Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä Gran Canarialla?

Vierailija
06.11.2017 |

Olemme mieheni kanssa menossa tammikuussa viikoksi Gran Canarialle lomalle ilman lapsia. Olemme 28- ja 33-vuotiaita. Hotellimme sijaitsee Maspalomasissa ja reissulle on varattu All Inclusive, ja auton olemme myös jo varanneet valmiiksi vuokrafirman kautta.

Emme kaipaa siis mitään bailu- tai ravintolavinkkejä, vaan luontoon liittyviä juttuja, patikointia, nähtävyyksiä, museoita jne. Mitä Gran Canarialla kannattaa nähdä ja tehdä? Ja muistakaa ottaa huomioon, että meillä on tosiaan se auto käytettävissä noin pienellä saarella, eli pääsemme helposti paikasta toiseen. Kiitos vinkeistä etukäteen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

av ei varmaan paras paikka saada vinkkejä, vaikka onhan tähän jotkut järkevätkin vastanneet. Itse olen ihan googlesta etsinyt vinkkejä. :)

Itse olen pari kertaa käynyt Kanariansaarilla eri kohteissa, koska aina ei ole aikaa ja rahaa lähteä kauemmas ja luontokohteena Kanariansaaret on mitä parhain. Lisäksi saaret on niin pieniä, että autolla kiertää helposti saaren viikon aikana ja aikaa jää muuhunkin kuin autossa istumiseen.

Vinkkejä mulla ei ole antaa, kun omasta reissusta on jo useampi vuosi.

Vierailija
22/26 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen patikoinut Gran Canarialla monet kerrat Pentti Korpelan Hiekkadyyneiltä lumihuipuille -kirjaan tukeutuen. Mikäli sattuu tämän ilmeisesti loppuun myydyn kirjan vielä jostain hankkimaan, on se varmasti rahan arvoinen hankinta. Kerrassaan mainio opus.

Pena ihan ite?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/26 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puerto de Mogán on ainakin ollut ihanan idyllinen kalastajakylä ja "pikku Venetsia" tunnelmaltaan. Nyt varmaan täynnä hotelleja mutta itse satama-alue on tuolla kaiketi pysynyt entisellään. Itse Mogánin keskustaan on rannikolta matkaa yli 10 km sisämaahan päin.

Pico del Pozo de las Nieves on näkemisen arvoinen paikka. Korkein kohta saaren keskiosassa.

Bandamasta taas löytyy viinitila, joka on kraatterin ympäristössä ja Arucasissa rommitislaamo. Vieläköhän tuonne pääsee kiertokäynneille?

Tamadaban luonnonpuisto on myös yksi käymisen arvoinen paikka. Tolkuttoman iso alue ja muistaakseni Unescon suojelukohde. Sikäli tuo saari on kyllä monipuolinen, kun siellä on vaihtelevasti eri ilmastovyöhykkeitä.

Vierailija
24/26 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialle olemme lähdössä siksi, että sinne nyt sattui juuri sopiville päiville olemaan suorat lennot kotikaupungistamme. Saamme lastenhoitoapua kerran tai kaksi vuodessa, joten silloin menemme matkalle, ja on aika sama mihin, kunhan pääsemme pois. :-D 

ap

Vierailija
25/26 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Gran Canarialla kivimuseota?

Vierailija
26/26 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffalla ois sitten ne pyramidit :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme