Mitä kesätöitä ujon lukiolaisen kannattaa hakea?
Olen 18-vuotias todella tunnollinen, ahkera ja nopeasti oppiva tyttö. Ongelma on, että olen liian ujo ja arka kaupan kassalle tai muihin nopeatempoisiin asiakaspalveluhommiin. Kuitenkaan lukiolaisena minulla ei vielä ole mitään ammatillista koulutusta, mikä vaikeuttaa työnhakua. Ehdotuksia?
Kommentit (11)
Vanhainkoti ? Siivous? Kaupungin puutarhatyöt? Hyllyjen täyttö kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä sitten vaikka kaupan kassalle, niin vähenee ujous samalla. Eipä siinä paljon tarvitse kommunikoida ihmisten kanssa, mutta vähän kuitenkin.
Ujous on ehkä lievä ilmaisu... sen verta paljon nopeatempoiset sosiaaliset tilanteet ahdistaa, että en pysty. Eivätkä varmasti minua ottaisikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vanhainkoti ? Siivous? Kaupungin puutarhatyöt? Hyllyjen täyttö kaupassa?
Voi kun pääsisikin puutarhahommiin tai hyllyttämään! Paska juttu, mutta meidän kunnassa kunnalle puutarhahommiin otetaan vain alaikäisiä (niin kuin muihinkin kunnan hommiin) ja kaupassa pelkät hyllytykset on parin viikon pätkissä nuoremmille ja me "aikuiset" joudumme myös kassalle. Vanhainkodilta voisin kysyä :)
Ap
Päiväkotiin apulaiseksi tai siivoomaan kesän ajaksi.
Jos tulet toimeen lasten kanssa niin moni hakee kesäksi esim. kouluikäisille lapsille hoitajaa kotiinsa.
vaikka nyt aliarvioitkin itseäsi niin olen huomannut, että suurin osa nuorista jännittää kassalla aluksi, että luultavasti sopisit siihen. Tosin kannattaa hommata kiinnostavampi paikka jos vain mahdollista. esim. johonkin kaupungin projektiin tai vaikka raksalle.
Ihan minne vaan. Nuorelta kesätyöntekijältä ei odoteta ihmeitä. Riittää että olet motivoitunut ja teet sinulle annetut tehtävät, kuten sinua on ohjeistettu.
Kesätyöt ovat todella hyvä mahdollisuus tutustua työelämään, jos sen tekee avoimin mielin.
Silloin on mahdollisuus oppia paljon omista vahvuuksista ja heikkouksista erilaisissa työtehtävissä ja työyhteisöissä.
Niiden pohjalta voit rauhassa alkaa muodostamaan omia käsityksiäsi työelämästä ja siitä mihin itse mahdollisesti haluat suuntautua. :)
Asiakaspalvelutyöhön nii pääsee ujoudesta. Se on elämässä vain haitta että pelkää ihmisiä.
Kannattaa mennä sitten vaikka kaupan kassalle, niin vähenee ujous samalla. Eipä siinä paljon tarvitse kommunikoida ihmisten kanssa, mutta vähän kuitenkin.