Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on perustee? Sellainen teelaji, jota edes suurin osa voisi juoda? MENEE HERMO.

Vierailija
06.11.2017 |

Minä en juo kahvia, enkä teetä. En tiedä, mikä on hyvää kahvia tai pahaa teetä. Siksi ostan aina Juhlamokkaa ja Earl Grey-teetä vieraille.

Juhlamokkaa juo kaikki, eikä juuri kukaan valita. Tai no jotkut ovat maininneet, että tykkäävät tummapaahtoisesta ja sitten kun sitä on ollut tarjolla, niin jotkut ovat muikistelleet suitaan, että onpa vahvaa kahvia. Perusjuhlamokasta ei tule valituksia.

Mutta se tee! Ikinä ei kelpaa mikään. Earl Grey ei kelpaa, sitä ei kukaan ilmeisesti haluaisi. Kun tarjoan sitä, teenjuojat kysyvät, olisiko muuta. Ei ole. Aa, no.. ok.. no, ehkä mä yhden kupin otan. Ja sitten kun kysyn, mitä muuta olisin voinut ostaa, tulee listaa:

-rooibos
-marjatee
-vihreä tee
-musta tee
-kamomillatee
-meng shan hua mao feng-jasmiinitee
-chai-tee
-oolong

Kun en itse juo teetä ja vieraita käy kerran kahdessa kuukaudessa, niin en jaksaisi täyttää kaappejani erilaisilla teeladuilla, joilla en tee yhtään mitään. Earl Grey-paketti ei paljoa tilaa vie, eikä se Juhlamokka, mutta voisin täyttää kokonaisen pienen kuivakaappini pelkillä teelaaduilla, jos yrittäisin miellyttää kaikkia.

Teenjuojat, mikä vika on Earl Greyssä ja mikä muu olisi joku "yleistee", joka menisi paremmin alas?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista teen juojista, mutta itse olen se teen juoja, jolle ikään kuin tuputetaan teetä, koska en juo kahvia. En siis erityisemmin pidä niin sanotuista oikeista teejuomista, eli vihreä, musta yms. mutta valkoinen tee on tarpeeksi neutraalin makuista. Voisiko tämä maistua sitten sekä oikeille teen juojille että itseni kaltaisille "teen juojille"?

Vierailija
42/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamaton tee on se perustee, oli väri mikä tahansa. Suomessa musta on se mitä perinteisesti on totuttu juomaan. Maustamaton musta tee on teiden Juhlamokka.

Jos on vain Earl Greytä tarjolla, jätän juomatta, mutta ei kai se mikään ongelma ole? Tai ehkä otan ihan pikkutilkan juhlamokkaa sitten. Mutta en Earl Greyta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain sellaista pakkausta, missä on monia makuja?

Vierailija
44/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauheeta jos kylässä sanoo ottavansa teetä ja sitten tarjolla on vihreää teetä, rooibosta tai jotain yrttiteetä! Musta tee on parasta. Valkoinen menee myös.

Kannattaa varmaan sanoa toiveensa täsmällisemmin. Eli että ottaa mustaa teetä. 

Miksi kaikki jotakin teetä tai sentapaista juovat pitää niputtaa yhteen kimppuun ja olettaa, että minkä tahansa on jokaiselle kelvattava? Sama kuin jos kenkäostoksille mennessä olisi ihan sama, hankkiiko korkkarit vai kumisaappaat.

Vierailija
45/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordqvistin Keisarin morsian maistuu minulle! Samoin Earl Grey, olipa minkä firman tahansa. Parasta teetä saa tietenkin hauduttamalla teelehdistä. Pussissa on vain lattialta lakaistua teepölyä!

Vierailija
46/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirso hifistelijä tuokoon omat teet mukanaan, niin saa mieleistään makua.

Vierailija
47/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikki tykkää piparminttuteestä, on raikas ja ei kuitenkaan liian hallitseva maku

Vierailija
48/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.tykkään.kamomillateestä. Se on oikein superfoodia ja paransi vatsani myös, joka oli vuosia kipeä...

Minttutee myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan