Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja vaihtoi saattohoidossa olevan lapsen morfiinin veteen

Vierailija
10.11.2017 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005444023.html

Hoitaja vaihtoi saattohoidossa olevan lapsen morfiinin veteen

Julkaistu: 10.11. 13:20
Hoitajaa syytetään Keski-Pohjanmaan käräjäoikeudessa kolmivuotiaan saattohoidossa olevan lapsen kipulääkityksen varastamisesta, kertovat MTV:n uutiset ja Keskipohjanmaa-lehti.
Syyttäjän mukaan hoitaja vaihtoi vajaat kaksi vuotta sitten lapsen morfiinin ja unilääkkeet veteen ja käytti huumaavat lääkkeet itse, sivustot kertovat.

Hoitajaa syytetään varkaudesta, törkeästä pahoinpitelystä, huumausaineen käyttörikoksesta, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja rattijuopumuksesta. Syyttäjä vaatii hoitajalla vähintään vuoden ja kahdeksan kuukauden ehdollista vankeutta.

Kommentit (308)

Vierailija
141/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin on ollut valinnan mahdollisuus, painukoon kadulle hankkimaan huumeensa

Vierailija
142/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä onkin, että hoitoalalle päätyy näitä sadistisia luonteita? Ihan liian usein saa lukea kauhukertomuksia, joko potilaita laiminlyödään, hyväksikäytetään, heiltä varastetaan, tai sitten ihan jopa kiusataan, kidutetaan tai aiheutetaan kuolema (murha), tai sitten on kiusaamista tai muuta häiriintynyttä käytöstä työyhteisössä. Urkitaan tietoja, jotka ei millään lailla liity omaan työhön tai potilaisiin.

Muistan aina kun kerran menin sairaana terveyskeskukseen ja jouduin häiriintyneen hoitajan simputuksen ja kiukuttelun kohteeksi. Jouduin kipeänä antamaan samat tiedot monta monta kertaa, niin että lopulta myöhästyin lääkärinajaltani ja sain kuulla tasan miten laiska, saamaton ja huono ihminen olen kun olen sairas. Tämän ihmisen käytös oli niin pöyristyttävää, että työkaveri vieressäkin oli aivan ihmeissään ja sanaton. Mietin silloin, että eikö näitä seulita millään, että kuka tahansa mieleltään häiriintynyt ei pääse vastuuseen toisten ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta?

Kaikilla aloilla on henkisesti sairaita ja persoonallisuushäiriöisiä. Hoitoalalla nyt vaan on niin paljon porukkaa töissä, että siihen mahtuu enemmän myös alalle sopimattomia. Hoitoalalla ongelmat myös tulee eri tavalla näkyviin, kuin vaikka kaupan kassalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään tähän keissiin asianomainen, mutta kun on seurannut syöpäpotilaiden kipukamppailuja omassa lähipiirissä niin ei tipu sympatiaa. Tässä kysessä vielä joka ei normaalin kehitystasonsa/ikänsä ja sairautensa vuoksi...siis lapsi. Tämmöiselle ihmisenkuvatukselle voin sanoa, tee se lopullinen ratkaisu.

Vierailija
144/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kahden vuoden tuomio tuntuu todella lievältä, kun lapsi on joutunut kitumaan pari kuukautta. Todella törkeää ja järkyttävää.

Ja kaiken lisäksi ehdollinen tuomio, eli käytännössä ei mitään. Soh soh, ei noin saa tehdä! Minäkin, kyyninen kärttyisä vanha mummo, en edes erityisen lapsirakas, olen aivan sydänjuuriani myöten järkyttynyt tästä tapauksesta! Kuolemantuomiokin olisi liian lievä ihmiselle, joka tieten tahtoen on kiduttanut kuolevaa lasta.

Vierailija
145/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Riippuvuus" ei millään tavalla oikeuta eikä lievennä tuollaista tekoa. Mä nään punasta aina kun riippuvuuteen vedoten yritetään selitellä tekemisiä ja loiventaa tuomioita kun on sattunut jäämään kiinni rikoksesta. Se joka on itselleen riippuvuuden hankkinut kärsiköön siitä ihan itse kaatamatta ongelmiaan syyttömien niskaan!

Riippuvuus on sairaus. Se on joillekin niin paha, että moraali ei auta. Lopputulosta se ei muuta, mutta kyllä se selittää aika paljon. Riippuvutta hankkiessa on voinut ajatella, että ei tule riippuvaiseksi, koska ei kaverikaan. Kenen niskaan hoitaja tuon riippuvuuden on ajanut? Riippuvuus voi tulla lääkärin antamasta yhdestä annoksesta autokolarin jälkeen, vaikka se on epätodennäköistä.

Vierailija
146/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi pitänyt kaivaa vaikka kuinka monella kuulusteluilla se, että hakeutuiko varta vasten juurikin tuohon työhön, jolloin voisi syytteet olla kovemmat (tahallisuus, suunnitelmallisuus). Syyttäjä taisi olla aika nahjus. Selvää on että kuntoutumisvaiheessa oleva hakeutuu vallan eri sektoreille. Toivottavasti hovi on jämäkämpi, tai vielä parempi ettei hovioikeutta tarvitse käydä sattuneista syistä. Jos olisn toipuva alkoholisti/narkkari sairaanhoitaja niin menisin kyllä ihan muille ko.alan sektoreille töihin.

Vierailija
147/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin tehdään laki, joka estää hyvien hoitsujen alalle pääsemisen, jonkun korrelaarion takia niin tulee muistaa, että tämä on yksittäistapaus. Ei koko alaa saa pilata korrelaation takia. Samalla voisitte kieltää jäätelön syönnin, koska jäätelön syönti ja hukkumiset nousevat molemmat käsikädessä joka kesä.

Vierailija
148/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Riippuvuus" ei millään tavalla oikeuta eikä lievennä tuollaista tekoa. Mä nään punasta aina kun riippuvuuteen vedoten yritetään selitellä tekemisiä ja loiventaa tuomioita kun on sattunut jäämään kiinni rikoksesta. Se joka on itselleen riippuvuuden hankkinut kärsiköön siitä ihan itse kaatamatta ongelmiaan syyttömien niskaan!

Riippuvuus on sairaus. Se on joillekin niin paha, että moraali ei auta. Lopputulosta se ei muuta, mutta kyllä se selittää aika paljon. Riippuvutta hankkiessa on voinut ajatella, että ei tule riippuvaiseksi, koska ei kaverikaan. Kenen niskaan hoitaja tuon riippuvuuden on ajanut? Riippuvuus voi tulla lääkärin antamasta yhdestä annoksesta autokolarin jälkeen, vaikka se on epätodennäköistä.

Joo joo, "sairaus"... MY ASS! Ihan oma valinta se on! Ai että kenen niskaan riippuvuutensa kaatoi? Ootko tosissas!? NO SEN LAPSEN!!! Ja lisäks sen lapsen vanhempien! Mieti itse jos oma lapsesi kärsisi saman kohtalon! Vieläkö sympatiat riittäis tuolle sisar hento valkoiselle?

Vierailija
149/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyttäjä on hieman lellinyt tätä sadistia, olisi pistänyt vaatimukseen 2kk lisää niin voitaisiin puhua avoimesti ja varsinkin tuomion jälkeen, just sopivasti se - 2kk. Tapon yrityksestähän tuota ihmispaskaa olisi pitänyt syyttää.

2 vuotta rangaistusta niin nimet yms. saa julkaista lehdissä. Syyttäjä vaatinut 1 v 8kk eli siis alle tuon kahden vuoden. Näin hoitajaa suojellaan ja voi jatkaa toimessaan, kunhan osoittaa, että on toipunut riippuvuudesta. Siis -4kk

Vierailija
150/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo, "sairaus"... MY ASS! Ihan oma valinta se on! Ai että kenen niskaan riippuvuutensa kaatoi? Ootko tosissas!? NO SEN LAPSEN!!! Ja lisäks sen lapsen vanhempien! Mieti itse jos oma lapsesi kärsisi saman kohtalon! Vieläkö sympatiat riittäis tuolle sisar hento valkoiselle?

Se on dsm vitosessa, joten sairaus se on. Ei sitä riippuvuutta vieritetty lapsen niskaan, vaikka hän siitä kärsi. En haluaisi, että tuo lapselleni tapahtuu, mutta ei pakkomielteistä toimiva ole yleensä sisimmästään paha ihminen. Pakkomielle on pakkomielle ja siihen pitäisi antaa pakkohoitoa sassiin.

Vierailija
151/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai kai lapsi kipulääkkeensä kun muut hoitajat työvuorossa? Järkyttävää.

Jätti vedellä täytettyjä ruiskuja seuraavillekin vuoroille.

Vierailija
152/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin tehdään laki, joka estää hyvien hoitsujen alalle pääsemisen, jonkun korrelaarion takia niin tulee muistaa, että tämä on yksittäistapaus. Ei koko alaa saa pilata korrelaation takia. Samalla voisitte kieltää jäätelön syönnin, koska jäätelön syönti ja hukkumiset nousevat molemmat käsikädessä joka kesä.

Tämä on niin kulunut vertaus, että arvelen sinun olevan lähemmäs 70

Vierailija
153/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on dsm vitosessa, joten sairaus se on. Ei sitä riippuvuutta vieritetty lapsen niskaan, vaikka hän siitä kärsi. En haluaisi, että tuo lapselleni tapahtuu, mutta ei pakkomielteistä toimiva ole yleensä sisimmästään paha ihminen. Pakkomielle on pakkomielle ja siihen pitäisi antaa pakkohoitoa sassiin.

Ja paskaa tikun nokassa, tämähän oli oikein aktiivinen vielä muutama kuukausi sitten fasessa vaikka poliisitutkinta päällä. Vasta kun tuomio läheni niin loppu hehkuttaminen.

Vierailija
154/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö töissä tehdä säännöllisesti huumetestejä?

Vain sellaisille, jotka on saatu kiinni päihteiden käytöstä ja ohjattu hoitoon.

Vierailija
155/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin kulunut vertaus, että arvelen sinun olevan lähemmäs 70

Sitä käytetään, koska sitä ei kukaan osaa torpata.

Vierailija
156/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teon järkyttävyydestä tuskin monikaan on eri mieltä, mutta olenko ainoa jonka mielestä tämän maan oikeusjärjestelmässä on jotain pahasti vialla? EHDOLLINEN vankeustuomio tuollaisesta rikoksesta?? Kiduttanut törkeästi kuolemansairasta, tuskissaan jo muutenkin ollutta lasta. Ja siihen kaikki muut pienemmät rikokset vielä päälle. Ehdoton vankeustuomio (ja pitkä sellainen) olisi ainoa oikea ratkaisu tai vaihtoehtoisesti pakkohoitoon tuollainen, kuuluu kyllä lukkojen taakse miettimään mitä sitä on oikein tullut tehtyä.

Vierailija
157/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ahavoitunut tapaus niin syytettäisiin varmaan virkavelvollisuuden rikkomisesta

Vierailija
158/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei DSM5 tai ICD10 mitään raamattuja oo. Koko ajan niihin tulee muutoksia. Nyt esim aspergerin oireyhtymä ja rettin syndrooma on kokonaan poistumassa ja kaikki on vaan autismin kirjon häiriöitä ilman erittelyä. Mulle ei myydä sairautena sellasta minkä ihminen itse omilla valinnoillaan hankkii ja mistä on mahdollista tahdonvoimalla "parantua". Oikeasta sairaudesta ei kukaan parannu tahdonvoimalla. Siinä ero! Jotkut sitä jaksaa vaan ymmärtää ja paapoa kaikkia loputtomiin.

Vierailija
159/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyttäjä on hieman lellinyt tätä sadistia, olisi pistänyt vaatimukseen 2kk lisää niin voitaisiin puhua avoimesti ja varsinkin tuomion jälkeen, just sopivasti se - 2kk. Tapon yrityksestähän tuota ihmispaskaa olisi pitänyt syyttää.

Millä ilveellä tuo hoitsu on jonkin yirttänyt tappaa?

Vierailija
160/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuon jätöksen jälkikasvua niin hakisin (kenties toisen huoltajan  avulla) edunvalvojaa, lastensuojelutyöntekijää...mitä vaan, etti tarvi tuota mätisäkkiä nähdä ja vaihtaisin kakki nimeni edm. mainittujen virkahenkilöiden avustuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi