Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettynyt miehen kosintaan

Donna
09.11.2017 |

Olen jo pitkään ehdotellut miehelle, että olisiko aika mennä kihloihin nyt jo useamman vuoden yhdessä olon jälkeen. Mies ei ole ollut ajatuksesta oikein innostunut ja on sitä mieltä ettei aio koskaan naimisiin. Minä taas olen aina haaveillut pienistä häistä, kosinnasta, kihloista...noh, tiedättehän naiset mitä tarkoitan ;)?
Noh, jos mies ei ehdottomastikaan tahdo häitä, niin ajattelin että kihlautuminenkin voisi minulle riittää.
Mutta...yksi päivä se sitten tapahtui...mies kosi! Tietysti suostuin, mutta kamalinta asiasta tekee se, ettei kosinta ollut mitenkään erityinen puhumattakaan mistään kihlajaisjuhlista...niitä ei nimittäin ollut ollenkaan. Tuntuu ettei mies nähnyt juuri ollenkaan vaivaa asian eteen tai antanut tilaisuutta suunnitella kihlajaispäivää vaikka yhdessä tai muuta sellaista. Harmittaa vain todella paljon, vieläpä kun tiedossa ei ole enää edes häitäkään.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs järkeä tuossa nyt oli? Kosinnan ideahan on mennä naimisiin? Kihloissa oleminen lopun elämääkö nyt on sitten unelmien täyttymys?

Vierailija
2/65 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoi bussissa ihan sivumennen, että mennään naimisiin. Ei ollut mitään kihlajaisjuhlia, pienet häät. Me olemme olleet naimisissa nyt 18 vuotta. Ei se kosinta, tai edes ne häät, ole oikeasti tärkeää, vaan se millaisen suhteen, millaisen arjen ja yhteisen elämän rakennatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että nykyään kaikki pitää olla hulppeeta ja niin kuin televisiossa, eikä osata olla tyytyväisiä siihen omaan, vanhaan, tuttuun. Kihlauduit rakkaan ihmisesi kanssa, mikä sen ihanempaa! Järjestä itse kihlajuhlat? Oikeestiko nykyään pitää muka kysymyksen lisäksi järkkää jotkut juhlatkin perään. Ymmärrän että voi olla harmissaan mutta yritä arvostaa mitä olet jo saanut?

Vierailija
4/65 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kosi mutta ette ole menossa naimisiin?

🤔

Tai no kait tää on se sama vanha kihloihin-ilman-häitä -provo joita täällä on useita päivittäin. Alkaa jo kyllästyttää. 1/5.

Vierailija
5/65 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette järjestä kihlajaisjuhlia jälkikäteen? Jos haluat juhlat, niin pane toimeksi.

Vierailija
6/65 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten ihana asia, että joku rakastaa sua niin paljon että kosii. Ja sä keksit siitä valittamista.

Vierailija
7/65 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette järjestä kihlajaisjuhlia jälkikäteen? Jos haluat juhlat, niin pane toimeksi.

Näin se oli meilläkin. Ei meidänkään kihlajaispäivänä ollut mitään juhlia. Käytiin ostamassa sormukset ja syötiin mäkkärissä, sitten mentiin kotiin. Kihlajaisjuhlat järjestettiin sitten parin viikon päästä.

Vierailija
8/65 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä oo mitään järkee...

Vierailija
9/65 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset järjestö niitä juhlia? Miehenkö pitäisi taas yksin kaikki järjestää? Ole nyt vaa tyytyväinen ja lue vähemmän Demiä!

Vierailija
10/65 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosi tarkoittaa naimisiinmenon ehdottamista. Ette te ole kihloissa eikä mies ole kosinut.

Muuhun kommenttina, että näyttäviä kosintoja järjestetään amerikkalaisissa tv sarjoissa, ei elämässä. Enkä ole kuullut kenrnkään tutun pitäneen kihlajaisjuhliakaan.

Tai - poikkeus, että yksi tuttu pari kihlautui niin, että mies oli järjestänyt ulkomaanmatkan ja siellä kaikkea yllätystä. He ovat erikoinen pari, ihmettelen usein, ovatko onnellisia yhdesä, kun kaikki on niin kulissinomaista. Häät vasta olivatkin spektakkeli ja kumpikin puolisoista puhui vuorollaan mikrofoniin tuntikausia ja muisteli elämäänsä. Oli todella sellainen olo, että vieraat olivat yleisöä siellä.

Vierailija
11/65 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs järkeä tuossa nyt oli? Kosinnan ideahan on mennä naimisiin? Kihloissa oleminen lopun elämääkö nyt on sitten unelmien täyttymys?

Tarkennan, että mies ei siis halua häitä ja molemmat ollaan ns. ateisteja.

Kihlaushan tosiaan on sopimus avioliiton solmimisesta, mutta mitään velvoitetta naimisiin menemisestä ei ole...tai mitään aikarajaa, joten en nyt ymmärrä miksi kihlaus olisi vähemmän "oikeampi" kuin avioliitto.

Tehdänhän naimisiin mentäessäkin lupaus olla ikuisesti yhdessä mutta silti, kuinka monet eroavatkaan?

Ei sekään siis ole mikään peruuttamaton juttu. Miksi siis ei voisi yhtä hyvin ellei paremminkin olla kihloissa vaikkapa lopun elämäänsä jos kyse kuitenkin on kahden ihmisen lupauksesta toisilleen, ei siihen silloin tarvita kenenkään muun tahon hyväksyntää.

Vierailija
12/65 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kosi antamalla ostamansa sormuksen lepytelläkseen mua riidasta :D

Oli aika hämmentävä kokemus, mutta suloinen sellainen. Häitä odotellessa (:

Vierailija
13/65 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis järjestetäänkö vielä kihlajaisjuhlia? Eipä olisi tullut tuollainen mieleenkään. Häätkin vietettiin ulkomailla neljän häävieraan kera.  Oli aivan ihana viikko läheisten ystävien kanssa. 

Vierailija
14/65 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sanoi bussissa ihan sivumennen, että mennään naimisiin. Ei ollut mitään kihlajaisjuhlia, pienet häät. Me olemme olleet naimisissa nyt 18 vuotta. Ei se kosinta, tai edes ne häät, ole oikeasti tärkeää, vaan se millaisen suhteen, millaisen arjen ja yhteisen elämän rakennatte.

:) Niin tottahan se on, että lopulta vain se on tärkeää...ei mitkään häät, kosinnat tai muut.

En mä miehelle ole tuosta juurikaan mitään sanonut, vaikka harmittaa kun oli toiveissa että kihlajaiset olisivat ikäänkuin korvanneet ne häät, ja että päivä olisi ollut ikimuistoinen.

Paljon onnea ja menestystä teille <3

Vierailija
15/65 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että nykyään kaikki pitää olla hulppeeta ja niin kuin televisiossa, eikä osata olla tyytyväisiä siihen omaan, vanhaan, tuttuun. Kihlauduit rakkaan ihmisesi kanssa, mikä sen ihanempaa! Järjestä itse kihlajuhlat? Oikeestiko nykyään pitää muka kysymyksen lisäksi järkkää jotkut juhlatkin perään. Ymmärrän että voi olla harmissaan mutta yritä arvostaa mitä olet jo saanut?

Joo, samaa mieltä tuon kanssa että on ihan överiksi menneet kaikki hää/kihlaus-spektaakkelit ja hömpät joita nykyään on ja sitten kun on saatu ne unelmahäät, niin voidaankin jo vuoden sisään erota.

Ja arvostankin, rakastan tätä miestä...enhän muutoin kai olisi kosintaan suostunut?!

Kosinnasta on nyt kulunut jo sen verran aikaa, että mitään juhlia siihen liittyen ei oikein ole tahdikasta järjestää.  Ja kuten tuohon aloitukseen kirjoitinkin, niin olisin toivonut että päivää oltaisiin suunniteltu etukäteen yhdessä. Tässä nyt lähinnä kävi niin, ettei mies kokenut tarvetta juhlistaa asiaa millään muotoa enää itse kosinnan jälkeen ja se harmittaa.

Vierailija
16/65 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kosi mutta ette ole menossa naimisiin?

🤔

Tai no kait tää on se sama vanha kihloihin-ilman-häitä -provo joita täällä on useita päivittäin. Alkaa jo kyllästyttää. 1/5.

Ei ole tulossa häitä.

Nykyään tosi moni tekee ensin avioehdon menneessään naimisiin ja sitten pian jo erotaankin...mutta kihloihin meno ilman päätettyä hääpäivää, se se vasta onkin....

Vierailija
17/65 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun miestä harmittaa, ettei oma vaimo väliä EDES ralleista ja formulasta. Elämä pilalla!

Vierailija
18/65 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo mennyt sen verran aikaa tuosta kosinnasta ettei enää oikein voi ja jotenkin olin silloin ymmärtävinäni ettei mies oikeastaan edes halunnut mitään juhlia :/

Vierailija
19/65 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Joillekkin naisille se ei vaan mikään riitä. T. 29 v ikisinkkunainen

Vierailija
20/65 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kun miestä harmittaa, ettei oma vaimo väliä EDES ralleista ja formulasta. Elämä pilalla!

:D Niinhän se taitaa olla, mutta yhtä pahalta se silti varmasti tuntuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan