Vessassa käynti lomalla
Olen siis lähdössä tuoreen poikaystävän kanssa viikon lomalle ja ahdistaa pieni hotellihuone ja vessassa käynti. Siis kakkoshädällä. Muuten toimii vatsa loistavasti, mutta yleensä vieraissa paikoissa tulee ummetusta muutenkin, ja nyt vielä poikaystävä samassa huoneessa. En kestä, jos on viikon ummetusta, tulee liian tukalat oltavat ja ilmavaivat :( Onko muita joilla yhtä pinnallisia ongelmia ja miten olette ratkaisseet ongelman?
Ärsyttää, kun ei voi edes lomasta nauttia tämän tyhmän asian takia.
Kommentit (43)
Minullakin oli joskus noita ongelmia, kun oli aivan tuore suhde. Asiaa vaikeutti sekin, että mies oli aivan samanlainen piilottelija – en kehdannut käydä tuosta noin vaan vessassa kun toisella oli kunnon kevätjuhlaliikkeet ennen vessaan menoa, mm. radio päälle :D
Mutta parilla lomareissulla tuli mm. näitä kokeiltua:
- jos vessassa on tuuletin, niin se päälle hurisemaan (tai ikkuna auki, vie pahaa hajua pois)
- kävin vessassa miehen nukahdettua tai ennen kuin hän heräsi; olen tosin aamuvirkumpi kuin hän joten tämä ei tuottanut suuria vaikeuksia
- jo aiemmin mainitut aulavessat, baarin/ravintolan/kauppakeskuksen vessa...
- pöntön pohjalle pari palaa paperia molskahdusten estämiseksi (tai miten ois se AV:n klassikko eli käsikakka :D)
- kävin vessassa kun mies poistui hotellihuoneesta, tein itsekin saman tempun eli kävin kaupassa tms. jotta mieskin sai vessarauhan
- suoraan sanottuna paskan käryyn ei auta mitkään hajuvedet, vaan tuuletus/ilmastointi. Hotelleissa harvemmin on ilmanraikastimia, niin sellaisen sijaan voi käyttää tulitikkua (voi tuoda Suomesta rasian tai ostaa kohteesta) tai sitten käy heti paskomisen jälkeen suihkussa. Hotellihuoneen vessa on yleensä melko pieni, ja jotenkin se saippuan, shampoon jne. sekä veden valutus maskeeraa hajun pois :'D On tullut kotonakin huomattua, että jos kakan jälkeen käy suihkussa, poistuu kylppäristä ja tulee vähän ajan päästä takaisin niin enää ei haise. Tai sitten on vain hyvä ilmanvaihto?
Itse 10 vuotta sitten ratkaisin asian syömällä imodiumia 😃 Isolla hädällä kävin sitten baarissa/ravintolassa.
Aulavessaa hyödyntäisin tuossa tilanteessa. Ja joo, mulla ikää 45v ja olen silti ujo kakkaamisasioissa. Lisäksi maha menee kovalle lennon ja vieraan paikan takia.
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit seksiä harrastaa
Miten niin? Pitääkö siinä samalla kakata?
Tuon tähän ukkelinäkökulmaa. Jos poikaystäväsi on käynyt intissä, on hän itsekin melko varmasti kokenut pönttöilykiusallisuutta. Alokasaikana varsinkin homma menee niin että alokkaille kerrotaan että vessa-aika on nyt. Pöntöt haisemaan! Se on aluksi kiusallista olla porukalla tupakaverian kanssa vääntämässä vääntöä. Ei se mullakaan silloin kloppina luontevaa ollut. Tosin siinä oli kaikki samassa tilanteessa, ja homma muuttui nopeasti yhtä arkiseksi kuin hampaiden pesu.
Mutta pointti oli että poikaystäväsi melko varmasti ymmärtää olkaa kohauttamatta kun kerrot että ujostuttaa pöntöstellä.
Me olemme olleet kohta 10v yhdessä ja edelleenkin mulla on ujokakka. :D Käyn yleensä miehen nukkuessa tai lomilla juuri aulojen ja ravintoloiden vessoissa.
Muistan kun jo ala-asteikäisenä en tykännyt käydä kakalla, jos vanhemmat tai sisaruksia oli kotona.
No itse olen miesystävälle sanonut, että maha menee sekaisin aina reissuilla. On todella turhauttavaa ähistellä kymmenen minuuttia pytyllä. Yhteiseksi käytännöksi on muodostunut, että molemmat vuorollaan sanovat että pitää käydä pytyllä istumassa ja toinen puuhaa omiaan sillä välin. Teidän olisi hyvä kehittää joku samantyyppinen systeemi joka toimisi molemmille. Minusta oli epäilyttävää jäädä yksin aulabaariin aamupäivällä vaikka vartiksi. Hätääntyisin varmaan miksi minut on jätetty yksin...
Minulla menee aina reissuilla maha jumiin siten, ettei vatsa toimi. Eikä tämä ole koskaan ollut riippuvainen siitä matkustanko yksin vai miehen kanssa. Olen ratkaissut ongelman laxoperonilla, joka pitää mahan toimivana koko reissun ajan. Kotona maha toimii joka päivä. Kysy apteekista neuvoa! Kerro miehellesi, että sinulla on ujokakka ja haluat hoitaa asian rauhassa miehen poissaollessa huoneesta.
Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.
Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.
Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.
Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.
Itselläni sama ongelma, mutta oli jossain vaiheessa niinkin paha, että vessassa käynti ei onnistunut edes kotona, mikäli oli esim. vieraita kylässä. Suosittelen käyntiä apteekissa, runsasta vedenjuontia ja kuitujen saantia.
Minulla oli myös ujo kakka kotona asuessa, eli siis isän ja äidin läsnäollessa. Kun muutin pois se vähän helpotti. Olen myös huomannut, että vessan/pöntön rakenteella sijainnilla/millainen tuuletus yms on paljon väliä. Luulen, että itselläni ainakin vaikutti käytökseeni miten äitini käyttäytyi vessa-asioissa, eli häpeilyä/piileskelyä. Häneltä sen ainakin osaksi opin.
Haha, ai tämän takia exä lähti joka aamu ostamaan iltapäivälehtiä :D No, sainpahan siinä välissä käytyä itsekin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit seksiä harrastaa
Miten niin? Pitääkö siinä samalla kakata?
Taas naapurit saavat ihmetellä kun mä nauran täällä yksinäni täyttä kurkkua. :D Kiitos aamun nauruista!
Itse ainakin heti kun lähdettiin lomalle ensimmäistä kertaa kerroin miten asia on. Ei mitään ongelmaa, aikuinen mies ei vaipunut koomaan kuultuaan että naisetkin kakkaavat. Äijä paineli aulaa odottamaan esimerkiksi aamulla vähän ennen lähtöä jos menin vessaan ja sanoin että "jätän sut nyt rauhassa vessaan". Jos oltiin sisällä samaa aikaa hän laitto musiikin täysille ja minä hanan päälle vessassa ja taas ongelma ratkaistu.
Apteekista probiootit (lactopillerit) jotka tasapainottaa vatsan toiminnan ja muutenkin hyvä käyttää matkoilla, kun eri bakteerikanta kuin kotisuomessa. Aloita päivä pari ennen matkaa ja käytä koko matkan ajan. Käytän aina + lapsille myös ja pitävät luotettavasti poissa niin ilmavaivat kuin kovan ja löysän vatsan. On aivan yleinen ja suositeltava konsti ja apu. En suosittele matkan ajaksi niitä vatsan toimintaa edistäviä, joista aiemmin ollut mainintaa, niistä voi tulla ikväviä yllätyksiä. Hotellien aulavessat myöskin hyväksihavaittu konsti yksityisyyden säilyttämiseen, luonteva käydä uima-altaalta käsin, ulkoa tultaessa, aamiaiselta jne.. Älä turhaan stressaa etukäteen, tulet huomaamaan että asiat luonnistuu luonnostaan ongelmitta. Ihanaa lomamatkaa Sinulle ja poikaystävällesi!
Ulkomailla on vessat sen mallisia, että kakkimisesta ei tule ääntä. Putoaa sinne pöntön reunaan. Vessoissa myös hurisee kovaa ilmastoinnin vuoksi. Ja jbos poikaystävä kakkii myös, niin luultavasti keventää tilannetta sen verran että voit mennä itsekin rennosti.
Sano sille miehelle, että tarvit vessarauhaa. Miehet ei hätkähdä tollasesta yleensä. Itsekin sanoin suhteen alussa asiasta, ja mies kuuntelee musiikkia kuulokkeilla kun käyn vessassa. Mulla on myös ujo vatsa.
Hauska tuo monessa kommenteissa toistuva "Hana päälle". Kyllähän se vessassa istuvasta voi vaikuttaa siltä että toimii, mutta ei se sille seinän takana odottavalle kyllä niitä ääniä hillitse 😀. Ikävää, jos näin monet ovat siihen luottaneet...
Ja muutenkin; ehkä kohtaatte joskus oikeitakin ongelmia.
En käy vessassa lomilla,enkä vapaa aikana. Töissä on hyvä käydä ja siitä maksetaan palkkaa.