Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TAMMIKUISET -07**

09.04.2006 |

Ajattelin aloittaa meille uutta pinoa, ku vanha oli jossain kaukana... Mut esittelylistaa en osaa tehdä :)

Olisko ketään innokasta listan tekijää :) Ja noheva nimi tälle ryhmälle pitäis keksiä. Toi mun alotus oli vaan eka joka tuli mieleen. IDEOITA????

Onkos meillä kaikilla vielä kierron ensimmäiset päivät, ettei ole mitään kerrottavaa? vai mistä moinen hiljaisuus johtuu?

Mut ei munkaan ).( vielä kummempia tiedä. Täti lähti jo pois kylästä. Nyt vain sit odotellaan ovista.

-Kaktus- kp 4/30

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa. Kovasti on yritetty pupuilla, mutta saa nähdä tuottaako mitään tulosta. Mulla on nyt tammikuun jälkeen kuukautiset temppuilleet kovasti joten saa nähdä ovuloinko ollenkaan. Viime kierto oli 39 päivää ja sitä ennen kierto oli 40 pv. No viime kierrossa testasin ainakin 3 negaa, kun ehdin jo kuvitella vaikka mitä.

No tuolla sängyssä pyörii kuitenkin 8 kk ikäinen " yllätys" joten häntä en ehtinyt kovasti kuumeilla, mutta tämän pikkukakkosen kanssa kuumeilu on ollut kovaa...

Vierailija
22/35 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

Ajattelin pitkästä aikaa pinoutua. Meillä on nyt meneillään viimeinen kierto lapsen yritystä. Sitten mie pistän hanskat tiskiin ja aloitan pillerit. En yksinkertaisesti enää jaksa.

Ollaan yritetty pikku kakkosta tasan kaks vuotta. Tuloksena neljä keskenmenoa ja yksi kohdunulkoinen. Kaksi erittäin kirottavaa lääkärin käyntiä, jossa molemmissa lääkäri totesi vain että tulethan tuota raskaaksi, mitä sinä täällä teet!!!!! Ja tuhoton määrä ovis- ja raskaustestejä... ja ainakin sata harmaata hiusta.

Kierto on mitä tarkin 28 ja ovis tiedossa, mutta ei joko osu tai ei pysy mukana tai jää väärään paikkaan... =(

Nyt me vaihdetaan taktiikkaa ja ei aiota pupuilla vasta kun juuri ovista edeltävänä päivänä ja sinä päivänä. Isännän laitoin eilen selibaattiin =) Jotta kokeillaan, jos sillä olis vaikka vähän laiskempaa tuo vikkelien ja toimivien pikku kavereiden tuotto ja niitä ei sit olekaan enää silloin kun niitä tarvittaisiin. Tähän asti ollaan pupuiltu aika ahkerasti, oviksen tienoolla. Ei oikein tykännyt ideasta, mutta josko tuo yhden kaks viikkosen jaksaisi..

Kp on nyt siis 2, joten kauniinpia päiviä odotellessa.

-E-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kellä toiveissa oma tamminyytti! Mulla menkkojen pitäisi alkaa ennen ens viikonloppua ja sitten alkaa meillä yritys!

Vierailija
24/35 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tammenterhot ois kiva nimi!=) Tammikset on niin " tavallinen" ...

Täällä ei ihmeempiä, kierto niin alussa että ei jaksa edes kirjotella mitään... =D

Emma, kai te ootte käyneet sit jollakin toisella lääkärillä,ei tuo normaalilta kuullosta ettei kahdessa vuodessa oo yksikään raskaus jatkunut loppuun asti?!!! Kyllä tohon jokin syy täytyy olla!!!! Sinuna kyllä ottaisin selvää mistä johtuu ennenkuin löisin hanskat tiskiin...

Vierailija
25/35 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kun että miehen pää on jo lähes tulkoon käännetty. Itse olen kuumeillut koko kuopuksen ajan eli n. 2,5 vuotta. Mies on harannut vastaan.

Meillä oli vieraita lauantaina ja mies esitteli lastenhuoneita sanoen, että toinen on tehty hieman isommaksi, jotta siihen mahtuu tarvittaessa pari lasta asustelemaan (seisoin kyllä haavi auki vieressä). Niin se vaan on, että pehmoinen painostus tuottaa tulosta. Meillä asia on vielä niin, että idea pitää tietenkin olla mieheltä lähtöisin :)))

Nyt vielä kun tietäis millä aikataululla. Pillerit jätin pois ja keskeytyksellä ollaan pupuiltu. Tammikuiseen " terhoon" on siis vielä mahdollisuus.

-m-

Vierailija
26/35 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsenkö tähänkään porukkaan mukaan, mutta miten olis Tikrumaisesti

TAMMENPERHOT

-m-

Vierailija
27/35 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on käytäntö, vieläkö porukkaan mahtuu uusia ihmisiä mukaan? Olis kiva jakaa ajatuksia jonkun porukan kanssa.. :)

Itselläni vielä menkat meneillään, mutta sitten olis tarkotus kokeilla, tärppäisikö...

Kevättä odotellen, Typystiina

Vierailija
28/35 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

Lynette: Kahdella tai jos sen kohdunulkoisen aikaan ollut lääkäri lasketaan mukaan, niin kolmella eri lääkärillä olen käynyt. Kaikilta, enemmän tai vähemmän suoraan, on tullut sama vastaus. Ei enää yksinkertaisesti kiinnosta mennä kuuntelemaan moisia puheita, ihan niin kuin tässä ei muuten olisi paha mieli =(

Mulla kun kierto on aika lailla tarkka oppikirja malli, joten heidän mielestään ei vikaa silloin voi olla ja miestä ei tutkita muualla kuin ykstyisella, eikä se hihku innosta lähteä tutkimuksiin. Tosin se kyllä tuossa mainitsi, että pitäisi varmaan mennä, ku sanoin että mie isken hanskat tiskiin tän kierron jälkeen.

Nyt meillä keskitytään reilun viikon verran remontin tekoon *raapii maalia pois tukasta* ja sitten katsellaan lapsen tekoa =)

Onneksi on tälläinen yliperuspositiivinen luonne, niin ei ehkä suurempia henkisiä vammoja ole vielä tullut.

Kuinkas muualla päin Suomea näyttää, lähteekö lumet ennen juhannusta ?

-E-

Vierailija
29/35 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä siis pino niille, jotka toivoo saavansa vauvan tammikuussa 07? jos näin on, niin voisimpa tukkia itseni teidän joukkoon? jos vaan suinkin pikkusen teette mulle tilaa. :)

Tuolla tammitähtösissä olen kirjoitellu tähän asti. Ehkäisy jätetty pois jo joulukuussa, mutta tuloksia ei vielä näy. Jospa nyt tässä kierrossa, ja silloinhan laskettuaika menisi nipinnapin tammikuulle.

Ennestään meitillä on tyttö, 2v 4kk, joka syntynyt joulukuulla siis. Joulukuun vauvaakaan en pidä pahana, kunhan vaan pian näyttäisi jo merkkiä tulevasta. :)

Vierailija
30/35 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putosin viime viikolla tuolta jouluntähtösistä pois ja vannoin etten tule tänne kirjoittelemaan ennen kuin piina alkaa...täältä minä sitten kuitenkin itseni taas löydän. Mulla poistettiin kuparikierukka viime kuun alussa ja kierto venyi vähän pitkäksi ja muutenkin vierailemaan tullut täti oli kovin outo (menkat olivat tosi niukat) mutta ehdä se kuuluu asiaan kun oli tottunut tuohon kierukan aiheuttamaan veren hukkaan. Nyt kuitenkin taas täysillä yrittämään, laskureiden mukaan ovis pitäis olla 23 päivä, mutta ajattelin et jospa nyt vedettäis tämä kuukausi vaikka jtp tekniikalla ja kateltas josko tärppäis. Täytyy vaan toivoa ettei mene sukset ristiin tuon isännän kanssa!

Niin ja niille ketkä eivät ole minusta aiemmin kuullut niin olen vajaa 30.v ja isäntä hiukan reilu 30.v ja meillä on ennestään 2 iki-ihanaa (lue= pikku-piru ja tuholainen) lasta vuosilta 02 ja 04. Kolmatta siis kuumeillaan kovasti.

No niin ja ne TAMMENPERHOT vai TERHOT kuulostivat oikein mukavilta nimiltä =)

PLUSSA ONNEA KAIKILLE HIRMUISESTI!!!!

t.kolomonen kp 5/27-30

Vierailija
31/35 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin sitten tänne joulukuisista kun tänään ne perhanan menkat alkoi no ei kun uutta yritystä sitten vaan eihän tässä muu auta:)

Kolmatta lasta kuumeillaan tällä kovasti aikasemmat muksut kohta 2 ja 3v ehkäisy jätetty pois tammikuussa 06 eli 4 yritys kierros alkaa nyt sitten toivottavasti se viimeinkin tärppäisi!

Laskurin mukaan mahd. LA olisi 15.1 kp28 mukaan mutta kun mulla yleensä on kp38 kierto niin sen mukaan LA olisi 25.1.

Niin joo piti vielä lisätä että se tammenterhot kuulostaisi kivalta nimi ehdotukselta:)

Carita kp1/38

Vierailija
32/35 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuumeillaan myös kakkosta, esikoinen täytti tammikuussa 2v, joten jos nyt tärppäisi niin ikäeroa tulis aika tarkkaan 3v. Kuumeiltu ollaan viime syyskuusta saakka... Nyt siis menossa yrityskierto nro 8. Pitkään yritykseen oltiin tavallaan varauduttu koska esikoistakin toivottiin ja yritettiin 14 kk... Kivahan se olis jos tärppäis nopeammin, mut jotenkin sitä oli jo alusta asti asennoitunut taas pitkään yritykseen.

Tänään kp 13/30-50, kovasti on meikäläisen kierrot vaihdelleet, mutta viimeiset pari-kolme kiertoa on pyörineet siellä 32-37 pv paikkeilla, mistä tulikin mieleen kysymys sulle -Carita- kun huomasin, että sulla on kans pitkä kierto... Eli ootko tietoinen milloin sulla on ovulaatio? Ootko tikuttanut tai tunnistatko oireiden perusteella? Ite oon nyt parissa kierrossa tikuttanut ja ovis pyörii siellä kp 20-24 välillä jolloin luteaalivaihe jää 10 pv mittaiseksi, niin oon tässä vaan pähkäillyt että eikös se oo liian lyhyt luteaalivaihe? Joten voisko johtua siitä ettei meillä tärppää...? Kiitos jos viitsit vastata ja toki muutkin saa jos on tietoa / kokemusta asiasta...

Vierailija
33/35 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vendo:olen lukenut että jos on alle 9 vuorokauden luteaalivaihe niin se olisi liian lyhyt raskauden onnistumiselle koska liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkio siihen pitäisi kiinnittyä ei se onnistukkaan.

Kiinnittymisvaihe kestää tietääkseni n.6 vuorokautta eli luulisi 10 vuorokautta riittävän mutta eihän näistä koskaan voi varma olla tietäiskö joku täällä hiukka enemmän tästä asiasta?:)

Itselläni ovis on ollut tässä viime kertoina siinä 22-24 tienoilla tai näin luulisin limojen perusteella olevan ja viime kuussa limat loppui kp24 niin oletin oviksen olevan kp23 en ole kyllä mikään expertti näissäkään asioissa mutta luulen noin tietäväni milloin ovis olisi noina 22-24 päivinä se luultavammin on.

En ole vielä päässyt tikuttelu vaiheeseen olen yrittänyt itse sen aina tunnistaa mutta olen tainnut väärin arvioida tai sitten on jotakin muuta miksei ole tärpännyt.

Mullahan on ollut aina suht pitkä kierto ja välillä se on ollut jopa kp59 ja noissa kahdessa aikasemmassa raskaudessa en ole näitä ovis juttuja edes miettinyt tai seuraillut ja niin se on heti ekalla yrityksellä onnistunut ihme kyllä mutta jostain syystä ei nyt meinaa millään onnistua kun yrittämällä yrittää sitä ovista tunnistaa ja silloin tehdä no pitää toivoa että mahdollisimman pian meillekkin se plussa tulisi!:)

Päivänjatkoja!

Vierailija
34/35 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 1/27-31 menossa. Juuri varasin lääkäri ajan. 17 yrityskierto lähtee nyt sitten. Ens torstaina menen sitte sinne,saa toivottavasti vähän jotain selkoa tähän.

Vierailija
35/35 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan vielä tän kierron ainakin tikutella ja toivoa että luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä... Miehen kans juteltiin ja päätettiin että jos ei nyt tässä kevään aikana tärppää, niin sit on kai mentävä lääkärin juttusille. Esikoinenkin aikoinaan tärppäsi niin, että olin käynyt lääkärissä ja mulla oli Clomikuuri valmiina seuraavaa kiertoa varten, mutta sitä kiertoa ei koskaan tullutkaan vaan olikin " yllätys-tärppi" käynyt :)