Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkujouluista. Mitä mieltä?

Vierailija
06.11.2017 |

Työpaikallani on sovittu pikkujouluista, päivämäärä yms. Paikassa jossa olen töissä on lisäkseni 4 työntekijää joista kaikki muut paitsi minä omistavat firmasta jonkun osuuden. Minulla on toiminimi ja teen ko.yritykseen töitä silloin tällöin, noin 8-10 päivänä kuukaudessa. En ole muualla töissä. Olen ollut firmassa noin vuoden. 2 muuta ovat perustajia ja 2 myöhemmin tulleet osa-omistajiksi yritykseen. 1 näistä minun jälkeeni. Mukana vielä? No ongelmani on se että minua ei ole kutsuttu näihin pikkujouluihin. Onko tämä mielestänne ihan normikäytäntö? Minua ei myöskään kutsuta palavereihin. Laskutan siis tätä firmaa oman yritykseni kautta palveluistani ja olen ollut näiden kahden perustajan kanssa vuosikausia kavereita, toisen kanssa erittäin hyväkin ja vietämme vapaa-aikaa myös yhdessä.

Jos minua ei lopulta todellakaan näihin pikkujouluihin kutsuta niin aijon vain olla ihan pokkana asiasta niinkuin en välittäisi ja näin sen minustakin kuuluisi mennä mutta todellisuudessa olen kyllä pala kurkussa asiasta. Kertokaa mielipiteenne asiasta, olenko ihan idiootti kun en ymmärrä jos minua ei kutsuta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän et ole osakas etkä edes työntekijä, vaan lähinnä yhteistyökumppani.

Vierailija
2/9 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yrityksessä töissä, joten miksi pitäisi pikkujouluihinkaan kutsua? Ikävää kannaltasi, kun olet ainoa tässä porukassa mutta katkera kalkki on ehkä vain nieltävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. No outoa minusta ehkä siksi kun olemme läheisiä ja kavereita muutenkin. Miksi minut pitäisi pikkujouluista sulkea pois? Kyseessä on ravintolaillallinen ja yökerhoon tämän jälkeen jonka jokainen maksaa omasta pussistaan. Tylsää mutta näin sitten kai.

Ap

Vierailija
4/9 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään parasta ystävääni kutsu meidän firman pikkujouluihin mukaan, vaikka läheinen on ja viettää paljon aikaa työpaikallani. Toki ikävää, että olet tavallaan töissä siellä ja on noin pieni porukka, niin aika outsider olohan siitä varmasti tulee.

Vierailija
5/9 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole firman palveluksessa vaan alihankkija. Vaikka et tekisikään muille, et kuitenkaan ole firman työntekijä ja bileet on vain heille. 

Vierailija
6/9 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yrityksessä töissä, et omista mitään osuutta siitä, etkä ole eds heidän kanssaan tekemisissä joka päivä, vaan 8-10 päivää kuukaudessa, mikä on tosi vähän. Miksi heidän pitäisi kutsua sinua palavereihin, saari pikkujouluihin? Jos pikkujoulut on sinulle iso juttu ja tiedät heidän käyvän vain syömässä ja yökerhossa, mikset tuppaudu mukaan? Ehdota itse, että sinun tekisi myös mieli mennä heidän mukaansa. Ei yrityksen neljälle työntekijälle/osakkeelle välttämättä tule edes mieleen pyytää sinua, kun et ole edes heidän työntekijä.

Vierailija
7/9 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että firmat saavat vähentää esim. pikkujouluista aiheutuneet kulut. Kun virkistystoiminta täyttää tietyt ehdot, se on verovapaa henkilökuntaetu. Nämä kulut työnantaja saa vähentää tuloksestaan verotuksessa.

Vierailija
8/9 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis enhän minä ole siellä "tavallaan" töissä vaan olen siellä töissä. Minulle olisi ollut paikka ihan työntekijänäkin tai osakkaana mutta valitsin itse näin erinnäisistä syistä. Minulla on ko.firmassa oma vakituinen kaappi, oma työpiste jne. En ole siellä vaan tavallaan töissä vaan töissä.

Nyt kun asiaa vielä mietin niin vielä enemmän en mitenkään pysty käsittämään että miksi minua ei kutsuttaisi näihin juhliin vain siksi koska ne ovat nimellä "pikkujoulut" kun se on sitä ihan samaa kauraa kuin monet muut illat mitä olemme yhdessä viettäneet. Vain siksi koska en ole "työntekijä".

Ap

Vierailija
9/9 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että firmat saavat vähentää esim. pikkujouluista aiheutuneet kulut. Kun virkistystoiminta täyttää tietyt ehdot, se on verovapaa henkilökuntaetu. Nämä kulut työnantaja saa vähentää tuloksestaan verotuksessa.

Tiesimme.