Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkaa tappaa itsensä, jos tulee avioero.

Vierailija
09.11.2017 |

Meillä on avioeron harkinta-aika menossa ja minulla on oma sunto hankittuna. Käytännössä kuitenkin on niin, että olen asunnollani lähinnä silloin tällöin ja mies vaatii minut perheen entiseen kotiin. Hän sanoo, että jos menen kokonaan asunnolleni asumaan ja erosta tulee tosi, hän tappaa itsensä. Minua vituttaa! Miten aikuinen ukko voi olla noin lapsellinen? Miksei tätä asiaa voi hoitaa fiksusti vaan pitää käyttää kaikki mahdolliset keinot painostamiseen ja uhkailuun?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on avioeron harkinta-aika menossa ja minulla on oma sunto hankittuna. Käytännössä kuitenkin on niin, että olen asunnollani lähinnä silloin tällöin ja mies vaatii minut perheen entiseen kotiin. Hän sanoo, että jos menen kokonaan asunnolleni asumaan ja erosta tulee tosi, hän tappaa itsensä. Minua vituttaa! Miten aikuinen ukko voi olla noin lapsellinen? Miksei tätä asiaa voi hoitaa fiksusti vaan pitää käyttää kaikki mahdolliset keinot painostamiseen ja uhkailuun?

Sehän on hänen oma ratkaisunsa. Pidä huoli että ettei hän tapa sinua siinä samalla.

Vierailija
2/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vaan, jos sitten vielä uhkaa niin soita 112, vastuu siirtyy heille. Ehkä tuleva ex-miehesi hyötyisikin ulkopuolisesta avusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille asialle sä et mitään voi. Aikuinen ihminen päättää itse omasta elämästään. Voit toki sanoa sille, että onko sun mielestä sellainen liitto hyvä, missä toinen on pakotettu jäämään siihen kuoleman uhalla. Mutta joka tapauksessa sä päätät itse omasta elämästäsi, mies omastaan.

Vierailija
4/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi "tappaa muuten itsensä" on kyllä huonoimmasta päästä syitä roikkua jonkun kanssa. Sinä otat eron ja hän joko oppii elämään asian kanssa tai sitten ei.

Vierailija
5/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sanoo. Ei ole sun velvollisuus olla miehen kanssa ainakaan tästä syystä. Ihan yhtä hyvin sinä voisit sanoa että tapat itsesi jos et saa eroa!

Vierailija
6/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lähtisin kyllä kokonaan sinne uudelle asunnolle, ja hakisin tavarani vain jonkun turvallisen avustajan kanssa. Sitä ennen voisin yrittää ystävällisesti kehottaa miestä hakemaan apua ja sanoisin, että toivot kovasti, että hän ei tapa itseään, mutta että sinähän et voi sitä estää, jos hän niin päättää tehdä.

Vierailija
7/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suntio? Hänhän voi sitten kaivaa haudan miehellesi.

Vierailija
8/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia?

Ammattiapua kannattaa harkita joka tapauksessa ja et varmasti halua lopun ikää muistaa miksi toinen tappoi itsensä eli ota vakavasti, mutta silti ei toinen saa kiristää.

Eräs tapaus ilmoitti samoin tappavansa eikä sitä otettu vakavasti ja ampui itseään päähän samalla, kun puhui puhelimessa exän kanssa ja jokainen voi arvata ettei ollut helppoa elämää jälkeen jääneille

Vierailija
9/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hänen oma ratkaisunsa. Pidä huoli että ettei hän tapa sinua siinä samalla.

Jostain parisuhteista on juuri tämän vuoksi vaikea päästä irti. Jatkuvaa varuillaan oloa ja ahdistavaa pelkoa, pelkoa ja pelkoa. Mitä tällaiselle voi tehdä?

Vierailija
10/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollistat miehen kiukuttelun suostumalla "vaatimukseen", että sinun pitää asua hänen kanssaan sen sijaan, että asuisit omassa uudessa asunnossasi.

Aikuinen ihminen päättää kuitenkin asumisestaan itse. Jos todella haluat erota, ensimmäinen askel on, että lähdet lopullisesti omillesi. Nyt.

Kuulostaa tosin hieman siltä, että et oikeasti sitä eroa tahdo sinäkään.

Vierailija
11/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna lähtisin kyllä kokonaan sinne uudelle asunnolle, ja hakisin tavarani vain jonkun turvallisen avustajan kanssa. Sitä ennen voisin yrittää ystävällisesti kehottaa miestä hakemaan apua ja sanoisin, että toivot kovasti, että hän ei tapa itseään, mutta että sinähän et voi sitä estää, jos hän niin päättää tehdä.

Komppaan. Olin itse alle 20v kun silloinen miesystäväni uhkaili samalla. Herra oli itse vajaat 30 vee renttu. Ei asuttu yhdessä. Tapailin häntä vielä jonkin ajan kunnes lopullinen välirikko tuli. Myöhemmin olen ajatellut että heti kun itsaripuheet alkoivat, olisi heti pitänyt pistää kaikki yhteys poikki oman terveyden ja hengen vaaran takia. Ei sitä kakarana tajunnut.

Kyseinen mies ei tähän päivään mennessä ole tehnyt itsaria.

Mutta nyt ap, suosittelen että heti poikki kaikki ja haet kamasi pois, nyt kaikki yhteys poikki. Älä suututa häntä kuitenkaan. Äläkä vaan emmi mitenkään mahdollisuudesta paluuseen.

Vierailija
12/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ahdistus voi olla niin suuri, että kuolema tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Itse yritin, en onnistunut. Vieläkin mietin toisinaan pitäisikö. Mutta en exän takia enää viitsi nähdä vaivaa.

Masennustesti olisi ehkä hyvä tehdä. Menkää perheneuvolaan puhumaan asioista, niin asia selkiytyy. Jossain vaiheessa miehesi huomaa ettei hänenkään ole hyvä olla sinun kanssasi, kun et häntä kerran rakasta. Ei minunkaan ole hyvä olla pettäneen ja valehtelevan ukkoni kanssa. Rakastan vielä, mutta kyllä se varmaan hiipuu pois. Hän käyttäytyy niin, että vihaan ja inhoan enemmän kuin rakastan. Rakkaus tuo ihmisen parhaat puolet esiin ja niitä parhaita ilmeisesti vain rakastan! Elämänhalukin alkaa löytyä nyt, kun pysyn kauempana hänestä.

Vierailija
13/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen uhkailu on henkistä väkivaltaa ja miehen halua hallita, sekä nöyryyttää sinua. Kerro heti läheisillesi uhkailusta. Ota yhteyttä viranomaisiin ja kysy neuvoa, miten parhaiten kannattaa toimia tuossa tilanteessa? On ehdottoman tärkeää, ettet jää yksin tuon uhkailun kansa, vaan avoimesti puhut siitä.

Sinulla on oikeus omaan elämään, et ole vastuussa aikuisen miehen sanomisista ja tekemisistä. 

Vierailija
14/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mies uhkailee ja painostaa, jos omalla käytökselläsi osoitat, että painostaminen tuottaa tulosta.

Kasvata selkäranka ja pysy siellä omassa asunnossasi.

Vierailija
15/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaystävä aikoi aikoinaan tappaa itsensä jos jätän hänet. Lyödä itseään kirveellä päähän. Se kuulostaa kyllä aika vaikealta suoritukselta.

No, ei hän tappanut itseään ja paljastui, että hän oli vieläpä pettänyt minua. Lähdin ulkomaille töihin enkä jäänyt kuuntelemaan, miten hän asiaan suhtautui.

Vierailija
16/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus muutat omaan asuntoosi, jos mies soittelee/viestittelee ja uhkailee, soitat häkeen ja ilmoitat, he hoitavat sitten eteenpäin. Omakin eksäni uhkasi itsarilla kun lähdin, ja vielä on elossa 3v myöhemmin.

Vierailija
17/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis itsemurhauhkaus on aina ILMOITETTAVA mt toimistoon, tai ennemmin päivystykseen. ei mitään odotteluja. jos vielä uhkaa tai aistumista uhkailijan mieleen. Välittömästi soitto 112 seen tai mene heti päivystykseen tai poliisille. tuossa on perhemurhauhkakin päällä. laset heti pois sieltä. älä jäää miettimään. Se on yksi silmänräpäys kun lapsesi on tapettu tai sinä itse olet uhri. Tuo tulee sinut tappamaan samalla kun itsensä.

Vierailija
18/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nimenomaan tarkoitin sanoa että ei enää "odotella että jos vielä uhkaa niin siten" vaan hän on sen jo tehnyt. Nyt on toimittava. 112 ja poliisi. Hän on epätoivoinen eikä järjissään.

Vierailija
19/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, olet ainoa tärkeä asia sen elämässä :(

Vierailija
20/32 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksälläni oli tapana katkaista suhteen tilaa koskevat keskusteluyrityksetkin sanomalla, että jos meidän suhde ei jatku, hän tappaa itsensä. En olisi ollut edes laittamassa poikki, vaan juttelemassa muutamasta asiasta, joita mielestäni olisi voinut aika helposti kohentaa suhteessamme. Ihan hyvä suhde kuulemma, ei mitään kohentamista.

Kuinka ollakaan, mies rakastui toiseen. Siinäkin vaiheessa mutisi vielä jotain itsensä tappamisesta, kun sanoin, etten mä haaremissa meinaa kuitenkaan jatkaa. Tästä on useita vuosia, hengissä on edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi