ROKOTETURVA 2018
Tämä tulisi kaikkien allekirjoittaa, kyseessä ei ole lain kumoaminen, vaan korjausehdotus. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2636
Tänään töissä huomasin miten hankalaa oli toimia, kun töissä oli 3/6 hoitajaa aamuvuorossa ja paikalla 12 vaativaa potilasta. Yöllä ja aamulla soitellaan sairastumisista ja sairauslomien jatkumisista. Sijaisia ei saa palkata, jos muualta sairaalasta ei irtoa varahenkilöä, osaston omat hoitajat venyvät. Nämä sairauslomat ovat olleet päällä nyt kaksi viikkoa! Koska nämä hoitajat sairastuvat, kun venyvät venymistään, tekevät vuoroja 7-21.30 useasti. Väsymys ja stressi heikentävät immuunipuolustustamme ja sitten olemme itsekin sairaana. Kuka hoitaa potilaat kun esimiehet ovat muualla kuin talossa?
Haluaisin tähän ketjuun asiallista keskustelua 1.3.2018 voimaan tulevasta tartuntatautilaista.
Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että se rikkoo itsemääräämisoikeutta. Itse olen kerran saanut influenssarokotteen ja olin sen jälkeen tarkkailussa H1N1:n vuoksi. Olin todella huonossa kunnossa ja se ihmetytti perhettäni suuresti. Kuumeessa tai muussa taudissa olen ollut viimeksi pienenä lapsena. Tämä sotii omaa arvomaailmaani vastaan ja seison sen takana, etten nöyrry ottamaan rokotetta pakotettuna. Olen valmis vaihtamaan kokonaan alaa jos tämä laki tulee hyväksytyksi tuollaisenaan.
Influenssarokotteen ottaminen ei:
- suojaa sinua taudilta
- estä sinua levittämästä tautia (voit olla oireeton kantaja)
Miksi sairaalahuoltajia, omaisia, asiakaspalvelijoita, taksi- ja bussikuskeja jne. "pakko"rokoteta jopa irtisanomisen uhalla? Entä varhaiskasvatuksen työntekijät, he ovat tekemisissä jopa todella pienten lasten parissa. Koulujen henkilökunta? Koko kansa?
Jos hoitohenkilökunta on rokotettu ja rokottamaton omainen tulee vierailulle, kenen syy on jos potilas saa influenssan? Kuka tahansa niissä tiloissa liikkuva saattaa olla taudinkantaja, oli rokotettu tai ei.
Itseäni ei henkilökohtaisesti kiinnosta kuka ottaa rokotteen ja mistä syystä, joten en halua tähän ketjuun moraalisaarnaa kenellekään joka ei rokotetta suostu pakotettuna ottamaan, se on hänen oikeutensa.
Kommentit (126)
Niin, se on jännä juttu että näitä erilaisia vammautumisia ja sairastumisia on ollut samassa ikäluokassa iät ja ajat, eikä HPV-rokote ole mitenkään lisännyt kokonaismäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos asiaa googlettelet, niin tule kyllä törmäämään myös poikiin jotka rokotteen ovat saaneet ja sitten vammautuneet. Colton Berret on nimi joka on nyt pinnalla, todella surullinen tarina.
Yrittäkää nyt jumakauta jo ymmärtää, että tuhansien ihmisten on aivan pakko vammautua "rokotteen jälkeen". On täysin mahdonta rokottaa miljoonia ihmisiä, ilman että siellä joukossa olisi miljoonia terveysongelmia, oli rokote placebo tai ei. Vuodessa on vain 365 päivää.
Tässä sulle tutkimus, jonka perusteella Colton Berretin ongelmalla ei ollut mitään tekemistä rokotteen kanssa:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27585798
Following nearly 64 million vaccine doses, only 7 cases of TM and 8 cases of ADEM were vaccinated during the primary exposure window 5-28 days prior to onset. For TM, there was no statistically significant increased risk of immunization.
Eli edelleen ihan pokkana väität, että kukaan ei ole koskaan vammautunut, sairastunut tai kuollut rokotteen takia? Ei sitten varmaan minkään muunkaan lääkkeen takia, kaikki ovat kaikille täysin turvallisia? :D
Noin tyhmän on pakko olla trolli!
Miten niin EDELLEEN? Missä mä muka olen mokomaa alunperinkään edes väittänyt? En ole.
Miten se tekee musta tyhmän, että sä et osaa edes lukea?
Aika monet borrelioosin ja puutaisaivokuumeen oireet on luultu rokotevaikutuksiksi.
Jos haluan olla hoitajana töissä vielä maaliskuussakin, joudun influenssarokotteen ottamaan.
Jos haluan olla hoitajana töissä vielä maaliskussakin, minun ei ole pakko ottaa Buranaa tai mitään ibuprofeenivalmistetta.
Jos en halua ottaa rokotetta, joka ei suojaa taudilta tai sen levittämiseltä ja joka saattaa aiheuttaa minulle elinikäisen vamman, joudun lopettamaan työni ja siirtyä verovaroilla elätettäväksi. Joudun hakeutumaan koulutukseen josta saan uuden ammatin ja työpaikkani hoitajapula helpottuu minun poissaolollani.
Rokotteiden avulla voidaan harjoittaa mind controllia, siksi niitä tarjotaan vaikka väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos asiaa googlettelet, niin tule kyllä törmäämään myös poikiin jotka rokotteen ovat saaneet ja sitten vammautuneet. Colton Berret on nimi joka on nyt pinnalla, todella surullinen tarina.
Yrittäkää nyt jumakauta jo ymmärtää, että tuhansien ihmisten on aivan pakko vammautua "rokotteen jälkeen". On täysin mahdonta rokottaa miljoonia ihmisiä, ilman että siellä joukossa olisi miljoonia terveysongelmia, oli rokote placebo tai ei. Vuodessa on vain 365 päivää.
Tässä sulle tutkimus, jonka perusteella Colton Berretin ongelmalla ei ollut mitään tekemistä rokotteen kanssa:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27585798
Following nearly 64 million vaccine doses, only 7 cases of TM and 8 cases of ADEM were vaccinated during the primary exposure window 5-28 days prior to onset. For TM, there was no statistically significant increased risk of immunization.
Eli edelleen ihan pokkana väität, että kukaan ei ole koskaan vammautunut, sairastunut tai kuollut rokotteen takia? Ei sitten varmaan minkään muunkaan lääkkeen takia, kaikki ovat kaikille täysin turvallisia? :D
Miten niin EDELLEEN? Missä mä muka olen mokomaa alunperinkään edes väittänyt? En ole.
Miten se tekee musta tyhmän, että sä et osaa edes lukea?
Sinähän kiellät joka toisessa viestissä rokotteiden ja niiden annon jälkeisten ongelmien yhteyden. Miten tuo nyt muuten pitäisi tulkita, kuin että ne liittyvät aina johonkin muihin terveysongelmiin, eikä koskaan rokotteisiin? :D
"Ketään normaaliälyistä ei kiinnosta pätkääkään, saako joku rokotteen jälkeen terveysongelmia. Katsos kun terveysongelmat ovat varsin yleisiä, joten niitä tilastollisen pakon vuoksi TÄYTYY esiintyä myös ihmisillä, jotka saavat rokotuksia."
Ja kyllä muuten kaikkia normaaliälyisiä kiinnostaa saamansa terveysongelmat rokotteen tai jonkun muun hoidon/lääkkeen jälkeen. Ei mitään uutta auringon alla, vaan hyvin yleistä.
Tuon hörhön mukaan varmaan maksakiirroosiakaan ei voi mitenkään varmuudella yhdistää runsaaseen alkoholin pitkäaikaiskäyttöön. Tai Syöpähoitojen jälkeistä hiustenlähtöä itse hoitoihin. Ainahan tilastollisen pakon vuoksi noita ongelmia ilmenee myös ihmisillä, jotka ovat juoneet runsaasti alkoholia tai saaneet sytostaatteja!
Hehee! :D
En varmana allekirjoita. Rokotteiden hyöty on keskimäärin merkittävästi suurempi kuin haitta. Kaikki lapseni on roketettu.
t. täysijärkinen
Vierailija kirjoitti:
Niin, se on jännä juttu että näitä erilaisia vammautumisia ja sairastumisia on ollut samassa ikäluokassa iät ja ajat, eikä HPV-rokote ole mitenkään lisännyt kokonaismäärää.
On se kyllä niin jännää, että näitä vakavasti vammautuneita yhdistää juuri tuo HPV-rokote. On se vaan hassu sattuma! :)
Mua nauratti ihan hirveesti kun veljeni sairastui yllättäen epilepsiaan sikainfluenssarokotteen jälkeen, oli kyllä niin ihmeellinen sattuma! Suvussa ei ole epilepsiaa ja veli muuten täysin terve. Tämä yllättävä haittavaikutus on sentään virallisesti todennettu, mutta silti niin jännä sattuma kuitenkin kun päätti iskeä juuri rokotteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos en halua ottaa rokotetta, joka ei suojaa taudilta
Vastaavasti et myöskään käytä turvavyötä, eikös niin? Sehän ei myöskään "suojaa" onnettomuuksissa sua tuolla idioottilogiikallasi, jossa vain 100 % suoja lasketaan suojaamiseksi. Huumeitakin toki vedät kaksin käsin, koska eiväthän ne aiheuta terveysongelmia, kun sellaiset eivät ole kohdallasi myöskään 100 % varmoja.
joka saattaa aiheuttaa minulle elinikäisen vamman
Myös työmatkasi saattaa aiheuttaa sulle elinikäisen vamman. Jopa ehkä miljoona kertaa todennäköisemmin kuin se rokote. Kenties sun logiikallasi työnantaja ei voi vaatia sua työmatkaakaan suorittamaan, joten sun pitää saada hoitaa asiakkaita kotonasi. Tosin ne asiakkaatkin voi olla vaarallisia, joten sulle pitäis maksaa palkkaa ilman mitään työtä.
Joudun hakeutumaan koulutukseen josta saan uuden ammatin ja työpaikkani hoitajapula helpottuu minun poissaolollani.
Tervemenoa. Noin typerää hoitajaa ei kukaan kaipaa itselleen. Ja huomaa, että sun typeryytesi ei suinkaan johdu pakkorokotusten vastustamisesta, vaan valitsemistasi argumenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kyllä todella yksinkertainen aivopesty vajukki, jos kuvittelee, etteivät muka mitkään rokotteet aiheuta kellekään sairastumisia, vammautumisia tai kuolemia. Kyllähän noita raportoidaan hyvin monia vuosittain thl:n ja fimean haittarekistereissäkin, huolimatta siitä että suurinta osaa tapauksista ei edes myönnetä.
Pitää olla kyll todella yksinkertainen aivopesty vajukki, jos kuvittelee, että haittarekisteriin listatut haitat ovat rokotteiden haittoja.
Eivät ne ole. Ne ovat haittoja, jotka on havaittu rokotteen antamisen jälkeen. Se ei tarkoita samaa kuin rokotteen aiheuttamat haitat. Ymmärrätkö?
Samalla tavalla niissä rekistereissä olisi haittoja, jos piikitettäisiin pelkkää placeboa.
Tietenkin, koska rokotekokeessa placebo on joko toinen myynnissä oleva rokote tai sitten tutkittava rokote ilman virusta mutta muuten samat lisäaineet ja adjuvantit. Etkös nyt tuon vertaa tiennyt?
Vierailija kirjoitti:
Minut on rokotettu ensimmäisellä luokalla, yli 20 vuotta sitten.
Sen jälkeen, parikymppisenä otin elämäni viimeisen rokotteen, sikainfulenssaan.
Rokotteen ottaminen oli paniikissa tehty päätös jota olen katunut syvästi.
Persoonallisuuteni muuttui tämän rokotteen jälkeen
Joku voi pitää tätä höpönlöpönä, mutta siitä alkoi taistelu mielenterveysongelmien kanssa. Taistelu joka jatkuu edelleen.
Omia lapsia en anna rokotuttaa, poikkeuksena poliorokote.
Kyllä kannattaa ottaa jäykkäkouristus ja tuhkarokko. Tuhkarokkoa on kokoajan euroopassa ja aasiassa, tarttuu helposti ja on myös vaarallinen jälkitautiensa kanssa. Mistä tiedät ettet joudu onnettomuuteen ja syviin haavoihin joudu maata? Sitten ei enää yksi annos jäykkäkouristusrokotetta enää auta. Suomessa kuoli 50 ihmistä vuodessa jäykkäkouristukseen eli melkein yksi ihminen per viikko, ennenkuin rokotukset alkoivat. Kehitysmaissa kuolee vastasyntyneitä edelleen, sillä syntyvät epähygieenisissä maalattioilla.
Vierailija kirjoitti:
En varmana allekirjoita. Rokotteiden hyöty on keskimäärin merkittävästi suurempi kuin haitta. Kaikki lapseni on roketettu.
t. täysijärkinen
Niin, rokotusohjelmaan kuuluvien rokotteiden osalta, poislukien nyt tuo uusi HPV joka on aika kyseenalainen. Influenssarokote ei kuulu tähän rokoteohjelmaan ja sen hyöty ei ole keskimäärin merkittävästi suurempi kuin haitat.
Kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotteet olen itse saanut (HPV:tä ei siihen aikaan ollut, enkä sitä ottaisi näillä tiedoilla lapsilleni) ja lapseni saavat kaikki rokotusohjelman tutkitut rokotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en halua ottaa rokotetta, joka ei suojaa taudilta
Vastaavasti et myöskään käytä turvavyötä, eikös niin? Sehän ei myöskään "suojaa" onnettomuuksissa sua tuolla idioottilogiikallasi, jossa vain 100 % suoja lasketaan suojaamiseksi. Huumeitakin toki vedät kaksin käsin, koska eiväthän ne aiheuta terveysongelmia, kun sellaiset eivät ole kohdallasi myöskään 100 % varmoja.
joka saattaa aiheuttaa minulle elinikäisen vamman
Myös työmatkasi saattaa aiheuttaa sulle elinikäisen vamman. Jopa ehkä miljoona kertaa todennäköisemmin kuin se rokote. Kenties sun logiikallasi työnantaja ei voi vaatia sua työmatkaakaan suorittamaan, joten sun pitää saada hoitaa asiakkaita kotonasi. Tosin ne asiakkaatkin voi olla vaarallisia, joten sulle pitäis maksaa palkkaa ilman mitään työtä.
Joudun hakeutumaan koulutukseen josta saan uuden ammatin ja työpaikkani hoitajapula helpottuu minun poissaolollani.
Tervemenoa. Noin typerää hoitajaa ei kukaan kaipaa itselleen. Ja huomaa, että sun typeryytesi ei suinkaan johdu pakkorokotusten vastustamisesta, vaan valitsemistasi argumenteista.
Harmi, ettet tajua kuinka huvittava itse olet. Miten nämä rokottamattomuutta hysteerisesti pelkäävät itsekään uskaltavat edes kotoa ulos poistua? On ehkä tuhat kertaa todennäköisempää jäädä auton liiskaamaksi, kuin saada joku "hurja pelottava tappava tauti" joltain rokottamattomalta Suomessa ja kuolla siihen.
Järkeä saa käyttää.
Pakkorokotteita ei tarvita siksi, koska Suomessa on hyvin turvallista olla jopa täysin rokottamattomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä niin jännää, että näitä vakavasti vammautuneita yhdistää juuri tuo HPV-rokote. On se vaan hassu sattuma! :)
Vieläkin jännempää on se, että sulla ei ole laittaa tutkimusviitettä meille luettavaksi.
Luulen, että se ei ole sattumaa, vaan johtuu siitä, ettei sulla sellaista ole. On vaan kivempi puhua paskaa kuin vaivautua ottamaan asioista selvää.
Seuraavaksi varmaan linkkailet tänne idioottimaisia tarinoita yksittäisistä ihmisistä, jotka ovat vammautuneet rokotteen jälkeen. Sitten kun sulta kysytään kontrolliryhmää, jotta voitaisiin tietää, että johtuvatko vammautumiset rokotteesta, niin sä et sellaista tarjoa, etkä edes tajua miksi olet sen takia pölvästi.
Mua nauratti ihan hirveesti kun veljeni sairastui yllättäen epilepsiaan sikainfluenssarokotteen jälkeen, oli kyllä niin ihmeellinen sattuma!
Miksi se on niin ihmeellinen sattuma? Maailmassa on 50 miljoonaa epileptikkoa. Miten sä olisit rokottanut nuo 50 miljoonaa ihmistä niin, että taudin puhkeaminen ei olisi osunut kenenkään kohdalla samalle vuodella kuin minkä tahansa rokotteen saaminen? Et mitenkään.
Vai estäisikö rokotusten saaminen epilepsia puhkeamisen? No ei estä. Siksi siinä ei ole mitään "sattumaa" tai ihmeellistä, että myös rokotusten jälkeen puhkeaa epilepsioita.
Suvussa ei ole epilepsiaa ja veli muuten täysin terve.
Siinä missä niillä muilla 50 miljoonalla epileptikolla on kaikilla epilepsiää suvussa ja ovat muutenkin sairaita. Niinkö?
Täytyyhän sun nyt tajuta miten typerältä sä kuulostat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on rokotettu ensimmäisellä luokalla, yli 20 vuotta sitten.
Sen jälkeen, parikymppisenä otin elämäni viimeisen rokotteen, sikainfulenssaan.
Rokotteen ottaminen oli paniikissa tehty päätös jota olen katunut syvästi.
Persoonallisuuteni muuttui tämän rokotteen jälkeen
Joku voi pitää tätä höpönlöpönä, mutta siitä alkoi taistelu mielenterveysongelmien kanssa. Taistelu joka jatkuu edelleen.
Omia lapsia en anna rokotuttaa, poikkeuksena poliorokote.Kyllä kannattaa ottaa jäykkäkouristus ja tuhkarokko. Tuhkarokkoa on kokoajan euroopassa ja aasiassa, tarttuu helposti ja on myös vaarallinen jälkitautiensa kanssa. Mistä tiedät ettet joudu onnettomuuteen ja syviin haavoihin joudu maata? Sitten ei enää yksi annos jäykkäkouristusrokotetta enää auta. Suomessa kuoli 50 ihmistä vuodessa jäykkäkouristukseen eli melkein yksi ihminen per viikko, ennenkuin rokotukset alkoivat. Kehitysmaissa kuolee vastasyntyneitä edelleen, sillä syntyvät epähygieenisissä maalattioilla.
Älä vertaa Suomea kehitysmaihin, täysin idioottimaista.
No entäs tuberkuloosi? Sitä on hyvin paljon Euroopassa ja Venäjällä, mutta rokottaminen siihen lopetettu Suomessa jo ajat sitten, koska rokote todettiin vaarallisemmaksi kuin riski itse taudista. Tarttuu myös hyvin helposti. Missä epidemiat, eipä ole näkynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kyllä todella yksinkertainen aivopesty vajukki, jos kuvittelee, etteivät muka mitkään rokotteet aiheuta kellekään sairastumisia, vammautumisia tai kuolemia. Kyllähän noita raportoidaan hyvin monia vuosittain thl:n ja fimean haittarekistereissäkin, huolimatta siitä että suurinta osaa tapauksista ei edes myönnetä.
Pitää olla kyll todella yksinkertainen aivopesty vajukki, jos kuvittelee, että haittarekisteriin listatut haitat ovat rokotteiden haittoja.
Eivät ne ole. Ne ovat haittoja, jotka on havaittu rokotteen antamisen jälkeen. Se ei tarkoita samaa kuin rokotteen aiheuttamat haitat. Ymmärrätkö?
Samalla tavalla niissä rekistereissä olisi haittoja, jos piikitettäisiin pelkkää placeboa.
Tietenkin, koska rokotekokeessa placebo on joko toinen myynnissä oleva rokote tai sitten tutkittava rokote ilman virusta mutta muuten samat lisäaineet ja adjuvantit. Etkös nyt tuon vertaa tiennyt?
Sanohan nyt vielä pölvästi, että mitä tekemistä on haittarekisterillä ja rokotekokeella. Ei nimittäin yhtään mitään. Haittarekisteri ei suinkaan tarkoita sitä rokotepakkauksen mukana tulevaa haittavaikutuslistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin jännempää on se, että sulla ei ole laittaa tutkimusviitettä meille luettavaksi.
Luulen, että se ei ole sattumaa, vaan johtuu siitä, ettei sulla sellaista ole. On vaan kivempi puhua paskaa kuin vaivautua ottamaan asioista selvää.
Seuraavaksi varmaan linkkailet tänne idioottimaisia tarinoita yksittäisistä ihmisistä, jotka ovat vammautuneet rokotteen jälkeen. Sitten kun sulta kysytään kontrolliryhmää, jotta voitaisiin tietää, että johtuvatko vammautumiset rokotteesta, niin sä et sellaista tarjoa, etkä edes tajua miksi olet sen takia pölvästi.
Mua nauratti ihan hirveesti kun veljeni sairastui yllättäen epilepsiaan sikainfluenssarokotteen jälkeen, oli kyllä niin ihmeellinen sattuma!
Miksi se on niin ihmeellinen sattuma? Maailmassa on 50 miljoonaa epileptikkoa. Miten sä olisit rokottanut nuo 50 miljoonaa ihmistä niin, että taudin puhkeaminen ei olisi osunut kenenkään kohdalla samalle vuodella kuin minkä tahansa rokotteen saaminen? Et mitenkään.
Vai estäisikö rokotusten saaminen epilepsia puhkeamisen? No ei estä. Siksi siinä ei ole mitään "sattumaa" tai ihmeellistä, että myös rokotusten jälkeen puhkeaa epilepsioita.
Suvussa ei ole epilepsiaa ja veli muuten täysin terve.
Siinä missä niillä muilla 50 miljoonalla epileptikolla on kaikilla epilepsiää suvussa ja ovat muutenkin sairaita. Niinkö?
Täytyyhän sun nyt tajuta miten typerältä sä kuulostat.
Typerä olet itse. Etkö edelleenkään tajua, että tuolla logiikalla ja kiertelyllä kukaan ei ikinä sairastuisi/vammautuisi rokotteesta? Tai yhtään mistään muustakaan lääkkeestä.
Mieti nyt, ihan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanohan nyt vielä pölvästi, että mitä tekemistä on haittarekisterillä ja rokotekokeella. Ei nimittäin yhtään mitään. Haittarekisteri ei suinkaan tarkoita sitä rokotepakkauksen mukana tulevaa haittavaikutuslistaa.
Kerrohan pölvästi, miksi haittatekisteriä edes pidettäisi, jos rokotteista ei ikinä mitään haittoja olisi tullut?
Pitäisikö ravintoloissakin alkaa varmuuden vuoksi pitämään haittatekisteriä jokaisen nautitun kasvissosekeittoannoksen jälkeen?