Pussitee on yhtä vähän teetä kuin pikakahvi on kahvia!
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pieneen pakkauksen teen voi pakata, että se vielä säilyy teenä?
Oleellista ei ole pakkaustapa saan se, että pussiteessä on yleensä kaikkein huonoimmat osat teestä. Vähän kuin vertaisit jauhelihaa ja sisäfileetä. Toiseen on laitettu kaikki se ylimääräinen kuona (jauheliha ja pussitee), mitä hyvien osien (irtotee ja sisäfilee) poistamisen jälkeen jää jäljelle. Lisäksi irtoteessä ei ole pussiteen tapaan mitään ylimääräisiä valkaistuja kankaita ja muita kemikaaleja irrottavia materiaaleja, joita siinä kuumassa vedessä liotetaan.
Itse avaan pussin ja kaadan sisällön kannuun ja kaadan kuumaa vettä päälle ja lopuksi sihvilöin sen kuppiini.
Jos ei ole muuta tarjolla kuin pussiteetä, niin tuo on ehdottomasti paras tapa nauttia sitä.
Teissä on paljon fluoria. Kuinka paljon sitä on terveellistä juoda?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaaan kokeillut sinistä teetä? Uusi juttu ainakin minulle. https://askelterveyteen.com/sininen-tee-painonpudotukseen/
Mistäköhän tuollaista saisi?
Kuka tietäisi kirjoitti:
Ei tarvitse teititellä. ;D
Vai niin, ihan sama, Clippersseistäni en luovu.
Joskus hätätilassa tai matkoilla se pussiteekin toki tilapäisesti menettelee, mutta älyttömän kalliiksihan sen jatkuva käyttö kylläkin tulee, kun ottaa huomioon ne sen pakkauskustannukset.
Irtoteen käytetty, jo haudutettu lehtisilppu on myös paljon helpompaa hävittää,kuin teepussijäte.
Senhän voi kaataa vaikka suoraan kannusta esim. syreeni- tai ruusupuskan alle (omakotitalossa,maalla, tai mökillä ) mutta ne teepussit taas vaativat melkein bioroska-astiaa, tai sitten kuivaamista ennen polttouunissa hävittämistä.
. Esim. Liptonin 'Yellow Label' , tai 'Earl Grey' (150 g ) maksaa edullisimmista myymälöistä ostettuna jopa alle kolmen euron. Vastaavanhintaisessa teepussipakkauksessa teetä on n. 40 g. ja se on laadultaa jo enemmän sitä pojalle laatikossa jäänyttä teepölyä, kuin enää mitään lehdenkappaleita.
Makueron vastaavilla tuotteilla pussiteenä ja irtoteenä maistaa kyllä aivan heti .
Kun teetä juodaan perheessä yhtä paljon kuin keskimäärin kahvia vastaavasti niissä pääsääntöisesti kahviajuovissa samankokoisissa (jo muutamankin hengen) perheissä, niin hyvä jos se 150g riittää edes viikon kulutustarpeeseen .
Aijoo, mammat on nähneet lempiblogissaan valokuvan jossa Pradan käsilaukun ja Diorin huulipunan viereen on aseteltu Clippers-paketti ja sen jälkeen se on ollut teidän ehdoton "feivörit".
Tee on maailmanmarkkinoilla viimeiseen senttiin kilpailtu ja raaka-ainepörsseissä noteerattu tuote. Hyvää teetä ei halvalla saa. Pussiteetä toki saa.
Entä jos tekee suurelle joukolle, esim tuhannelle, teetä ja pistää teen Kånken reppuun ja liottaa padassa? Onko silloin teetä?
Tuo on muuten ihan totta. Kaikki ruokakauppojen pussiteet (vihreä tee) ovat maistuneet kitkeriltä, ja ovat sellaisia mauttomia. Voi että mikä ero siinä on, kun vertaa "kunnolliseen" teehen. Tilasin siis vihreää teetä sellaisesta teekaupasta netistä, ja se on niin älyttömän hyvää. Ei yhtään kitkerää, mehukasta ja pehmeän makuista.
Vierailija kirjoitti:
Vai niin, ihan sama, Clippersseistäni en luovu.
Clipperssit on ihan kamalan pahoja..
Laadukas pussitee on paljon parempaa kuin huonolaatuinen irtotee. Olen nähnyt jopa Sittarissa Nordqvistin pyramidipusseja, joiden sisällä on maustamatonta FOP-laatuista tavaraa. Netistä saa vielä paljon sitäkin laadukkaampia pussiteitä - tosin hintakin on sen mukainen, koska menekki on niin pientä.
Minä olen ostanut irtopusseja, joihin itse laitan lusikalla irtoteetä. Ja kun teen koko kannun, käytän siiviläkuppia. Selitähän vähän, miten tee muuttuu näiden välillä?
Kuka tietäisi kirjoitti:
Teen fluoripitoisuus vaihtelee mm. kasvupaikan ja teenlehtien iän mukaan. Pahimmillaan yksikin kuppi ohjeen mukaisesti teetä voi ylittää päivittäisen saantisuosituksen. Yleisesti ottaen halvat pussiteet on riskialttiimpia, mutta poikkeuksia on suuntaan ja toiseen.
Fluoria on paljon joissain osissa Kiinaa ja Intiaa, mutta esim. Japanissa kasvaneessa teessä sitä on vain vähän.
Lapsang Souchong on suosikkini (toki tuplasti Liptonin 'Yellow Label'-teetä kallimpaa.)
Irtotee on hankalaa. Mustikkamuffinssimuumitee on ihan parasta.
Fluoriin kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota, jos juo paljon teetä. Jo pari kuppia päivässä voi johtaa vuosien saatossa fluorin liikasaannista johtuviin ongelmiin, vaikka välttelisi muuten fluoria hammastahnaa myöten. Yleensä ongelmilta välttyy, jos vaihtelee teelaatuja. Teen himokuluttajien kannattaa perehtyä aiheeseen tarkemmin, mutta kohtuukäyttäjät voi olla huolettomin mielin jos suosii nuoria, aikaisin keväällä poimittuja teenlehtiä eri maista.
Itse pidän teetä vain vierasvarana, ja jos pussitee tai kahvi ei kelpaa niin ole sitten ilman.
Onko kukaaan kokeillut sinistä teetä? Uusi juttu ainakin minulle. https://askelterveyteen.com/sininen-tee-painonpudotukseen/