Eurokangas huijaa :/
Anteeksi purkaus, mutta ärsyttää :/ Kävin eilen eurokankaassa ja myivät minulle eri kangasta kuin pyysin. Olin katsonut nettisivuilta, että printtiä, jota haluan, myydään parina eri kankaana. Toinen maksaa 14,9€/m ja toinen 17,9€/m. Menin kassalle ja näytin puhelimesta kuvaa heidän nettisivuista, jotta saisin tarvitsemaani kangasta.
Kassa otti samannäköisen rullan ja leikkasi tarvitsemani palan. Kun kassa tulosti kuitin palaan, huomasin, ettei kangas ollut kumpaakaan nettisivuilla näkyneistä vaihtoehdoista :( En jaksanut ruveta valittamaan (olisi pitänyt, olen liian lammas), kun kyse oli loppupeleissä n. 1€ kalliimpi lopputulema ja tämäkin kangas koostumukseltaan sipi työhöni. Ärsyttää silti. Olkaahan tarkkana, että saatte oikeasti, mitä haluatte! Itse taidan jatkossa tehdä kangasostokseni muualla mahdollisuuksien mukaan, sen verran nyt harmittaa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Eurokankaassa käymisen vuosia sitten. Syynä oli se, että myyjät olivat tympeitä eivätkä halunneet palvella asiakasta. Jopa tervehtiminen oli heille ylivoimaista.
Tuli vahvasti sellainen olo, että olen ylimääräinen paha enkä lainkaan tervetullut liikkeeseen. Saavat minun puolestani tuhahdella happamalla naamalla ihan keskenään. :D
Valitettavasti minun täytyy todeta tämä sama. En ole mikään kätevä käsityöihminen (ehkä se näkyy päältä, enkä ansaitse palvelua?)... Joka tapauksessa saan kuikuilla myyjää vaikka kuinka kauan. Ei heitä kiinnosta eivätkä he "näe", vaikkei olisi asiakkaitakaan. En mielelläni mene enää siihen lafkaan seinäkukkaseksi, vaikka valikoima onkin hyvä.
Siitä on jo pari vuotta kun viimeksi olen Eurokankaassa käynyt, mutta Helsingin Kluuvin Eurokankaassa oli siihen aikaan todella hidas palvelu. Kävin usein, koska ompelin paljon, ja lähes aina sai odottaa tuhottoman kauan palvelua, eivätkä myyjät olleet ystävällisiä ja palveluhenkisiä, vaan tuntui että he halusivat asiakkaasta nopeasti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on jo pari vuotta kun viimeksi olen Eurokankaassa käynyt, mutta Helsingin Kluuvin Eurokankaassa oli siihen aikaan todella hidas palvelu. Kävin usein, koska ompelin paljon, ja lähes aina sai odottaa tuhottoman kauan palvelua, eivätkä myyjät olleet ystävällisiä ja palveluhenkisiä, vaan tuntui että he halusivat asiakkaasta nopeasti eroon.
Kluuvissa on kyllä ehkä pk-seudun tympeimmät myyjät :/ Tosin kerran oli sielläkin ihan mahtava myyjä, joka todella hallitsi asiakaspalvelun. Mutta useimmiten siellä kokee olevansa vain tiellä ja häiritsemässä myyjiä...
Olen pahoillani, että olet saanut huonoa palvelua myymälässä. Me myyjät haluamme joka päivä tehdä parhaamme asiakaspalvelun onnistumisen vuoksi. Kannattaa ottaa yhteyttä siihen myymälään missä virhe on tapahtunut ja keskustella asiasta. Asiakaspalautteet auttavat parantamaan palvelua ja kehittämään toimintaa. Eurokangas on merkittävä työllistäjä ja antaa leivän moneen perheeseen. Sen johdosta toivon, että te asiakkaat käytte asiakkaina jatkossakin. Valikoimaa ja palvelua kehitetään koko ajan ja sen takia asiakkaiden toiveet ja kokemukset ovat tärkeitä. Palautetta voi antaa myös Eurokankaan nettisivujen kautta. Mukavaa syksyä kaikille teille asiakkaille ja tervetuloa myymälöihimme jatkossakin. Valikoimat ovat parhaimmillaan ja uutta tulee joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ne leikkaa millilleen kankaat. Ärsyttää.
Mitä ihmettä? Jos pyydät metrin kangasta, niin saat sen metrin.
Ei, vaan kangasta leikataan väh. 5 cm ekstraa, samoin nauhoja.
Se on yleinen käytäntö.
Missä? Pienissä puodeissa, joissa 1 m maksaa 28 e, kun Eurokankaassa vastaavan hinta on 17 e/m.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ne leikkaa millilleen kankaat. Ärsyttää.
Mitä ihmettä? Jos pyydät metrin kangasta, niin saat sen metrin.
Ei, vaan kangasta leikataan väh. 5 cm ekstraa, samoin nauhoja.
Se on yleinen käytäntö.Eikä ole. Kangasta ja nauhoja leikataan sen verran kuin asiakas pyytää.
Missähän olet ostellut, toivottavasti et sentään myynyt?
Toistan vielä, että määrään lisätään pieni ekstra mittavirheen tai epätasaisuuden varalta, niin että asiakas saa varmasti riittävän määrän. Poikkeus on ehkä joku arvokas silkki, joka leikataan tarkasti.
Olen ommellut 30 vuotta, joten aika monessa kangas- ja nappikaupassa on tullut asioitua.Myyjän työkin nopeutuu, kun hän mittaa kangasta hieman reilusti. Kankaan mittaaminen naftisti on typerää kitsastelua, koska se ei saa sitten heittää milliäkään asiakkaan tappioksi.
Mahdatko tosiasiassa lainkaan ommella, kun et tiedä edes kangaskaupan normaalia käytäntöä?
Olen myös ommellut 30 vuotta eikä tuo kertomasti tapa ole tuttu kuin halpakaupoista. Oikeassa kangaskaupassa ostetaan 1,20 m kangasta ja myyjä mittaa tismalleen sen kysyen kuitenkin, että olenko muistanut alavaran. Miksi kukaan mittaisi 1,30 m kangasta, jos asikas ei sitä tarvitse ja jää 10cm ylimääräistä roskiin? Sama nauhojen kanssa, jos ei tarvita kuin 2 m, niin mitä ihmettä asiakas tekee 10 cm hukkapalalla? Miksi ostaisin nauhaa roskiin laitettavaksi?
Käyn eurokankaassa useampia kertoja viikossa ja saan mitä parhainta palvelua (salon myymälän myyjät 💜), kangasta leikataan yleensä 5-10cm extraa. Valikoima ei kaikkeen hommaan ole paras mahdollinen eikä esimerkiksi trikoopuolella juurikaan trendikkäitä juttuja, mutta kyllä sieltä aina jotain löytää.
Vierailija kirjoitti:
Käyn eurokankaassa useampia kertoja viikossa ja saan mitä parhainta palvelua (salon myymälän myyjät 💜), kangasta leikataan yleensä 5-10cm extraa. Valikoima ei kaikkeen hommaan ole paras mahdollinen eikä esimerkiksi trikoopuolella juurikaan trendikkäitä juttuja, mutta kyllä sieltä aina jotain löytää.
Minä annan kiitosta Hämeenlinnan Eurokankaan myyjille. Myyjät ovat mukavia ja kun liikkeeseen menee, niin aina useampi kuin yksi tervehtii. Leikkuukin sujuu nopeasti. Ainoastaan jos menee suoraan palaosaston kautta kassalle ottamatta jotain pakalta, joutuu välillä odottamaan.
Miksi eurokankaan nettisivuilla kangas maksoi alennuksella 9,95€/m,mutta liikkeessä myyjä veloitti 19,90€/m?
Vierailija kirjoitti:
Miksi eurokankaan nettisivuilla kangas maksoi alennuksella 9,95€/m,mutta liikkeessä myyjä veloitti 19,90€/m?
Koska netissä voi olla eri hinnat kuin myymälässä.
Itse harvoin ompelevana sain todella loistavaa palvelua Eurokankaassa. Myyjä laski ikkunoideni verhoihin tarvittavat (kuvion kohdistukset ja saumanvarat) mitat ja leikkasi vielä kankaan neljäksi verhoksi. Aikaa toki meni, mutta suurin osa siitä kankaan valintaan. Ei kannata kiireessä menä kangaskauppaan. Itä--Suomessa tämä.
Tässä firmassa myyjillä on aika kovat myyntipaineita kuten muissakin kaupoissa, toi ei ole palvelua että yritetään kaikkea mahdollista myydä, kuulin tutulta että siellä kuulemma tehdään todella rankkoja vuoroja ja kokoajan joku irtisanoutuu. Ei kuulosta kivalta yritykseltä.
Niissä kankaissa joskus oli homeen hajua
Ja homehtunut nyymäläpäällikkö kenties🤣?Semooinen akka siellä
Kluuvista kyse. Järkyttävä myymäläpäällikkö, jos hän on se ruskea Thaimaan matkoja harrastava tyyppi😅
Miten te lankasuoraanrepijät saatte esim verhot nätisti riippumaan, kun se kudottu kangas on jo valmiiksi salmakkina. Ja ei ole pelkästään halpakankaiden ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Miten te lankasuoraanrepijät saatte esim verhot nätisti riippumaan, kun se kudottu kangas on jo valmiiksi salmakkina. Ja ei ole pelkästään halpakankaiden ongelma.
Eli pala ei ole suorakulmainen vaan lankasuora on vino.
En voi suositella Eurokangasta kenellekään. Tilasin Leppävaaran Sellon Eurokankaasta paksut samettiverot makuuhuoneeseen. Ilmoitin tilan leveydeksi 283cm, josta ikkunan leveyden lisäksi on molemmin puolin seinätilaa 35cm ja 52cm. Ymmärsin hyvin, että kankaan tulee olla hieman leveämpi kuin varsinaisen tilan leveysmitta, mutta kun sain kaikkiaan 3x133cm verhokangasta, oli tilanne täysin mahdoton. Kun laitoin kaksi noista verhoista paikoilleen oli se ikkunan osalta aivan riittävä määrä, joskin sivuille olisi kaivattu vähän lisää kangasta, muttei ikinä kolmatta 133cm kappaletta.
Kun en nyt pysty edes kahta verhoa vetämään sivuille täysin pois ikkunan alueelta, niin pitäisi tyhmemmänkin käsittää, että kolmen 133cm verhon tunkeminen tuohon tilaan ei enää jättäisi mitään mahdollisuutta saada ikkunaa ja päivänvaloa näkyviin. Eurokankaassa kuitenkin ”tiedettiin” paremmin. Tekemääni reklamaatioon sain vastauksen, jossa vain kieltäydyttiin ottamasta mitenkään huomioon kuvin ja sanoin selvästi perustelemani täysin selvää asiaa, eivätkä he suostuneet hyvittämään mitään. Oli erittäin härskiä väittää, että olin hyväksynyt kyseiset verhot sillä, etten ollut sanonut asiasta mitään tilaushetkellä. Enhän minä asiakkaana ja maallikkona tietenkään siinä tilanteessa voi tietää täsmällistä tarvetta tai tarkastaa tarkkoja mittoja, vaan luotin myyjän ammattitaitoon ja harkintakykyyn. Olin tilaushetkellä maininnut, että toivon makuuhuoneen verhojen peittävän valoa, joten palautteessa myös häpeämättömästi ja järjettömästi väitettiin sen olevan peruste runsaalle kangasmäärälle. Ikään kuin pituussuuntainen maksimaalinen kangasmäärä vaikuttaisi oleellisesti valon läpipääsyyn. Heidän mielestään on ilmeisesti ihan loogista, että tungen väkisin lähes neljä metriä paksua ja jäykkää samettikangasta 283cm tilaan, ja sen jälkeen saan olla pilkkopimeässä päivät ja yöt.
Ei ainakaan siinä pks eurokankaassa tulla jossa käyn. Sama joka kerta enkä ole ollut ainoa turhaantuneen oloinen asiakas. Useasti nähnyt että edellä oleva kyllästynyt odottamaan ja jättänyt kangasrullan ja lähtenyt pois.