Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asuntoon vain kaksi avainta, ongelma

Vierailija
06.11.2017 |

Tässä talossa on joku sellainen monimutkainen avainsysteemi, että avaimia ei voi vain teettää lisää kuten niitä perinteisiä abloy-avaimia ennen voi. Täällä tarvii jotain koodeja ja koodit on vain omistajilla eikä avainta siis saa ilman omistajan lupaa. Meille on annettu vain kaksi avainta, asutaan siis yhdessä tässä asunnossa puoliso ja minä. Ja asunnon omistaja sanoo, että ehdottomasti ei suostu antaan meidän teettää edess yhtä avainta lisää. Meillä ei siis ole ainuttakaan vara-avainta nyt. Me molemmat ollaan silloin tällöin työmatkoilla ym, jolloin toinen on yksin kotona. Jos silloin hukkaa avaimen, ja joutuu soittamaan huoltomiehen päästämään asuntoon, niin mistä ihmeestä saa vara-avaimen, jotta voi lähteä aamulla taas töihin ja päästä siis sisään kotiin takaisin?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei va suostunut lisä- avaimiin jos perustelit noin...

Vierailija
2/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettei va suostunut lisä- avaimiin jos perustelit noin...

No en kai minä sitä vuokranantajalle noin perustellut vaan niin, että meitä asuu tässä kaksi ja tarvitsemme yhden vara-avaimen. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihan hyviä vuokralaisia, maksetaan aina vuokra ajallaan ja pidetään asunto siistinä eikä olla aiheutettu häiriötä, eli kyse ei ole meistä että ei saada avainta vaan kuulemma on omistajan käytäntö kaikkien vuokralaisten kohdalla. Ap.

Vierailija
4/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käsitä mikä ongelma tässä nyt on? Jos jätä avaimen sisälle, niin soitat huoltomiehen avaamaan ja sillä selvä? Tokihan se maksaa, mutta minkäs teet.

Vierailija
5/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkalle lähtijä jättää avaimensa kotiin. Problem solved.

Vierailija
6/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo meni isännöitsijän kautta, asukas hoiti itse.

Vierailija
7/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä talossa on joku sellainen monimutkainen avainsysteemi, että avaimia ei voi vain teettää lisää kuten niitä perinteisiä abloy-avaimia ennen voi. Täällä tarvii jotain koodeja ja koodit on vain omistajilla eikä avainta siis saa ilman omistajan lupaa. Meille on annettu vain kaksi avainta, asutaan siis yhdessä tässä asunnossa puoliso ja minä. Ja asunnon omistaja sanoo, että ehdottomasti ei suostu antaan meidän teettää edess yhtä avainta lisää. Meillä ei siis ole ainuttakaan vara-avainta nyt. Me molemmat ollaan silloin tällöin työmatkoilla ym, jolloin toinen on yksin kotona. Jos silloin hukkaa avaimen, ja joutuu soittamaan huoltomiehen päästämään asuntoon, niin mistä ihmeestä saa vara-avaimen, jotta voi lähteä aamulla taas töihin ja päästä siis sisään kotiin takaisin?

Käykää vaikka Virossa teettämässä. Tai Latviassa. Tuskin kysyvät koodeja... Ja oletko yrittänyt teettää Suomessa?

Vierailija
8/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käsitä mikä ongelma tässä nyt on? Jos jätä avaimen sisälle, niin soitat huoltomiehen avaamaan ja sillä selvä? Tokihan se maksaa, mutta minkäs teet.

Ei siinä olekaan ongelmaa, vaan jos hukkaa avaimen tai jos avain jää vaikka vahingossa viikonlopuksi työpaikalle tms (sinne ei pääse hakemaan avainta edes huoltomiehen avulla viikonloppuna) ja samalla puoliso on matkoilla.

Minulla on aina ollut kaikkiin koteihin useita avaimia, vara-avaimiakin yleensä kaksi, ja vuokra-asuntoja ovat kaikki olleet. Minun mielestä on outoa, että vuokralaiset ei saa kotiinsa yhtään vara-avainta. Kerran olisi pitänyt pyytää äitini käymään asunnossa hoitamassa eräs asia kesken päivän ja sitä varten olisi pitänyt antaa hänelle avain siksi päiväksi, mutta eipä voinut kun ei ollut yhtään vara-avainta. Ap. 

Vierailija
9/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nuo meni isännöitsijän kautta, asukas hoiti itse.

Kyllä, niin on minullakin ennen mennyt. Mutta tämä on iso vuokrataloyhtiö, ja isännöitsijä ja omistaja on siis tavallaan sama, ja isännöitsijäkin sanoo että ei vara-avaimia. Ap.

Vierailija
10/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkuja? Eikö ihmiset oikeasti ole tottuneet siihen, että olisi edes yksi vara-avain omaan kotiin? Ap.

Vierailija
11/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä tarvitsisit vara-avainta? Miksi et osaa pitää avaimiasi tallessa ja mukana?

Vierailija
12/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä tarvitsisit vara-avainta? Miksi et osaa pitää avaimiasi tallessa ja mukana?

No esimerkiksi siivoojalle, jotta hän pääsee asuntoon pitkien työpäiviemme aikana. Ap.

Vierailija
13/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen antanut siskolle vara-avaimen. En ole koskaan tarvinnut, mutta ei vara venettä kaada. Asuu lähellä, joten helppo hakea hähtätapauksessa. Ja rahaa säästyisi myös. Eikö vara-avain kaverilla ole ihan normikamaa?

Vierailija
14/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaiseni halusi vara-avaimen, koska vuokrasi asuntoa edelleen. Oli pakko kysyä, että mitä siinä vuokrasopimuksessa taas olikaan: jälleenvuokraus kielletty, ml. aibnb. Eli asunnolla ei tehdä rahaa enkä todellakaan halua olla se, joka maksaa vuokralaisen maksullisten vieraiden aiheuttamat ongelmat.

Vierailija
15/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile teettää avain ulkomailla. Pitää olla vara-avain!!

Vierailija
16/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ottakaa "alivuokralainen", jolle pitää saada avain.. :D

Vierailija
17/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meilläkään ollut parissa edellisessa vuokra-asunnossa vara-avaimia ja jotenkin vaan selvittiin. Äkkiä sitä oppi pitämään huolta avaimistaan kun ei ylimääräisiä ole. Toki jos toinen lähti pitemmälle reissulle niin jätti sitten varalta avaimen kotiin ja jos oli vieraita ni niille jäi avain kun itse lähti töihin.. Toki kätevämpää on jos on vara-avain mutta vuokralla asuessa pitää hyväksyä se ettei se välttämättä onnistu.

Vierailija
18/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile teettää avain ulkomailla. Pitää olla vara-avain!!

Kannattaa kokeilla, meillä kun on ulko-ovessa lukko, jonka lokia seuraamalla havaitaan, että käytössä on avain, jota ei ole olemassakaan. Seurauksena se, että seuraavalla kerralla ovi ei aukea.

Vierailija
19/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huoneiston omistajakaan saa lisäavaimia sormia napsauttamalla, vaan ne on tilattava ja maksavat.

Ja on todella huone perustelu avainten hukkuminen, sillä se tietäisi osakkeen omistajalle jopa tuhannen euron lisälaskua, kun koko taloyhtiön lukut pitäisi uudelleen sarjoittaa. Avaimen löytäjähän voisi väärinkäyttää avainta ja murtautua huoneistoon.

Vierailija
20/111 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta millä te muut sitten annatte avaimet siivoojalle tai kukkien kastelijalle tai koiran ulkoiluttajalle tms? Ainakin meillä menee puolison kanssa aikataulut niin ristiin, että kun toinen palaa niin toinen ei todellakaan ole kotona odottamassa, jotta voitaisin pelata vain yhdellä avaimella ja vaihtaa sitä sen mukaan että jompi kumpi on poissa ja toinen kotona. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi