Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini mielestä olen törkeä (maitoallergia)

Huono emäntä
04.11.2017 |

Äitini käyttää kahvissa maitoa. Hän käy noin kerran kuussa kylässä luonani ja suuttuu joka kerta, koska en ole ostanut hänelle kahvimaitoa. Jälkeenpäin haukkuu minua siskolleni ja kutsuu minua kiittämättömäksi ja epävieraanvaraiseksi. Minusta olisi typerää ostaa maitopurkki ihan vain, jotta äiti saisi pienen tilkan maitoa kahviinsa. Loput maidosta menisi hukkaan, sillä en voi itse juoda maitoa/käyttää sitä mihinkään pahan maitoallergian takia. Äiti ei myöskään suostu ottamaan omaa maitoa mukaan, sillä hänestä se olisi epäkunnioittavaa (!?). Kuka tässä nyt oikein on idiootti? Pitäisikö minun oikeasti ostaa purkki maitoa ja kaataa aina loput viemäriin? En haluaisi tuhlata ruokaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kermajauhetta, se säilyy.

https://proficient.fi/kermajauhe-completa-200g

z

Vierailija
2/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun sitä maitoa on jumalauta myytävänä esim 2 dl purkeissakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kasvimaitoa. Äitisi saa kahviin maitoa ja voit itse käyttää loput

Vierailija
4/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä maitotetroja pienessäkin koossa, jolloin maitoa ei mene juurikaan hukkaan. Mutta en mä tiedä viitsisinkö vaivautua pikku maitotetrankaan verran, jos vieraani on aina naama nurinpäin käymässä. Jollekin mukavalle kaverille viitsisinkin hankkia sopivat tarjottavat.

Vierailija
5/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta 2dl purkki ja anna loput äidillesi mukaan

Vierailija
6/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat prismasta litran Kotimaista 0,58 euroa. Ei sen viemäriin kaatamisesta maailma tuhoudu.

Vierailija
7/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkeja on myös pieniä noin 2 dl. Töissä on käytössä pienet kerta-annospurkit.

Miksi ihmeessä te kerrotte siskonne kanssa toisillenne äitinne vinkumiset. Itse pidän typeryydet omana tietona, enkä rasita niillä veljeäni.

Vierailija
8/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kauramaitoa? Oatlylla on ikaffea, tarkoitettu erityisesti kahvin kanssa käytettäväksi.

Vierailija
9/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä sellaisia tilkan minitetrojakin, vamaan ainakin jostain tukuista jos ei tavallisista kaupoista. Myyntiaikakin on varmaan pitkä ja säilyy lämpimässä, joten osta sellaisia äitiäsi tai muita kahvittelijoita varten. Tai sitten sitä maito/kermajauhetta.

Vierailija
10/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pieni purkki ja pakasta loppu annoksina. Itse ostaisin äidilleni maitoa. Itseasiassa en juo kahvia, mutta silti tarjoan sitä vieraille. Laitan loppupaketin heille mukaan tai annan naapureille.

Vierailija
11/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vanhemmilleni aina kahvikermaa ja kääretorttua, vaikken itse niitä käytä normaalisti. Harvoin kuitenkin käyvät. Teidän välit kuulostaa kyllä muutenkin oudoilta, kyn äitisi sinulle noin verisesti loukkaantuu.

Vierailija
12/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa parin desin uht-maitoja jotka säilyvät lämpimässä avaamattomina. Otan itse usein pikkupurkin laktoositonta uht:ta mukaan laktoosi-intoleranssin vuoksi. Tai sitten äitisi juo kahvin mustana tai tuo maidon mukanaan.

Vierailija
13/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on perseestä, mutta ehkä olisi helpointa ostaa juurikin joku pikkupurkki niin aiemmin mainittiin.

Vierailija
14/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut sille tuollaisia jauheita ja tarjonnut kasvimaitoja, mutta ei kelpaa. Noita pikkupurkkeja voisi harkita, en ollut sellaisia nähnytkään. Kiitos! Jospa vaikka sellainen kelpaisi äidille, on todella nirso. Välillä tuntuu, että on tuollainen ihan vain minua kiusatakseen, mikään ehdottamani ratkaisu ei ikinä käy. Ja tätä on jatkunut vuosia...

-ap

Vierailija
15/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottanut sille tuollaisia jauheita ja tarjonnut kasvimaitoja, mutta ei kelpaa. Noita pikkupurkkeja voisi harkita, en ollut sellaisia nähnytkään. Kiitos! Jospa vaikka sellainen kelpaisi äidille, on todella nirso. Välillä tuntuu, että on tuollainen ihan vain minua kiusatakseen, mikään ehdottamani ratkaisu ei ikinä käy. Ja tätä on jatkunut vuosia...

-ap

Osta jauhe, sekoita se veteen ja tarjoile maitonekasta? Kehu kuinka oli edullista kevytmaitoa Lidlissä.

Vierailija
16/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuulut siihen 0,5 prosenttiin suomalaisista, joilla on tämä erittäin harvinainen sairaus??? Onko ihan itse diagnosooitu?

Vierailija
17/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Osta jauhe, sekoita se veteen ja tarjoile maitonekasta? Kehu kuinka oli edullista kevytmaitoa Lidlissä.

Hyvä idea, menee kokeiluun. Kiitos!

-ap

Vierailija
18/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kuulut siihen 0,5 prosenttiin suomalaisista, joilla on tämä erittäin harvinainen sairaus??? Onko ihan itse diagnosooitu?

Omalla lapsella on maitoallergia. Sen myötä tutustuu muihinkin aikuisiin maitoallergisiin. Vaikka se on yleinen vauvaiässä ja harvinainen aikuisilla se ei tarkoita etteikö aikuisia maitoallergisia löytyisi.

Vierailija
19/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä jääpalapussi maidolla ja siitä pari palaa aina maitonekkaan ennen kuin äitee saapuu dumpille.

Vierailija
20/38 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytä jääpalapussi maidolla ja siitä pari palaa aina maitonekkaan ennen kuin äitee saapuu dumpille.

Siis sumpille 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi