Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! YTK perii takaisin yli kymppitonnin

Vierailija
08.11.2017 |

Ytk teki sisäisen virheen josta minä joudun vastuuseen ja joudun palauttamaan yli kymppitonnin ja vaikka minulla on oikeus ansiosidonnaiseen.

Onko muilla käynyt samoin?

Kommentit (181)

Vierailija
81/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap on nostanut kahdesta kassasta samaan aikaan ansiosidonnaista? Vai mitä tarkoitat sillä, että "toinen ansiosidonnainen jää uupumaan"?

Vierailija
82/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap on nostanut kahdesta kassasta samaan aikaan ansiosidonnaista? Vai mitä tarkoitat sillä, että "toinen ansiosidonnainen jää uupumaan"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elzara kirjoitti:

Vahingossa nostin joo mutta eikös se ole kassan virhe?

Vierailija
84/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, häpeäisit omaa tyhmyyttäsi. Kuka urpo idiootti luulee, että voi nostaa samaa tukea kaksinkertaisena?!? Ytk:lla jäänyt selvästi jäsenyystiedot tarkasmatta, oot varmaan merkinnyt edelliseksi kassaksi toisen nykyisen kassasi. Sun syy se tosiasiassa on. Varaudu maksamaan kaikki takaisin. Se on oikeudenmukaista.

Vierailija
85/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan jokaisen pitää osata laskea paljonko se oma ansiosidonnainen on ja huomata jos kassa maksaa liikaa. Mä en pidä ytk:sta koska olen ammattiliiton jäsen itse ja luottarikin vielä mutta tälllainen paskanjauhaminen ei innosta. Kyllä takaisinperinnöille on perusteet. Oli virhe kenen tahansa, on se oikeus korjata.

Jos itse olisin tehnyt jotain vilpillistä, niin en siitä täällä ihmettelisi. Ytk:n sisällä on tehty virhe ja siitä virheestä joudun palauttamaan ansiosidonnaisen päivärahan johon minulla kuitenkin olisi oikeus. Aikamoista paskanjauhantaa kyllä. Jopa niin isoa ettei minulla riitä ymmärrys siihen. 

MIten muka joudut palauttamaan jotain johon sinulla on oikeus. Ei sellaista tapahdu.

Jos sinulta yritetään viedä jotain rahoja, johin sinulla on oikeus, ota Poliisiin yhteyttä.

Vierailija
86/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, sinähän olet täys pelle!

Vierailija
87/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin nostanut kahta tukia?? 

Päätöksen tekijä on tehnyt jotain virhettä enkä tiedä mitä / mikä se oli mutta johti / johtaa kuitenkin siihen että tuki haetaan takaisin. Väärä koodi tai jotain, en tiedä mitä koska kukaan ei ole antanut selvitystä siitä. Minulla oli kuitenkin oikeus ansiosidonnaiseen mutta sitä ei enää huomioida. 

Vierailija
88/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jättää jotain kertomatta, ei takaisin peritä ilman pätevää syytä, eli että hänelle on PERUSTEETTA maksettu päivärahaa tai sitä on maksettu liian suurena tms. Mielivaltaisesti rahoja ei peritä takaisin. Ja  kyllä, siinäkin tapauksessa että virheen tekijä ois kassa, rahat maksaa takaisin asiakas, koska silloinkin on kysessä perusteetta saatu etuus.

Jos ap olisi eri mieltä takaisin perinnästä, hän tekisi asiasta valituksen ja näin perintä menisi jäihin käsittelyn ajaksi.

Vierailija
89/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alussa erittäin hämmentynyt, mutta koko keskustelun luettuani tilanne on melko selvä: tukea on maksettu kahteen kertaan, josta sitten ytk perii omansa takaisin.

Vierailija
90/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jättää jotain kertomatta, ei takaisin peritä ilman pätevää syytä, eli että hänelle on PERUSTEETTA maksettu päivärahaa tai sitä on maksettu liian suurena tms. Mielivaltaisesti rahoja ei peritä takaisin. Ja  kyllä, siinäkin tapauksessa että virheen tekijä ois kassa, rahat maksaa takaisin asiakas, koska silloinkin on kysessä perusteetta saatu etuus.

Jos ap olisi eri mieltä takaisin perinnästä, hän tekisi asiasta valituksen ja näin perintä menisi jäihin käsittelyn ajaksi.

Miksi luulette minun kyselevän tästä asiasta ja täällä, että onko muilla käynnyt samoin? 

Eilen sain selvityspyynnön takaisinmaksukyvystä joka todella yllättää

Vierailija
91/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin alussa erittäin hämmentynyt, mutta koko keskustelun luettuani tilanne on melko selvä: tukea on maksettu kahteen kertaan, josta sitten ytk perii omansa takaisin.

Ei ole maksettu kahteen kertaan. Onko ymmärryksessä jotain vikaa? 

Vierailija
92/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kyllä minä ihan hyvin tämän uskon.

Minulle kävi samoin vuonna 2015 mutta kelan kanssa. Sain työttömyyskorvausta ja sitä oli maksettu 15€/kk liikaa noin 6kk. Perivät minulta sitten koko 6kk bruttosumaa. Lasku oli yli 4200€.

Onnekseni sain 2kk vääntämisen jälkeen päätöksen että lasku mitätöidään ja maksoin "vain" 200€ (90€ virheellisesti maksettua, 60€ muistutus/laskutuskuluja ja 50€ korkoja)

Siis mitä hittoa? Opintotuestakin peritään takaisin vaan se liikaa maksettu osuus (+korot), ei koko vuoden opintotukia, jos vaikka tuloraja ylittyy.

Vierailija
93/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarina haisee.

Vierailija
94/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikö haisekin?

Hyvä kun huomasitte. Ei tällaista saisi tapahtua mutta toisin kävi. 

Vierailija
95/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulette minun kyselevän tästä asiasta ja täällä, että onko muilla käynnyt samoin? 

Eilen sain selvityspyynnön takaisinmaksukyvystä joka todella yllättää

Sitä takaisinmaksukykyä selvitetään sen vuoksi, että saadaan selville onko koko summan takaisinperiminen kohtuullista vai pitääkö summaa kohtuullistaa pienemmäksi. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Saat pitää sen mikä sinulle kuuluukin ja se mikä ei kuulunut, peritään takaisin. Ja jos maksukykysi on huono, voit saada osan velasta anteeksi. Maksutahti on sama kuin ulosotossa ja korkoa ei mene. Et joudu katuojaan.

Mitään vääryyttä ei ole tapahtunut. On tapahtunut virhe, joka nyt korjataan. 

Vierailija
96/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä joudun korvaamaan ytk:n tekemän virheen takia ansiosidonnaisen takaisin ja jään ilman minkäänlaista muuta tuloa sille ajalle, ja eteenkin kun ansiosidonnainen oli se tuki mihin minulla oli oikeus niin väitän,   että kyllä siinä melkoisen suuri vääryys on tapahtunut / tapahtumassa. 

Tiedotan teille myöhemmin miten tässä kävi. 

Vierailija
97/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä joudun korvaamaan ytk:n tekemän virheen takia ansiosidonnaisen takaisin ja jään ilman minkäänlaista muuta tuloa sille ajalle, ja eteenkin kun ansiosidonnainen oli se tuki mihin minulla oli oikeus niin väitän,   että kyllä siinä melkoisen suuri vääryys on tapahtunut / tapahtumassa. 

Jos sulle on maksettu virheellisesti kahdesta kassasta samaan aikaan tukia, niin kyllähän ne toisen kassan maksamat tuet peritään takaisin. Vai ajattelitko että saat ne pitää kun ei kukaan huomaa...

Vierailija
98/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle on maksettu virheellisesti kahdesta kassasta samaan aikaan tukia, niin kyllähän ne toisen kassan maksamat tuet peritään takaisin. Vai ajattelitko että saat ne pitää kun ei kukaan huomaa...

Ota ajoissa lääkkeet. En ole saanut kahdesta kassasta, vain yhdestä joka on Ytk:n ja se vaaditaan nyt takaisin, niin ihmeelliseltä kun se kuulostaakin. 

Vierailija
99/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota ajoissa lääkkeet. En ole saanut kahdesta kassasta, vain yhdestä joka on Ytk:n ja se vaaditaan nyt takaisin, niin ihmeelliseltä kun se kuulostaakin. 

Aiempana annettiin ymmärtää, että sinulle on maksettu kahdesta paikasta yhtä aikaa.

Jos vain yhdestä, ja nyt peritään takaisin, syynä on se että sinulle ei olisikaan pitänyt maksaa.

Vierailija
100/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nyt voisi kertoa, mitä siinä kirjeessä sitten sanottiin? Olet nyt noin tuhat kertaa sanonut tuon "on oikeus ansiosidonnaiseen", mutta kyllä sinulle on siitä takaisinperinnästä pakosti jotain muutakin kerrottu. Joko sinulle on maksettu liikaa tai sinulla ei ole ytk:n mukaan ollut sitä oikeutta. Jos on kyse liikamaksusta, ei sitä kokonaan tietenkään voida takaisin periä, vaan ainoastaan se yli mennyt osuus. Jos taas sinulla ei ole ollut oikeutta ytk:n mukaan ollenkaan, senkin syyn pitäisi tulla ilmi siinä kirjeessä, muuten kuin sisäisenä virheenä selitettynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän