Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi useat suomalaiset miehet eivät kunnioita suomalaista naista?

Vierailija
08.11.2017 |

Suomalainen mies rynnii edeltä bussiin, ei aukaise naiselle ovea. Alkakaapa urhot käyttäytyä, niin teette itsenne ja naiset onnellisiksi. Ovien aukaisijat ja kassajonossa edelle laskevat ovat yleensä ulkomaalaisia. Kun Suomi-mies alkaa kunnioittaa oman maan naisia, niin sillä saadaan Suomi nousuun. Hyvä olo lisääntyy ja sen myötä iloa elämään. Hyvää kohtelua saanut ihminen saa henkistä voimaa ja jaksaa paremmin taivaltaa. Ottakaa miehet opiksi ja kunnioittakaa meitä, niin saatte lempeä, lämpöä ja leipää.

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas sitä tasa-arvoa. Miesten kuuluu toimia perinteisten arvojen mukaan, mutta naiset vaativat uusia asioita.

Se perinteinen, että miehen pitäisi olla samaan aikaan vanhanaikainen herrasmies ja moderni feministimies. Rusinat pullasta molempiin suuntiin, tietysti. 

Juuri tuossa mitä sanoit  kiteytyy se koko  ristiriita joka saattaa suomalaisessa miehessä usein aiheuttaa hämmennystä niiden  häneen nykyaikana kohdistuvien vaatimusten ja odotusten suhteen.

Monesta olo varmaan tuntuukin sen seurauksena vähän niinkuin  sellaiselta kaupan (melko  rusinattomalta) pullapitkolta, joka on liian pitkään pöydällä odotellessaan jo päässyt hieman kuivahtamaankin ...

Vierailija
62/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi sana: tasa-arvo. Sitähän te naiset koko ajan vikisette. Tasa-arvon mukana menevät kaikki ritarilliset elkeet, joita naiset ovat pitäneet itsestään selvyyksinä.

Hyvittavinta on kun jossain treffi-ilmoituksissa on kerrotaan, että olen feministi mutta arvostan ja kannatan miehen suorittamia huomaavaisuudenosoituksia, haluan miehen olevan mies ja tekevän aloitteen jne.

Ei minulla ole mitenkään ratkaisevasti mitään suomalaisia naisia vastaan, mutta jonkinlaista rusinat pullasta -ilmiötä heillä tuntuu olevan. Lisäksi monien asenne etenkin nettikeskusteluissa on alentuva ja haukkuva miehiä kohtaan. Lisäksi monille tuntuu olevan kunnia-asia, että he "eivät tarvitse miehiä mihinkään." Mitäs vittua minä sitten menen seuraan änkemään, jos kerran mitään käyttöä ei ole?

Se rako, jonka te jätätte "hyvälle miehelle", on aika kapea. Pitäisi olla toisaalta perinteisen miehekäs mies, joka pitää päänsä ja langat käsissään, mutta kun te itse tiedätte kaiken paremmin kuin kukaan mies, niin siihen on aika hankala sujahtaa.

Minulla on nykyään ulkomaalainen nainen ja hän on klassisen naisellinen ja toivoo minun olevan mies ja antaa minulle tilaa olla mies.

Miten se naisesi naisellisuus näkyy arjessa? Hän pitää itsensä timmissä kunnossa, on aina huoliteltu, palvoo maata jalkojesi alla, laittaa sinut aina ykköseksi, käy kokopäivätöissä, hoitaa kaikki lasten asiat, maksaa kaikesta puolet ja tekee hymysuin kaikki kotityöt sekä on aina valmis seksiin?

Millainen mies itse olet, miten se näkyy arjessa? Päätät, missä asutaan ja millaisella autolla ajetaan, mutta vastaatko myös kaikista pienistä päätöksistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitus ansaitaan.

Minusta oletusarvoisesti jokaista koskee peruskunnioitus. Sen sijaan muiden kunnioituksen voi menettää jos käyttäytyy kuin kävelevä ihmispaska.

Vierailija
64/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitus ansaitaan.

Minusta oletusarvoisesti jokaista koskee peruskunnioitus. Sen sijaan muiden kunnioituksen voi menettää jos käyttäytyy kuin kävelevä ihmispaska.

Joskus olikin noin mutta kun telaketjufemakot aloittivat mölinänsä niin naiset menettivät sillä sekunnilla kunnioituksensa.

Vierailija
65/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä en kunnioita. Oletatte ja vaaditte, että teitä pitää palvoa ja palvella. Avaan kyllä kaupassa oven takanatulijalle, mutta mikäli tietäisin, että takana tuleva pitää itseään palkintona, niin vetäisin oven kiinni naaman edestä.

Silloin kun en jossakin asiassa näe mitään kunnioitettavaa, en minä myöskään sellaista kunnioita.

Vierailija
66/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana naisia kohtaan aina hyvin kohtelias (asiallisella tavalla). Nykynaiset eivät tunnu arvostavan miehen kohteliaisuutta: useimmat eivät ole huomaavinaan - ja kuulinpa muutaman kerran avattuani oven daamille "Kyllä mä sen vitun oven saan itekin auki!" 

Nykyään osoitan kohteliaisuuttani vain varttuneille leideille.

Vierailija
67/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesteistä käy ilmi, että moni suomi-mies on katkera. Miksi pitää ajatella, että tasa-arvoisessa maassa naiset eivät ansaitse huomiota. On naisia, jotka pitävät miehisistä miehistä, eivätkä vaadi täyttä tasa-arvoa, koska se ei ole mahdollista. Miksi ei voi kohdata ihmisiä ystävällisesti, eikä ajatella että koska minua ei kohdata hyvin, niin en minäkään kohtele muita hyvin. Laittaa itse hyvän kiertämään. Vaikka ei saisi kiitostakaan, niin jatkaa iloisesti ihmisiä kohdaten. Omakin hyvä olo lisääntyy ja verenpaine laskee.

Vierailija
68/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi sana: tasa-arvo. Sitähän te naiset koko ajan vikisette. Tasa-arvon mukana menevät kaikki ritarilliset elkeet, joita naiset ovat pitäneet itsestään selvyyksinä.

Hyvittavinta on kun jossain treffi-ilmoituksissa on kerrotaan, että olen feministi mutta arvostan ja kannatan miehen suorittamia huomaavaisuudenosoituksia, haluan miehen olevan mies ja tekevän aloitteen jne.

Ei minulla ole mitenkään ratkaisevasti mitään suomalaisia naisia vastaan, mutta jonkinlaista rusinat pullasta -ilmiötä heillä tuntuu olevan. Lisäksi monien asenne etenkin nettikeskusteluissa on alentuva ja haukkuva miehiä kohtaan. Lisäksi monille tuntuu olevan kunnia-asia, että he "eivät tarvitse miehiä mihinkään." Mitäs vittua minä sitten menen seuraan änkemään, jos kerran mitään käyttöä ei ole?

Se rako, jonka te jätätte "hyvälle miehelle", on aika kapea. Pitäisi olla toisaalta perinteisen miehekäs mies, joka pitää päänsä ja langat käsissään, mutta kun te itse tiedätte kaiken paremmin kuin kukaan mies, niin siihen on aika hankala sujahtaa.

Minulla on nykyään ulkomaalainen nainen ja hän on klassisen naisellinen ja toivoo minun olevan mies ja antaa minulle tilaa olla mies.

Miten se naisesi naisellisuus näkyy arjessa? Hän pitää itsensä timmissä kunnossa, on aina huoliteltu, palvoo maata jalkojesi alla, laittaa sinut aina ykköseksi, käy kokopäivätöissä, hoitaa kaikki lasten asiat, maksaa kaikesta puolet ja tekee hymysuin kaikki kotityöt sekä on aina valmis seksiin?

Millainen mies itse olet, miten se näkyy arjessa? Päätät, missä asutaan ja millaisella autolla ajetaan, mutta vastaatko myös kaikista pienistä päätöksistä?

Kyllä, pitää itsensä kunnossa ja on huoliteltu aina. Arvostaa myös minua paljon. Käy useammassakin työssä, tekee kotitöitä, joskin minä myös autan ja todellakin haluaa panna. Ei maksa puolia kaikesta. Minä maksan, jos mennään ulos. Lapsia ei (vielä) ole.

Vaikeampi arvioida itseään. Kuuntelen häntä paljon ja autan, jos hänellä on jotain ongelmia. Pyrin olemaan henkinen peruskallio, koska hän on ajoittain aika stressaantunut.

Vierailija
69/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai oven avaaminen ole sukupuolesta kiinni? Takana tulevale pidetään ovea auki, jottei se paiskaudu suoraan päin. Jos jollain on kädet täynnä kantamuksia, tälle avataan. Nuohan on tilanne- eikä sukupuolisidonnaisia kohteliaisuussääntöjä.

Näin. Mutta jostain syystä monelle suomalaiselle miehelle ne ovat tilaisuuksia näyttää keskisormea tuolla ylemmässäkin viestissä mainituille "telaketjufenkuille" eli toisin sanoen suomalaisille naisille.  

Aika mielenkiintoista kokea keskisormen näyttämiseksi se, että ei saa sukupuolensa perusteella erityiskohtelua. 

Selvä merkki siitä että tasa-arvoistumiskehityksessä ollaan menty liian pitkälle, "ohi maalin" ja että nyky-Suomen etuoikeutetuin ihmisryhmä onkin naiset eikä suinkaan miehet kuten feministit yhä kehtaavat väittää.

Millä tavalla naiset ovat etuoikeutetuin ryhmä?

Vierailija
70/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät palvo ja palvele varmaan tarkoitat ?

Eivät ansaitse mitään erityskohtelua.

Vierailija
71/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta saa sen käsityksen, että niinkin arkisesta tilanteesta kuin ovesta käymisestä saisi herkullista piilokameramateriaalia.

Oman arkikokemukseni perusteella tämä keskustelu kärjistää rajusti. Jopa niin rajusti että mielekkyys katoaa tai katosi jo kättelyssä.

Ok. Ehkä jossakin yläkoulun ulko-ovella voi olla tuollaista jatkuvaa jäynää ja kiusantekoakin. Anteeksi teinit jossei ole. En väitä että olisi.

Vierailija
72/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Miehen kunnia' ja 'naisen maine'  ovat pikemminkin niitä kulttuurisen tarkastelun  vastinpareja , kuin se että puhuttaisiin vain kunniasta.

Mieheltä kunnia ja kunnioitus ovat aina vaatineet jotain tekoja sen saavuttamiseksi, naista miehen taas on täytynyt kunnioittaa jo pelkän sukupuolensa  perusteella, kun taas ne naisten teot, ovat miehiltä usein jääneet huomiotta,  tai korkeintaan johonkin aivan toisarvoiseen asemaan miesten tekojen rinnalla.

Suurin ja vaarallisin harha maailmassa on ns.' sotilaskunnia', koska sen takia miljardeja sotiin täysin  syyttömiä ihmisiä historiassa on tapettu.

Sodassa kunnioituksen ansaitsevat mielestäni lääkärit, sairaanhoitajat, lääkintämiehet, paarinkantajat, ambulanssinkuljettajat ja muonituksen kuljettajat.

Monenko edellämainittuihin ryhmiin kuuluneen ihmisen nimeä esim. viime sodista edes tiedämme ?

Ne kyllä tunnetaan, jotka olivat tehneet siellä suurimman tapposaldon.

Vierailija
73/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa että hän antaa sinulle tilaa olla mies?

Annatko hänen myös olla nainen?

Eli et vaadi että hän käy töissä ja silti hoitaa kodin ja lapset yksin paitsi että vaihdat autoosi ( jota siis pääasiassa käytät) renkaat?

Ettei vaimosi tarvi viedä kahta lasta hoitoon polkupyörällä jolloin on Suomen keleissä aika vaikea olla naisellisesti pukeutunut korkokenkiin jne.?

Vierailija
74/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi useat suomalaiset eivät kunnioita suomalaista?

Vierailija
75/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ei mikään ihme, että suomalaismiehiä pidetään maailmalla äärimmäisinä juntteina, jopa huonokäytöksisempinä kuin venäläisiä. Ja silti kuvittelevat olevansa jokaisen ulkomaalaisen naisen märkä toiveuni.

kukaan ei kuvittele mitään, eikä voisi vähempää kiinnostaa. Maksulliset on keksitty.

Vierailija
76/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi useat suomalaiset eivät kunnioita suomalaista?

Sanopa muuta.

Ystävällisyyttä ei tahdo löytyä tai jos on , niin takana on usein hyödyn tavoittelu.

Halutaan myydä jotain , miehet ovat ystävällisiä nuorille kauniille naisille ( ainakin pakkeihin saakka) jne.

Vierailija
77/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ei mikään ihme, että suomalaismiehiä pidetään maailmalla äärimmäisinä juntteina, jopa huonokäytöksisempinä kuin venäläisiä. Ja silti kuvittelevat olevansa jokaisen ulkomaalaisen naisen märkä toiveuni.

Pidetäänkö oikeasti vai pidetäänkö suomalaisia yleensä juntteina, niin miehiä kuin naisiakin? Epäilen jälkimmäistä. Arvostaako suomalainen nainen suomalaista miestä? Kuvitteleeko sitten suomalainen nainen olevansa jokaisen ulkomaalaisen miehen m

Räkä toiveuni muuten kuin helppoudellaan?

Vierailija
78/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa että hän antaa sinulle tilaa olla mies?

Annatko hänen myös olla nainen?

Eli et vaadi että hän käy töissä ja silti hoitaa kodin ja lapset yksin paitsi että vaihdat autoosi ( jota siis pääasiassa käytät) renkaat?

Ettei vaimosi tarvi viedä kahta lasta hoitoon polkupyörällä jolloin on Suomen keleissä aika vaikea olla naisellisesti pukeutunut korkokenkiin jne.?

Hän ymmärtää elämän lainalaisuudet varsin viehättävästi. Hän totesi minulle, että mies rakastaa silmillään ja nainen korvillaan. Minä todella rakastan katsoa, kun hän kukoistaa ja pitää itsestään huolta ja kerron hänelle, kuinka paljon häntä arvostan. Hän haluaa perheen, josta huolehtia ja aviomiehen, joka huolehtii hänestä ja ajatus tuosta on minusta vastustamaton.

Vierailija
79/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pitää itsensä kunnossa ja on huoliteltu aina. Arvostaa myös minua paljon. Käy useammassakin työssä, tekee kotitöitä, joskin minä myös autan ja todellakin haluaa panna. Ei maksa puolia kaikesta. Minä maksan, jos mennään ulos. Lapsia ei (vielä) ole.

Vaikeampi arvioida itseään. Kuuntelen häntä paljon ja autan, jos hänellä on jotain ongelmia. Pyrin olemaan henkinen peruskallio, koska hän on ajoittain aika stressaantunut.

Mikäs mies se sellainen on, ettei pysty elättämään vaimoaan vaan tämä joutuu käymään useammassa työssä? Kovin moni ulkomaalainen nainen ei tuohon suostuisi, eli en usko tarinaasi pätkääkään.

Vierailija
80/156 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset eivät TODELLAKAAN kunnioita suomalaisia miehiä!

Suomalainen nainen ei kunnioita ketään eikä mitään. Juuri nämä naisvaltaiset foorumit osoittavat, että naisia kohdellaan itseasiassa liiankin hyvin siihen nähden millaisia he oikeasti ovat ja mitä kanssaihmisistä ajattelevat.

Ansaitse se kunnioitus äläkä ruikuta.