Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko raskauspahoinvointi loppua jo rv 9 ja kaikki olla silyäti sikiöllä ok?

Vierailija
09.11.2017 |

Vai pitääkö tästä huolestua?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi loppua noinkin aikaisin. Raskaus ei ole sairaus. Onnea raskauden johdosta! <3

Vierailija
2/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahoinvointi kesti sen 2 päivää (jossain viikolla 9-10), muuten ei mitään ongelmia koko loppuraskaudessa, paitsi viimeisillä viikoilla jalkoja turvotti. Terve lapsi tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki, mutta kyllä minä huolestuisin. Se voi olla merkki siitä että sikiö on lakannut kehittymästä. Kannattaa noin varhaisen raskauden aikana muutenkin aina varautua siihen että voi mennä kesken, ei se ole vasta kuin lapsenalku, ei lapsi. Keskenmenon läpikäyneenä, se on todella kauheaa, varsinkin jos on jo ilmoittanut sukulaisille että on lapsi tulossa. Pitäisi aina rauhassa odottaa se 12 viikkoa ennenkuin ajatteleekaan oikeasti olevansa saamassa lapsen.

Vierailija
4/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa tuli huonoja uutisia tuollaisen jälkeen... Ei voi tietää. Voi olla ok tai sitten ei.

Vierailija
5/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keväällä keskenmenon. Pahoinvointi loppui juurikin viikolla 9, josta huolestuin. Samoin väsymys ja rintojen turvotus. Viikolla 11 todettiin sikiön kuolleen jo viikolla 7. Seuraavana päivänä alkoi supistukset ja kaikki tuli pihalle.

Meni siis 4 viikkoa sikiön kuolemasta ennen kuin varsinainen keskenmeno käynnistyi.

Jos sinua huolettaa oireiden loppuminen, käy ultrassa, sillä se ainoastaan selviää.

Vierailija
6/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäisen kanssa pahoinvointia tasan kaksi kertaa. Sitten ei minkäänlaista vaivaa.

Toisen kanssa kesti ainakin 6. kuukaudelle, ja oli todella inhottavaa. Koko päivän voin huonosti ja oksetti vaikka mitään ei kuitenkaan ylös tullut.

Kumpikin raskaus muuten täysin normaali. Ensimmäinen viikon yliajalla toinen 10 päivää. Terveet isot lapset helppo ja nopea synnytys.

Pahoinvointi ei varmasti sano mitään, mutta jos muita oireita on tai asia kovin vaivaa, ota yhteys neuvolaan!

Vierailija
7/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voinut pahoin kertaakaan raskauden aikana, toinen kaveri taas voi pahoin lähes 9 kk ja oli pariin kertaan sairaalassakin sen takia. Vaihtelu on siis suurta, jos huolestuttaa ottaisin yhteyttä neuvolaan tms. ja yrittäisin saada ajan tarkistukseen.

Vierailija
8/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekassa raskaudessa loppui pahoinvointi kuin seinään juurikin viikolla 8-9 tms. Kaikki tosi hyvin, terve lapsi tuli. Olin itse varma ettei siellä ole kukaan hengissä kun menin siihen vko 12 ultraan, mutta kaikki oli loistavasti.

Suosittelen että koitat unohtaa koko asian ja odottelet sitä ultraa.

Vierailija
9/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole mitään erityistä raskauspahoinvointia. Mua eto alussa jotkut hajut, mutta sekin meni nopeasti ohi. Ihan terve lapsi syntyi. Vaan neuvolassahan tuosta selvyys saadaan.

Vierailija
10/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisen kohdalla pahoinvointi loppui rv9 kuin seinään. Raskaus sujui hyvin loppuun asti ja terve lapsi syntyi. Kuopuksen kohdalla pahoinvointi loppui rv10 ja silti kaikki meni hyvin. Keskenmenneissä raskauksissa ei juurikaan ollut pahoinvointia, maksimissaan muutaman päivän kesti.

Vierailija
11/19 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 7 viikolla raskaana ja ei ole ollut varsinaista pahoinvointia. Sellainen lievästi etova olo lähes koko ajan. Ensi viikolla ensimmäinen Neuvola, saa nähdä onko masussa kaikki ok.

Vierailija
12/19 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahoinvointi väheni huomattavasti rv8-9 vaihteessa. Pari päivää sen jälkeen kun pahoinvointi alkoi vähentyä, kävin varhaisultrassa ja kaikki oli ok. Mun kohdalla pahoinvoinnin vähentyminen tässä vaiheessa ei ainakaan ollut merkki huonosta.

Vierailija
13/19 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tässä raskaudessa yhteensä parina päivänä vähän etova olo. En muista tarkalleen milloin mutta just silloin alkuraskaudessa. Ei oo sit muuten ollut ollenkaan pahoinvointia. Nyt rv21 ja kaikki ok!

Vierailija
14/19 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä, siis aivan järkyttävä (kahta eri kolmiolääkettä kokeiltu ja oksennettu 4 viikkoa 24/7), loppui kuin seinään noin 9+2. Samoin väheni rintojen turvotus, tilalle tulivat lievät kohtukrampit.

Olin varma keskeytyneestä keskenmenosta, mutta varhaisultrassa 9+4 löytyi iloisesti rimpuileva ja päivälleen oikean kokoinen sikiö. 

Vierailija
15/19 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno todettiin viikolla 14 ja sikiö koko 9 vko. Sitten tuli pois. Mitään pahoinvointia ei edes ollut.

Vierailija
16/19 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaksi kertaa pieni kuvotuksen tunne, kertaakaan en oksentanut. Lapsi on nyt 21v.

Vierailija
17/19 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/16 samat sanat, kerran meinas, mutta ei tullu, mielitekoja ei ollut ollenkaan.

Kaik meni hyvin ja "vauva" on jo 36!

Ei pidä uskoa höpinöitä, laske mieluummin potkuja!

Vierailija
18/19 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi ja väsymys olivat pahimmillaan viikoilla 6-9, viikolla 12 ei enää mitään, raskaus kesti 42 viikkoa - ja terve lapsi on jo nuori aikuinen.  Onnittelut!

Vierailija
19/19 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16/16 samat sanat, kerran meinas, mutta ei tullu, mielitekoja ei ollut ollenkaan.

Kaik meni hyvin ja "vauva" on jo 36!

Ei pidä uskoa höpinöitä, laske mieluummin potkuja!

No ei viikolla 9 voi laskea potkuja.