Mikä tätä ihmistä vaivaa?
Meillä oli lapsemme hoitajana keväällä eräs lähialueella asuva toinen äiti, joka hoiti lastamme oman lapsensa ohessa muutaman päivän viikossa. Yhteistyö sujui hyvin. Tämä nainen oli ihan ystävällinen ja juttelimme silloin tällöin niitä näitä kun esim vein lapsen hoitoon hänelle.
Nyt kun hoitosuhde on loppunut, näemme silti aika usein koska käymme samassa leikkipuistossa lastemme kanssa. Nainen tuskin tervehtii eikä juttele yhtään mitään jos osumme samaan paikkaan (esim kummatkin lapset ovat kiipeilytelineellä tms). Muutaman kerran on konkreettisesti kääntänyt selkänsä minulle.
Puistossa käy eräs toinen nainen, kenen kanssa tämä nainen on ollut kaveri jo muutaman vuoden, lapsensa leikkivät puistossa yhdessä. Tämä toinen nainen juttelee minulle ja tervehtii aina kun nähdään. Usein tämä entinen hoitajamme juttelee tämän naisen kanssa (ovat aina yhdessä puistossa) ja siis kääntää minulle selän.
Miksi ihmeessä tämä nainen käyttäytyy siten kun tekee? Meillä ei ollut mitään 'ongelmia' hoitosuhteen aikana tai ainakaan hän ei mitään sanonut. Haimme aina lapsen ajoissa ja maksoimme ajallaan hänelle ym.
Tulee vaan tosi paha mieli tuollaisesta, varsinkin kun minulla ei muita tuttuja juuri puistossa ole. Paha vielä kun olen raskaana ja tulen olemaan kotona vielä ainakin pari vuotta (samoin on tämä tyyppi).
Kertokaa mielipiteitä, mikä voi olla syy naisen käytökseen?
Kommentit (21)
Ehkä ei halua olla kanssamme tekemisissä enää kun ei ole pakko.
mennyt jotain pielee n ja on sinulle syystä tai toisesta vihainen tai sitten sinä ylitulkitset asioita. Ei aina huvita jutella eikä aina olla riidoissa ihmisten kanssa joihin päin on selkänsä kääntänyt, onhan sitä lukuisia syitä kääntyillä leikkipuistossa, vaikka että näkisi mitä omat lapset tekee.
mutta itselläni samanlainen kokemus eräästä entisestä työkaverista. Töissä oli aina ystävällinen, puhuttiin paljon ja tultiin hyvin toimeen. Nyt myöhemmin ei ole enää tuntevinaan. Moikkaa takaisin jos moikkaan häntä mutta jos en, niin kävelee vaan ohi eikä ole huomaavinaankaan. En ymmärrä:
voisi mielestäni (tai olisi voinut) suoraan sanoa. Tosi noloa tuollainen ihme kyräily kun kuitenkin aikuisia ihmisiä ollaan.
Ehkä ylitulkitsen joo, mutta mielestäni on kyllä silmiinpistävää että hän ei yhtään enää juttele eikä ole ystävällinen. Teeskenteli siis koko ajan kun meillä oli yhteistyötä, vaikka nyt mistään syvemmästä ystävyydestä ei ollutkaan kyse (olemme tosi erilaisia ihmisiä, esim koulutustausta ihan eri). t. ap
ja minulle on opinnoissa ja työpaikassa opetettu ja ohjattu, että asiakasta ei ole hyvä tervehtiä ensin. Sitten on täysin ok jutustella puistossa tms. jos asiakas tai entinen tekee aloitteen..
Oletko ap ollut aloitteen tekijä vai odotatko sitä häneltä. Ehkä hän ei uskalla aloitetta keskusteluun tehdä..
mutta itselläni samanlainen kokemus eräästä entisestä työkaverista. Töissä oli aina ystävällinen, puhuttiin paljon ja tultiin hyvin toimeen. Nyt myöhemmin ei ole enää tuntevinaan. Moikkaa takaisin jos moikkaan häntä mutta jos en, niin kävelee vaan ohi eikä ole huomaavinaankaan. En ymmärrä:
Tuli vastaan joku aivan oudon näköinen ihminen joka moikkas eikä mulla ollu hajuakaan kuka se oli. Moikkasin sitten takaisin ja ihmettelin. Jälkeenpäin sitten selvis, että se oli ollut muutama vuosi sitten samassa työpaikassa kuin minä. En lainkaan tunnistanut.
vain hieman sivistymätön ja huonotapainen. Perus luonteenpiirre kenties?
sivistymättömältä. Koulutustaustamme on ihan eri eikä meillä ole juuri mitään yhteistä.
Tapoja pitäisi kyllä jokaisella sen verran olla ettei kyräilisi tuolla tavalla. t. ap
Miksi ei saisi tervehtiä asiakasta ensin? En ymmärrä...
julkituoda asiakkuuttaan. Tämän takia.
että esim lääkäri, psykiatri tms ei tervehdi ennen kun asiakas itse tervehtii. Tässä nyt kuitenkaan siitä tuskin kyse. Olisimme voineet ihan hyvin tutustua puistossa muutenkin kun käymme siellä lähes päivittäin molemmat. Sitäpaitsi monet ovat varmasti nähneet kun olen jättänyt lapseni tälle henkkilölle hoitoon puistoon monet kerrat. eli se 'asiakkuus' ei ole mikään salaisuus.
t. ap
Ei aikuisen ihmisen tarvitse nöyristellä ihmisille, joista ei pidä.
Miksi ei saisi tervehtiä asiakasta ensin? En ymmärrä...
mutta toinen hoitaja (en lasten, mutta kai tämä pätee...). En koskaan tervehdi asiakasta ensin. Vaitiolovelvollisuuteeni kuuluu, että en edes tunne asiakkaitani vapaa-aikana elleivät he itse tee aloitetta. Tiedän kyllä, että kaikki eivät asiaa ajattele näin ja joku on saattanut ihmetellä/loukkaantuakin, mutta olen alusta asti noudattanut täydellistä vaitiolovelvollisuutta ihan jokaiseen samalla tavalla ja niin teen jatkossakin. :-)
tekee aloitteen tervehtimisessä? Miksi et itse mene juttusille kun näköjään mieli tekee?
Ehkä hänellä on muita intressejä kuin pitää seuraa sinulle.
ps. minä en vanhoille asiakkaille menisi mitään juttelemaan, toki tervehdin jos minua tervehditään. Ja hymyilen kun näen.
Mutta tarvitseeko myöskään käyttäytyä silminpistävän loukkaavasti ja oudosti.
Tämä toinenkin nainen on mielestäni hieman katsonut pitkään tämän entisen hoitajamme käytöstä...
Toki ihminen saa tehdä mitä haluaa, mutta en ymmärrä, miksi haluaa loukata minua tuolla tavalla. Onkohan mustasukkainen kun juttelen välillä hänen ystävänsä kanssa?
Muuten ei asia juuri häiritsisi, mutta kun tulen siis olemaan kotona vielä pitkään (toinen lapsi tulossa) ja näen siis tätä henkilöä jatkuvasti puistossa. Se on tosi kiusallista ja minulle tulee paha mieli. t. ap
että ok, varmaan tuossa tapauksessa kyllä tervehtisin. Jos siis olette usein olleet puistossa muutenkin yhtä aikaa jne. Kyllä mä puistossa moikkaan kaikkia, ihan vieraitakin... Mutta en jatkaisi juttelua oma-aloitteisesti siitä enempää.
En mäkään ehkä sittenkään ole niin "ehdoton" mitä olen ajatellut. Ei ole tullut tuollaista tilannetta vastaan.
13
Älä turhaan pahoita mieltäsi tällä asialla.
hoitaja halunnut jatkaa sitä vielä? Jos on jäänyt käsitykseen, että olet rikkonut hoitosuhteen ilman hyvää syytä tai jopa häntä syyttäen? Vaikka mielestään ei ole tehnyt mitään väärin?
puistossa löpistä puolituttujen kanssa. Minä olen viihtynyt 6v kotona ilman mitään erityistä juttuseuraa : )
Juttelen kyllä jos tullaan juttelemaan, mutten hakeudu, ja salaa vähän aina yritän livetä.
Olisiko tämä selitys?