Miksi useat suomalaiset miehet eivät kunnioita suomalaista naista?
Suomalainen mies rynnii edeltä bussiin, ei aukaise naiselle ovea. Alkakaapa urhot käyttäytyä, niin teette itsenne ja naiset onnellisiksi. Ovien aukaisijat ja kassajonossa edelle laskevat ovat yleensä ulkomaalaisia. Kun Suomi-mies alkaa kunnioittaa oman maan naisia, niin sillä saadaan Suomi nousuun. Hyvä olo lisääntyy ja sen myötä iloa elämään. Hyvää kohtelua saanut ihminen saa henkistä voimaa ja jaksaa paremmin taivaltaa. Ottakaa miehet opiksi ja kunnioittakaa meitä, niin saatte lempeä, lämpöä ja leipää.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi sana: tasa-arvo. Sitähän te naiset koko ajan vikisette. Tasa-arvon mukana menevät kaikki ritarilliset elkeet, joita naiset ovat pitäneet itsestään selvyyksinä.
Hyvittavinta on kun jossain treffi-ilmoituksissa on kerrotaan, että olen feministi mutta arvostan ja kannatan miehen suorittamia huomaavaisuudenosoituksia, haluan miehen olevan mies ja tekevän aloitteen jne.
Ei minulla ole mitenkään ratkaisevasti mitään suomalaisia naisia vastaan, mutta jonkinlaista rusinat pullasta -ilmiötä heillä tuntuu olevan. Lisäksi monien asenne etenkin nettikeskusteluissa on alentuva ja haukkuva miehiä kohtaan. Lisäksi monille tuntuu olevan kunnia-asia, että he "eivät tarvitse miehiä mihinkään." Mitäs vittua minä sitten menen seuraan änkemään, jos kerran mitään käyttöä ei ole?
Se rako, jonka te jätätte "hyvälle miehelle", on aika kapea. Pitäisi olla toisaalta perinteisen miehekäs mies, joka pitää päänsä ja langat käsissään, mutta kun te itse tiedätte kaiken paremmin kuin kukaan mies, niin siihen on aika hankala sujahtaa.
Minulla on nykyään ulkomaalainen nainen ja hän on klassisen naisellinen ja toivoo minun olevan mies ja antaa minulle tilaa olla mies.
Miten se naisesi naisellisuus näkyy arjessa? Hän pitää itsensä timmissä kunnossa, on aina huoliteltu, palvoo maata jalkojesi alla, laittaa sinut aina ykköseksi, käy kokopäivätöissä, hoitaa kaikki lasten asiat, maksaa kaikesta puolet ja tekee hymysuin kaikki kotityöt sekä on aina valmis seksiin?
Millainen mies itse olet, miten se näkyy arjessa? Päätät, missä asutaan ja millaisella autolla ajetaan, mutta vastaatko myös kaikista pienistä päätöksistä?
Kyllä, pitää itsensä kunnossa ja on huoliteltu aina. Arvostaa myös minua paljon. Käy useammassakin työssä, tekee kotitöitä, joskin minä myös autan ja todellakin haluaa panna. Ei maksa puolia kaikesta. Minä maksan, jos mennään ulos. Lapsia ei (vielä) ole.
Vaikeampi arvioida itseään. Kuuntelen häntä paljon ja autan, jos hänellä on jotain ongelmia. Pyrin olemaan henkinen peruskallio, koska hän on ajoittain aika stressaantunut.
Kiitos vastauksesta. Taidatte olla vielä aika nuoria, jos lastentekoaika on vasta tulevaisuudessa.
Miten teillä lapset muuttavat noita kuvioita? Laitatteko lapset hoitoon heti, kun vanhempainvapaa loppuu vai jäätkö sinä lasten kanssa kotiin? Luuletko, että vaimo jaksaa kaiken mitä nytkin myös pienten lasten kanssa? Oletko mustasukkainen vaimosi vauvalle antamasta huomiosta vai oletatko, että vaimo jaksaa huomioida myös sinua yhtä paljon kuin ennen? Mitä teet, jos vaimo ei jaksakaan tehdä töitä yhtä paljon kuin nyt, hänen tulonsa pienenevät ja joudut itse maksamaan enemmän?
Hän ilmoitti, että hän hoitaa lapset ja minä hoidan rahat, kun ehdottelin hänelle, että minäkin voisin jäädä kotiin ja hän käydä töissä. Ihan ok minulle näinkin.
Uskon ja toivon, että rakastan itsekin lapsiani niin paljon, ettei tarvitse olla heille mustasukkainen. En odota, että hän pitäisi minusta yhtä hyvää huolta kuin nyt, jos lapsia tulee.
Vaimosi aikoo siis jäädä kotiäidiksi. Ihan hyvä, että se on kummankin mielestä hyvä asia.
Se vaan ihmetyttää, että suomalaisen naisen kohdalla naista haukutaan lompakkoloiseksi ja kotonamakaajaksi, mutta ulkomaalaisen naisen kohdalla asia onkin hyväksyttävää. Tämä asia jaksaa minua ihmetyttää vieläkin. Pitäisiköhän meidän heittäytyä avuttomiksi, viedään siis säilykepurkki miehelle avattavaksi ripset räpsyen vaikka saisimme sen ihan helposti itsekin auki?
Ei lainkaan huono idea tuo viimeinen virkkeesi. Kokeile vaikka viikon verran ja tule kertomaan, vaikuttiko parisuhteeseesi.
Mahtaa mies ihmetellä, mikä minulle on tullut, kun en enää saa purkkeja auki, laskuja maksettua, napsautettua saunaa päälle, kantamaan kauppakasseja, saa tavaroita ylähyllyiltä tai vietyä roskapusseja. Mutta mikäs siinä, sitten minun ei enää ikinä tarvitse maksaa ravintolassa. Ainakaan tähän asti mies ei ole ihastellut avuttomia naisia.
Moni suomalainen mies tosi "komea". Farkut istuvat hyvin. Kun pyllistää, niin hanuri loistaa valkoisena. En haluaisi katsoa, mutta jos on suoraan edessä, eikä ehdi katsoa muualle, niin huh huh. Kylläpä olisin ylpeä sellaisen vieressä kulkiessani. Jos ymmärtäisit, mitä virolaiset naiset oikeasti ajattelisivat... Menkää naiset Kreikkaan tai Italiaan, niin kohtaatte komeimmat miehet maailmassa. Koko pakkaus upea ja ne silmät. Tuntien kestävyys "leikeissä". Ei ne miehet "rumia" naisia katsele. Jos pidät virolaisia ja venäläisiä naisia kauniina, niin onnea elämääsi. Oletko myös suomalaisten naisten mielestä komea, vai onko se omaa kuvitelmaa?
Niin ulkomaalanen mies suojelee hengellään vierasta naista. Missä suomalaiset miehet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus ansaitaan.
Normaalit käytöstavat pitäisi oppia jo lapsena.
Normaaleja käytöstapoja ei ole opetettu 40 vuoteen, kiitos taistolaiset,kiitos sdp,kiitos "vapaa kasvatus".
Vierailija kirjoitti:
Yksi sana: tasa-arvo. Sitähän te naiset koko ajan vikisette. Tasa-arvon mukana menevät kaikki ritarilliset elkeet, joita naiset ovat pitäneet itsestään selvyyksinä.
Hyvittavinta on kun jossain treffi-ilmoituksissa on kerrotaan, että olen feministi mutta arvostan ja kannatan miehen suorittamia huomaavaisuudenosoituksia, haluan miehen olevan mies ja tekevän aloitteen jne.
Hyvät tavat koskevat kaikkia. Se mitä miehet sanovat ritarillisuudeksi, on vain osoitus kauniista käytöstavoista. Kaikkinainen toisen huomioiminen kuuluu molemmille sukupuolille, eikä tasa-arvo oikeuta ajattelemaan, että jokainen pärjätköön itse niin hyvin kuin kyynärpäät kestävät.
Miehet on kivoja vain kauniille ja hoikille naisille! Mä oon tosi nätti ja laiha niin oon huomannut miten kohteliaita miehet ovat :)
Vierailija kirjoitti:
Rajat kiinni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies rynnii edeltä bussiin, ei aukaise naiselle ovea. Alkakaapa urhot käyttäytyä, niin teette itsenne ja naiset onnellisiksi. Ovien aukaisijat ja kassajonossa edelle laskevat ovat yleensä ulkomaalaisia. Kun Suomi-mies alkaa kunnioittaa oman maan naisia, niin sillä saadaan Suomi nousuun. Hyvä olo lisääntyy ja sen myötä iloa elämään. Hyvää kohtelua saanut ihminen saa henkistä voimaa ja jaksaa paremmin taivaltaa. Ottakaa miehet opiksi ja kunnioittakaa meitä, niin saatte lempeä, lämpöä ja leipää.
Vaikka olen thaimaalaisen naisen kanssa niin kyllä minä kunnioitan sellaisia suomalaisia naisia jotka eivät halua tänne afrikkalaisia ja arabeja
Tasoissa ollaan, en minäkään kunnioita suomalaismiehiä jotka raahaavat tänne thaikkuja. Siksipä he thaikun joutuvatkin hakemaan.
Ainoa ero, että thaimaalaisista ei ole mitään harmia. Nää sun rakastajat taas, niistä ei ole muuta kuin harmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ei mikään ihme, että suomalaismiehiä pidetään maailmalla äärimmäisinä juntteina, jopa huonokäytöksisempinä kuin venäläisiä. Ja silti kuvittelevat olevansa jokaisen ulkomaalaisen naisen märkä toiveuni.
Nimenomaan. Ei mikään ihme, että suomalaisnaisia pidetään maailmalla äärimmäisinä juntteina, jopa huonokäytöksisempinä kuin venäläisiä. Ja silti kuvittelevat olevansa jokaisen ulkomaalaisen miehen märkä toiveuni.
Tää. Ulkomaalaisten gigoloiden panopisteytyksestä suomalaisesta naisesta saa vähiten pisteitä, koska ovat maailman helpoimpia naisia.
Koska tyhmää, itsekästä ja ylimielistä on vaikea kunnioittaa.
Viestiketjun aloittaja tässä. Minua epäiltiin katkeraksi. Voin sanoa, että silmät vesissä luen viestejä. Olen aloittelija tällä sivustolla ja tämä on ensimmäinen viestiketjun aloitus. Tarkoitus ei ole ketään loukata. Olen kohdannut välillä tällaista käytöstä ja halusin tämän asian tuoda esille. Suomessa on paljon hyviä naisia ja miehiä, mutta on myös niitä epäkohteliaita. Tuntuu tosiaan, että miehet ovat Marsista ja naiset Venuksesta. Väärinymmärryksiä on paljon. Minua kiinnostaa ihmisten käyttäytyminen psykologian kannalta. Miten voisi parantaa naisten ja miesten välistä kohtaamista positiiviseen suuntaan. Jätettäisiin negatiivinen arvostelu pois. Ettekö uskoisi, että elämä olisi niin ihanampaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorempana naisia kohtaan aina hyvin kohtelias (asiallisella tavalla). Nykynaiset eivät tunnu arvostavan miehen kohteliaisuutta: useimmat eivät ole huomaavinaan - ja kuulinpa muutaman kerran avattuani oven daamille "Kyllä mä sen vitun oven saan itekin auki!"
Nykyään osoitan kohteliaisuuttani vain varttuneille leideille.
Niin tämä. Muistan vieläkin kuin eilisen, kun olin 15v ja menin elämäni ensimmäisille ja viimeisille treffeille. Avasin oven tytölle joka tiuskaisi juuri saman mitä sinä sanoit. Olin ällistynyt ja hämilläni, tämä oli ensikosketukseni suomalaisiin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Viestiketjun aloittaja tässä. Minua epäiltiin katkeraksi. Voin sanoa, että silmät vesissä luen viestejä. Olen aloittelija tällä sivustolla ja tämä on ensimmäinen viestiketjun aloitus. Tarkoitus ei ole ketään loukata. Olen kohdannut välillä tällaista käytöstä ja halusin tämän asian tuoda esille. Suomessa on paljon hyviä naisia ja miehiä, mutta on myös niitä epäkohteliaita. Tuntuu tosiaan, että miehet ovat Marsista ja naiset Venuksesta. Väärinymmärryksiä on paljon. Minua kiinnostaa ihmisten käyttäytyminen psykologian kannalta. Miten voisi parantaa naisten ja miesten välistä kohtaamista positiiviseen suuntaan. Jätettäisiin negatiivinen arvostelu pois. Ettekö uskoisi, että elämä olisi niin ihanampaa.
Elämä suomalaisen rahan ahneen kiukuttelija naisen kanssa on kaikkea muuta kuin ihanaa.
Ei tarvitse kuin lukea tätä palstaa, niin naisten kunnioitus kyllä vähenee, toki nämä täällä kirjoittavat "naisstatuksella" olevat lienevät pieni vähemmistö suomalaisista naisista.
Peukutusten ja kommenttien perusteella puolet suomalaisista naisista ovat tälläisia: Tuntuvat olevan työttömiä naisia, jotka vihaavat ajatusta työstä tai lasten äitejä, jotka vihaavat lasten hoitamista ja kumma kyllä myös niitä, jotka hoitavat heidän lapsiaan tarhassa, opettajia jne. He vihaavat myös äitejään, anoppiaan, nuoria naisia, vanhoja naisia, kaupan kassoja ja asiakaspalvelijoita ja lääkäreitä jne. Ja kaikista eniten miehiään ja myös kaikkia muita miehiä. Heidän mielestään on myös oikein ja jopa suositeltavaa varastaa löytötavaroita ja varastaa yhteiskunnalta. He haluavat moninkertaistaa poliisikunnan ja oikeuslaitoksen, koska heidän mielestään kaikesta mahdollisesta pitää tehdä rikosilmoitus.
Vastapainoksi on kyllä myös oikein hauskoja ja fiksuja ja tasapainoisia kirjoittajia ja tietysti tämmöisiä provosoivia ketjuja ei kenenkään kannattaisi edes klikata auki. Mutta minäkin nyt olen vähän masokistinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin ulkomaalanen mies suojelee hengellään vierasta naista. Missä suomalaiset miehet?
Ulkomaalainen mies ei tunne suomalaista naista. Kyllä suomalainen mies ulkomaalaista naista suojelisi hengellään.
Mä olen nainen, 26v ja olen todella paljon saanut suomalaisilta miehiltä kohteliaita eleitä. Bussiin monesti oikein päästävät ensin viittoen että mene ensin :D Yksi nuori mies halusi auttaa kauppakassin kantamisessa ja naapurimiehet päästävät usein minut ensin kun avaavat oven. Tietty moni varmasti ei ole kohtelias ja ehkä minä olen kohdannut niitä kohteliaita, mutta uskon kyllä että suomessa moni on vielä kohtelias.
Ainiin, ja minulle myös kohteliaasti moni hymyilee ja nyökkäilee joskus mikä aina hämmästyttää hyvällä tavalla, vaikka en edes tunne heitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ei mikään ihme, että suomalaismiehiä pidetään maailmalla äärimmäisinä juntteina, jopa huonokäytöksisempinä kuin venäläisiä. Ja silti kuvittelevat olevansa jokaisen ulkomaalaisen naisen märkä toiveuni.
Nimenomaan. Ei mikään ihme, että suomalaisnaisia pidetään maailmalla äärimmäisinä juntteina, jopa huonokäytöksisempinä kuin venäläisiä. Ja silti kuvittelevat olevansa jokaisen ulkomaalaisen miehen märkä toiveuni.
Tää. Ulkomaalaisten gigoloiden panopisteytyksestä suomalaisesta naisesta saa vähiten pisteitä, koska ovat maailman helpoimpia naisia.
Jaa, no miten nuo pisteet naista hyödyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärkipäässä australialaisten,brittien ja skandinaavien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen, 26v ja olen todella paljon saanut suomalaisilta miehiltä kohteliaita eleitä. Bussiin monesti oikein päästävät ensin viittoen että mene ensin :D Yksi nuori mies halusi auttaa kauppakassin kantamisessa ja naapurimiehet päästävät usein minut ensin kun avaavat oven. Tietty moni varmasti ei ole kohtelias ja ehkä minä olen kohdannut niitä kohteliaita, mutta uskon kyllä että suomessa moni on vielä kohtelias.
Ainiin, ja minulle myös kohteliaasti moni hymyilee ja nyökkäilee joskus mikä aina hämmästyttää hyvällä tavalla, vaikka en edes tunne heitä :D
Kyllä se , ikävä kyllä, sunkin kohdalla loppuu.
Vierailija kirjoitti:
"Miten voisi parantaa naisten ja miesten välistä kohtaamista positiiviseen suuntaan."
Parhaiten tietysti omalla kohteliaalla käyttäytymiselläsi. Ota tavaksi tervehtiä satunnaista tuntematon miestä kaikissa kohtaamistilanteissa joissa tervehtiminen on oletusarvo. Pyri siis olemaan tervehtimisen aloitteentekijä. Ole myös vilpittömän avulias.
Oho, tuuli on kääntynyt. Naisen ei siis tarvikaan joka tilanteessa käyttää hametfa ja korkkareita. Olen tältä palstalta oppinut kyllä ihan jotain muuta.