Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja vaihtoi saattohoidossa olevan lapsen morfiinin veteen

Vierailija
10.11.2017 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005444023.html

Hoitaja vaihtoi saattohoidossa olevan lapsen morfiinin veteen

Julkaistu: 10.11. 13:20
Hoitajaa syytetään Keski-Pohjanmaan käräjäoikeudessa kolmivuotiaan saattohoidossa olevan lapsen kipulääkityksen varastamisesta, kertovat MTV:n uutiset ja Keskipohjanmaa-lehti.
Syyttäjän mukaan hoitaja vaihtoi vajaat kaksi vuotta sitten lapsen morfiinin ja unilääkkeet veteen ja käytti huumaavat lääkkeet itse, sivustot kertovat.

Hoitajaa syytetään varkaudesta, törkeästä pahoinpitelystä, huumausaineen käyttörikoksesta, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja rattijuopumuksesta. Syyttäjä vaatii hoitajalla vähintään vuoden ja kahdeksan kuukauden ehdollista vankeutta.

Kommentit (308)

Vierailija
161/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alhainen ihminen kyseessä. Ei riitä ehdollinen tästä. Mielenosoitus?

Vierailija
162/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Riippuvuus" ei millään tavalla oikeuta eikä lievennä tuollaista tekoa. Mä nään punasta aina kun riippuvuuteen vedoten yritetään selitellä tekemisiä ja loiventaa tuomioita kun on sattunut jäämään kiinni rikoksesta. Se joka on itselleen riippuvuuden hankkinut kärsiköön siitä ihan itse kaatamatta ongelmiaan syyttömien niskaan!

Riippuvuus on sairaus. Se on joillekin niin paha, että moraali ei auta. Lopputulosta se ei muuta, mutta kyllä se selittää aika paljon. Riippuvutta hankkiessa on voinut ajatella, että ei tule riippuvaiseksi, koska ei kaverikaan. Kenen niskaan hoitaja tuon riippuvuuden on ajanut? Riippuvuus voi tulla lääkärin antamasta yhdestä annoksesta autokolarin jälkeen, vaikka se on epätodennäköistä.

Joo joo, "sairaus"... MY ASS! Ihan oma valinta se on! Ai että kenen niskaan riippuvuutensa kaatoi? Ootko tosissas!? NO SEN LAPSEN!!! Ja lisäks sen lapsen vanhempien! Mieti itse jos oma lapsesi kärsisi saman kohtalon! Vieläkö sympatiat riittäis tuolle sisar hento valkoiselle?

Se on dsm vitosessa, joten sairaus se on. Ei sitä riippuvuutta vieritetty lapsen niskaan, vaikka hän siitä kärsi. En haluaisi, että tuo lapselleni tapahtuu, mutta ei pakkomielteistä toimiva ole yleensä sisimmästään paha ihminen. Pakkomielle on pakkomielle ja siihen pitäisi antaa pakkohoitoa sassiin.

Ei DSM5 tai ICD10 mitään raamattuja oo. Koko ajan niihin tulee muutoksia. Nyt esim aspergerin oireyhtymä ja rettin syndrooma on kokonaan poistumassa ja kaikki on vaan autismin kirjon häiriöitä ilman erittelyä. Mulle ei myydä sairautena sellasta minkä ihminen itse omilla valinnoillaan hankkii ja mistä on mahdollista tahdonvoimalla "parantua". Oikeasta sairaudesta ei kukaan parannu tahdonvoimalla. Siinä ero! Jotkut sitä jaksaa vaan ymmärtää ja paapoa kaikkia loputtomiin.

No mikä se on jos oksentaa, vapisee, ripuloi ja ties mitä jonkun aineen puutteen takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä "hoitaja".

Mitä pitää tapahtua, että jostakin tulee tuollainen täysin moraaliton saasta? Vai ovatko tuollaiset ihmiset jo syntyessään jotenkin aivoistaan poikkeavia ja lisäksi vähä-älyisiä?

Esitätkö että asetat jonkun vieraan lapsen edun oman etusi edelle? En usko siihen. 

Kyllä. Kaikki eivät ole yhtä moraalittomia kuin sinä ilmeisesti. Varmaan vaikeaa uskoa, mutta niin se vain on.

Sitäpaitsi ei se edes olisi minun etuni käyttää morfiinia. Ei kiinnosta narkkaus, säälittävää ja terveydelle erittäin haitallista toimintaa. Sopii vain saattohoidossa oleville.

En tarkoittanut morfiinia vaan jotain muuta omaa etuasi.

Ottaisitko potkut työpaikastasi vastaan ja saisit nämä potkut jos tunnustaisit esim. lapseen kohdistuvan hoitovirheen, vai valehtelisitko lapsen etua vastaan ja saisit säilyttää työsi?

En valehtelisi. En ikinä voisi tehdä tuon luokan "hoitovirhettä". Ja tuossa uutisessa ei todellakaan ollut kyse mistään hoitovirheestä.

Ahaa. Olisit siis valmis luopumaan ammatistasi ja palkastasi ja jäämään työttömäksi ja tämä vieraan lapsen eduksi.

Joopa joo.

Se on hoitoalalla ihan arkipäivää, että kaikki hoitovirheet raportoidaan ja kirjataan ylös tarkkaan. Niistä tehdään vielä erillinen selvityskin. Salailijalle siinä käy kusisesti, sillä yleensä ne virheet paljastuvat ennemmin tai myöhemmin. yhtä potilasta kun hoitaa useampi hoitaja +muut ammattiryhmät. 

Vierailija
164/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään riippuvuus selitä tuota raakaa tekoa. Olisi ostanut aineensa muualta. Ei mene mun järkeen miksi pitää ulkopuolisia vetää sinne omaan maailmaansa. Ansaitsisi  ihan oikean elinkautisen tai niin paljon aineita kuin jaksaa vaan vetää ettei vahingoita enää ikinä ketään.

Vierailija
165/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidutuksesta linnaan vähintään kymmeneksi vuodeksi.

Vierailija
166/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

the Suomi....vain täällä on mahdollista tuollainen: "tekijälle voi tulla paha mieli'....EI V.O.I ihmismieli käsittää tapahtunutta. Ja vielä se, ettei hoitohenkilökunta / sairaala tajunnut tilannetta....mietin vaan, että moniko vanhus kärsii kivuissaan just nyt

Vierailija
167/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa... Sallikaa minun hengittää hetken, kuinka voin pahoin. No niin, voin sanoa mielipiteeni nyt ja aina, että Suomessa pitäisi olla elinkautinen. Vähintään 30v. Niin kuin USA:ssa, Kova laki! Koska minulla on läheinen kokemus siitä, kun työkaverin isän tappo nuori kaveri kaljahuuruissaan ja rahantarpeessaan viattoman jonkun isän, jota en voi ymmärtää vielä tänä päivänäkään. Mies sai 6 vuotta vankeutta, josta istui ensikertalaisena 3 vuotta. Onko Suomen laki oikein? Selvä murha! JOS OLISI OLLUT MINUN ISÄ; EI MIEHELLÄ OLISI OLLUT HAUSKAA HETKIÄ SEN JÄLKEEN KUN VAPAUITUI!!!!

Vierailija
168/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovinkaan paljon tarvitse nähdä vaivaa, että Googlen avulla saa nimen selville. Kun on tiedossa paikkakunta, missä tapahtui.

Vierailija
169/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axel Smith sai saman verran ehdollista seksikumppaneidensa kuvaamisesta, onko oikein?

Vierailija
170/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
171/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuska lapselle ja mikä loppuelämän tuska myös vanhemmille, kun joutuvat elämään tämän tiedon kanssa :( Ihan järkyttävä rikos, itku tuli. Vikaa on hoitopaikan käytännöissä että tälläistä ylipäätään pääsee tapahtumaan, sekä meidän oikeusjärjestelmässä. Ikuinen ammatinharjoittamiskielto tuollaiselle mätäpaiseelle ja 30v linnaa näin alkuun olisi kohtuullista.

Vierailija
172/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten liian helppoa käyttää hyödykseen kuolemaa tekevän skidin lääkkeitä (ja ties kuinka monen kenen muun).

Jos olisi edes piirun verran rotia, niin olisi hommannut kamansa muualta.

Eläin ei tällaiseen pystyisi.

Oksettaa.

Vierailija
173/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä lampaita kun ei uskalla mätäpaiseen nimiä laittaa

Vierailija
174/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovinkaan paljon tarvitse nähdä vaivaa, että Googlen avulla saa nimen selville. Kun on tiedossa paikkakunta, missä tapahtui.

Kirjoittaa Kokkola ja hoitaja ja sitten tämä nimi näkyy?

Vierailija
175/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on aina helpoiten hyväksikäytettävissä. Mitänuorempi sen helpompi kun ei mitnkään kykene itse kuvaamaan mitä hänelle tehtiin.

Totta. Vanhempana pitää miettiä tarkkaan kenet päästää osaksi lapsensa elämää, luottamus pitää olla sataprosenttinen, myös lähisuhteissa.

Vaan mitenpä vanhemmat mitenkään voivat lastansa tuollaiselta suojella. Ahdistavaa ja niin suututtavaa.

Vierailija
176/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä "hoitaja".

Mitä pitää tapahtua, että jostakin tulee tuollainen täysin moraaliton saasta? Vai ovatko tuollaiset ihmiset jo syntyessään jotenkin aivoistaan poikkeavia ja lisäksi vähä-älyisiä?

Sosiaali- ja terveysalalle hakeville pitäisi asettaa joku äo-raja, esim. 115. Onhan moneen kertaan todistettu, että alhainen äo altistaa vahvasti rikolliseen käytökseen = alhaisempi moraali.

Pitäiskö ennemmin testata sitä moraalia kuitenkin? Psykopaateissa on paljon älykkäitä yksilöitä. Ja se vasta pelottava yhdistelmä onkin!

(Tosin tässä tapauksessa tuskin on ollut kyseessä mikään psykopaatti, joka olisi kaivannut virikkeitä elämäänsä, vaan perus riippuvuus ohjaa naista/miestä niin, ettei moraalia sen takia ole)

Miten ajattelit testata moraalia luotettavasti? Kyllä suurin osa ihmisistä tietää, miten kuuluu käyttäytyä mutta tositilanteessa tekevät toisin. Äo-testi olisi siis paras, siinä ei voi huijata samalla tavalla.

Psykopaateissa on itseasiassa hyvin vähän älykkäitä yksilöitä tutkimusten mukaan. Ihme urbaanilegendaa, että olisivat muka usein älykkäitä. Tai no, ehkä heillä voi olla sitä jotakin epämääräistä sosiaalista älykkyyttä sitten, mutta äo on harvoin korkea.

Taidat sekoittaa psykopaatit ja sosiopaatit. Psykopaatit ovat usein älykkäitä, mutta sosiopaatit ovat yleensä tyhmiä. Molemmilla puuttuu empatia kokonaan.

En sekoita. Jos te muutkin olisitte oikeasti kiinnostuneita aiheessa, viitsisitte kyllä kaivaa oikeaa tietoa ja tutkimuksia mutuilun sijaan, niitä on vaikka kuinka paljon saatavilla. Psykopaattien näennäinen älykkyys on vanha uskomus, jonka uusimmat tutkimukset ovat tehokkaasti kumonneet.

Voit aloittaa aiheeseen tutustumisen kirjoittamalla Googleen vaikkapa:

psychopath iq

Vierailija
177/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latoin tänne jo yhden linkin. Jos mammat osaa sitä vähänkään hyödyntää niin nimi kyllä selviää.

Vierailija
178/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Riippuvuus" ei millään tavalla oikeuta eikä lievennä tuollaista tekoa. Mä nään punasta aina kun riippuvuuteen vedoten yritetään selitellä tekemisiä ja loiventaa tuomioita kun on sattunut jäämään kiinni rikoksesta. Se joka on itselleen riippuvuuden hankkinut kärsiköön siitä ihan itse kaatamatta ongelmiaan syyttömien niskaan!

Riippuvuus on sairaus. Se on joillekin niin paha, että moraali ei auta. Lopputulosta se ei muuta, mutta kyllä se selittää aika paljon. Riippuvutta hankkiessa on voinut ajatella, että ei tule riippuvaiseksi, koska ei kaverikaan. Kenen niskaan hoitaja tuon riippuvuuden on ajanut? Riippuvuus voi tulla lääkärin antamasta yhdestä annoksesta autokolarin jälkeen, vaikka se on epätodennäköistä.

Joo joo, "sairaus"... MY ASS! Ihan oma valinta se on! Ai että kenen niskaan riippuvuutensa kaatoi? Ootko tosissas!? NO SEN LAPSEN!!! Ja lisäks sen lapsen vanhempien! Mieti itse jos oma lapsesi kärsisi saman kohtalon! Vieläkö sympatiat riittäis tuolle sisar hento valkoiselle?

Se on dsm vitosessa, joten sairaus se on. Ei sitä riippuvuutta vieritetty lapsen niskaan, vaikka hän siitä kärsi. En haluaisi, että tuo lapselleni tapahtuu, mutta ei pakkomielteistä toimiva ole yleensä sisimmästään paha ihminen. Pakkomielle on pakkomielle ja siihen pitäisi antaa pakkohoitoa sassiin.

Ei DSM5 tai ICD10 mitään raamattuja oo. Koko ajan niihin tulee muutoksia. Nyt esim aspergerin oireyhtymä ja rettin syndrooma on kokonaan poistumassa ja kaikki on vaan autismin kirjon häiriöitä ilman erittelyä. Mulle ei myydä sairautena sellasta minkä ihminen itse omilla valinnoillaan hankkii ja mistä on mahdollista tahdonvoimalla "parantua". Oikeasta sairaudesta ei kukaan parannu tahdonvoimalla. Siinä ero! Jotkut sitä jaksaa vaan ymmärtää ja paapoa kaikkia loputtomiin.

No mikä se on jos oksentaa, vapisee, ripuloi ja ties mitä jonkun aineen puutteen takia?

Vieroitusoireet. Menee ohi aikanaan. Se joka leikkiin ryhtyy leikin kestäköön!

Vierailija
179/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latoin tänne jo yhden linkin. Jos mammat osaa sitä vähänkään hyödyntää niin nimi kyllä selviää.

On taidettu juuri se linkki poistaa. On linkki oikeudenkäynnin videoon ja pariin lehtijuttuun ja yksi johonkin roskien siivoukseen. Mutta niissä ei mitään vinkkiä ole.

Vierailija
180/308 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v...tu kun veri kiehuu tämän uutisen johdosta. Vai että ehdollista voi p....le.

Itsellä sairas lapsi jos tuollainen sattuisi kohdalle niin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi