Tamponi jäi viikoksi
Jäi viikoksi paikalleen. Mietin vain että alapää löyhkää hieman enemmän kuin normaalisti. Voiko asian jättää sikseen, vai pitääkö tehdä jotain?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että nuorena tuli harrastettua yhden illan juttu huppelissa yhden kanssa ja tamponi oli sisällä. En huomannut mitään ja vasta seuraavana päivänä tuli mieleen ja kaivelin pois...
Tosi naisellinen juttu.
Sumi Eemeli Vaala kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin lapsettomuushoidoissa, ja viimeisen kuukautisvuodon aikaan muistelin, että tamponi olisi sisällä, mutta en sitä kuitenkaan sormin tuntenut ja laitoin uuden. Sitten gynellä muutaman VIIKON päästä IVF hoidossa gyne huomasi, että tamponi siellä on. Minä sanoin, etten kyllä hajua ole huomannut, mutta gyne sanoi, että kyllä hän huomaa :O . Sain Flagyl-kuurin. Sillä hoitokerralla ei tärpännyt.
Täällä huomasi koko rappu. Lapseni oksensi käytävään kun löyhkä oli niin kauhea. Luulimme ensin jonkun likakaivon tulvivan tai jonkun kuolleen asuntoonsa.
Sinäkö olit syypää?
En vaan AP on syyllinen. Hän ei ole kovin tarkka hygieniastaan.
Minulla ei ole emätintä mihin unohtaa tamponia.Paviaani, miten sitten ollaan tarkkoja hygieniasta? Työntämällä sormet emättimeen joka päivä ja ronkkimalla? Ei. Emätin puhdistaa itse itsensä (valkovuoto). Ainakaan sinne ei kannata vettä suihkutella, siitä on enemmän haittaa. En yhtään ihmettele jos et ymmärrä naisen anatomiaa kun et ole siihen tutustunut.
Sivistynyttä alkaa haukkumaan toista. Kuvastaa äärimmäisen alhaista älykkyysosamäärääsi.
Jos joku voi unohtaa tamponin sisäänsä viikoksi, ei hän mitenkään voi olla kovin tarkka hygieniastaan.
Ja Apn jälkeensä jättämä kuvottava löyhkä oli jotain sanoinkuvaamatonta, että olisi hänen siitä pitänyt jo itse huomata, että ei ole kaikki kunnossa.
Ymmärrän naisen anatomiaa mieheksi yllättävän hyvin. Lääketieteen opiskelijana olen siihenkin tutustunut monin eri tavoin.
Miten on sinun laitasi? Et taida tuntea omaa anatomiaasi edes niin paljon kuin 5v tyttäreni.
En ala täällä opettamaan kaltaisiasi typeryksiä intiimialueen hygieniasta sillä se olisi helmiä sioille.
Miksi oletat että tuo ap täällä vastailee kaikkiin kommentteihin.
"Sivistynyttä alkaa haukkumaan toista. Kuvastaa äärimmäisen alhaista älykkyysosamäärääsi."
"kaltaisiasi typeryksiä"
Tässä kyllä puhut itsesi pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin lapsettomuushoidoissa, ja viimeisen kuukautisvuodon aikaan muistelin, että tamponi olisi sisällä, mutta en sitä kuitenkaan sormin tuntenut ja laitoin uuden. Sitten gynellä muutaman VIIKON päästä IVF hoidossa gyne huomasi, että tamponi siellä on. Minä sanoin, etten kyllä hajua ole huomannut, mutta gyne sanoi, että kyllä hän huomaa :O . Sain Flagyl-kuurin. Sillä hoitokerralla ei tärpännyt.
Täällä huomasi koko rappu. Lapseni oksensi käytävään kun löyhkä oli niin kauhea. Luulimme ensin jonkun likakaivon tulvivan tai jonkun kuolleen asuntoonsa.
Sinäkö olit syypää?
Minulla ei ole emätintä mihin unohtaa tamponia.Paviaani, miten sitten ollaan tarkkoja hygieniasta? Työntämällä sormet emättimeen joka päivä ja ronkkimalla? Ei. Emätin puhdistaa itse itsensä (valkovuoto). Ainakaan sinne ei kannata vettä suihkutella, siitä on enemmän haittaa. En yhtään ihmettele jos et ymmärrä naisen anatomiaa kun et ole siihen tutustunut.
Sivistynyttä alkaa haukkumaan toista. Kuvastaa äärimmäisen alhaista älykkyysosamäärääsi.
Jos joku voi unohtaa tamponin sisäänsä viikoksi, ei hän mitenkään voi olla kovin tarkka hygieniastaan.
Ja Apn jälkeensä jättämä kuvottava löyhkä oli jotain sanoinkuvaamatonta, että olisi hänen siitä pitänyt jo itse huomata, että ei ole kaikki kunnossa.
Ymmärrän naisen anatomiaa mieheksi yllättävän hyvin. Lääketieteen opiskelijana olen siihenkin tutustunut monin eri tavoin.
Miten on sinun laitasi? Et taida tuntea omaa anatomiaasi edes niin paljon kuin 5v tyttäreni.
En ala täällä opettamaan kaltaisiasi typeryksiä intiimialueen hygieniasta sillä se olisi helmiä sioille.
Toivottavasti lääkärinä ei toimi kukaan sellainen harhainen ihminen joka kuvittelee nähneensä tuntemattoman netissä kirjoittelevan ihmisen kaupassa löyhkäämässä. Ap on itse sanonut että havaitsi hajua ollessaan tietyssä asennossa, ei läyhkäävänsä niin että muut huomaavat. Ja toivon että lääkärinä ei toimi myöskään sellainen joka moralisoi muita haukkumisesta ja sitten tekee niin itse moninverroin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että nuorena tuli harrastettua yhden illan juttu huppelissa yhden kanssa ja tamponi oli sisällä. En huomannut mitään ja vasta seuraavana päivänä tuli mieleen ja kaivelin pois...
Tosi naisellinen juttu.
Nii just. Nyrkin ja hellan väliin vaan.
Mullekin on käynyt noin. 😀 Olin silloin 18, nyt olen 25. Olin baarietkoilla laittanut "sen viimeisen" tamponin ajatellen että menkat on 95% varmuudella ohi, mutta varmuuden vuoksi kuitenkin ettei tanssilattialla käy vanhanaikaisesti. Sitten vaan unohdin koko homman viikoksi kun en muistanut tamponia laittaneeni.
Silloinen poikaystävä oli siihen aikaan intissä joten seksiäkään ei ollut. Huomasin kakkaa punnertaessani että jeesus kristus nyt on kyllä toosastakin tulossa jotain. Säikähdin ensin paineen tunnetta että ei kai siellä ole kasvainta tms. Aika nopeasti tajusin ja kaivoin tampon ulos. Se näytti siltä kuin olisi ollut valtameren pohjassa jonkin aikaa. Toosani ei koko viikkona haissut miltään ja tamponin naru oli irronnut (en tiedä miten tai missä vaiheessa). Ei tullut tulehdusta tai muitakaan ongelmia, mutta nykyään tiedän että kosteina baari-iltoina on paras varmuuden vuoksi käyttää siteitä. 😀
Mulla jäi kerran teininä. Ruskehtavaa haisevaa vuotoa tuli tuon jälkeen viikon verran, mutta vaiva meni itsestään ohi. Kellekään en todellakaan kehdannut kertoa, en terkkarille enkä vanhemmille. Jos nyt kävisi samoin, hakisin ensin apteekista emättimen bakteerikantaa tasapainottavia puikkoja ja katsoisin meneekö sillä ohi hajut ja muu. Sitten lääkäriltä tymäkämmät lääkkeet jos ei.
Itse vanhempana ja terveydenhuollon edustajana jo yli 30 vuotta olleena pakko kertoa omakin näkökulma tähän asiaan. Ei ole kovinkaan harvinaista, etteikö terveydenhuollossa olisi emättimeen unohtuneita/jääneitä tamponeita otettu gynen polilla/terveysasemilla pois. Tamponi voi myös mennä poikittain sisällä, jos esim. vahingossa työntää uuden tamponin sisään. Eihän sitä välttämättä itse edes tunne, jos narukin on mennyt sisään. Jos tamponi on noinkin kauan aikaa ollut sisällä on vaarana tulehdus, joka voi levitä ylemmäs sisäsynnyttimiin. Ei sitä yleensä voi olla huomaamatta; voi tulla pahanhajuista valkovuotoa, alavatsakipuja, (korkea) kuumetta ym. Jos asia vaivaa sinua tai sinulla on oireita, mene ihmeessä käymään gynekologilla. Joitakin vuosikymmeniä sitten uutisissa puhuttiin "tamponitaudista", lähinnä Amerikassa. Useat naiset saivat pahoja sisäsynnytin tulehduksia juuri Tampax-tamponeista. Ilmeisesti syynä oli, että tamponi oli tilavuudeltaan aika iso ja jotkut eivät vaihtaneet tamponia riittävän usein. Tamponi on aikamoinen "pöpöpesä", siksi sen vaihtaminen riittävän usein on tärkeää.
Pahin painajaiseni... Tosi usein vuodon loppuvaiheilla käy niin, etten muista, olenko laittanut tamponin vai en (tosi kiireinen elämä ja univelkaa, muisti pätkii muissakin asioissa). Yleensä tamponin huomaa tunnustelemalla tuntuuko narua, mutta kun se narukin voi asettamisvaiheessa mennä sisään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö olit syypää?
En ala täällä opettamaan kaltaisiasi typeryksiä intiimialueen hygieniasta sillä se olisi helmiä sioille.Miksi oletat että tuo ap täällä vastailee kaikkiin kommentteihin.
"Sivistynyttä alkaa haukkumaan toista. Kuvastaa äärimmäisen alhaista älykkyysosamäärääsi."
"kaltaisiasi typeryksiä"
Tässä kyllä puhut itsesi pussiin.
Höpsis! En ole puhunut itseäni ikinä pussiin. Henkilö joka solvaa paviaaniksi ja pitää täysin luonnollisena asiana jättää tamponi sisäänsä viikoksi on ihan varmuudella typerä.
Älykkyysosamäärä typerillä ihmisillä on auttamatta alhainen. Itselläni se on huomattavan korkea.
Lisäksi typeryyttä tällä ihmisellä korostaa se, että hän ei osaa huolehtia omasta intiimialueen hygieniastaan vaan hakee neuvoja keskustelupalstoilta kun on ensin kulkenut päiväkausia kaupoissa ja töissä löyhkäten oksettavalle.
Asiaa, sä oot ÄIJÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö olit syypää?
En ala täällä opettamaan kaltaisiasi typeryksiä intiimialueen hygieniasta sillä se olisi helmiä sioille.Toivottavasti lääkärinä ei toimi kukaan sellainen harhainen ihminen joka kuvittelee nähneensä tuntemattoman netissä kirjoittelevan ihmisen kaupassa löyhkäämässä. Ap on itse sanonut että havaitsi hajua ollessaan tietyssä asennossa, ei läyhkäävänsä niin että muut huomaavat. Ja toivon että lääkärinä ei toimi myöskään sellainen joka moralisoi muita haukkumisesta ja sitten tekee niin itse moninverroin.
En ole missään vaiheessa väittänyt olevani lääkäri. Olen tällä hetkellä lääketieteen opiskelija mutta tarkoitukseni ei ole edes valmistua. Samalla tavalla olen sivistynyt itseäni lakitieteen opiskelijana.
Olen suhteettoman varakas ja kulutan aikaani kasvattamalla huomattavaa omaisuuttani ja opiskelemalla milloin mitäkin. Tiedän, että samalla vien opiskelupaikan joltain joka pyrkisi saamaan ammatin tältä alalta mutta se ei minua kiinnosta.
Olen komea ja varakas ja saan tehdä mitä haluan.
APn alapää haisi jopa ulkona niin voimakkaasti, että ohikulkijatkin yökkivät mutta ei voi tietenkään typerältä ihmiseltä vaatia yhtä paljon kuin meiltä varakkailta ja menestyviltä älyköiltä.
Ok, harhaisia ja muita ongelmallisia ei ehkä ole tapana haukkua jos on sivistynyt. Ajattelin ensin että siellä kommentoi joku normaalilla psyykeellä varustettu.