Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräyttäisitkö ihmisen joka kus*#taa Kelaa?

Vierailija
08.11.2017 |

Eli asuvat puolison kanssa yhdessä mutta nainen saa yh-lisät ja asumistuet, (eli Kelalle ilmoittaneet eronneensa)
Siellä laittaneet rahaa palamaan jo pidemmän aikaa, matkustelevat jne.. ;(

Kommentit (290)

Vierailija
161/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli asuvat puolison kanssa yhdessä mutta nainen saa yh-lisät ja asumistuet, (eli Kelalle ilmoittaneet eronneensa)

Siellä laittaneet rahaa palamaan jo pidemmän aikaa, matkustelevat jne.. ;(

Kuinka varma olet asiasta? Eräs tuttuni kuvitteli minun kohdallani samaa ja kanteli Kelalle. Vaikka hän oli kuinka väärässä, niin silti oli rasittavaa selvitellä asiaa. Älä puutu toisen asioihin ellet ole aivan varma.

Vierailija
162/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kirjoitti:

Mikäli äiti saa asumistukea ja vaikka vain kaksi lasta voi saada hieman alle 500€ /kk asumistukea sekä yh korotukset ja hyvässä lykyssä kelan maksamat elatustuet jos isällä ei verotettavia tuloja. Äidin tuloista riippuen äiti ja lapset voivat saada Kelalta myös toimeentuloa joten yhteesä voi hyvinkin voidaan puhua 1000€ / kk tuesta kun isä on kirjoilla posterentte. Isä asuu " perheessä ilmatteeksi" tuoden oman palkkansa lisäksi talouteen yhteiskunnan maksaessa tukia väärin perustein.

Näiden huijausten takia on todella kypsää pienituloisena maksaa veroja mitkä menevät jonkun röyhteisiin tukien väärinkäyttöön.

Tuommoinen kikkailu ja sen aiheuttamat lisäkulut ovat niin pieni erä kokonaiskustannuksissa, että sillä ei ole merkitystä.

Sinä nyt haluat ottaa kiukkusi kohteeksi tämän epäkohdan, vaikka niillä verorahoillasi kustannetaan paljon mutakin, mikä ei sinua hyödytä, kiinnosta tai palvele pätäkän vertaa.

Miksiköhän täällä joku/jotkut yrittää koko ajan viedä keskustelua pois itse asiasta, jota aloitus koskee? Mikäköhän mahtaa olla motiivi moiseen?

Jos mun verorahat menee laissa määrättyyn kohteeseen, se on ihan ok! Jos joku huijaa mun verorahoja esittämällä köyhää yksinhuoltajaa, se ei ole todellakaan ok!

Minkälaista rautalankaa tässä oikein pitäisi käyttää, että nämä rikollista elämäntapaa puolustelevat pellet tulisi tajuihinsa!

Ei se ole sinulta pois jos joku valitsee rikollisen tien. Miksi murehdit toisten asioita?

Itse en ole rikollinen, mutta ei ole myöskään minun tehtäväni tuomita. Se on jokaisen henkilökohtainen asia ja tämä joutuu elämään tekemiensä ratkaisujen mukaan.

Eli elää leveästi, koska kukaan ei kerro, niin ei jää kiinni.

Ja kyllä se on rehellisiltä veeonmaksajilta todellakin pois!

Oikein?

Valheella hankituilla tukirahoilla ei eletä leveästi, summat on niin pieniä.

Jos nyt vaikka tämä yksi oletettu tukikikkailija jäisi kiinni, mitä sinä siitä veronmaksajana hyötyisit? Et yhtään mitään. 

En minä sano, että tällainen olisi oikein, tarkoitan vaan, että tämä on pienempi haitta.

Mut jos kaikki ilmiantais tuntemansa kusettajat, summa olisikin jo huomattava.

Ilmiantojen jälkeen alkaisi sitte asioiden selvittelyralli ja siitä seuraavat kustannukset. 

Ajatellaan nyt vaikka tätä esimerkkitapausta. Huijarit jää kiinni, maksetut tuet peritään takaisin, vanhemmille syyte ja tuomio. Pystyvätkö maksamaan kustannuksia, tuskin. Tästä saadaan aikaiseksi ulosottokierre, josta selviäminen vie pitkän aikaa vaikka saisikin työpaikkansa pidettyä.

Tähän päälle sitten mahdolliset lastensoujelun toimenpiteet.

Hyvässä lykyssä kaiken tämän jälkeen ollaan taas samassa lähtötilanteessa. Tosin nyt ei välttämättä ole enää niitä töitäkään, iloisesti elellään tukien varassa, oikein luvan kanssa ja pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se lakanaheimo. Yksinhuoltajia kaikki. Uus lapsi vaan putkahtaa joka vuosi.

Vierailija
164/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, eihän nää kaksi ihmistä voi olla kirjoilla samassa osoitteessa, ilman että kela sen tietäisi.

Vierailija
165/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmilla on oikeasti oma asunto, eivät kuseta.

Ei ole.. Miehellä posterestante

Ap

Siis miten tuo on muka mahdollista jonkin poste restante -osoitteen kanssa? Missä mies on siis kirjoilla? En tajua.

Pelkän otsikon perusteella olisin sanonut, että aika vaikea taitaa olla kus*ttaa, kun ei sieltä näytä ihan oikein perusteinkaan mitään saavan. Näin on ainakin asia vammautuneella äidilläni, jonka mitkään laskut eivät tunnu kelpaavan Kelalle.

Posterestante=asunnoton

Kyllä tää onnistuu ja vielä suht helposti.

Ja tästä kusetuksesta oon aivan 100% varma koska he itse ovat siitä kertoneet.

Ap

Ovat itse sanoneet huijaavansa Kelaa? Sanatarkasti näin? Jos näin, niin kertoisin, ilman muuta.

Vierailija
166/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tyhmä edes menee muille kertomaan jos tuollaista vilppiä harjoittaa. Eihän kukaan kaveri tai tuttu sitä päällepäin nää onko toisen kirjat muualla

Vierailija
167/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh-lisä ja asumistuki on niin pieniä rahoja että niillä nyt ei uusia autoja ostella saati törsätä muutenkaan. En käräyttäisi, ei kuulu mulle enkä voi oikeasti tietää todellista tilannetta.

Niinpä niin, pieniä rahoja. Moni tuollainen perheyksikkö nettoaa ylimääräistä esim. 500 euroa kuussa, vuodessa se on 6000 euroa ja kymmenessä vuodessa 60 000 euroa. Samaan aikaan ne rehelliset, "oikeat" perheyksiköt eivät kuseta, maksavat pienistä palkoistaan vuokransa ja veronsa -  ja elävät koko ajan kädestä suuhun kun naapuruston tukirahoja huijaavat pitävät sen sijaan kohtuullisen elintason.

Mä käräyttäisin, olen sen useamman kerran tehnytkin. Voi hoitaa nimettömänä ihan netin kautta palautelomakkeella

https://palaute.kela.fi/web/guest/palautelomake#!Public%20Feedback%20Fo…

soittamalla Kelaan vaikka käyttämällä numeronnäkymisenestoa tai vaikkapa perinteisellä nimettömällä kirjeellä. Tärkeintä on kertoa kuka, missä ja mitä. On riittänyt kun tietää tarkat osoitetiedot ja henkilön nimen. Itse esim. en tiennyt asuinkumppanin nimeä, kuvailin sitten vain hänet, ja sekin riitti.

Sekin riitti mihin? Sinunko ilmoituksen perusteella heidät katsottiin avopariksi?. Kyllä siihen paljon muutakin tarvitaan ihan mustaa valkoisella.

Vierailija
168/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ilmoittaisi mun poikaystävän asuvan vakituisesti luonani niin vastaisin Kelalle: kyllä Matti oleskelee luonani usein, emme oleskele yhteistaloudessa, hänellä on oma asunto (osoite) jossa hän asuu vakituisesti. Kysyisin myös Kelalra mikä on kohtuullinen määrä öitä ja päiviä kuussa minkä Matti saa oleskella luonani ilman että mahdollisesti jonkun kyylän ilmoitukset eivät koituisi haitaksi tousinsanoen mikä on sallittu oleskelumäärä ennenkuin meidät väkisin leivotaan yhteistaloudeksi. Taidan tietää jo vastauksen: oma ilmoitus että emme elä yhteistaloudessa riittää eikä Kelalla ole mitään suosituksia tai rajoja yhdessäololle. Olemmekin enimmäkseen minun asunnossani kun on niin paljon tilavampi ja mukavampi.

Vierailija
169/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa tietää yh- äidin, joka kikkailee myös etuuksilla... kehui siirtelevänsä rahoja vanhempiensa tilille, jottei KELA tai sossu huomaa että massia on, jotta saa etuudet kumminkin. Vuosia työttömänä olleena, sen verran töitä tehneenä, että saanut kuitenkin liitolta rahat. Sijoitti nämä rahat ja etuudet omiin silaritisseihinsä sitten...!

Vierailija
170/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ilmoittaisi mun poikaystävän asuvan vakituisesti luonani niin vastaisin Kelalle: kyllä Matti oleskelee luonani usein, emme oleskele yhteistaloudessa, hänellä on oma asunto (osoite) jossa hän asuu vakituisesti. Kysyisin myös Kelalra mikä on kohtuullinen määrä öitä ja päiviä kuussa minkä Matti saa oleskella luonani ilman että mahdollisesti jonkun kyylän ilmoitukset eivät koituisi haitaksi tousinsanoen mikä on sallittu oleskelumäärä ennenkuin meidät väkisin leivotaan yhteistaloudeksi. Taidan tietää jo vastauksen: oma ilmoitus että emme elä yhteistaloudessa riittää eikä Kelalla ole mitään suosituksia tai rajoja yhdessäololle. Olemmekin enimmäkseen minun asunnossani kun on niin paljon tilavampi ja mukavampi.

Lue pliis kommentit.

Ei ole kyse, että asutaan erillään. Vaan he ovat avopari, avoliitossa ja yhteisiä lapsia.

Sitten tietoisesti päättivät kusettaa, että hei joo, tehdään niin et laitetaan mies asunnottomaksi ja avovaimo yh:ksi ja saadaan Kelalta satasia kuussa.

Eli miehellä EI OLE omaa asuntoa, miksi olisi kun avovaimon luona on hyvä olla..

Rahaa vaan tulee..

Ap

Vierailija
171/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käräytin kerran samasta toimesta yhden perheen, vein nimettömän kirjeen Kelan postiluukkuun.

Myöhemmin kuulin että perheelle oli lähetetty Kelan "ketä asunnossa asuu"-selvityslomake, eli ei sen kummempaa...

Voi vittu sää oot hieno ihminen.pitäskö saada mitalli?

Vierailija
172/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käräytin kerran samasta toimesta yhden perheen, vein nimettömän kirjeen Kelan postiluukkuun.

Myöhemmin kuulin että perheelle oli lähetetty Kelan "ketä asunnossa asuu"-selvityslomake, eli ei sen kummempaa...

Voi vittu sää oot hieno ihminen.pitäskö saada mitalli?

Se on mitali.

Vierailija
173/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue pliis kommentit.

Ei ole kyse, että asutaan erillään. Vaan he ovat avopari, avoliitossa ja yhteisiä lapsia.

Sitten tietoisesti päättivät kusettaa, että hei joo, tehdään niin et laitetaan mies asunnottomaksi ja avovaimo yh:ksi ja saadaan Kelalta satasia kuussa.

Eli miehellä EI OLE omaa asuntoa, miksi olisi kun avovaimon luona on hyvä olla..

Rahaa vaan tulee..

Ap

Vaikka tekisit ilmiannon, ei sillä tule olemaan todennäköisesti mitään merkitystä, koska todisteita yhdessä asumisesta ei ole. Jos he vain kieltävät asian, ei siihen tulla enempää puuttumaan. Usko pois, tiedän nämä jutut..

Vierailija
174/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue pliis kommentit.

Rahaa vaan tulee..

Ap

Vaikka tekisit ilmiannon, ei sillä tule olemaan todennäköisesti mitään merkitystä, koska todisteita yhdessä asumisesta ei ole. Jos he vain kieltävät asian, ei siihen tulla enempää puuttumaan. Usko pois, tiedän nämä jutut..

Eli ts. niitä ei tutkita/selvitetä? No vois alkaa itsekin sit kusettaa rahaa?

En ymmärrä miten Suomessa voi tapahtua tällaista.

Helppoa rahaa!

Ap

Vierailija
175/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue pliis kommentit.

Rahaa vaan tulee..

Ap

Eli ts. niitä ei tutkita/selvitetä? No vois alkaa itsekin sit kusettaa rahaa?

En ymmärrä miten Suomessa voi tapahtua tällaista.

Helppoa rahaa!

Ap

Mitkä on todisteet?

Eikö riitä et joku kävis kattoo kämpässä et äijän koko omaisuus on siellä?

Eikö kukaan selvitä näitä loppujen lopuksi?

Ap

Vierailija
176/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo. Ei kukaan voi sossutuilla ostella autoja. Ei kelaa voi edes kusettaa, ne nappaa tuollaiset,

Oletpa sinisilmäinen ,tätä tehdään paljon

Vierailija
177/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö joka on nähnyt Vaivaa aloittaakseen tämän keskustelun on itse suuri ressukka.

Vierailija
178/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi käytännössä edes onnistu,jollei eri osoite.

Vierailija
179/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseinen työssäkäyvä (vale) yksinhuoltaja saa asumistukea, niin hänen palkkansa täytyy silloin olla kyllä lähes olematon. Siis ilmeisesti kyseessä on joku todella pienipalkkaisella alalla osa-aikaisena työskentelevä henkilö. Siinä ei paljon uusia autoja ostella, eikä muuta, vaikka kuinka saisikin tukia perusteetta. Netistä löytyy asumistukeen liittyvät laskurit, ja tulorajat sun muut, ja siellä voi ihan jokainen käydä tarkistamassa, että miten paljon saa ansaita bruttona, että asumistukea ylipäätään myönnetään. Se raha on aika pieni. Yleensä monien satojen eurojen asumistuet ovat vain työttömille Kelan maksaman työttömyysturvan päälle.

Myös miehen täytyy tässä tapauksessa olla pienituloinen, sillä jos hän olisi todella isotuloinen, hän joutuisi maksamaan tälle "yksinhuoltajalle" jättimäiset elarit. Silloin Kela katsoisi, että "yksinhuoltaja" saa niin jättiläismäiset elarit, että ei enää ole oikeutettu mihinkään asumistukeen. Miehen täytyy siis myös olla todella pienituloinen. Eipä kyllä käy kateeksi tuollaisen pariskunnan elämä, vaikka jotain tukia saavatkin. Ihan sama. Säälistä voisin jo kyseisen rahasumman tuollaisille reppanoille lahjoittaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa, tehkööt mitä lystäävät...

Vierailija
180/290 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin Kelan kusettamaksi ja asian selvittäminen oli lukuisista yrityksistä huolimatta täysin mahdotonta. Minulta perittiin työnantajan virheen takia takaisin tukia ajalta, jolloin en todellakaan nostanut yhtään mitään tukia, koska olin vakituisessa työsuhteessa. Työnantajani palkanlaskija toimitti selvityksen asiasta Kelaan, mutta se ei auttanut mitään. Minulle oli siis maksettu myöhässä edellisen vuoden palkkoja ja niiden maksupäivä meni seuraavan vuoden puolelle ja Kela katsoi ne siis sen vuoden tuloiksi. Tottakai ne rahat meni kaikkien edellisen vuoden velkojen ja rästissä olleiden maksujen maksamiseen ja sitten Kela alkoi vaatia takaisin tukia ajalta, jolloin minulla ei ollut mitään muita tuloja kuin Kelan vähäiset tuet. Olin taloudellisesti aivan kusessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi