Auttakaa uusavutonta PESUKONEEN asentamisessa..
Joo, kyllä. En osaa luuloistani huolimatta asentaa pesukonetta (kaverin ”vanha” eli 6kk sitten ostettu, mikälisikäli mitään väliä), olen aivan solmussa ja perskuleen pesukone syöksi kylmää vettä poistovesiputkesta 15min.
Muutin siis äskettäin kerrostaloon, aiemmassa kodissani ei mitään probleemaa tämän kanssa. Kylpyhuoneessa on liitäntä, sekä ylempänä jonkun sortin liitäntähana (lukee ON/OFF) ja alempana joku toinen vastaava ilman kirjoitusta.
Minun logiikkani mukaan tulovesiletku menee ylempään, ja alempaan ei tule mitään.
AV, LUOTAN TEIHIN, auttakaa idioottia hädässä.
Lataan tämän jälkeen kaksi kuvaa selventämään..
Pesukone on merkiltään Hoover, jos se auttaa asiaa.
Kommentit (27)
Ammattilaisen tehtävä, muuten ei vakuutus korvaa. Joten lasku talteen. Tai työmääräys talteen, jos taloyhtiö/ vuokraaja ei laskuta.
jos nyt ihan isompia vesivahinkoja ja niiden korvauksia välttäisit ja tilaisit asentajan.
Itse asennetut ei kelpaa, vakuutus ei korvaa yhtään mitään.
Tämä selvisi mullekin vasta tänä vuonna, tuo korvausvastuu. Teetin viimesimmän liitännän ammattilaisella. Aikasemmin olen asentanut itse. Viimeksi jäi liitäntä tippasemaan ja korjausmies kävi tarkistamassa, korjasi kaiken kuntoon, joten sekin oli onneksi ammattilaisen tsekkaus.
Kannattais soittaa taloyhtiön huoltoon. Meille tekivät ihan ilmaiseksi asennuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liitännät ja niiden kanssa möhliminen voi tulla kalliiksi kerrostalossa. Väärin asennettuna joudut maksumieheksi ja lasku ei ole mikään pieni. Mikäli on täysin kädetön asennustöissä niin kyllä se kannattaa maksaa oman mielenrauhan vuoksi.
Kotivakuutus on vahinkoja varten olemassa.
Ja me kysymme heti kuka koneen asensi? Ja jos sanot, että sinä, vastaamme, että sinä myös maksat.
Jos sanot, että koneen myyjä tai huoltoliike, pyydän tositteen.
T. Vakuutusyhtiön päällikkö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liitännät ja niiden kanssa möhliminen voi tulla kalliiksi kerrostalossa. Väärin asennettuna joudut maksumieheksi ja lasku ei ole mikään pieni. Mikäli on täysin kädetön asennustöissä niin kyllä se kannattaa maksaa oman mielenrauhan vuoksi.
Kotivakuutus on vahinkoja varten olemassa.
Kotivakuutus ei korvaa mitään jos olet itse mennyt tekemään virheen asennuksessa. Pesu tai tiskikonetta ei ole pakko ammattilaisen asentaa, mutta jos asennuksen tekee itse se on tehtävä oikein. Jos sulla ei ole hajua miten asennetaan niin palkkaa se ammattilainen. Se ei riitä, että letkut liittää paikoilleen. Liitinten tiivisteet on tarkastettava, kaikkiin liitinten kierteisiin tulee laittaa putkimiehenteippiä. Poistoletkun korkeus on oltava oikein ha se on pesukonekohtaista.
Oikeasti.
Mikä helevatan vastaus tää on 😂😂😂😂