Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksihän jotkut asuvat vuosikausiakin rivitaloissa eivätkä vaan millään muuta siitä omakotitaloon

Vierailija
10.11.2017 |

?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa...

Vierailija
2/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on köyhiä paskoja ja se on oma valinta jne. jne.

Tätähän tässä hait ja halusit päästä provoamaan. No nyt se on sanottu, joten olisko tämä tässä?

ps. vähän yritystä ensi kerralla, jookos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksippä joku toinen.

Vierailija
4/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahka saan eron selväksi, en ikimaailmassa ota omakotitaloa ristikseni. Rivitalossa minun ei tarvitse laittaa rikkaa ristiin, ja silti se lämpenee, hansata tulee lämmintä vettä eikä tarvi alvariinsa tehdä piha- ja huoltotöitä. Tällaiseen helvetin työleiriin en sotkeennu enää ikinä.

Vierailija
5/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa on kauheasti hommaa.

Vierailija
6/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän jotkut asuvat vuosikausiakin Porvoossa eivätkä vaan millään muuta sieltä muualle?

Vierailija
7/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi LOL miten paska provo!!!

Vierailija
8/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, etteivät halua sitoa itseään omakotitalon ylläpitoon, mutta eivät viihdy kerrostalossa. Rivitalossa huolto toimii. Tämä tietysti vaatii osakkailta kykyä yhteiseen päätöksentekoon.

Vierailija
9/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahka saan eron selväksi, en ikimaailmassa ota omakotitaloa ristikseni. Rivitalossa minun ei tarvitse laittaa rikkaa ristiin, ja silti se lämpenee, hansata tulee lämmintä vettä eikä tarvi alvariinsa tehdä piha- ja huoltotöitä. Tällaiseen helvetin työleiriin en sotkeennu enää ikinä.

Minä ihmettelen tätä, meillä on 2000 rakennettu omakotitalo eikä täällä "alvariinsa" ole mitään huoltotöitä?! Pari kertaa vuodessa jotain lampun vaihtoa. Pihankin olen haravoinut kerran pariin vuoteen.. Kukkapuskat voisi trimmata mutta ei niitäkään ole PAKKO.

Vierailija
10/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen tätä, meillä on 2000 rakennettu omakotitalo eikä täällä "alvariinsa" ole mitään huoltotöitä?! Pari kertaa vuodessa jotain lampun vaihtoa. Pihankin olen haravoinut kerran pariin vuoteen.. Kukkapuskat voisi trimmata mutta ei niitäkään ole PAKKO.

Kyllämä ihmettelen, jos ei 17 v vanhassa talossa ole ilmastointia huollettu, tai sadevesikouruja puhdistettu yms puhumattakaan pihasta. Näitä taloja näkee Suomessa valitettavan usein, rempsallaan olevia. 

Vierailija
11/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
12/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakoti-innostus on kyllä outoa. Sukulaiseni oli menettää toivonsa etsiessään 4-5 makuuhuoneen kerrostalo asuntoa pikkupaikkakunnalta. Heillä on jo lähistöllä mökki, joten pihaa he ei tarvitse, ja asuvat osan vuodesta ulkomailla. KLiki pari vuotta meni, ennenkuin nappasi.

Vierailija
13/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talonne alkaa olla siis purkukunnossa. Et vain tajua sitä itse. Eikö olisi pikkasen fiksumpaa ylläpitää sitä? Varmaan maksanut aika paljon ja kohta täysin arvoton ja myyntikelvoton. Sulle sopii paremmin kerrostalo.

Vierailija
14/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talonne alkaa olla siis purkukunnossa. Et vain tajua sitä itse. Eikö olisi pikkasen fiksumpaa ylläpitää sitä? Varmaan maksanut aika paljon ja kohta täysin arvoton ja myyntikelvoton. Sulle sopii paremmin kerrostalo.

Ihan hyvässä kunnossa tämä on, mitä täällä muka pitäisi alvariinsa tehdä? Niinkuin sanoin, pari kertaa vuodessa jotain, ei todellakaan koko ajan.

Vierailija
15/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viihdyn täällä. Kiinteistöhuolto tekee lumityöt ja korjaukset, minulla on kiva aidattu takapiha.

En koskaan muuttaisi omakotitaloon!

Asun vuokralla ( jo 11 vuotta, joten kodinkoneiden huolto ja vaihtokin kuuluu vuokranantajalle), omia seiniä yms. olen maalaillut ja tapetoinut omaksi ilokseni. Meillä myös pihapiiri on rauhallinen, paljon vanhuksia ja yksinasuvia, muutama lapsiperhe ja minä teineineni. Ja metsän vieressä, ovelta pääsee lenkille koiran kanssa.

Omistusasuntoakaan en halua, näin on hyvä.

Vierailija
16/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä valetta ettei omakotitalossa ole koko ajan hommaa, tietenkin jos ei välitä minkälaisessa mörskässä asuu. Äkkiä se "pari kertaa" vuodessa muuttuu ihan muuksi, kun oikeasti alkaa miettimään mitä kaikkea sitä tekeekään talon ja pihan eteen. 

Se on myös jännä kun joku sanoo että minä haluan asua kerrostalossa/rivitalossa, koska en halua sitä määrää tehdä erilaisia kunnostustöitä mitä omakotitalossa pitää tehdä, niin jo hyppää joku omakotitalolainen sanomaan ettei kuule mittään tartte tehä! Pihakin kolautuu ihan ittestään, siinä sivussa.

Mutta jos taas kerrostalossa/rivitalossa asuva valittelee, että huh olipas rankka vielä töiden jälkeen vähän rempata ja siivota, niin jo sinne puskee omakotitalollinen ähisemään kuinka HELPPOA onkaan asua kerrostalossa/rivitalossa, koska omakotitalossa on koko ajan niiiiiiiiin paljon hommaa.

Vierailija
17/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Maksoimme täällä kolmiosta aikanaan yli 500 000 euroa, mutta talo olisi jo maksanut vähintään 1,5 miljoonaa euroa. 

Vierailija
18/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivari on meidän juttu. Meillä on isohko taloyhtiö, 28 asuntoa, 60-luvun rivari ja siinä ihan kivan kokoinen aidattu piha. Salaojat sun muut on tehty ja katto kunnossa. Löytyy takkahuone, pukkari saunan yhteydessä, neliöitä 131, rauhalliset naapurit. En valita.

Ei kiinnosta tehdä itse omakotitalon remppoja. Minusta on kivaa, kun voin soittaa huoltomiehen paikalle eikä tarvitse miettiä, mistä nyt saan sen ja sen tyypin ja kuka on hyvä.  Putkiremppakin on tehty.

Nurtsinleikkuukaan ei hirveästi kiinnosta, mistä syystä meidän rivarin piha on laitettu istutuksille ja tehty kivettyjä polkuja.

Lumenluonnin hoitaa huoltoyhtiö ja itselle jää lähinnä oman pihan luonti.

Ja juu, kesämökki löytyy, mallia mummonmökki. Ihan tarpeeksi on hommaa siellä ja huolia. Suurinpiirtein joka toinen kesä joku projekti päällä. On maalattu ja kunnostettu ikkunoita, ovia, kattoremppa oottaa.... piharakennuksessa olevan vanhan saunan pukkarin lattia on alkanut notkua, eli joku tukipalkki on lahoamassa alta....ensi kesänä avattava, ja kauhulla odotan mitä löytyy, tilataanko lopulta tontille tynnyrisauna...home haisee talon kuistilla ja välieteisessä. Myisin pois tai rakentaisin uuden hirsisen mökin tontille,  mutta mies ei halua.

Vierailija
19/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä lämmintä vettä tulee myös ok-talon hanasta,ruohoa leikataan muutaman kerran kesässä ja siinä kaikki .Hirveämpää kolhoosia kun rivitalo ei ole-ei ikinä enää.

Vierailija
20/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kerrostalossa kuten minä. Omakotiasuminen on koettu, viihdyn paremmin kerrostalossa. En kaipaa pihaa.