Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen valinnut vaurauden

Vierailija
07.11.2017 |

Olisin voinut käyttää vanhempieni minulle säästämät lapsilisärahat päihteisiin, prostituutioon ja sipseihin, mutta säästin ensin rahasto-osuuksiin, sitten myin ne ja maksoin sijoitusasunnon käteisosuuden (otin siis 80% lainaa). Nyt on kolme sijoitusasuntoa ja niistä nettotuloja noin 2000 euroa kuussa plus arvonnousu. En moiti niitä, jotka ovat valinneet toisin, mutta tämä toimii minulle.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika syvältä maksella perheille lapsilisiä jotka on tarkoitettu lapsen kuluihin ja ne käytetäänkin omaisuuden kartuttamiseen. Tulorajat noihin pitäis saada, ei oo yhteiskunnan homma tukea matkustelua ja ensiasunnon hankintaa lapsilisillä.

Mitä väliä sillä on, ostetaanko lapsilisillä yksivuotiaalle vaippoja vai 18-vuotiaalle ajokortti? Lapsilisä on palvelu, ei sosiaalituki, ja se kuuluu jokaiselle lapselle.

Vastaavasti sinkuille pitäisi maksaa hoitolisää seurustelukulujen kattamiseksi. Se olisi tavallaan lapsilisän esiaste.

Vierailija
42/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika syvältä maksella perheille lapsilisiä jotka on tarkoitettu lapsen kuluihin ja ne käytetäänkin omaisuuden kartuttamiseen. Tulorajat noihin pitäis saada, ei oo yhteiskunnan homma tukea matkustelua ja ensiasunnon hankintaa lapsilisillä.

Mitä väliä sillä on, ostetaanko lapsilisillä yksivuotiaalle vaippoja vai 18-vuotiaalle ajokortti? Lapsilisä on palvelu, ei sosiaalituki, ja se kuuluu jokaiselle lapselle.

Tottakai sillä on väliä. Vaippoja ei oikein voi kadehtia, mutta aina löytyy joku, jolla ei ole ajokorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valinnut ihmisten kiusaamisen. Muistakaa ostaa lehtemme. "Näin laihdut, jos olet avuton vätys etkä osaa käyttää aivojasi."

Vierailija
44/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole valinnut vaurautta vaan syntynyt vauraaseen perheeseen koska vanhempasi eivät tarvinneet lapsilisiä elättämiseesi.

Mutta pointtinahan on se, että miten ne rahat käyttää. Kyllä moni rikkaan perheen lapsi on ryssinyt asiansa. 

Naurattaa usein nämä kateellisten vinkumiset, kun puhutaan varakkaista ihmisistä. Toki hyvät lähtökohdat auttavat, mutta moni on rikastunut kovalla työllä ja fiksulla toiminnalla, vaikkei olisikaan syntynyt rikkaaseen perheeseen. Suomessa koulutus on käytännössä ilmaista ja kaikilla on mahdollisuus ponnistaa pinnalle.

Vierailija
45/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ensin selvää miksi lapsilisä on olemassa ja tule sitten uudestaan keskustelemaan asiasta.

Vierailija
46/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut vanhemmiltani mitään lapsilisärahoja vaan olen ostanut sijoitusasunnot ja rahasto-osuudet ihan itse tienaamillani rahoilla.

Sama,, hyvä me!

Sama, mutta lapsellemme haluan silti helpomman alun ja siksi sijoitamme lapsilisät. Jos lapsesta tulee riittävän fiksu, niin tässä on mahdollisuudet sukupolvet ylittävään vaurauden kierteeseen.

Sama tässäkin, säästän ja sijoitan myös lapselle, samasta syystä kuin sinä. Tiedän miltä tuntuu kun kotoa muuttaessa saa vain potkun persauksille, ja ensimmäiset haarukat, veitset, pyyhkeet ja muut ostetaan opintolainalla. En halua sitä lapselleni, eikä niin näytä olevan käymässäkään. Hyvä me!

Muistakaa kasvattaa lapsille myös hyvä itsetunto, sitä tarvitaan vähintään yhtä paljon kuin tuota taloudellista apua, siinä vaiheessa kun muut alkavat arvostelemaan lastanne teidän vanhempien tekemien (sinänsä aivan fiksujen ja ymmärrettävien) valintojen vuoksi.

Vierailija
47/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut vanhemmiltani mitään lapsilisärahoja vaan olen ostanut sijoitusasunnot ja rahasto-osuudet ihan itse tienaamillani rahoilla.

Sama,, hyvä me!

Sama, mutta lapsellemme haluan silti helpomman alun ja siksi sijoitamme lapsilisät. Jos lapsesta tulee riittävän fiksu, niin tässä on mahdollisuudet sukupolvet ylittävään vaurauden kierteeseen.

Tavallaan ironista, että päätitte tulla ap:lle pätemään silti omalla työllä ansaitusta omaisuudesta... Kun ottaa huomioon, että teidän lapsianne tullaan kohtelemaan juuri tuolla tavalla tulevaisuudessa.

Vierailija
48/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut käyttää vanhempieni minulle säästämät lapsilisärahat päihteisiin, prostituutioon ja sipseihin, mutta säästin ensin rahasto-osuuksiin, sitten myin ne ja maksoin sijoitusasunnon käteisosuuden (otin siis 80% lainaa). Nyt on kolme sijoitusasuntoa ja niistä nettotuloja noin 2000 euroa kuussa plus arvonnousu. En moiti niitä, jotka ovat valinneet toisin, mutta tämä toimii minulle.

Ok. Mun vanhemmat käytti mun lapsilisät elämiseen, koska sodan jälkeisistä köyhistä oloista rakensivat omaa vaurauttaan, kovalla työllä ja hiellä. Ja onnistuivat siinä. Minäkin olen käyttänyt omien lasteni lapsilisät elämiseen (johon ne on tarkoitettukin), maksaa kituutellut omaa asuntoa ja rakentanut elämäämme pikku hiljaa. Tili on aina tyhjä, mutta henkistä pääomaa on kertynyt niin minulle kuin lapsillekin. Ikävä kyllä mistään ei ole tupsahtanut ylimääräistä, jonka olisin voinut sijoittaa. Tai no, toki olisin voinut jättää itseni ja lasteni kouluttamisen vähemmälle, asua vuokralla ja nostella asumistukia jne, mutta olen valinnut panostaa elämisen laatuun vaikka tiukilla on rahat. 10v päästä on oma asunto maksettuna, perintönä lapsille. Enkä minäkään ole kuluttanut rahoja päihteisiin, prostituutioon tai sipseihin (no sipseihin aina silloin kun meillä on ollut leffailta). Se mikä tuossa aloituksessasi on melkoista typeryyttä on se, että sinä olet saanut pesämunan muualta, se ei ole sinun omaa ansiotasi. JOten koko tuo sinun "valintasi" ei ole sinun ansiota, vaan vanhempiesi. Suurella osalla ihmisistä lapsilisät menevät elämiseen niinkuin kuuluukin, ei sijoittamiseen. 

Vierailija
49/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole valinnut vaurautta vaan syntynyt vauraaseen perheeseen koska vanhempasi eivät tarvinneet lapsilisiä elättämiseesi.

Ei välttämättä kyseessä ole vauras perhe. Jos tuo perhe on esim kuluttanut maltisemmin kuin muut, niin sillä jo säästää sievoisia summia ja voi panostaa lasten tulevaisuuteen.

Tän yhteiskunnan ongelma on just se, et on tietyt sallitut kohteet, joihin rahaa saa hassata ja auta armias, jos kehtaat säästää jotain, niin joku on määkimässä että sulla on liikaa!

Ei se vaadi ku muutaman koko perheen Kanarian reissun vähemmän, niin siinä on jo sievoiset summat säästössä. Tai baarireissut kokonaan pois. Mut ku ei. Nämä, esimerkiksi, on niitä "peruselämään" kuuluvia asioita, joiden kustannuksia ei kukaan

laske.

Jos perheen taloudellinen tilanne ei ole kauhean tiukka, voisi lapsilisät käyttää vaikka Kanarian-reissuun. Siitä olisi iloa lapsille kun pääsivät talvella pulikoimaan vedessä ja rakentamaan hiekkalinnoja.

Vierailija
50/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut vanhemmiltani rahaa enkä neuvoja rahankäyttöön. Sen takia olen nyt 30-vuotiaana ulosotossa ja opettelen nyt niitä rahankäytön taitoja, jotka toiset oppivat jo lapsena. Tavoitteeni on olla velaton viiden vuoden kuluessa, joten omalla tavallani minäkin olen valinnut vaurauden.

Vierailija
51/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kyseessä ole vauras perhe. Jos tuo perhe on esim kuluttanut maltisemmin kuin muut, niin sillä jo säästää sievoisia summia ja voi panostaa lasten tulevaisuuteen.

Tän yhteiskunnan ongelma on just se, et on tietyt sallitut kohteet, joihin rahaa saa hassata ja auta armias, jos kehtaat säästää jotain, niin joku on määkimässä että sulla on liikaa!

Ei se vaadi ku muutaman koko perheen Kanarian reissun vähemmän, niin siinä on jo sievoiset summat säästössä. Tai baarireissut kokonaan pois. Mut ku ei. Nämä, esimerkiksi, on niitä "peruselämään" kuuluvia asioita, joiden kustannuksia ei kukaan

laske.

Jos perheen taloudellinen tilanne ei ole kauhean tiukka, voisi lapsilisät käyttää vaikka Kanarian-reissuun. Siitä olisi iloa lapsille kun pääsivät talvella pulikoimaan vedessä ja rakentamaan hiekkalinnoja.

Meinaatko ettei sijoittamisesta ole iloa lapselle?

Vierailija
52/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mun vanhemmat käytti mun lapsilisät elämiseen, koska sodan jälkeisistä köyhistä oloista rakensivat omaa vaurauttaan, kovalla työllä ja hiellä. Ja onnistuivat siinä. Minäkin olen käyttänyt omien lasteni lapsilisät elämiseen (johon ne on tarkoitettukin), maksaa kituutellut omaa asuntoa ja rakentanut elämäämme pikku hiljaa. Tili on aina tyhjä, mutta henkistä pääomaa on kertynyt niin minulle kuin lapsillekin. Ikävä kyllä mistään ei ole tupsahtanut ylimääräistä, jonka olisin voinut sijoittaa. Tai no, toki olisin voinut jättää itseni ja lasteni kouluttamisen vähemmälle, asua vuokralla ja nostella asumistukia jne, mutta olen valinnut panostaa elämisen laatuun vaikka tiukilla on rahat. 10v päästä on oma asunto maksettuna, perintönä lapsille. Enkä minäkään ole kuluttanut rahoja päihteisiin, prostituutioon tai sipseihin (no sipseihin aina silloin kun meillä on ollut leffailta). Se mikä tuossa aloituksessasi on melkoista typeryyttä on se, että sinä olet saanut pesämunan muualta, se ei ole sinun omaa ansiotasi. JOten koko tuo sinun "valintasi" ei ole sinun ansiota, vaan vanhempiesi. Suurella osalla ihmisistä lapsilisät menevät elämiseen niinkuin kuuluukin, ei sijoittamiseen. 

Näinhän se menee. Henkinen pääoma, sisäinen kauneus ja voisin-laihduttaa-jos-haluaisin

Vierailija
53/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän prostituutiosta saamani rahat sipseihin ja päihteisiin. Mitäs siitä sanotte?

Vierailija
54/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pointtinahan on se, että miten ne rahat käyttää. Kyllä moni rikkaan perheen lapsi on ryssinyt asiansa. 

Naurattaa usein nämä kateellisten vinkumiset, kun puhutaan varakkaista ihmisistä. Toki hyvät lähtökohdat auttavat, mutta moni on rikastunut kovalla työllä ja fiksulla toiminnalla, vaikkei olisikaan syntynyt rikkaaseen perheeseen. Suomessa koulutus on käytännössä ilmaista ja kaikilla on mahdollisuus ponnistaa pinnalle.

Koulutus on ilmaista mutta kun pitäisi syödä ja asua opintojen ajan 3-4 vuotta. Opintotuki on pienempi kuin toimeentulotuki

Vierailija
55/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä matkustusrajoitus tuensaajille pitäisi laittaa, puoli vuotta viimeisestä tuesta voisi matkustaa kotimaassa, vuoden jälkeen käydä  Virossa? 

Vierailija
56/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laske.

Meinaatko ettei sijoittamisesta ole iloa lapselle?

Sijoittamisesta tulee ilo myöhemmin. Pitäisikö lapsuuden olla ankeata kärmistelyä kun sijoittaa ehtii myöhemminkin kun itse tulee aikuiseksi? Säälittää lapset joiden vanhemmat on pihejä vaikka ei tarvitsisi.

Vierailija
57/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti ei ole mikään pakollinen tarve kuten ruoka tai vaatteet. Lapsilisiin laitettavalle rahalle olisi tässä maassa parempaakin käyttöä kuin vanhempien elintason nosto tai tenavien tulevat kielikurssit. Jos lapsilisiä jää runsaasti jemmaan on sitä selvästi maksettu turhaan.

Vierailija
58/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän prostituutiosta saamani rahat sipseihin ja päihteisiin. Mitäs siitä sanotte?

Että et oo vaimomatskuu.

Vierailija
59/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on syvemmältä maksella tukia näille elämäntapatyöttömille, joita on viime aikoina ollut lööpeissä.

Vierailija
60/68 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti ei ole mikään pakollinen tarve kuten ruoka tai vaatteet. Lapsilisiin laitettavalle rahalle olisi tässä maassa parempaakin käyttöä kuin vanhempien elintason nosto tai tenavien tulevat kielikurssit. Jos lapsilisiä jää runsaasti jemmaan on sitä selvästi maksettu turhaan.

Kyllä liikkuminenkin välttämätöntä on. Julkisillako pitäisi loppuelämän käydä töissä ym.?