanko kerkesit kotona maata? Säästöistäsi maksoit kaikesta puolet?

Vierailija
24/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pientä lasta, ja nyt vasta heräsit? Ihan oma syy.

Vierailija
25/26 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan mukulat bussin kyytiin ja vuokrakolmioon asumaan.

Hyvinhän Ap pärjää vaikka yksiössä, lapset voi asua siellä isin hoidossa OKT:ssa (tm)

Vierailija
26/26 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, maksatko kaikesta puolet?

Ja maksoitko myös kotona maatessa? Ja kauanko kerkesit kotona maata? Säästöistäsi maksoit kaikesta puolet?

Sulla ei varmaan oo lapsia jos vanhenpainvapaa on sun mielestä kotona makaamista. Mullakaan ei ole, mutta silti tiedän ettei se todellakaan ole mitään loikoilua. Ja jos toisella yksinkertaisesti on vähemmän tuloja kuin toisella, ei mun mielestä silti voi vaatia tekemään kaikkia kotitöitä yksin. Henkinen ja fyysinen kapasiteetti kotitöihin ei veny parisuhteen köyhemmällä osapuolella yhtään sen pidemmälle vaikka maksaisikin vesilaskusta vain kolmasosan. Tai no sun logiikalla ap:n ei sitten varmaan pidä maksaa mistään mitään kun tekee kaikki kotihommat yksin?