Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pussitee on yhtä vähän teetä kuin pikakahvi on kahvia!

Vierailija
06.11.2017 |

Haloo ämmåt!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo ämmä itsellesi. Ei pidä paikkaansa, pussiteessä on isoja laatueroja. Hyvä pussitee ei muutu pakkaustavasta huonoksi.

Vierailija
2/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä lähellekään. Pussitee on kuitenkin ihan vaan teelehtiä pussiin laitettuna, pikakahvin valmistus on taas monimutkainen prosessi joka sisältää mm. pakastekuivaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teeihminen" joka juo aina pussiteetä, ei omaa makuaistia. Ero kunnon teehen on niin suuri.

Vierailija
4/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pieneen pakkauksen teen voi pakata, että se vielä säilyy teenä?

Vierailija
5/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä jakoa tee- ja kahvi-ihmisiin. Asia on ihan sama kuin puna- ja valkoviineissä, molempia tarvitaan. Harva ihminen on ainoastaan valkoviini-ihminen, tosin kohta saadaan tässäkin ketjussa lukea että joku hulluämmä on.

Vierailija
6/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa suomalaisilla ei ola makuaistia, mitä tulee teehen ja kahviin. Soijamaidolla lantrataan seisonutta, liian tummaksi paahtunutta kahvia. Pussia liotetaan kolmeen kertaan keitetyssä vedessä 30 sekuntia ja sitä kutsutaan teeksi.

HUOH!

Vierailija
7/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan valmiiksi jauhettuna myytävä kahvikin ihan erilaista kuin jos itse jauhaa pavut. Oikeaa kahvia silti molemmat. Samoin tee on ihan yhtä oikeaa teetä pussissakin vaikkein yhtä hyvää olisikaan. Pikakahvia vastaa pikatee. 

Vierailija
8/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä jakoa tee- ja kahvi-ihmisiin. Asia on ihan sama kuin puna- ja valkoviineissä, molempia tarvitaan. Harva ihminen on ainoastaan valkoviini-ihminen, tosin kohta saadaan tässäkin ketjussa lukea että joku hulluämmä on.

No suomalaiset nyt on tee- tai kahvi-ihmisiä, olut- tai siideri-ihmisiä, kissa- tai koiraihmisiä, lätkä- tai jalisihmisiä. Molemmista ei vaan saa tykätä. Samaa olen ihmetellyt.

Vierailija
9/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo?

Sehän on samaa teetä, vain pakkaustapa eroaa, joko pussiin pakattua tai isompaan pahvirasiaan pakattua. Mukavampa juoda niin, että tietää niiden purujen jäävän pussiin eikä hampaidenväleihin. Lisäksi pussiteestä on vaikeaa tehdä liian vahvaa, ellei käytä montaa pussia kerralla. Ja inhoan myös kitkerää, kauan seissyttä teetä, jota saa yleensä Lontoossa hotelliaamiaisella. Maistan teen maut hyvin, koska en käytä maitoa enkä tupakoi enkä juo kahvia.

Vierailija
10/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Iisalamen Prismasta saa mitään muuta kuin pussiteetä!

Vierailija
11/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussitee on loukkaus henkilöä kohtaa, jolle sitä tarjotaan.

Vierailija
12/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon valkoviini-ihminen, ja sen pitää olla kuivaa tai puolikuivaa. Myös shamppanja kelpaa.  :)

Teetä juon, kahvia en.

Terv. Ronkeli

Vierailija
13/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin teistä (aloittaja) on selvästi aivan liian helppo elämä, kun jaksatte kantaa tällaisesta asiasta huolta.

Vierailija
14/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut helvetisti kalliita irtoteitä. Silti suosikkini on sitruunatee pussiteenä. Myös irtotee kelpaa tuoreen sitruunaviipaleen kanssa.

Vierailija
15/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan valmiiksi jauhettuna myytävä kahvikin ihan erilaista kuin jos itse jauhaa pavut. Oikeaa kahvia silti molemmat. Samoin tee on ihan yhtä oikeaa teetä pussissakin vaikkein yhtä hyvää olisikaan. Pikakahvia vastaa pikatee. 

Ja tee, jos kasvattais itse teepensaat...

Vierailija
16/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pussitee on loukkaus henkilöä kohtaa, jolle sitä tarjotaan.

Se on loukkaus, jos ei juo kahvia, eikä sulle tarjoilla mitään. Ei edes hanavettä. Tervetuloa teenjuojan todellisuuteen.

Vierailija
17/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka ruusunmarjatee on hyvää, vaikkei se "teetä" olekaan.

Vierailija
18/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellista ei ole pakkaustapa saan se, että pussiteessä on yleensä kaikkein huonoimmat osat teestä. Vähän kuin vertaisit jauhelihaa ja sisäfileetä. Toiseen on laitettu kaikki se ylimääräinen kuona (jauheliha ja pussitee), mitä hyvien osien (irtotee ja sisäfilee) poistamisen jälkeen jää jäljelle. Lisäksi irtoteessä ei ole pussiteen tapaan mitään ylimääräisiä valkaistuja kankaita ja muita kemikaaleja irrottavia materiaaleja, joita siinä kuumassa vedessä liotetaan.

Vierailija
19/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on siis teetä.

Vierailija
20/39 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleellista ei ole pakkaustapa saan se, että pussiteessä on yleensä kaikkein huonoimmat osat teestä. Vähän kuin vertaisit jauhelihaa ja sisäfileetä. Toiseen on laitettu kaikki se ylimääräinen kuona (jauheliha ja pussitee), mitä hyvien osien (irtotee ja sisäfilee) poistamisen jälkeen jää jäljelle. Lisäksi irtoteessä ei ole pussiteen tapaan mitään ylimääräisiä valkaistuja kankaita ja muita kemikaaleja irrottavia materiaaleja, joita siinä kuumassa vedessä liotetaan.

Itse avaan pussin ja kaadan sisällön kannuun ja kaadan kuumaa vettä päälle ja lopuksi sihvilöin sen kuppiini.