Saako henkiseen väkivaltaan vastata fyysisellä väkivallalla?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Jos toinen kohtelee väkivaltaisesti (henkisesti), tilanteesta lähdetään pois.
Tämä. Miksi järkipuhetta on alapeukutettu?
Siksi koska se ei ole järkipuhetta vaan tilan luovuttamista henkisen väkivaltailijan ja siten pahan puolen käyttöön. Se ei käy, että paha saa palkkansa ja voittaa, eikä ainakaan estä saman toistumista tulevaisuudessa. Tämä estetään yksinkertaisesti sillä että pelataan henkinen pahoinpitelijä fyysisesti ulos tilanteesta by any means necessary.
Minkä ihmeen "tilan"? Ei todellakaan ole. Henkistä väkivaltaa ei pidä sietää, sellaisesta suhteesta poistutaan ja jätetään henkisen väkivallan käyttäjä yksin. Se on dominoimaan pyrkivälle paras rangaistus, ja mikä parasta; ei sorruta itse samalle tasolle. Tai saada poliisia perään.
Luuletko tosiaan et sellaiset ihmiset "jäävät yksin"? Ei todellakaan. Heillä on usein taustatukea huomattavasti enemmän ku uhrillaan...
Kuule, kyllä he jäävät ilman uhriaan eli sitä, johon ovat pyrkineet saamaan yliotteen.
Sitä paitsi, älä puhu läpiä päähäsi. Henkistä väkivaltaa käyttää jokainen joskus, sinäkin. Ei jokainen henkistä väkivaltaa käyttävä ole joku mentaalimaailman Adolf Hitler, vaan kyse on toimintamallista. Kun joku ei suostu kynnysmatoksi, vaan häipyy suhteesta, toinen ei ole päässyt dominoimisyrityksessään tavoitteeseensa eli saanut henkistä yliotetta.
Se on parhain reagointitapa ja ainoa laillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Jos toinen kohtelee väkivaltaisesti (henkisesti), tilanteesta lähdetään pois.
Se on dominoimaan pyrkivälle paras rangaistus
Mikä ihmeen rangaistus? Tuohan on paras palkinto dominoimaan pyrkivälle että toinen alistuu.
All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing, sanoi eräs politiikan filosofi ja se on kyllä aivan oikein sanottu. Pakeneminen tai tilan luovuttaminen Pahan edessä ei ole tekemistä, vaan nimenomaan tekemättä jättämistä.
Sinulla on nyt harhautunut koko oikeustaju. Hae apua ennenkuin pilaat elämäsi. Ota huomioon että täälläkin lukee jo näitä viestejäsi moni viranomainen. Oikeastaan oletkin jo poliisin luupissa ja monenkin.
Vierailija kirjoitti:
Helppo puhua jostain poislähtemisestä, mutta henkisen väkivallan kanssa asia on usein hyvin paljon monimutkaisempi... Järkevätkin ihmiset saattavat alistua vaikka mihin kun prosessi on pitkä ja tarpeeksi manipuloiva. Kyse on muustakin kun "kyllähän se rohkeutta vaatii, mutta..."
Sitä ei voi ymmärtää jos ei ole ollut sellaisessa tilanteessa itse koskaan
Olen ollut ja olen lähtenyt. Vielä vuosia jälkeen surin kuinka muuten hän oli niin rakastettava tyyppi. Ei silti kannata uhrata itseään ja omaa hyvinvointiaan vaikka sattuu rakastumaan ääliöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Sanallinen sanallisena ja fyysinen fyysisenä samalla tasolla.
Minusta henkisen väkivallan käyttäjä on luopunut oikeudestaan kieltää fyysinen väkivalta siinä vaiheessa, kun hän itse alkoi sitä henkistä väkivaltaa ilman lupaa käyttämään.
Hyvin sanottu. Henkisen väkivallan käyttäjät ovat kaikkein pelkurimaisimpia raukkoja mitä maailmassa on.
Tiedättekö sanonnan "Siinä on 5 hirttä poikki" Se on vanha sanonta joka tarkoittaa, että ovi on poistumista varten. Joko hellävaraisesti nostat toisen pihalle tai lähdet itse = Tilanne päättyy.
Voi vittu kyllä olen kuullut sanonnan.
Luuletko sinä että ihmisillä on aina mahdollisuus poistua henkisenväkivallan käyttäjän vaikutuspiiristä?
Luuletko että kaikki henkisen väkivallan uhrit ovat jotain miehensä siivellä eläviä bimbonaisia?
Uhri voi olla alaikäinen lapsi!! Väkivaltaa voi tapahtua kotona, koulussa, töissä, sitä voi tulvia puhelimeesi sähköpostiisi ynnä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun diplomatia loppuu, aseet puhuvat.
Sota on diplomatian jatke, eli diplomatiaa sekin.
Puhut aika paljon ap politiikasta
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Henkinen ja fyysinen väkivalta eivät ole symmetrisiä ja toisensa pois sulkevia asioita. Yritäpä vastata mihinkään fyysisellä väkivallalla syyllistymättä samalla minkäänlaiseen henkiseen väkivaltaan. Fyysinen väkivalta on aina samalla myös henkistä, tavalla tai toisella. Sillä pyritään aiheuttamaan fyysisen kivun ohella myös henkistä tuskaa, pelkoa ja alistumista. Sen sijaan henkinen väkivalta ei ole automaattisesti myös fyysistä.
Kyllä minulle on tullut suunnatonta fyysistä tuskaa ja pahoinvointia, vaikka olen kokenut vaan sitä henkistäväkivaltaa.
Omituisen puolusteleva kanta ihmisillä tuota henkistäväkivaltaa kohtaan. Ja vähättelevä.
Kertoo mielestäni ihan puhtaasti pahuudesta.
Narsistit ovat mielissään kun saavat vihdoin fyysiseti turpaansa, ensin kiusattuaan toista vuosi kaudet.
Narsistille on mahtavaa kun toinen pimahtaa, ja antaa narsistille mahdollisuuden uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska se ei ole järkipuhetta vaan tilan luovuttamista henkisen väkivaltailijan ja siten pahan puolen käyttöön. Se ei käy, että paha saa palkkansa ja voittaa, eikä ainakaan estä saman toistumista tulevaisuudessa. Tämä estetään yksinkertaisesti sillä että pelataan henkinen pahoinpitelijä fyysisesti ulos tilanteesta by any means necessary.
Minkä ihmeen "tilan"? Ei todellakaan ole. Henkistä väkivaltaa ei pidä sietää, sellaisesta suhteesta poistutaan ja jätetään henkisen väkivallan käyttäjä yksin. Se on dominoimaan pyrkivälle paras rangaistus, ja mikä parasta; ei sorruta itse samalle tasolle. Tai saada poliisia perään.
Luuletko tosiaan et sellaiset ihmiset "jäävät yksin"? Ei todellakaan. Heillä on usein taustatukea huomattavasti enemmän ku uhrillaan...
Kuule, kyllä he jäävät ilman uhriaan eli sitä, johon ovat pyrkineet saamaan yliotteen.
Sitä paitsi, älä puhu läpiä päähäsi. Henkistä väkivaltaa käyttää jokainen joskus, sinäkin. Ei jokainen henkistä väkivaltaa käyttävä ole joku mentaalimaailman Adolf Hitler, vaan kyse on toimintamallista. Kun joku ei suostu kynnysmatoksi, vaan häipyy suhteesta, toinen ei ole päässyt dominoimisyrityksessään tavoitteeseensa eli saanut henkistä yliotetta.
Se on parhain reagointitapa ja ainoa laillinen.
Tämä
Voit aivan hyvin ottaa riskin ja pelata hänet ulos omasta pelistään. Minä onnistuin pelaamaan oman psykopaattini hänen omassa pelissään, mutten silti suosittele sen yrittämistä kenellekkään. Riittävää on kun poistaa itsensä hänen kohdelistaltaan. Yleensä kyseinen henkilö sekoaa hetkeksi ennen kuin löytää itselleen uuden uhrin. Näin lähipiirikin huomaa, että psykopaatissa on vikaa koska hän uhrin poistuessa alkaa teroittaa kynsiään muita lähipiiriläisiään kohtaan. Itse halusin naruttaa sen paskan omaan peliinsä siksi, että hän ei tekisi samaa enää koskaan kenellekkään muulle. Sai takkiinsa ja on ollut nöyrempää poikaa jo pari vuotta kun yrittää pitäytyä sen verran älyissään, että pysyy työpaikassaan. Pelaaminen on kuitenkin itsellesi vaarallista henkisesti ja emotionaalisesti, koska ethän toki halua muuttua samanlaiseksi psykopaatiksi. Henkinen voima on kuitenkin fyysistä voimaa vahvempaa -aina.
Kertokaa te poistumaan käskijät ja viidestä poikki olevasta hirrestä nenäkkään lapsellisesti vihjailijat, minne ihmisen pitäisi poistua, jos henkinen väkivalta on esim. seläntakana valhetelua, juoruamista ja mustamaalaamista?
Minne?
Minne lapsi poistuu koulustansa? Toiseen kouluun? Entä sieltä?
Minne lapsi kotoaan poistuu tai laitoksesta?
Minne ihminen poistuu ja lähtee kävelemään jos on vuoteen omana ja toisten armoilla?
Kuinka lapsenomainen käsitys teillä on henkisestä väkivallasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Henkinen ja fyysinen väkivalta eivät ole symmetrisiä ja toisensa pois sulkevia asioita. Yritäpä vastata mihinkään fyysisellä väkivallalla syyllistymättä samalla minkäänlaiseen henkiseen väkivaltaan. Fyysinen väkivalta on aina samalla myös henkistä, tavalla tai toisella. Sillä pyritään aiheuttamaan fyysisen kivun ohella myös henkistä tuskaa, pelkoa ja alistumista. Sen sijaan henkinen väkivalta ei ole automaattisesti myös fyysistä.
Kyllä minulle on tullut suunnatonta fyysistä tuskaa ja pahoinvointia, vaikka olen kokenut vaan sitä henkistäväkivaltaa.
Omituisen puolusteleva kanta ihmisillä tuota henkistäväkivaltaa kohtaan. Ja vähättelevä.
Narsistit ovat mielissään kun saavat vihdoin fyysiseti turpaansa, ensin kiusattuaan toista vuosi kaudet.
Narsistille on mahtavaa kun toinen pimahtaa, ja antaa narsistille mahdollisuuden uhriutua.
Reagoit mielellä ja vatsalla, mutta murtuneita luita ei tule. Älä pitkitä tilannetta itsellesi vaan anna hänen kompastua omaan narsismiinsa. Mutta ei ole mitään järkeä pysyä ko. henkilön lähellä ja käyttää vuosia elämästäsi tuollaiseen negatiiviseen paskaan. Paras on katkaista jatkumo ennen kuin jatkumo syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa te poistumaan käskijät ja viidestä poikki olevasta hirrestä nenäkkään lapsellisesti vihjailijat, minne ihmisen pitäisi poistua, jos henkinen väkivalta on esim. seläntakana valhetelua, juoruamista ja mustamaalaamista?
Minne?
Minne lapsi poistuu koulustansa? Toiseen kouluun? Entä sieltä?
Minne lapsi kotoaan poistuu tai laitoksesta?
Minne ihminen poistuu ja lähtee kävelemään jos on vuoteen omana ja toisten armoilla?
Kuinka lapsenomainen käsitys teillä on henkisestä väkivallasta?
Viesteihin vastataan yleisellä tasolla silloin kun tilannetta ei ole eritelty postaajan taholta erikseen ja tarkkaan. Aika moni vastaaja on ajatellut esim. kahta aikuista parisuhteessa tai ystäväpiirissä jolloin poistuminen on helppoa.
Yhteiskunnan pitäisi laittaa peli poikki koulukiusaamisen suhteen mutta niin kauan kun yhteiskunta ei aio sitä tehdä niin ainoa keino on opettaa lapselle henkisen kasvun taitoja ja taktisia taitoja kuinka hoidella kiusajat ja kestää tilanne.
Onko vuoteenomana olevalla puhelin käytössä? Puhelimella saa apua.
Ei ole lapsenomaista käsitystä koska moni on kokenut sitä itse. Esim. väkivaltainen kosto koulukiusaamisesta tai huonosta hoidosta on huono ajatus. Se ei saa tehtyä tekemättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ollaan täysin asian ytimessä.
Henkisen väkivallan suurimpia muotoja on se että yritetään viedä sen uhreilta oikeus edes tuntea kokeneensa väkivaltaa. Tarkoituksena varmaankin riistää uhreilta se viimeinenkin ripe ihmisyydestä ja omasta tahdosta.
Tämmöisen harjoittajan tai symppaajan kohdalla voidaan todellakin puhua pahuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Reagoit mielellä ja vatsalla, mutta murtuneita luita ei tule.
Olipa surkea vastaus. Kumpi on helpompi parantaa: murtunut luu vai mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reagoit mielellä ja vatsalla, mutta murtuneita luita ei tule. Älä pitkitä tilannetta itsellesi vaan anna hänen kompastua omaan narsismiinsa. Mutta ei ole mitään järkeä pysyä ko. henkilön lähellä ja käyttää vuosia elämästäsi tuollaiseen negatiiviseen paskaan. Paras on katkaista jatkumo ennen kuin jatkumo syntyy.
Teet virheellisiä tulkintoja.
En reagoi vatsalla! En pitkitä tilanteita! Enkä pysyttele kenekään lähellä!
Enkä puhu edes itsestäni. En ole narsistin uhri itse.
Kertokaas nyt onko tämä koulukiusaamistilanne ollut? Edes suuntaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku muu on manipuloimassa sinua suorittamaan jonkin rikollisen teon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murtuneita luita voi esitellä facessa, tai ainakin kuvia niistä. Saa paljon sydämiä ja ymmärrystä.
Kun mieli on jo lapsena tuhottu, et saa sydämiä vaan leiman. Olet hullu, sairas, mt-ongelmainen.
Olet ongelma itse. Kaikki mitä teet on väärin. Kun haet apua, olet huomiohuora, kun et hae apua, olet tyhmä jonka pitäisi vaan mennä hoitoon lamps lamps.
Kun käsittelet ongelmia, olet vatvoja märehtiä ja uhriutuja joka ei vaan osaa päästää irti.
Luut paranee nopeasti ja itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku muu on manipuloimassa sinua suorittamaan jonkin rikollisen teon?
En ole tekemässä mitään rikollisia tekoja. Enkä usko että tuo toinenkaan kirjoittaja on, vaikka sinä kovasti haluat meitä olla jo poliisille ilmoittamassa.
Miksi pelkäät että saat selkääsi? Onko sinulla kenties joku syy?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt onko tämä koulukiusaamistilanne ollut? Edes suuntaa
Voi kyllä on ollut! Niin minun kohdallani kuin monien muidenkin.
Ota pää pepustas pois, lue vaikka wikipediasta asiasta, ja jos et jaksa noin pitkää lukea, niin nillitä vaikka siitä että se on "vaan joku wikipedia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mietippä sitä siltä kantilta, kumpi satuttaa narsistikiusaajaasi kauemmin? Eikö ole kaikin puolin fiksumpaa läjäyttää samalla mitalla henkisesti sinne syvälle aivoihin asti jotta hänellä menee hetkinen miettiessä yrittääkö uudelleen? Eikö se loppupeleistä ole tehokkaampaa? Ja taatusti saman tason kärsimystä kuin hänen sinulle aiheuttama.