Eurokangas huijaa :/
Anteeksi purkaus, mutta ärsyttää :/ Kävin eilen eurokankaassa ja myivät minulle eri kangasta kuin pyysin. Olin katsonut nettisivuilta, että printtiä, jota haluan, myydään parina eri kankaana. Toinen maksaa 14,9€/m ja toinen 17,9€/m. Menin kassalle ja näytin puhelimesta kuvaa heidän nettisivuista, jotta saisin tarvitsemaani kangasta.
Kassa otti samannäköisen rullan ja leikkasi tarvitsemani palan. Kun kassa tulosti kuitin palaan, huomasin, ettei kangas ollut kumpaakaan nettisivuilla näkyneistä vaihtoehdoista :( En jaksanut ruveta valittamaan (olisi pitänyt, olen liian lammas), kun kyse oli loppupeleissä n. 1€ kalliimpi lopputulema ja tämäkin kangas koostumukseltaan sipi työhöni. Ärsyttää silti. Olkaahan tarkkana, että saatte oikeasti, mitä haluatte! Itse taidan jatkossa tehdä kangasostokseni muualla mahdollisuuksien mukaan, sen verran nyt harmittaa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ne leikkaa millilleen kankaat. Ärsyttää.
Miten muuten kankaat pitäisi leikata?
Olin aikoinaan sivutyönä kangaskaupassa töissä ja minulle opetettiin, että kutistuviin kankaisiin on aina leikattava kutistumisvara. Ja puuvillakankaita ei leikata, vaan revitään. Silloin tulee lankasuora. Isokuvioisissa kankaissa piti vielä sovittaa kuviot niin, että ne menivät kohdalleen.
Olin opiskeluaikana harjoittelussa kangaskaupassa ja siellä ohjeistettiin kysymään asiakkaalta, onko mitassa huomioitu kutistumisvara. Kaikki revittiin mitkä sai revittyä. Jos kankaasta oli leikattu näytepala, mitatattiin sen lyhyemmän reunan mukaan. Kuviot sovitettiin vain määrämittaan leikattuihin verhoihin.
Kankaan tilaaminen netistä.
Selaa vaihtoehtoja. Niitä on satoja. Tilaa näytetilkut. Odota tilkkuja. Tutki tilkut. Totea, että väri/kuvio/paksuus/laatu on väärä. Tilaa uudet tilkut. Odota. Tilaa kangas. Odota. Saat väärää kangasta tai liian vähän kangasta. Tilaa uudelleen. Nyt kankaan värjäyserä on muuttunut. Tee valitus.
Totea, että kesä on vaihtunut syksyksi. Et enää tarvitse kesätakkia.
Kankaan ostaminen kaupasta.
Mene kauppaan. Valitse kangas ja muut tarvikkeet. Mene kassan kautta kotiin ja ala ompeluhommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan sivutyönä kangaskaupassa töissä ja minulle opetettiin, että kutistuviin kankaisiin on aina leikattava kutistumisvara. Ja puuvillakankaita ei leikata, vaan revitään. Silloin tulee lankasuora. Isokuvioisissa kankaissa piti vielä sovittaa kuviot niin, että ne menivät kohdalleen.
Tietysti kankaat leikataan tai revitään lankasuoraan. Siis kudotut kankaat.
Eurokankaassa on kertakaikkiaan surkea vaatetuskangasvalikoima. Sisustuskankaita on enemmän, mutta nekin ovat usein ylihintaisia. Ompeluharrastukseni on ollut jo vuosia säästöliekillä, kun kaupasta ei vaan saa haluamaansa kangasta. Miten voi olla, ettei ole kunnolla kilpailua? Netistä en halua ostaa, kun haluan nähdä kankaan livenä. Näyttö kuitenkin valehtelee värin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisessa kangaskaupassa olit töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin opiskeluaikana harjoittelussa kangaskaupassa ja siellä ohjeistettiin kysymään asiakkaalta, onko mitassa huomioitu kutistumisvara. Kaikki revittiin mitkä sai revittyä. Jos kankaasta oli leikattu näytepala, mitatattiin sen lyhyemmän reunan mukaan. Kuviot sovitettiin vain määrämittaan leikattuihin verhoihin.
Oliko tuolloin vielä kangas pakassa lankasuoraan?
Enää ei ole. Kuviot saattaa olla suorassa, mutta ne on painettu kankaaseen vinoon.
Kun puhut myyjälle lankasuorasta, hän tuijottaa sinua tyhjin silmin.
Hän, kuten vaatekauppojen myyjätkään, eivät ole kuulleetkaan lankasuorasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Eurokankaassa käymisen vuosia sitten. Syynä oli se, että myyjät olivat tympeitä eivätkä halunneet palvella asiakasta. Jopa tervehtiminen oli heille ylivoimaista.
Tuli vahvasti sellainen olo, että olen ylimääräinen paha enkä lainkaan tervetullut liikkeeseen. Saavat minun puolestani tuhahdella happamalla naamalla ihan keskenään. :D
Asioin juuri siksi Eurokankaassa, että siellä saa katsella rauhassa. Paikkakunnalla on myös yksi pienempi liike mistä löytyy ihan kivoja kankaita edullisestikin, mutta siellä on sellainen utelias niskaan hengittävä vanha naismyyjä, jonka seurasta haluaa pois mahdollisimman nopeasti.
Kysymys ei ollutkaan siitä saako kankaita katsoa rauhassa. Tottakai sekin kuuluu hyvään asiakaspalveluun.
Se, että tervehtivää asiakasta mulkaistaan mykkänä naama norsun v*tulla tai asiakkaan kysymyksiin tiuskaistaan lyhyesti ja huokaillen happamalla naamalla, on ainoastaan asiatonta käyttäytymistä ja luokattoman huonoa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuolloin vielä kangas pakassa lankasuoraan?
Enää ei ole. Kuviot saattaa olla suorassa, mutta ne on painettu kankaaseen vinoon.
Kun puhut myyjälle lankasuorasta, hän tuijottaa sinua tyhjin silmin.
Hän, kuten vaatekauppojen myyjätkään, eivät ole kuulleetkaan lankasuorasta.
Kyllä silloinkin varsinkin lakanakankaat ja vastaavat oli pakalla vähän miten sattui, mutta aina ne revittiin ja sillä saatiin kumpikin hulpio saman mittaisiksi, vaikka kangas olisi muuten ollut ihan kierossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Jos pyydät metrin kangasta, niin saat sen metrin.
Ei, vaan kangasta leikataan väh. 5 cm ekstraa, samoin nauhoja.
Se on yleinen käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Eurokankaassa käymisen vuosia sitten. Syynä oli se, että myyjät olivat tympeitä eivätkä halunneet palvella asiakasta. Jopa tervehtiminen oli heille ylivoimaista.
Tuli vahvasti sellainen olo, että olen ylimääräinen paha enkä lainkaan tervetullut liikkeeseen. Saavat minun puolestani tuhahdella happamalla naamalla ihan keskenään. :D
Asioin juuri siksi Eurokankaassa, että siellä saa katsella rauhassa. Paikkakunnalla on myös yksi pienempi liike mistä löytyy ihan kivoja kankaita edullisestikin, mutta siellä on sellainen utelias niskaan hengittävä vanha naismyyjä, jonka seurasta haluaa pois mahdollisimman nopeasti.
Kysymys ei ollutkaan siitä saako kankaita katsoa rauhassa. Tottakai sekin kuuluu hyvään asiakaspalveluun.
Se, että tervehtivää asiakasta mulkaistaan mykkänä naama norsun v*tulla tai asiakkaan kysymyksiin tiuskaistaan lyhyesti ja huokaillen happamalla naamalla, on ainoastaan asiatonta käyttäytymistä ja luokattoman huonoa palvelua.
Totta, mutta sekin on enemmän henkilökysymys kuin ketjun syytä. Niitä huonoja ja tylyjä aspoja löytyy paljon muualtakin kuin Eurokankaasta.
Itsekin kyllä mieluummin tukisin paikallista yrittäjää, mutta tämä tekee siitä mahdollisimman hankalaa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yleinen käytäntö.
Eikä ole. Kangasta ja nauhoja leikataan sen verran kuin asiakas pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi purkaus, mutta ärsyttää :/ Kävin eilen eurokankaassa ja myivät minulle eri kangasta kuin pyysin. Olin katsonut nettisivuilta, että printtiä, jota haluan, myydään parina eri kankaana. Toinen maksaa 14,9€/m ja toinen 17,9€/m. Menin kassalle ja näytin puhelimesta kuvaa heidän nettisivuista, jotta saisin tarvitsemaani kangasta.
Kassa otti samannäköisen rullan ja leikkasi tarvitsemani palan. Kun kassa tulosti kuitin palaan, huomasin, ettei kangas ollut kumpaakaan nettisivuilla näkyneistä vaihtoehdoista :( En jaksanut ruveta valittamaan (olisi pitänyt, olen liian lammas), kun kyse oli loppupeleissä n. 1€ kalliimpi lopputulema ja tämäkin kangas koostumukseltaan sipi työhöni. Ärsyttää silti. Olkaahan tarkkana, että saatte oikeasti, mitä haluatte! Itse taidan jatkossa tehdä kangasostokseni muualla mahdollisuuksien mukaan, sen verran nyt harmittaa.
Siis oliko se kangas nyt sitten samannäköistä vai ei, todella sekavaa...
Eli myikö ne sulle kuitenkin sitä printtiä mitä halusit, muta materiaali oli vääränlaista? Eli olisit halunnut esim. puuvillaa tai pellavaa, mutta saitkin satiinia, mutta kuvio oli oikea?
Kyllä minä olen ainakin kangaskaupassa hypistellyt materiaalia ja tarkistanut värin ja kuvion ennen kuin olen antanut leikata yhtään milliäkään. Ei sitä nyt noin vaan näytetä puhelimesta kuvaa ja ei yhtään seurata ottiko myyjä oikean pakan, aina voi nimittäin tulla virheitä.
Jatkossa tiedät kirjoittaa paperille kaikki haluamasi kankaan tiedot, niin myyjän ei tarvitse katsoa jostain suttusesta puhelimen näytöstä tietoja. Näin kaikki ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu? Löytöpalassa on myyjä heti sisään astuttua niskassa kyselemässä. Toisaalta kiva, mutta vähän ärsyttävää kun ei ehdi yhtään katsella mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yleinen käytäntö.Eikä ole. Kangasta ja nauhoja leikataan sen verran kuin asiakas pyytää.
Missähän olet ostellut, toivottavasti et sentään myynyt?
Toistan vielä, että määrään lisätään pieni ekstra mittavirheen tai epätasaisuuden varalta, niin että asiakas saa varmasti riittävän määrän. Poikkeus on ehkä joku arvokas silkki, joka leikataan tarkasti.
Olen ommellut 30 vuotta, joten aika monessa kangas- ja nappikaupassa on tullut asioitua.
Myyjän työkin nopeutuu, kun hän mittaa kangasta hieman reilusti. Kankaan mittaaminen naftisti on typerää kitsastelua, koska se ei saa sitten heittää milliäkään asiakkaan tappioksi.
Mahdatko tosiasiassa lainkaan ommella, kun et tiedä edes kangaskaupan normaalia käytäntöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yleinen käytäntö.Eikä ole. Kangasta ja nauhoja leikataan sen verran kuin asiakas pyytää.
Toistan vielä, että määrään lisätään pieni ekstra mittavirheen tai epätasaisuuden varalta, niin että asiakas saa varmasti riittävän määrän. Poikkeus on ehkä joku arvokas silkki, joka leikataan tarkasti.
Olen ommellut 30 vuotta, joten aika monessa kangas- ja nappikaupassa on tullut asioitua.Myyjän työkin nopeutuu, kun hän mittaa kangasta hieman reilusti. Kankaan mittaaminen naftisti on typerää kitsastelua, koska se ei saa sitten heittää milliäkään asiakkaan tappioksi.
Mahdatko tosiasiassa lainkaan ommella, kun et tiedä edes kangaskaupan normaalia käytäntöä?
Enhän minä ole kuin ammattiompelija, joten en varmastikaan ymmärrä asiasta yhtään mitään. Kun kaikki kankaat leikataan tarkasti, sitä mittavirhevaraa ei tarvita kuin ehkä korkeintaan sentti. Nauhoja leikataan se pyydetty mitta, poikkeuksena heti leikkuun jälkeen purkautuvat kuten esim. keinokuituiset hupparinyörit. Siinä on firma äkkiä nurin, jos kaikille annetaan senttitolkulla ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Näytit puhelimella kuvaa nettisivuista? Miksi et kertonut sitä kankaan koodia?
Eurokankaan sivuilla kyllä jos näyttää ko. kankaan sivua, lukee otsikossa isolla tuotteen nimi ja koodi. Tämän lisäksi hinta lukee isolla siinä alla. Jos tällaista sivua näyttäisin myyjälle, olettaisin hänen osaavan antaa minulle sitä kangasta, mitä haluan.
Toki apn olisi kannattanut tunnustella kangasta ja sanoa asiasta ennen ostopäätöstä. Emme voi kuitenkaa tietää apn ompelukokemuksesta. Jos tämä oli esim hänen ensimmäisiä kangasostoksia, ymmärrän, että luottaa myyjään eikä älyä tarkistaa asiaa. Jatkossa tietää paremmin.
Ootteko huomanneet että eurokankaissa saa pääsääntöisesti odottaa puoli tuntia myyjää leikkaamaan kangasta. Monta kertaa jäänyt ostamatta kun yks myyjä kuppaa jonkun asiakkaan kanssa ja loput kipittää ohi takahuoneeseen.
Siirtyisivät ikean itseleikkaussysteemin ja koneelliseen punnitsemiseen. Säästyis turhien myyjien palkat.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet että eurokankaissa saa pääsääntöisesti odottaa puoli tuntia myyjää leikkaamaan kangasta. Monta kertaa jäänyt ostamatta kun yks myyjä kuppaa jonkun asiakkaan kanssa ja loput kipittää ohi takahuoneeseen.
Siirtyisivät ikean itseleikkaussysteemin ja koneelliseen punnitsemiseen. Säästyis turhien myyjien palkat.
Leikkaamaan kyllä tullaan aika nopeasti, sen sijaan jos menee suoraan kassalle niin siinä saa odottaa ikuisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ommellut 30 vuotta, joten aika monessa kangas- ja nappikaupassa on tullut asioitua.Tämä on totta. Eurokankaassa 15 vuotta työskennelleenä...
Myyjän työkin nopeutuu, kun hän mittaa kangasta hieman reilusti. Kankaan mittaaminen naftisti on typerää kitsastelua, koska se ei saa sitten heittää milliäkään asiakkaan tappioksi.
Onko tää joku vitsi? Älä vaan osta villakoiraa. Kotona huomaat, että se onkin nöffi.