Miten on mahdollista, ettei aikuinen suomalainen ihminen ei ole koskaan elämässään nähnyt kettua?
Niitähän on kuitenkin joka paikassa. Itse olen nähnyt elämässäni kymmeniä, ellei satoja kertoja ketun. Tänään viimeksi.
Kommentit (32)
Sitihippejä, välittävät luonnosta... puheissaan.
No en tiiä. Yhtä mahdollista kuin ettei oo nähnyt karhua tai sutta..
Daa, täällä taas aikuinen ihmettelee ihan outoja.
Hopeakettuja näkee parhaiten alle 25-vuotiaana. Vanhempia ne karttavat.
Hauska aloitus,kiva ku palasit kaffetauolta, minäkin palasin :)
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettuja näkee parhaiten alle 25-vuotiaana. Vanhempia ne karttavat.
Mä oon vielä keltakettu.
Onhan ne nykyään tosi yleisiä kaupungeissakin. Ehkä jopa helpommin näkee taajamssa kuin maaseudulla, jossa lymyilevät enemmän piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Kettuja on yli 100 000, susia alle 200. Daa itsellesi.
En ole nähnyt kettua, hirveä, karhua .sutta enkä edes rottaa koskaan. Terveisin kapunkilaismummo 66 v.
Enpä niitä minäkään nähnyt ennen isompaan kaupunkiin muuttamista.
Se on mahdollista siten, että ei ole sattunut ketun kanssa samaan aikaan samaan paikkaan. Näin on käynyt minulle, vaikka olen asunut sekä parissa isossa kaupungissa että maaseudulla. Ei vain yksinkertaisesti ole koskaan tullut kettua vastaan. Hirven ja karhun olen kyllä nähnyt, vaikka sitä ei tässä kysyttykään.
Mä näin ekan kerran vasta muutama viikko sitten ja olen 35. Olisi jäänyt näkemättä, jos koiraa en olisi ulkoiluttanut kaupungin laitamilla. Ei noita pyöri kaduilla. Joku marjastaja varmaan näkeekin silloin tällöin tai sitten pitää asua metsässä. Ei kovinkaan hankalaa välttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kettuja on yli 100 000, susia alle 200. Daa itsellesi.
Siitäkin huolimatta minä olen nähnyt suden, mutta en kettua. Puhdasta sattumaa se on mitä elikoita kenellekin vastaan kävelee.
No voisiko AP nyt sitten luetella ne eläimet, joita jokaisen pitäisi nähdä. Kiitos.
Tietää mennä bongaamaan sopivat elukat.
Ketut on jotenkin kiehtovia eläimiä.
Kettuja näkyy Suomessa tosi vähän. Asun nykyään suurkaupungissa Suomen ulkopuolella, ja näen kettuja usein, joskus monta kerrallaan. Suomessa olen nähnyt varmaan kerran.
vuosaarissa tapasin kettua, oli aika lutusen näköinen, strömsin satama roihuvuori vastaan tuli Badger (mene ja tiedä mitä ovat finskiksi). Nämä lisäksi myös nähden jopa Hirvi, käveli pitkin tietä.
Ei mene kehä kolmonen ulkopuoleli koskaan.
Miksi juuri suomalaisten pitäisi olla nähnyt kettu? Eivät kaikki suomalaiset asu tai kulje metsissä ja ilta-aikaan syrjäkaduilla. En ole vielä koskaan kuullut, että ketut liikkuisivat päiväsaikaan kaupunkien kaduilla.
Kettuja ei voi olla joka paikassa, kun niitä ei ole minunkaan kulkureiteilleni koskaan sattunut. Ap valehtelee tai asuu jossain kettuperheiden luvatussa paikassa.
Päästä ne vapaaksi, paskis