Mikä kumma polttaa suussa jo 3kk?!
Suussa ei ole mitään näkyvää, lääkärit pyörittelevät vain päätään kun mitään ei näy. Suu tulessa jatkuvasti eikä mikään tunnu auttavan. Kukaan ei tunnu tietävän mikä suuhuni on tullut, kohtalotovereita ei löydy eikä lääkärit keksi mitä tutkia.
Häiritsee valtavasti elämää eikä pysty keskittymään mihinkään.
Sienitulehdusta ei ole. Hammaslääkäri ei myöskään löytänyt mitään.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Limakalvojen kuivuus.
Sylkeä muodostuu ihan normaalista (ainakin mielestäni) eikä suu tunnu kuivalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies vai nainen ? Ikä ?
Nainen 32.v
Joku ruoka-aineallergia, minulla aiheuttaa polttelua ja kielen kipua sitrushedelmät.
Vierailija kirjoitti:
Mies vai nainen ? Ikä ?
Kysyin tätä koska ystävälläni oli vaihdevuosien jälkeen muutamia vuosia kieli kipeä ja tulessa sekä moni ruoka kirveli. Tutkittiin mutta mitään konkreettista syytä ei löytynyt mutta luultavasti liittyi sitten kuitenkin hormonien lakkaamiseen ja limakalvojen kuivuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Joku ruoka-aineallergia, minulla aiheuttaa polttelua ja kielen kipua sitrushedelmät.
Tämä ei vaikuta allergiselta. On jatkuvasti, heti aamusta kun herää ennenkuin on suuhun laittanut mitään, ei tauota lainkaan. Yölläkin, saan kyllä tältä nukuttua mutta jos yöllä herään, suuta polttaa silloinkin.
Närästys.Tuntuu usein rintalastan takana mutta voi nousta ylemmäksikin tuoden hapanta kieleen saakka ?
Vierailija kirjoitti:
Närästys.Tuntuu usein rintalastan takana mutta voi nousta ylemmäksikin tuoden hapanta kieleen saakka ?
Olen kärsinyt närästyksestä vuosia sitten todella pahasti. Olen kuitenkin saanut sen ruokavaliolla täysin kuntoon ja luulisin tunnistavat jos siitä kyse. Tuolloin aamuisin oli monesti kurkkukipua, mutta tämä on eritavalla. Tasainen polte vain vuorokaudesta toiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Unohdin kirjoittaa googlaa närästys kieli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vai nainen ? Ikä ?
Kysyin tätä koska ystävälläni oli vaihdevuosien jälkeen muutamia vuosia kieli kipeä ja tulessa sekä moni ruoka kirveli. Tutkittiin mutta mitään konkreettista syytä ei löytynyt mutta luultavasti liittyi sitten kuitenkin hormonien lakkaamiseen ja limakalvojen kuivuuteen.
Tästä olen kuullut, eli vaihdevuosi-iässä alkava suupolte. En vain ymmärrä miten se voisi alkaa minulla jo nyt? 😣
Tähän alan kuitenkin kallistuun kun lääkärit eivät keksi mitään syytä.
Ap
Oletko ottanut viime kuukausina eksoottista kermaa suuhusi?
Närästysoireiden omituinen lisääntyminen saattaa olla myös merkki sappikivistä.
Omalla kohdalla kävi näin, närästys paheni muutaman vuoden, sitten tuli sappikivikohtaukset. Oli ihan mielettömän kipeä ja ambulanssilla sairaalaan jne. Mutta sitten monen mutkan kautta asia saatiin kuntoon kun sappirakko kivineen leikattiin pois nyt on taas asiat ihan jees.
Olisiko suussa hermovaurio? Neuropaattinen kipu on polttavaa ja voi tulla hermovaurion seurauksena. Hammaslääkärin sijaan, saattaisi oikeampi osoite olla neurologi.
Sappi kirjoitti:
Närästysoireiden omituinen lisääntyminen saattaa olla myös merkki sappikivistä.
Omalla kohdalla kävi näin, närästys paheni muutaman vuoden, sitten tuli sappikivikohtaukset. Oli ihan mielettömän kipeä ja ambulanssilla sairaalaan jne. Mutta sitten monen mutkan kautta asia saatiin kuntoon kun sappirakko kivineen leikattiin pois nyt on taas asiat ihan jees.
Siihen aikaan kun närästi, sappikivet poissuljettiin. Enää ei ole mitään närästysoireita ja olisi kummallista jos oireilisi pelkkänä suun poltteena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko suussa hermovaurio? Neuropaattinen kipu on polttavaa ja voi tulla hermovaurion seurauksena. Hammaslääkärin sijaan, saattaisi oikeampi osoite olla neurologi.
Jotain tällaista mietin itsekin. Olisiko siis neurologi oikea lääkäri?
oot varmaan ottanu suihin ja nyt sitten on suusyöpä, alaleukasi kai poistetaan kokonaan.
Jaxuhaleja!
Miehesi tykkää chiliruoasta.