**TAMMIKUISET -07**
Ajattelin aloittaa meille uutta pinoa, ku vanha oli jossain kaukana... Mut esittelylistaa en osaa tehdä :)
Olisko ketään innokasta listan tekijää :) Ja noheva nimi tälle ryhmälle pitäis keksiä. Toi mun alotus oli vaan eka joka tuli mieleen. IDEOITA????
Onkos meillä kaikilla vielä kierron ensimmäiset päivät, ettei ole mitään kerrottavaa? vai mistä moinen hiljaisuus johtuu?
Mut ei munkaan ).( vielä kummempia tiedä. Täti lähti jo pois kylästä. Nyt vain sit odotellaan ovista.
-Kaktus- kp 4/30
Kommentit (35)
Kaktus
harmi kun yritys tyssää tollaseen.
Meillä pitäis mies saada lämpenemään. Keskeytyksellä mennään ja pupuilu osui aika kohdalleen, nyt vaan odottelen että jokin supersimppa löytäis tiensä perille. Ovisaika on just nyt (tai sit meitsi ei osaa lukea oikein kroppansa merkkejä) ja mietinkin onko pupuilusta enää hyötyä. Noita ovis -juttuja kun lukee, menee pää entistä enemmän sekaisin.
Himuisia keväisiä plussamyrskyjä muille toivottaen
-m-
piti laittaa, etä kp15, vaikka olen pyhästi luvannut itselleni etten noita päiviä seuraile ;))))
-m-
Ensin pahoittelut kaktukselle, että tuon koulutuksen takia joudutte jättämään tammivauvan yrityksen väliin. Mutta helmikuuksi sitten!
Eli mulla alkoi tänään menkat mikä tarkoittaa, että nyt alkoi meidän talossa neljännen lapsen yritys! Eli toivottu la olisi 20.1.2007! Ennestään meidän perheeseen kuuluu minun (ikää 25 v) lisäksi mies, 33v ja lapset 9/97, 6/99 ja 5/04.
Eli alkukiertoa mennään ja piiiiiitkä odotus tuonne piinailuun...
tai no onkohan siitä jotain viikko kun viimeks kirjottelin.. ku ei oo tapahtunu mitään ihmeellistä ni en oo kirjotellukkaan. välil oon käyny tuol odotus puolella jo kurkkimassa niiden raskausoireita ja niin toivon et oisi mullakin olisi jo tärpänny.. piinaillaan reilu viikko viel.
toivottu la olisi ihan tammikuun alussa.
jokin aika sitte mul oli hirveet liitoskivut (tai ainakin toivon et ne oli sitä)
käveleminen sattu alavatsaan ja liikkuminen yleensäkkin.sitä kesti ehkä noin kaks päivää. sellanen viiltävä kipu.
mut nyt parina päivänä on ollu lievää menkkamaista jomotusta alavatsalla mikä on yleensäkkin viikko kaks ennen menkkoja... joten pikkusen jännät paikat miten käy... nää piinaviikot on niin tuskallisia. voi että toivön et tärppäis. vaik ei oo " vasta" kuin toinen yrityskierros menneillään.
kaks aiempaa muksuu tuli vaan niin äkkiä..varmaan kumpiki touhutipasta
Sadetasku- mulla kans molemmat aikaisemmat raskaudet alkaneet " tosta vaan" tai oikeestaan mitään yritystä ei ole edes ollut, enkä koskaan ole edes kiertoa sen enempää ihmetellyt.
Nyt kuumeisesti haluaisin vielä yhtä ja toivonkin, että jokin supertouhutippa tekis meillä " työt" . Onneks mulla on ihana mies eli luotan täysin siihen, että hän tietää keskeytyksen riskit. Nyt tulee seurattua kropan ihmeellistä toimintaa ja täytyy sanoa, että aika helposti kyllä tietää missä mennnään (ovikset ym. tulee helposti bongattua).
Toivottavasti ainakin te muut pääsette tammijunaan mukaan, lähettelen täältä superaaltoja kaikille ~~~~~~~~~~~~~
-m-
Viime kierto yritettiin, laiskasti, mutta kuitenkuin...Eikä tärpännyt.
Mutta kuume on kova!
Miten noita kiertopäiviä oikein merkitään? Kuukautiset alkoi toissapäivänä ja kierto n. 28 päivää...Eli mikä mahtaa olla kiertopäivä nyt vai onko mikään?
Toista kuumeillaan, poika syntyi syyskuussa 04, minä 20v, mies 23v.
Olen itse tammikuun lapsi ja kovasti toivoisin lapseni syntyvän samoihin aikoihin...
Inkeli
jos sul alko kuukautiset toissa päivänä ja sul on kierto 28 päivää niin nyt sul on kp 2/28. eli kun menkat alkaa on kp 1/28 ymmärsitköhän?? mullakin meni alussa oma aika ennenku hiffasin tän jutun..
se taitaakin olla 3/28 sulla inkeli nyt meneillään.. kun toissa päivänä menkat alko
Tais mennä viimeöiset pupuilut ja t.tipat harakoille, ovis tais olla ja mennä. Tänään ainakin selvästi kuivempi päivä. Toisaalta oon kyllä aika sekaisin noista päivistä (oviksen siis kyllä erotan) millon oikeesti kannattaa yritellä (kun koskaan ei oo ollut tarvetta miettiä).
Joo niinhän se on että Inkelillä taitaa olla kp3/28, niinkun edellä kerrottiin.
Taasen kerran niitä positiivisia sädetyksiä ~~~~~~~~
-m- (kp16/28-??)
Joillakin on jo piina-ajat menossa, mutta itsellä tuntuu tuohon piinailuun olevan vielä piiiiitkä ikuisuus. Tätiä tässä vielä karkoitellaan, jotta pääsisi itse puuhaan. Onneksi matkalla tuohon piinailuun on näitä " välietappeja" , menkkojen loppuminen ja ovis, niin matka tuonne loppukiertoon ei tunnu niin pitkältä. Mutta nyt odotellaan vielä muutama päivä että menkat loppuisi...
Onkos muuten tuota la-listaa vielä tehty? Pikaisesti vilkaisemalla en ainakaan sellaista löytänyt...
Huomenta.
Eipä taida olla la-listaa tehtynä. Itse en siihen ilmottaudu, kun tää kuumeilu on meillä vielä yksipuolista ja aika sattumanvaraista (siis tärppääminenkin). Ilolla ja jännityksellä kyllä seuraan teidän muiden tapahtumia ja jos meillä ei natsaa liityn seuraavan kuun porukkaan.
Mulla alkaa työharjoittelu huomenna, 2 viikkoo, sitten on enää vajaa kuukausi koulua ja työpaikkaa pitäis metsästellä. Mies vaan ehdotteli (ja itsekin rupesin sitä miettimään), jos kitkuttelisin kotona kesän lasten kanssa ja syksyllä sitten töihin. Muuten voi lomien pitäminen jäädä ja lapset olis aika pettyneitä. Ja kun tää meitsin tuleva ammatti on sellanen, että kotonakin pystyy tekemään. Onhan tossa taas pähkimistä.
Pääsiäisen loppuja kaikille.
-m-
Taidan pitkästä aikaa ilmoittautua nyt johonkin pinoon ;) Eli alamme nyt yrittämään ihan tosissaan, ei vain tjot-meiningillä kun se ei ole aiemmin tuottanut tulosta. Nyt on siis menossa viides yrityskierto (hormonikierukan jälkeen) ja aamulämpöjä olen seuraillut toisesta yrityskierrosta alkaen. Ovis on tullut joka kierrossa, kierto on ollut 29-35 vrk ja luteaalivaihe 13-14 vrk. Sen puolin kaiken pitäisi olla kunnossa. Nyt on menossa kiertopäivä 5/29-35 eli kiertojen keskipituuden perusteella laskettu aika tulisi olemaan 23.1.07. Kovasti olisi pikkunyytti toiveissa :) Ennestään meillä on 5-vuotias tyttö joka itsekin toivoisi meille kovasti vauvaa. Sepä ei lievennä kuumeilua yhtään ;) Ikää on minulla ja miehellä 27 molemmilla ja asumme Hämeessä.
Heissan!
Pikkuhiljaa hissukseen yritän sujahtaa joukkoonne,jos vaan mahdun =). On toki piinailut vielä käynnissä joulunyytistä, pahoin vaan pelkään että täti kyllä pörähtää paikalle torstaina =(,oireet ovat niin tutut ja selkeet eikä oo ollu kuin yksi pupuilu kerta tässä kuussa,sekin 6 pvää ennen ovista... eli mahtuuhan pieni pööh joukkoon tammikuisten,mahtuuhan =) ?
Menkat loppusuoralla, joten LA tulis tammikuun puoliväliin. Vielä tässä pähkäilen malttaisinko siirtää vauvailua eteenpäin (muutto osuu helmi-maaliskuulle), mut ei taida onnistua. Innokkaana lähden odotteleen josko nyt tärppäis taas heti.
Eli oon 25 vuotias, ukkokulta 24. Meillä on kohta 2 vuotias typy. Kaksoset meni kesken viime syksynä ja niiden jälkeen paljon komplikaatioita. Nyt sitten uutta yritystä taas sais laittaa kehiin.
Täällä myös tammipienokainen olis toiveissa. Ehkäisy jätetiin pois jo viime kierrossa, mut töiden vuoksi yritys pääsee alkamaan vasta nyt. Esikoinen olisi toiveissa. kp 6/29, joten vielä on aikaa piinailuun :-) Mut täytyy yrittää pitää jalat maassa (hyvä sanoa vielä tässä vaiheessa).
.. voisi jo sanoa, että olen mukana tammimammoissa. Oireita on vaikka muille jakaa, mutta vielä ei ole testin aika. Parin viikon päästä vois kokeilla, ellei menkkoja ilmaannu... Nyt jos ois tärpännyt niin la olis mulla 4.1.07
Jospa esittäytyisin minäkin hieman.. Eli olen 28v., mies 33v. (piti ihan miettiä, ett minkä ikäsiä sitä ollaan..). Omia lapsukaisia ei vielä ole, mut kummilapsia taitaa olla 6 kipaletta, ja olen viimeset viis vuotta työskennelly lasten parissa. Enimmät vauvakuumeet on siis tähän asti saanu tyydytettyä.. :) Lisäks miehen työ on viime vuodet ollu sen verran reissun päällä olevaa, että " yksinhuoltajuus" ei ole houkutellut..
Ihan alkumetreillä vielä ollaan. Ensimmäinen kierto ilman ehkäsyä vasta meneillään. Enemmän ku mielelläni sen oman nyytin ottasin kainalooni jo tammikuussa -07, mutta pahoin pelkään, että ajankohta on joku aivan muu. Viimiset 11 vuotta on ollu pillerit, joten kiertohan on ollu tunnilleen ennustettavissa. Mutta ennen sitä se olikin jotain aivan muuta.. vaihteli 22:sta jopa 70:een... Joten enköhän roiku näillä sivustoilla aikasta kauan.. Ja olen jo varautunu siihen, ett myös lääkitykset kokeillaan tulevaisuudessa tuon kierron takia.. Mutta niin kauan kun on toivoa, on myös elämää...
Mutta nyt soittelen vielä miehelle hyvän yön toivotukset, ja kömmin peiton alle! :)
tai tammelat? öööh en muuta järkevää keksi..
mulla alkaa hipoa piinaviikot, eli pari viikkoo pitäs malttaa ennen testaamista.. miten sitä jaksaa niin kauan oottaa...
yököttää välillä hiukkasen mut mistäpä sitä tietää mitä se on.. ties taas kuvittelen " raskaus oireita" niinku viime kierrossakin olin tuntevani paineen tunnetta mahassa ja nippailuja ja olin ihan varma et tärpännyt on muttei ollutkaan. joten yritän nyt olla jalat maassa ja sinnitellä etten ostas kymmentä raskaustestiä...
Ei tuu lasta tammikuussa. Mies on koulutuksessa viikon verran ja mulla sattuu olee ovis just sen aikana. eli odotellaanpa helmikuun puolelle.
Nyt nukkumaan ku yöksi pitäis mennä töihin.
PLUSSATUULIA TEILLE MUILLE!
Kaktus