Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksihän jotkut asuvat vuosikausiakin rivitaloissa eivätkä vaan millään muuta siitä omakotitaloon

Vierailija
10.11.2017 |

?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme omakotitalon maalta. Rantaan matkaa sata metriä. Ei tarvitse erikseen mökkiä ostaa. Talo on vain kaksi vuotta vanha, joten ei ole ihan heti korjaamis tarvetta. Ja lähikaupunkiin vain muutama kilometri.

Asumista parhaimmillaan!

Vierailija
22/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahka saan eron selväksi, en ikimaailmassa ota omakotitaloa ristikseni. Rivitalossa minun ei tarvitse laittaa rikkaa ristiin, ja silti se lämpenee, hansata tulee lämmintä vettä eikä tarvi alvariinsa tehdä piha- ja huoltotöitä. Tällaiseen helvetin työleiriin en sotkeennu enää ikinä.

OT, mutta omakotitalojakin on erilaisia. Meillä ei tarvitse tehdä mitää lämmityksen tai lämpimän veden eteen. Piha töitä ei ole kuin nimeksi ja seuraava huoltotyö on talon maalaus noin 10 vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostimme omakotitalon maalta. Rantaan matkaa sata metriä. Ei tarvitse erikseen mökkiä ostaa. Talo on vain kaksi vuotta vanha, joten ei ole ihan heti korjaamis tarvetta. Ja lähikaupunkiin vain muutama kilometri.

Asumista parhaimmillaan!

Oih ihanaa!!!! (sarkasmi sarkasmi) Miten liittyi tähän ketjuun jossa aiheena oli miksi jotkut ei muuta rivarista omakotitaloon.

Vierailija
24/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahka saan eron selväksi, en ikimaailmassa ota omakotitaloa ristikseni. Rivitalossa minun ei tarvitse laittaa rikkaa ristiin, ja silti se lämpenee, hansata tulee lämmintä vettä eikä tarvi alvariinsa tehdä piha- ja huoltotöitä. Tällaiseen helvetin työleiriin en sotkeennu enää ikinä.

Minä ihmettelen tätä, meillä on 2000 rakennettu omakotitalo eikä täällä "alvariinsa" ole mitään huoltotöitä?! Pari kertaa vuodessa jotain lampun vaihtoa. Pihankin olen haravoinut kerran pariin vuoteen.. Kukkapuskat voisi trimmata mutta ei niitäkään ole PAKKO.

Asutko yksin? Mitä puolisosi tekee kodin ylläpitämiseksi? Sekin lasketaan, vaikkei se sinua kuormita.

Vierailija
25/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä valetta ettei omakotitalossa ole koko ajan hommaa, tietenkin jos ei välitä minkälaisessa mörskässä asuu. Äkkiä se "pari kertaa" vuodessa muuttuu ihan muuksi, kun oikeasti alkaa miettimään mitä kaikkea sitä tekeekään talon ja pihan eteen. 

Se on myös jännä kun joku sanoo että minä haluan asua kerrostalossa/rivitalossa, koska en halua sitä määrää tehdä erilaisia kunnostustöitä mitä omakotitalossa pitää tehdä, niin jo hyppää joku omakotitalolainen sanomaan ettei kuule mittään tartte tehä! Pihakin kolautuu ihan ittestään, siinä sivussa.

Mutta jos taas kerrostalossa/rivitalossa asuva valittelee, että huh olipas rankka vielä töiden jälkeen vähän rempata ja siivota, niin jo sinne puskee omakotitalollinen ähisemään kuinka HELPPOA onkaan asua kerrostalossa/rivitalossa, koska omakotitalossa on koko ajan niiiiiiiiin paljon hommaa.

No sehän on oma asia jos muuttaa jonnekin työleirille. 

Meillä käy auraaja pihassa, omakotitalotalkkari. Nurmea leikkaan yhtä usein kuin rivarissakin. Pihassa on vähemmän kasvustoa kuin rivariasunnossa. 

Kerro nyt ihmeessä mitkä ne asiat ovat mitä pitää jatkusvasti tehdä. Ilmeisesti olen jotain nyt pahasti tehnyt väärin, kun talomme ei ole työleiri. 

Vierailija
26/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä valetta ettei omakotitalossa ole koko ajan hommaa, tietenkin jos ei välitä minkälaisessa mörskässä asuu. Äkkiä se "pari kertaa" vuodessa muuttuu ihan muuksi, kun oikeasti alkaa miettimään mitä kaikkea sitä tekeekään talon ja pihan eteen. 

Ihan mielenkiinnolla kuulisin mitä nämä hommat ovat, jota ilman talo muuttuu mörskäksi? Siis mitä omakotitaloasujan pitää tehdä talonsa eteen?

Vierailija
27/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen tätä, meillä on 2000 rakennettu omakotitalo eikä täällä "alvariinsa" ole mitään huoltotöitä?! Pari kertaa vuodessa jotain lampun vaihtoa. Pihankin olen haravoinut kerran pariin vuoteen.. Kukkapuskat voisi trimmata mutta ei niitäkään ole PAKKO.

Asutko yksin? Mitä puolisosi tekee kodin ylläpitämiseksi? Sekin lasketaan, vaikkei se sinua kuormita.

Mitkä ovat talon ylläpitötehtävät? 

Vierailija
28/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on varmaan monia, vähälläkin ajattelulla niitä keksii. Tykkää asua rivarissa, se sopii paremmin omaan budjettiin, tykkää kun on naapureita, sijainti saattaa olla juuri oikea. Se on kummallista miten ihmisillä on joku fiksaatio omakotitalosta, että kaikki haluaa asua sellaisessa. Mistä se tulee? Mäkin luulin että haluan mutta ei se ollut mun juttuni.

Vierailija
29/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä lämmintä vettä tulee myös ok-talon hanasta,ruohoa leikataan muutaman kerran kesässä ja siinä kaikki .Hirveämpää kolhoosia kun rivitalo ei ole-ei ikinä enää.

Meillä lämmintä vettä tulee tasan niin kauan, kun minä viitsin sulloa puita pesään. Tässä hiiskatin töllissä on vielä vesikiertoinen lattialämmityskin, ja saan pitää kuutiokaupalla vettä kuumana, jos aiomme tarjeta täällä. Öljysäiliön täytön muistelu olisikin kerran-kaksi vuodessa tehtävä asia ja kaukolämpö luksusta! Mutta ei, kun joka päivä saa olla laittamassa tulia, ellei satu olemaan kesä, silloin riittä pari kertaa viikossa.

Sillä aikaa, kun talo lämpenee, voikin sitten ajaa nurtsin ja kolata lumet ja tsekata, että rännit eivät tukkeudu ja mikään ei repsota missään... On tämä hemmetin työläs ainakin talviaikaan, töiden päälle alkaa lumi- ja lämmityshommiin. Kas, kun ei mies ole valinnut kestopehkua ja muutamaa lehmää lämmitysjärjestelmäksi.

Vierailija
30/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas typerä aloitus. Miksi kaikkien pitäisi asua omakotitalossa? Me asumme ja pidän siitä, mutta en edes oleta kaikkien sitä haluavan. 

31/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan liian laiska ja mukavuudenhaluinen luonne, jotta omakotitalossa haluaisin asua. Mulle rivari tai iso paritalo-asoy ovat ne sopivimmat asumismuodot.

Kesämökissä on juuri sopivasti puuhaa ja enempää ei todellakaan tarvitse olla.

Kaikki nyt vaan ei halua asua omakotitalossa, eikä se ole edes varallisuudesta läheskään aina kiinni. Meidän rivarikämpän hinnalla saisi pk-seudulta myös omakotitalon, mutta ei kiitos sille.

Vierailija
32/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kerrostalossa, ja asuntoni hinnalla saisi monta keskiverto-omakotitaloa.

Vierailija
33/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä lämmintä vettä tulee myös ok-talon hanasta,ruohoa leikataan muutaman kerran kesässä ja siinä kaikki .Hirveämpää kolhoosia kun rivitalo ei ole-ei ikinä enää.

Meillä lämmintä vettä tulee tasan niin kauan, kun minä viitsin sulloa puita pesään. Tässä hiiskatin töllissä on vielä vesikiertoinen lattialämmityskin, ja saan pitää kuutiokaupalla vettä kuumana, jos aiomme tarjeta täällä. Öljysäiliön täytön muistelu olisikin kerran-kaksi vuodessa tehtävä asia ja kaukolämpö luksusta! Mutta ei, kun joka päivä saa olla laittamassa tulia, ellei satu olemaan kesä, silloin riittä pari kertaa viikossa.

Sillä aikaa, kun talo lämpenee, voikin sitten ajaa nurtsin ja kolata lumet ja tsekata, että rännit eivät tukkeudu ja mikään ei repsota missään... On tämä hemmetin työläs ainakin talviaikaan, töiden päälle alkaa lumi- ja lämmityshommiin. Kas, kun ei mies ole valinnut kestopehkua ja muutamaa lehmää lämmitysjärjestelmäksi.

Suloisen katkeraa tilitystä. No ihan itse olette kämppänne valinneet. 

Kaukolämpöön ei tarvitse paljoa puuttua ja rahalla saa aurauspalvelunkin ja tarkastavat rännitkin. 

Vierailija
34/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasikymppinen äitini taisi saada lapsuudessaan omakotitalosta ihan tarpeekseen. Nyt tuskin enää muuttaa sellaiseen, vaan pysyy rivitalossaan elämänsä loppuun asti.

Vierailija
35/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnolla kuulisin mitä nämä hommat ovat, jota ilman talo muuttuu mörskäksi? Siis mitä omakotitaloasujan pitää tehdä talonsa eteen?

Juu, tää kiinnostaa muakin. Meillä 10 v vanha omakotitalo. Neljä kertaa vuodessa vaihdan ilmanvaihtokoneeseen suodattimet, hommaan menee kymmenisen minuuttia. Sadevesikourut kurkkaan kerran vuoteen, vielä ei oo ollu putsattavaa. Haravointi kerran vuoteen, nurmikonleikkuuta muutaman kerran kesässä. Lumitöitä toki lumitilanteen mukaan, pieni alue onneks. Nuohoojan tilaan kerran vuoteen. Hirmu rasittavaa :D

Vierailija
36/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloonhan siitä pitäisi muuttaa. Miksi kukaan haluaisi omakotitaloon?

Vierailija
37/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tää kiinnostaa muakin. Meillä 10 v vanha omakotitalo. Neljä kertaa vuodessa vaihdan ilmanvaihtokoneeseen suodattimet, hommaan menee kymmenisen minuuttia. Sadevesikourut kurkkaan kerran vuoteen, vielä ei oo ollu putsattavaa. Haravointi kerran vuoteen, nurmikonleikkuuta muutaman kerran kesässä. Lumitöitä toki lumitilanteen mukaan, pieni alue onneks. Nuohoojan tilaan kerran vuoteen. Hirmu rasittavaa :D

Jep, lämmintä vettä tulee kraanasta ja kaukolämpö lämmittää. Toki joskus pidämme takkaa päällä, onkohan se nyt tuo mikä tekisi tämän työleiriksi 🤔 ja oikein purkukunnossa on talomme.. Jännä.

Vierailija
38/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sitten kukaan vastannut tähän.

Vierailija
39/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin muutaman vuoden omakotitalossa ennen kuin muutin omilleni ja päätin, etten halua sitä ikinä ristikseni. Puolisoni haluaisi omakotitaloon, minä olen sanonut että suostun joko rivariin tai kerrostaloon.

Vierailija
40/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuimme ”vuosikausia” (=10 vuotta) omakotitalossa ja muutimme sitten rivitaloon. Nyt asumme toista vuotta rivarissa enkä ole koskaan ollut niin tyytyväinen arkeen kuin tällä hetkellä. Ei huolia pihanhoidosta, remonteista jne jne. Paljon helpompaa ja mukavampaa. Sopii meille paljon harrastaville ja matkustaville.