Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, ettei aikuinen suomalainen ihminen ei ole koskaan elämässään nähnyt kettua?

Vierailija
07.11.2017 |

Niitähän on kuitenkin joka paikassa. Itse olen nähnyt elämässäni kymmeniä, ellei satoja kertoja ketun. Tänään viimeksi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään kettua en ole koskaan nähnyt, mutta Ketun näen lähes päivittäin. Tämä Kettu jopa nukkuu vieressäni useimpina öinä :)

Vierailija
22/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiiä. Yhtä mahdollista kuin ettei oo nähnyt karhua tai sutta..

Daa, täällä taas aikuinen ihmettelee ihan outoja.

Kettuja on yli 100 000, susia alle 200. Daa itsellesi.

Siitäkin huolimatta minä olen nähnyt suden, mutta en kettua. Puhdasta sattumaa se on mitä elikoita kenellekin vastaan kävelee.

No ei se kyllä sattumaa ole. Asuinpaikka toki vaikuttaa, ehkä paikoin pohjoisessa voi olla jopa todennäköisempää nähdä susi, koska kettuja on tunturialueilla niin vähän. Kaikkialla muualla ketun tapaaminen on tuhat kertaa todennäköisempää, ottaen huomioon myös sen että kettu ei niin karttele ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä missä niitä pitäisi nähdä. Kerran olen nähnyt mutta ei niitä täällä nurkilla niin ihan jatkuvasti pyöri.

Vierailija
24/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri suomalaisten pitäisi olla nähnyt kettu? Eivät kaikki suomalaiset asu tai kulje metsissä ja ilta-aikaan syrjäkaduilla. En ole vielä koskaan kuullut, että ketut liikkuisivat päiväsaikaan kaupunkien kaduilla.

kyllä ne liikkuu päivisinkin, useimmiten näen niitä aamulla päivän jo valjettua.

Vierailija
25/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoat vapaat ketut nähnyt aikuisiällä pääkaupunkiseudulla. Lapsuudessani näkemäni ketut olivat tarhakettuja.

Vierailija
26/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin huolimatta minä olen nähnyt suden, mutta en kettua. Puhdasta sattumaa se on mitä elikoita kenellekin vastaan kävelee.

No ei se kyllä sattumaa ole. Asuinpaikka toki vaikuttaa, ehkä paikoin pohjoisessa voi olla jopa todennäköisempää nähdä susi, koska kettuja on tunturialueilla niin vähän. Kaikkialla muualla ketun tapaaminen on tuhat kertaa todennäköisempää, ottaen huomioon myös sen että kettu ei niin karttele ihmistä.

Todennäköisempää kyllä, mutta silti on puhdasta sattumaa, mikä eläin milloinkin vastaan tulee. Ei eläimen esiintyvyys vaikuta siihen sattuuko ihminen sen näkemään vai ei. Siihen vaikuttaa vain ja ainoastaan se, sattuvatko ihminen ja ko. eläin olemaan samaan aikaan samassa paikassa.

Itse esimerkiksi olen nähnyt kilpikonnan suomalaisessa järvessä, vaikka Suomen luonnossa ei kilpikonnia esiinny lainkaan. Järveen joutunut kilpikonna (en tiedä miten se oli järveen joutunut) kellui vain sattumalta juuri sille rannalle, jolla olin kävelemässä. Todennäköisyys kilpikonnan näkemiselle Suomessa on käytännössä olematon, mutta niin vain sattuma sellaisen näyn kohdalleni laittoi. 

Vierailija
27/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä ei ole ikinä matkustanut metrolla :D

Vierailija
28/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisempää kyllä, mutta silti on puhdasta sattumaa, mikä eläin milloinkin vastaan tulee. Ei eläimen esiintyvyys vaikuta siihen sattuuko ihminen sen näkemään vai ei. Siihen vaikuttaa vain ja ainoastaan se, sattuvatko ihminen ja ko. eläin olemaan samaan aikaan samassa paikassa.

Itse esimerkiksi olen nähnyt kilpikonnan suomalaisessa järvessä, vaikka Suomen luonnossa ei kilpikonnia esiinny lainkaan. Järveen joutunut kilpikonna (en tiedä miten se oli järveen joutunut) kellui vain sattumalta juuri sille rannalle, jolla olin kävelemässä. Todennäköisyys kilpikonnan näkemiselle Suomessa on käytännössä olematon, mutta niin vain sattuma sellaisen näyn kohdalleni laittoi. 

Oliko se kilppari hengissä? Me pyydystettiin joskus pihapuusta undulaatti. Mistälie sinne pyrähtänyt.

Vierailija
29/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketun näkeminen on suunnilleen yhtä arkipäiväinen tapahtuma kuin oravan tai ulkona vapaana kuljeksivan kotikissan näkeminen.

Vierailija
30/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20v. nainen, olen (luonnossa tietysti ettei vaan eläinpuistossa) nähnyt karhun, ketun, peuran (tai kauriin tai mitä nyt on ollut ku en muista, joku yks oli ainaki ihan bambi), hirven, supikoiran ainakin. Kaikki taitaa olla et tien vieressä nähnyt, että en ihmettele että joku ei ois nähnyt. Susi ja majava ois sellasia mitkä kiinnostais kans nähdä.

Vierailija
31/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin elämäni ensimmäiset 20 vuotta pienessä maalaiskylässä, mutta jännä kyllä olen nähnyt kettuja luonnossa vasta muutettuani Turkuun. Ja täällä lähiössä näkyy peurojakin paljon useammin kuin siellä pikkukylässä näkyi.

Vierailija
32/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin elämäni ensimmäiset 20 vuotta pienessä maalaiskylässä, mutta jännä kyllä olen nähnyt kettuja luonnossa vasta muutettuani Turkuun. Ja täällä lähiössä näkyy peurojakin paljon useammin kuin siellä pikkukylässä näkyi.

Turussa on muuten kettuja ihan hitosti jokaisessa lähiössä. Myös Kakskerrassa niitä on paljon. Samoin metsäkauriita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi