Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako henkiseen väkivaltaan vastata fyysisellä väkivallalla?

Vierailija
04.11.2017 |

Entä toisin päin?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Henkinen ja fyysinen väkivalta eivät ole symmetrisiä ja toisensa pois sulkevia asioita. Yritäpä vastata mihinkään fyysisellä väkivallalla syyllistymättä samalla minkäänlaiseen henkiseen väkivaltaan. Fyysinen väkivalta on aina samalla myös henkistä, tavalla tai toisella. Sillä pyritään aiheuttamaan fyysisen kivun ohella myös henkistä tuskaa, pelkoa ja alistumista. Sen sijaan henkinen väkivalta ei ole automaattisesti myös fyysistä.

Kyllä minulle on tullut suunnatonta fyysistä tuskaa ja pahoinvointia, vaikka olen kokenut vaan sitä henkistäväkivaltaa.

Omituisen puolusteleva kanta ihmisillä tuota henkistäväkivaltaa kohtaan. Ja vähättelevä.

Kertoo mielestäni ihan puhtaasti pahuudesta.

Narsistit ovat mielissään kun saavat vihdoin fyysiseti turpaansa, ensin kiusattuaan toista vuosi kaudet.

Narsistille on mahtavaa kun toinen pimahtaa, ja antaa narsistille mahdollisuuden uhriutua.

Reagoit mielellä ja vatsalla, mutta murtuneita luita ei tule. Älä pitkitä tilannetta itsellesi vaan anna hänen kompastua omaan narsismiinsa. Mutta ei ole mitään järkeä pysyä ko. henkilön lähellä ja käyttää vuosia elämästäsi tuollaiseen negatiiviseen paskaan. Paras on katkaista jatkumo ennen kuin jatkumo syntyy.

Teet virheellisiä tulkintoja.

En reagoi vatsalla! En pitkitä tilanteita! Enkä pysyttele kenekään lähellä!

Enkä puhu edes itsestäni. En ole narsistin uhri itse.

Siis joku muu on manipuloimassa sinua suorittamaan jonkin rikollisen teon?

En ole tekemässä mitään rikollisia tekoja. Enkä usko että tuo toinenkaan kirjoittaja on, vaikka sinä kovasti haluat meitä olla jo poliisille ilmoittamassa.

Miksi pelkäät että saat selkääsi? Onko sinulla kenties joku syy?

Tarviiko täällä ilmoittaa kun sinähän itse täällä ilmoittauduit. Kuka sinua manipuloi nyt tekemään jotain rikollista? Sinähän ne seuraukset saat .

Ei minua manipuloi kukaan, Älä jaksa jankuttaa!

Olet aika tyhmä kun et tajua että täällä on useampia kirjoittajia, ja KUKAAN ei ole käsittääkseni suunnittelemassa väkivalta rikosta

Lopeta vänkytys! Mene lenkille kun et näytä ymmärtävän mitään.

Täällä on yksi joka on koko illan julistanut taas tätä uhkailupolitiikkaansa ja se olet sinä. Kyllä tämä huomataan täällä.

Sinä olet siis päättänyt laittaa minun suuhuni jotain mitä en ole sanonut. Olen aika monta kertaa sanonut etten uhkaa ketään!

Sinä vänkytät herkeämättä vastaan. MIKSI?

Olet aivan selkeästi itse henkisen väkivallan harras käyttäjä, ja pelkäät?

Miksi sinä haluat väen väkisin väittää että olen hyökkäämässä jonkun kimppuun fyysisesti.

Yrität tahallasi ärsyttää, koska olet henkisesti sairas kakara!

Tänne tuli n tunnissa monta monta väkivaltaista aloitusta. Siksi. Täällä ei voi uhkailla ihmisiä. Nollatoleranssi.

Vierailija
82/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Henkinen ja fyysinen väkivalta eivät ole symmetrisiä ja toisensa pois sulkevia asioita. Yritäpä vastata mihinkään fyysisellä väkivallalla syyllistymättä samalla minkäänlaiseen henkiseen väkivaltaan. Fyysinen väkivalta on aina samalla myös henkistä, tavalla tai toisella. Sillä pyritään aiheuttamaan fyysisen kivun ohella myös henkistä tuskaa, pelkoa ja alistumista. Sen sijaan henkinen väkivalta ei ole automaattisesti myös fyysistä.

Kyllä minulle on tullut suunnatonta fyysistä tuskaa ja pahoinvointia, vaikka olen kokenut vaan sitä henkistäväkivaltaa.

Omituisen puolusteleva kanta ihmisillä tuota henkistäväkivaltaa kohtaan. Ja vähättelevä.

Narsistit ovat mielissään kun saavat vihdoin fyysiseti turpaansa, ensin kiusattuaan toista vuosi kaudet.

Narsistille on mahtavaa kun toinen pimahtaa, ja antaa narsistille mahdollisuuden uhriutua.

Reagoit mielellä ja vatsalla, mutta murtuneita luita ei tule. Älä pitkitä tilannetta itsellesi vaan anna hänen kompastua omaan narsismiinsa. Mutta ei ole mitään järkeä pysyä ko. henkilön lähellä ja käyttää vuosia elämästäsi tuollaiseen negatiiviseen paskaan. Paras on katkaista jatkumo ennen kuin jatkumo syntyy.

Lainaamani viestin kirjoittaja sanoi kokeneensa vain henkistä väkivaltaa itse. Jos et ole uhri niin miten tietäisit aiheesta enemmän kuin uhri?

En ole siis missään parisuhteessa nyt kokemassa mitään.

Sinä siis tiedät minun ylitseni että vatsani menee sekaisin tai jotain, vaikka minä en näin itse koe!

Henkistä väkivaltaa koin lapsena. Puhun myös yleisellä tasolla näistä asioista.

JA EN TODELLAKAAN OLE TEKEMÄSSÄ MITÄÄN KENELLEKÄÄN!!!!! USKOKAA JO!

No jos haluat että uskotaan ettet ole käymässä kenenkään kimppuun niin lopeta kyselemästä onko se ok jos käyt fyysiesti jonkun kimppuun.

MINÄ EN OLE KYSYNYT ONKO SE OK!

EN OLE ALOITTAJA!

MIKSI ET TÄTÄ SUOSTU TAJUAMAAN!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa kun ihmiset syyttävät minua väkivaltaiseksi ja pistävät toisten sanoja suuhuni.

Tunnen vihaa!

Vierailija
84/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ollaan täysin asian ytimessä.

Henkisen väkivallan suurimpia muotoja on se että yritetään viedä sen uhreilta oikeus edes tuntea kokeneensa väkivaltaa. Tarkoituksena varmaankin riistää uhreilta se viimeinenkin ripe ihmisyydestä ja omasta tahdosta.

Tämmöisen harjoittajan tai symppaajan kohdalla voidaan todellakin puhua pahuudesta.

Ei todellakaan. Sen sijaan moni uhriksi joutunut yrittää kertoa, ettei kannata laittaa itseään vielä pahempaan kuseen vain koston tähden.

Eiköhän jokainen tiedä että fyysisestä väkivallata joutunee rikosvastuuseen.

Ei sitä tarvitse erikseen kertoa.

Kukaan ei edelleenkään taida olla kostamassa mitään kenellekään, te ette näytä autisminne takia ymmärtävän tätä keskustelua, koska on abstraktilla tasolla pohdiskelevaa. Ja teiltä ei luonnistu sellainen ajattelu.

Vai että ihan abstraktilla tasolla siitä fyysisen väkivallan käytöstä täällä kysellään. Fyysinen väkivlta on kaikkea muuta kuin abstraktia toimintaa. Ei mene läpi.

Vierailija
85/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollol 0/5 tämä

Vierailija
86/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin miksi minä olen paikassa jossa minua kohtaan käytetään henkistä väkivaltaa. Sitten en enää olisi siellä. Toki jos on valinnut työnsä niin, että siellä kohtaa väkivaltaa, niin sitten asia olisi eri, ja suhtautuisin mihin tahansa väkivaltaan niin kuin työmääräykset sanovat.

Onneksi olkoon kun et ole kokenut koulussa henkistäväkivaltaa.

Vierailija
87/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkisen väkivallan suurimpia muotoja on se että yritetään viedä sen uhreilta oikeus edes tuntea kokeneensa väkivaltaa. Tarkoituksena varmaankin riistää uhreilta se viimeinenkin ripe ihmisyydestä ja omasta tahdosta.

Tämmöisen harjoittajan tai symppaajan kohdalla voidaan todellakin puhua pahuudesta.

Pahuutta tai tyhmyyttä on sanoa toiselle: "Älä välitä!" "Laske toisesta korvasta ulos!"  Siis mitä helvettiä! Aivot on siinä välissä muilla ihmisillä!

Eihän pieksetyllekään mennä sanomaan, älä hei välitä, toi nyt on tommonen, parantele vaan vammas, ja ole kuin ei olis tapahtunutkaan.

Ei täällä sanota, että älä välitä. Täällä sanotaan uhrille, että välitä itsestäsi niin paljon, että toimit itsesi kannalta viisaasti.

Joo joo joo jooo!!!!! JOO JOO JOO.

Minulle on kuitenkin sanottu kiusattuna pienenä lapsena noita asioita OIKEASSA elämässä.

Et sinä ole sanonut et! EN SINUA SYYTÄ!!!!

Kuules nyt. Tämä hetki on ihan oikeaa elämää. Sinä huudat siellä ja minä ihmettelen täällä miksi sinä huudat, etenkin lapsuutesi tilanteeseen syyttömille ihmisille. Niin minäkin olin koulukiusattu 9 pitkää vuotta. Olen kuitenkin yrittänyt opetella taitoja joilla selviydyn sen sijaan, että ärjyisin pahaa oloani muille. Tämä kuullostaa sinua syyllistävältä, mutta asiaa ei voi oikein muuten sanoa: Sinä olet ainoa joka kantaa noita huonoja muistoja mukanaan, ne ovat sinun omassa päässäsi, sinä muistelet ja toistelet itsellesi noita asioita. Toinen ikävä totuus on, että mikään ei hyvitä mennyttä, ei edes kosto.

Tässä valossa: Ovatko ne asiat todellakin niin tärkitä muisteltavia, että haluat kantaa niitä mukanasi? Se, että unohdat, ei tarkoita, että antaisit anteeksi. Ei vain ole mitään järkeä pilata vuosikymmeniä kuljettamalla koulukiusaajia tms. mukana omassa päässään lopun ikää. Sehän on jopa "hullu" ajatus.. Nyt kun heitä ei tarvitse nähdä eikä kuulla enää niin arvaa mitä se tarkoittaa? VAPAUTTA!

Vierailija
88/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Sen sijaan moni uhriksi joutunut yrittää kertoa, ettei kannata laittaa itseään vielä pahempaan kuseen vain koston tähden.

Kukaan ei edelleenkään taida olla kostamassa mitään kenellekään, te ette näytä autisminne takia ymmärtävän tätä keskustelua, koska on abstraktilla tasolla pohdiskelevaa. Ja teiltä ei luonnistu sellainen ajattelu.

Vai että ihan abstraktilla tasolla siitä fyysisen väkivallan käytöstä täällä kysellään. Fyysinen väkivlta on kaikkea muuta kuin abstraktia toimintaa. Ei mene läpi.

Niin minä aloituksen tulkitsin. Ikävä tosiaan jos et kykene tajuamaan.

No minäpä luovutan, kun näyttää jo tosiaan siltä ettei aivokapasiteettisi riitä muuhunkun hysteeriseen vänkyttämiseen ja pelkoon, että nyt joku tulee sut muka hakkaamaan.

Vierailija
89/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahuutta tai tyhmyyttä on sanoa toiselle: "Älä välitä!" "Laske toisesta korvasta ulos!"  Siis mitä helvettiä! Aivot on siinä välissä muilla ihmisillä!

Eihän pieksetyllekään mennä sanomaan, älä hei välitä, toi nyt on tommonen, parantele vaan vammas, ja ole kuin ei olis tapahtunutkaan.

Ei täällä sanota, että älä välitä. Täällä sanotaan uhrille, että välitä itsestäsi niin paljon, että toimit itsesi kannalta viisaasti.

Minulle on kuitenkin sanottu kiusattuna pienenä lapsena noita asioita OIKEASSA elämässä.

Kuules nyt. Tämä hetki on ihan oikeaa elämää. Sinä huudat siellä ja minä ihmettelen täällä miksi sinä huudat, etenkin lapsuutesi tilanteeseen syyttömille ihmisille. Niin minäkin olin koulukiusattu 9 pitkää vuotta. Olen kuitenkin yrittänyt opetella taitoja joilla selviydyn sen sijaan, että ärjyisin pahaa oloani muille. Tämä kuullostaa sinua syyllistävältä, mutta asiaa ei voi oikein muuten sanoa: Sinä olet ainoa joka kantaa noita huonoja muistoja mukanaan, ne ovat sinun omassa päässäsi, sinä muistelet ja toistelet itsellesi noita asioita. Toinen ikävä totuus on, että mikään ei hyvitä mennyttä, ei edes kosto.

Tässä valossa: Ovatko ne asiat todellakin niin tärkitä muisteltavia, että haluat kantaa niitä mukanasi? Se, että unohdat, ei tarkoita, että antaisit anteeksi. Ei vain ole mitään järkeä pilata vuosikymmeniä kuljettamalla koulukiusaajia tms. mukana omassa päässään lopun ikää. Sehän on jopa "hullu" ajatus.. Nyt kun heitä ei tarvitse nähdä eikä kuulla enää niin arvaa mitä se tarkoittaa? VAPAUTTA!

Minäkin käyn terapiassa ja käsittelen asioita.

Huudan siksi kun tuntuu pahalta ja epäoikeuden mukaiselta kun syytetään minua jostain mitä en ole sanonut.

Ja syyttely vaan jatkuu ja jatkuu vaikka jo sanon että en ole ap.

Siksi huudan.

Mikä saisi sinut ymmärtämään että en ole kostamassa kenellekään? En ole ap!!!

Miksi et usko?

Mikä vittu teitä vaivaa saatana!

Vierailija
90/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaamani viestin kirjoittaja sanoi kokeneensa vain henkistä väkivaltaa itse. Jos et ole uhri niin miten tietäisit aiheesta enemmän kuin uhri?

En ole siis missään parisuhteessa nyt kokemassa mitään.

Sinä siis tiedät minun ylitseni että vatsani menee sekaisin tai jotain, vaikka minä en näin itse koe!

Henkistä väkivaltaa koin lapsena. Puhun myös yleisellä tasolla näistä asioista.

JA EN TODELLAKAAN OLE TEKEMÄSSÄ MITÄÄN KENELLEKÄÄN!!!!! USKOKAA JO!

No jos haluat että uskotaan ettet ole käymässä kenenkään kimppuun niin lopeta kyselemästä onko se ok jos käyt fyysiesti jonkun kimppuun.

MINÄ EN OLE KYSYNYT ONKO SE OK!

EN OLE ALOITTAJA!

MIKSI ET TÄTÄ SUOSTU TAJUAMAAN!!!!!!!!!!

Miten nyt koet oman kommunikaatiokykysi? Onko viestintäsi informoivaa ja kaksisuuntaista? Ajatteletko, että keskustelet hyvässä hengessä lauantai-iltana vakavasta asiasta muiden palstalaisten kanssa jotta asian käsittelyllä olisi yhteiskunnallista merkitystä?

Vierailija
91/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huudan siksi kun tuntuu pahalta ja epäoikeuden mukaiselta kun syytetään minua jostain mitä en ole sanonut.

Siksi huudan.

Miksi et usko?

Oletko huomannut, että myös sinulle vastaa useampi palstailija? Ei ole sinä, on te.

Vierailija
92/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kosta kenellekään. En sorru väkivaltaan. Inhoan väkivaltaa.

Kuitenkin toivon pahaa ihmisille jotka harjoittavat henkistäväkivaltaa sen turvin koska fyysinen väkivalta on kiellettyä.

Mielestäni on todella surullista kun henkinen väkivalta on SALLITTUA!

Tuntuu pahalta kun asiaa mitätöidään ja henkisesti tuhottuja ihmisiä potkitaan lisää päähän.

Toivon vänkyttäjällekin pahaa. Toivon että elämä opettaa teille jollain tavalla, että teette väärin kiusatessanne.

Vierailija
93/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minä aloituksen tulkitsin. Ikävä tosiaan jos et kykene tajuamaan.

No minäpä luovutan, kun näyttää jo tosiaan siltä ettei aivokapasiteettisi riitä muuhunkun hysteeriseen vänkyttämiseen ja pelkoon, että nyt joku tulee sut muka hakkaamaan.

Sinä yrität kyllä kovin työntää tuota pelko - sanaa päähäni , miksikähän näin? Kommunikoit näin niin ettei muut huomaisi mitään. Mutta kyllä ne kuule jo huomasivat. Saavut joka ikinen ilta tekemään tätä samaa jollekin kohteellesi täällä. Sekin on jo huomattu. Koko toimintasi on huomattu jo aikaa sitten. Hae apua.

Vierailija
94/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi huudan.

Miksi et usko?

Oletko huomannut, että myös sinulle vastaa useampi palstailija? Ei ole sinä, on te.

Olen huomannut että minua kovasti syytetään jostain mitä en ole sanonut.

Olen oikeasti tosi raivoissani. Kiehun, koska inhottaa niin paljon.

Vierailija
95/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tyyppi joka kyseli miten saisi jonkun yhteystiedot. Hän tekee tätä täällä koko ajan. Vaihtaa vaan hiukan sanoja. Tiedetään jo kuka.

Vierailija
96/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kiltit ihmiset lukea tämän?

https://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/vaikeat-el%C3%A4m%C3…

Olisi oikeasti tosi hyvä jos lukisitte, niin tämä keskustelu menisi vähän eteen päin.

Siis avatkaa linkki, ja tutustukaa asiaan.

Ei ole pitkä ja vaikea selkoinen.

Kiitos!

Vierailija
97/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.

Huolestuttavaa, että tällaista pitää edes kysyä.

Vierailija
98/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kosta kenellekään. En sorru väkivaltaan. Inhoan väkivaltaa.

Kuitenkin toivon pahaa ihmisille jotka harjoittavat henkistäväkivaltaa sen turvin koska fyysinen väkivalta on kiellettyä.

Mielestäni on todella surullista kun henkinen väkivalta on SALLITTUA!

Tuntuu pahalta kun asiaa mitätöidään ja henkisesti tuhottuja ihmisiä potkitaan lisää päähän.

Toivon vänkyttäjällekin pahaa. Toivon että elämä opettaa teille jollain tavalla, että teette väärin kiusatessanne.

Mitenkä tämä nyt kääntyi sinun kiusaamiseksi kun vastattiin että fyysinen väkivalta on nou nou. Odotitko että olisimme hyväksyneet " ettemme olisi kiusanneet sinua kieltäen". Johan on

Vierailija
99/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä toisin päin?

Ainoa oikea tapa on poistua tilanteesta.

Vierailija
100/123 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyttävä kohtelu, kuten

Syyttely

Arvostelu tai aliarvioiminen

Haukkuminen tai nimittely

Muuten loukkaaminen

Välinpitämätön kohtelu

Välinpitämättömyys väkivallan uhrin tunteita kohtaan.

Oikeuksiasi tasa-arvoiseen kohteluun ei kunnioiteta.

Hallintaan pyrkiminen, kuten

Uhkailu, kiristäminen tai pelottelu. Perheessä puoliso voi esimerkiksi kohdella lapsianne ilkeästi saadakseen sinut tekemään asiat niin kuin haluaa. Henkinen väkivalta perheessä aiheuttaa vahinkoa myös lapsille.

Tarkkailu ja toiminnan rajoittaminen. Perheessä sinun esimerkiksi odotetaan olevan ”tilivelvollinen” menemisistäsi ja tekemisistäsi puolisollesi etkä saa itse päättää asioistasi.

Vaatimukset tai pakottaminen toimimaan kuten toinen haluaa esimerkiksi väkivallalla uhkaamalla.

Eristäminen, esimerkiksi ihmissuhteisiin vaikuttamalla tai niistä kieltämällä.

Luunappi on sitten noihin verrattuna maailmanloppu????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän