Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäpuoli ja isänpäivän vietto

Vierailija
09.11.2017 |

Lapset menevät isänpäiväksi isänsä luo. Nykyisellä miehelläni ei ole omia lapsia.

Lapset haluaisivat viettää myös palatessaan kotiin, isänpäivää isäpuolen kanssa.

Lasten isä oli vetänyt herneet nenuun ja lapset nyt ymmällään, että eikö isäpuolelle saakaan antaa korttia ja eikö kakkua laiteta, kun isi sanoi että niin ei kuulu tehdä. Isä on isä ja piste.

Sanoin lapsille, että jos haluavat, niin isänpäivää juhlitaan myös kotona isäpuolen kanssa. Huolimatta siitä, mitä isi on asiasta mieltä.

Miten teillä muilla uusioperheissä tehdään?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ikävää. Mutta ei sitä lapsiin tarvitse kohdistaa. Ja ehkäpä sen isän olisi jo ennen eroa kannattanut miettiä asioita. Voi, voi.. että kannattiko pettää, alistaa, lyödä tai mitä milloinkin. Turha isänpäivänä itkeä..

Tiedäthän että naisetkin voivat olla syyllisiä eroon.

Vierailija
82/100 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun lapseni ovat joka vuosi halunneet muistaa myös isäpuoltaan eli minun kumppaniani., joka on ollut heidän elämässään tiiviisti siitä asti kun lapset olivat 5 ja 8. Myös tietääkseni äitipuolta juhlistavat äitienpäivän aikoihin. Ei se meiltä biovanhemmilta ole pois.

Jaatko äitienpäiväviikonlopun kahtia itsesi ja äitipuolen kanssa? Ap tapauksessa kuulostaa siltä, että muutenkin vähistä tapaamispäivistä niistetään isäpuolelle osansa.

Itse olen seurannut sivusta miten ex vaimo on muuttanut uuden ihastuksen perässä satojen kilometrien päähän rikkoen voimassa olevat tapaamissopimukset. Lapsen isä joutui miettimään onko lapsen parhaaksi haastaa ex vaimo oikeuteen, tyytyi lopulta 4 päivään kuukaudessa eli joka toinen viikonloppu lapsen kanssa.

Ämmiä on monenlaisia.

Monenlaiset ämmätkin täällä kommentoi, näemmä.

Meillä lapset muistaa isänpäivänä isäpuolta. Ei laiteta päivää puoliksi, vaan tekevät sen kun ovat kotona. Eikä ap tekstissä lukenut, että isänpäivä vietetään isäpuolen kanssa vieden isältä mahdollisuus siihen. Jokainen lukija on täällä vetänyt omat johtopäätökset ja välillä jo Luulen, että monella on lukihäiriö? Älä luule ja kuule asioita, joita ei ole olemassa. Älä lue rivien välistä olemattomia.

Jotkut miehet eivät yksinkertaisesti halua jakaa isyyttä jonkun toisen miehen kanssa. En tuomitse heitä enkä kehu heitä. Mutta ymmärrän heitä. Jos lapset viedään pois eron aikana asumaan toiseen asuntoon ja joku toinen mies ottaa sinun paikkasi isänä, niin onhan se ikävä tilanne. N33

Minkäs sillä mahtaa. Eron jälkeen on vain pakko hyväksyä että sinun lapsia kasvattaa joku kolmaskin osapuoli. Varsinkin niille tämä on kova paikka jotka saavat tavata lapsiaan vain joka toinen vkl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks vaan, mutta jos minä, velanainen, asuisin yhdessä miehen kanssa, jolla on lapsi ex-vaimon kanssa, niin kyllä minusta tuntuisi hölmöltä, jos minä saisin äitienpäiväkortin tai minulle leivottaisiin kakku.

Viime sunnuntaina, isänpäivänä, joku mies kirjoitti tänne av:lle, että kun hän asuu yhdessä avovaimon ja tämän lasten kanssa ja miehellä itsellään ei ole omia lapsia, niin hän oli aivan hämillään, kun avovaimo oli tehnyt hänelle isänpäiväkakun. Mies oli sanonut avovaimolle: "Miksi sä mulle teit isänpäiväkakun kun enhän minä ole kenenkään isä?", jolloin avovaimo oli loukkaantunut.

84/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
85/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäinpäivää vietetään juhliakseen lasten isää, ei lasten äidin uutta miestä.

Itseltäni isä kuoli kun olin pieni, äidin mies oli todellakin äitini mies eikä minulle isäpuoli. Välimme olivat ja ovat edelleen ihan hyvät mutta hän ei ole isäni enkä minä hänen tyttärensä.

Vierailija
86/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein omalle iaäpuolelleni isänpäivänä muistamiset. Kasvattanut minut vauvasta saakka ja vaikka on moniongelmainen (ja eronnut äidistäni), niin ei koskaan tehnyt eroa minun ja myöhemmin saatujen biolasten välillä.

Vierailija
87/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäinpäivää vietetään juhliakseen lasten isää, ei lasten äidin uutta miestä.

Itseltäni isä kuoli kun olin pieni, äidin mies oli todellakin äitini mies eikä minulle isäpuoli. Välimme olivat ja ovat edelleen ihan hyvät mutta hän ei ole isäni enkä minä hänen tyttärensä.

Selkeesti ilmaistu. Olen aivan samaa mieltä. 

Vierailija
88/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla on vain yksi isä ja yksi äiti ja heidän kanssa ko. Juhlapäiviä vietetään.

Vierailija
89/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaanko tämä on sinulle päänvaivaa aiheuttava asia? Jos lapset ja isäpuoli haluaa juhlia isänpäivää, niin juhlitte. Vai onko eksälläsi sanavalta mitä teillä juhlitaan?

Ensinnäkin se, että  miksi kukaan mies haluaisi erityisesti juhlia isänpäivää jos ei ole itse isä? Toisten siittämien lasten luulottelu omaksi on sairasta.

Oikea isä on oikeassa, mitä se isäpuoli -onneton nysverö- koettaa omia toisen lapset omakseen.

Vierailija
90/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isäpuoli on aina ollut eniten läsnä, joten kakku hänelle ja isälle tekstari.

Siinä tyypillinen lastensa isästään vieroittaja. Tai sitten sellainen nainen joka valitsi joka suuntaan ruiskivan alfauroksen lastensa isäksi mutta sen kiltin nössön elättäjäksi.

Vierailija
91/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin voi suhtautua monella tavalla, jotkut ottavat asian kirjaimellisemmin , toiset tulkitsevat vapaammin. Itse menisin lasten toiveiden mukaan, jos haluavat myös isäpuolta muistaa niin mikäs siinä. Meillä juhlitaan jouluakin vaikka ei uskovaisia olla, eikä Jeesus ole joulussa läsnä. Vaaripuoltakin lapset ovat muistaneet isänpäivänä. Isä- tai äitipuolia ei meillä ole.

92/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

93/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhliin voi suhtautua monella tavalla, jotkut ottavat asian kirjaimellisemmin , toiset tulkitsevat vapaammin. Itse menisin lasten toiveiden mukaan, jos haluavat myös isäpuolta muistaa niin .

Eikö sinusta tunnu oudolta se, että lapsettomalle miehelle tuodaan isänpäiväkortti ja leivotaan kakku?

Vierailija
94/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä isänpäivän ja äitienpäivän voisi jo unohtaa. Ennemmin voisi juhlia vaikka vain vanhempien päivää tai tärkeän aikuisen päivää tai jotain vastaavaa. Itseltäkin on äiti kuollut jo silloin kuin olin pieni ja kaikki äitienpäivän askartelut ja muistamiset oli yhtä tuskaa vuodesta toiseen. Ja monien vanhemmat ovat niin paskoja etteivät ansaitse yhtään mitään. Ja todellakin monelle se isä- tai äitipuoli voi olla se tärkeämpi kuin biologinen vastaava.

Vierailija
95/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivää hehkutetaan liikaa. Tuskin sellainen vaikka afrikkalaista miestä liikuttaa jolla on lapsia viidelle naiselle. Hänen tehtävänsä on lisääntyä, ei olla isä.

Vierailija
96/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhliin voi suhtautua monella tavalla, jotkut ottavat asian kirjaimellisemmin , toiset tulkitsevat vapaammin. Itse menisin lasten toiveiden mukaan, jos haluavat myös isäpuolta muistaa niin mikäs siinä. Meillä juhlitaan jouluakin vaikka ei uskovaisia olla, eikä Jeesus ole joulussa läsnä. Vaaripuoltakin lapset ovat muistaneet isänpäivänä. Isä- tai äitipuolia ei meillä ole.

Olen samaa mieltä.

Perheitä ja tilanteita on erilaisia, oma vanhempi voi olla etäinen, kohdellut kaltoin jne. ja joku ei-biologinen aikuinen voi tuntua läheisemmältä.

Aikuiset näistä tekevät turhan vaikeita asioita, lapset ovat mutkattomia jos heidän annetaan olla.

Vierailija
97/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kai olla isäpuoltenpäivä ja uudenmiehen päivä...ettei tule paha mieli kenellekkään.

Vierailija
98/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa että se on mahtava tunne,kun exä ei anna tavata isäänsä.ja isäpuolesta leivotaan isää.jota muistetaan isänpäivänä.lapselle sanotaan kotona että tämä tyyppi tässä on nyt sun isä.

Vierailija
99/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella sairasta jos lapseton menee yh kanssa parisuhteeseen.

Vierailija
100/100 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni onnittelee isäpuoltaan aina isäinpäivänä ja ostaa hänelle lahjan ja vieläkin vaikka erosin hänestä jo 15 vuotta sitten. On kuitenkin ollut se huolenpitäjä siitä asti kun hän oli kolme vuotta vanha. Biologinen isä ei ollut kiinnostunut kun tyttö oli pieni ja teini-ikäinen. Halusi kyllä sitten jossain vaiheessa yhteyttä myöhemmin mutta tyttö sanoi että hänellä on jo yksi isä ja se riittää. Mielestäni ei pitäisi kieltää lapsia näyttämästä kortilla tai muuten että arvostavat ja pitävät isäpuolestaan joka kuitenkin on läsnä heidän jokapäiväisessä elämässään tavalla jossa biologinen isä ei enää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan