Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kesätöitä ujon lukiolaisen kannattaa hakea?

Vierailija
11.11.2017 |

Olen 18-vuotias todella tunnollinen, ahkera ja nopeasti oppiva tyttö. Ongelma on, että olen liian ujo ja arka kaupan kassalle tai muihin nopeatempoisiin asiakaspalveluhommiin. Kuitenkaan lukiolaisena minulla ei vielä ole mitään ammatillista koulutusta, mikä vaikeuttaa työnhakua. Ehdotuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä sitten vaikka kaupan  kassalle, niin vähenee ujous samalla. Eipä siinä paljon tarvitse kommunikoida ihmisten kanssa, mutta vähän kuitenkin.

Vierailija
2/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistohommiin tai hautausmaalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkoti ? Siivous? Kaupungin puutarhatyöt? Hyllyjen täyttö kaupassa?

Vierailija
4/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä sitten vaikka kaupan  kassalle, niin vähenee ujous samalla. Eipä siinä paljon tarvitse kommunikoida ihmisten kanssa, mutta vähän kuitenkin.

Ujous on ehkä lievä ilmaisu... sen verta paljon nopeatempoiset sosiaaliset tilanteet ahdistaa, että en pysty. Eivätkä varmasti minua ottaisikaan.

Ap

Vierailija
5/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhainkoti ? Siivous? Kaupungin puutarhatyöt? Hyllyjen täyttö kaupassa?

Voi kun pääsisikin puutarhahommiin tai hyllyttämään! Paska juttu, mutta meidän kunnassa kunnalle puutarhahommiin otetaan vain alaikäisiä (niin kuin muihinkin kunnan hommiin) ja kaupassa pelkät hyllytykset on parin viikon pätkissä nuoremmille ja me "aikuiset" joudumme myös kassalle. Vanhainkodilta voisin kysyä :)

Ap

Vierailija
6/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin apulaiseksi tai siivoomaan kesän ajaksi.

Vierailija
8/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet toimeen lasten kanssa niin moni hakee kesäksi esim. kouluikäisille lapsille hoitajaa kotiinsa.

Vierailija
9/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nyt aliarvioitkin itseäsi niin olen huomannut, että suurin osa nuorista jännittää kassalla aluksi, että luultavasti sopisit siihen. Tosin kannattaa hommata kiinnostavampi paikka jos vain mahdollista. esim. johonkin kaupungin projektiin tai vaikka raksalle.

Vierailija
10/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan minne vaan. Nuorelta kesätyöntekijältä ei odoteta ihmeitä. Riittää että olet motivoitunut ja teet sinulle annetut tehtävät, kuten sinua on ohjeistettu.

Kesätyöt ovat todella hyvä mahdollisuus tutustua työelämään, jos sen tekee avoimin mielin.

Silloin on mahdollisuus oppia paljon omista vahvuuksista ja heikkouksista erilaisissa työtehtävissä ja työyhteisöissä.

Niiden pohjalta voit rauhassa alkaa muodostamaan omia käsityksiäsi työelämästä ja siitä mihin itse mahdollisesti haluat suuntautua. :)

Vierailija
11/11 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyöhön nii pääsee ujoudesta. Se on elämässä vain haitta että pelkää ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi