Maisterinaiset ja parisuhde
Naiset mielellään kertovat deitti-ilmoituksessaan tai vaikkapa täällä olevansa koulutukseltaan maistereita.
Vaikkei mies olisi kateellinen tai pelkäisi koulutettua naista, niin mikä on maisterikoulutuksen tuoma lisäarvo parisuhtetta silmällä pitäen?
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti kotielämä on 17 - 7 välinen aika ja se on sitä parisuhdeaikaa. Mitä hyvää maisteri tuo tuolle ajalle?
Tuleeko mieleen, että joissain parisuhteissa keskustellaan muustakin kuin mitä illallisella syödään?
Tindereissä ja muissa on naisen helpompi selittää että FT on fysioterapeutti....miehille helpompi ajatella että käskysuhde liikkuu tuohon suuntaan.
Itse haen parisuhteeseeni korkeasti koulutettua. Aina.
Ylempi korkeakoulututkinto muokkaa väistämättä ihmisen identiteettiä. Jos viettää yliopistolla ison osan aikuisiästään, se vaikuttaa todella paljon. Viisi-kuusi vuotta. Ystävyyssuhteet, ajattelu, käydut keskustelut, luetut tekstit, kirjoitetut tekstit, saatu opetus, ja kaupan päälle usein vielä työskentely samalla alalla.
Joka härjillä ajaa se härjistä haastaa, sanottiin ennen. Sama pätee koulutukseen ja työhön.
Mitä siitä pitäisi sen kummenpaa ajatella tai miksi ainakaan heti jotain negatiivista? Enemmän se sinusta ja omasta ajatusmaailmastasi kertoo, mitä ajattelet maisterinaisesta, kuin varsinaisesti hänestä. Avoimin mielin tutustumaan!
Sen että koulutus on hänelle tärkeää ja arvostaa sitä myös miehessä.
Maisterisnainen ja duunarimies on paras yhdistelmä sängyssä. Tästä on tutkimustuloksiakin. Mitä koulutetumpi nainen, sitä estottomampi ja kokeilunhaluisempi sängyssä, ei ole niin perinteiden ja sen perinteisen naisen paikan alistama. Naisten koulutus ja hyvä seksielämä ovat korrelaatiossa toistensa kanssa. Miehillä tämä menee toisinpäin jostain syystä. Ehkä se johtuu siitä, että duunarit pätevät sillä seksillä ja luulen että heillä on ollut aikaa nauttia elämästä ja opetella eroottisia taitoja sillä aikaa kun akateemiset miehet ovat lukeneet ja päntänneet. Lisäksi akateemiset miehet on usein töiden stressaamia. Kaikki koulutettujen miesten kanssa seurustelevat tuntemani naiset valittavat miehen haluttomuutta. Alemmissa yhteiskuntaluokissa miehet taas valittavat että naiset pihtaavat.
Vierailija kirjoitti:
Maisterisnainen ja duunarimies on paras yhdistelmä sängyssä. Tästä on tutkimustuloksiakin. Mitä koulutetumpi nainen, sitä estottomampi ja kokeilunhaluisempi sängyssä, ei ole niin perinteiden ja sen perinteisen naisen paikan alistama. Naisten koulutus ja hyvä seksielämä ovat korrelaatiossa toistensa kanssa. Miehillä tämä menee toisinpäin jostain syystä. Ehkä se johtuu siitä, että duunarit pätevät sillä seksillä ja luulen että heillä on ollut aikaa nauttia elämästä ja opetella eroottisia taitoja sillä aikaa kun akateemiset miehet ovat lukeneet ja päntänneet. Lisäksi akateemiset miehet on usein töiden stressaamia. Kaikki koulutettujen miesten kanssa seurustelevat tuntemani naiset valittavat miehen haluttomuutta. Alemmissa yhteiskuntaluokissa miehet taas valittavat että naiset pihtaavat.
Parisuhde on muutakin kuin seksiä. t: Maisterisnainen, jolla on seksiä tohtorimiehensä kanssa päivittäin
Mitähän siellä deittiprofiilissa sitten saisi olla jos koulutus on jotenkin arveluttava tieto? Sukupuoli tai ainakin toive kumppanin sukupuolesta loukkaa muita? Ikä, pituus ja paino pitää jättää ainakin pois. Omat harrastukset ja mieltymykset myös pois, koska ne eivät ole kaikkien mieleen.
Tasoista kysymys. Nainen hakee saman, tai korkeamman koulutustason omaavaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Laitapas linkkiä kyseiseen tutkimukseen, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppi seiskalle. Onhan se nyt aika merkittävä tieto, kertoo suunnitelmallisuudesta, kunnianhimosta, sivistyksen asteesta, älystäkin.
Täytyy olla aika hemmetin huono itsetunto, jos katsoo elvistelyksi sen, mitä joku toinen kertoo koulutuksestaan.
Onko ap niin kade ja nyhväke tyyppi, että häntä vituttaa myös, jos naisella on isommat tulot tai parempi asuinpaikka kuin hänellä? Taitaa olla ap kaikille parempi, jos pysyt poissa treffisivustoilta.Minua kiinnostaa enemmän esimerkiksi se, mitä nainen tekee työkseen kuin se, mikä hän on koulutukseltaan.
No, en ole treffejä etsiskellyt, joten olen huono sanomaan, mutta noin muuten olen kyllä vankasti eri mieltä.
Työpaikan ihminen voi joutua ottamaan melkein mistä tahansa, jos omalla alalla on heikko työllisyystilanne. Tiedän akateemisia siivoajiakin. Koulutus kertoo enemmän ihmisen kyvyistä ja mielenkiinnon kohteista.
Mutta molemmat ovat merkityksellisiä asioita, ja molemmat kai nyt sentään yleensä mainitaan tuollaisissa ilmoituksissa. Siksi en vertailisi niitä, vaan vaikkapa tosiaan koulutusta ja harrastusten luettelemista.
7
Tohtorikin voi tänä päivänä päätyä joksikin aikaa vaikka tarjoilemaan. Silti minusta hänen persoonaansa kuvaa ennemmin se tohtorius kuin tarjoilijan työ.
kyllä se kuvaa persoonaakin, jos on niin kunnianhimoton ettei ole saanut itselleen koulutusta vastaavaa työpaikkaa. Ei akateemiset naisetkaan katso korkeakoulutettuja miehiä, jos ovat työttöminä ilman minkäänlaista työkokemusta alaltaan. Tärkeintä on olla nousevassa uraputkessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi kaivaa sitä, etsi itse jos kiinnostaa. Muutama vuosi sitten tästä uutisoitiin. Ei ole pakko uskoa ja seksin tutkimuksethan perinteisesti antavat vähän kummallisia tuloksia, esim miehillä on oman ilmoituksen mukaan ollut paljon partnereita, naisilla taas paljon vähemmän, joten joku valehtelee. Ilmeisesti miehet tuppaavat keskimäärin liiottelemaan ja naiset vähättelemään. Muutama vuosi sitten oli sellainenkin tutkimustulos että miehellä oli sitä parempi seksielämä mitä vähemmän teki kotitöitä, kuulostaa sekin vähän sellaiselta duunarien elämältä eikä miltään akateemiselta pro-feminismimiehen elämältä. Itse uskon tähän asiaan eniten ihan omien havaintojeni perusteella. Olen maisteriystävättärieni kanssa aina vain murehtinut sitä miesten pihtailua, kunnes vaihdoin duunariin. Varsinkin pitkässä parisuhteessa seksi vähenee monessa suhteessa akateemisen miehen haluttomuuden vuoksi. Tuolla tavallisen kansan puolella ongelma taitaa olla aivan päinvastainen tai näin ainakin kansaperinne kertoo aika vahvasti. On tietysti elämässä muutakin kuin seksi mutta kannattaa miettiä tätäkin puolta kun hakee seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Minä olen maisterinainen ja ihastun pelkästään duunarimiehiin. Vastakohdat täydentävät toisiaan. Itse olen ns pohdiskeleva suunnittelija, mieheni aikaansaava tekijä. Olen hieman estynyt seksuaalisesti, ns kiltti tyttö, mutta kaipaan kunnon miestä, joka on kokenut ja auttaa vapautumaan ja osaa viedä sängyssä. Tämänkin sain. Olen elänyt suojattua tylsää elämää ja miehissä kiinnostaa mahdollisimman värikäs ja tapahtumarikas henkilöhistoria. Eli hivenen sellainen kiltti tyttö-paha poika-yhdistelmä on kyseessä. Yllättäen miehelläni ja minulla on kuitenkin täsmälleen sama arvomaailma koulutustasoerosta huolimatta, mikä on myös tärkeää parisuhteessa.
Deitti-ilmoituksessa nyt muutenkin kerrotaan itsestään tietoja, joista voi olla hyötyä parinvalinnasta. Jos jonkun itsetunto ei "kestä" patemmin koulutettua naista, niin sittenhän ilmoitus on toiminut huvin, kun se mies ei ota yhteyttä. Molemmat osapuolet voivat löytää itselleen paremmin sopivan kumppanin.
Tästä keskustelusta uupuu se mies. Mitä mies haluaa, tarvitsee, toivoo naiselta parisuhteessa. Maisteri ei ole se vastaus.
Minä maisteri koettavat vakuuttaa itselleen kuinka hyviä he ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi kaivaa sitä, etsi itse jos kiinnostaa. Muutama vuosi sitten tästä uutisoitiin. Ei ole pakko uskoa ja seksin tutkimuksethan perinteisesti antavat vähän kummallisia tuloksia, esim miehillä on oman ilmoituksen mukaan ollut paljon partnereita, naisilla taas paljon vähemmän, joten joku valehtelee. Ilmeisesti miehet tuppaavat keskimäärin liiottelemaan ja naiset vähättelemään. Muutama vuosi sitten oli sellainenkin tutkimustulos että miehellä oli sitä parempi seksielämä mitä vähemmän teki kotitöitä, kuulostaa sekin vähän sellaiselta duunarien elämältä eikä miltään akateemiselta pro-feminismimiehen elämältä. Itse uskon tähän asiaan eniten ihan omien havaintojeni perusteella. Olen maisteriystävättärieni kanssa aina vain murehtinut sitä miesten pihtailua, kunnes vaihdoin duunariin. Varsinkin pitkässä parisuhteessa seksi vähenee monessa suhteessa akateemisen miehen haluttomuuden vuoksi. Tuolla tavallisen kansan puolella ongelma taitaa olla aivan päinvastainen tai näin ainakin kansaperinne kertoo aika vahvasti. On tietysti elämässä muutakin kuin seksi mutta kannattaa miettiä tätäkin puolta kun hakee seuraa.
Lopetin lukemisen ensimmäiseen lauseeseen.
Jään kuitenkin odottamaan sitä linkkiä..
Maisterit ja hoitsut on parhaita, insinöörit ja kekonomit on jo liian laskelmoivia eukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se ei ole lisäarvo vaan vinkki miehille etten ole etsimässä vähemmän koulutettua miestä.
Näin. Myös korkeakoulutetut miehet ilmoittavat koulutuksen profiilissa. Ihmiset etsivät kaltaisiaan.
Jos kerran on ollut useita vuosia elämästään yliopistossa ja saanut tutkinnonkin suoritettua, niin miks sitä ei voisi mainita? Etenkin, jos on suhteellisen nuori ja opinnoista ei ole vielä kulunut kovin pitkää aikaa.
Tismalleen.
7