Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EN halua täyttää 50!!

Vierailija
04.11.2017 |

En ole sen tyyppinen OLLENKAAN, josta ajatellaan että tuo on 50+

Uskotte tai sitten ette mutta niin se vain on. Ne joille 50 sopii on erilaisia kuin MÄ. Monelle se sopii oikein hyvin eikä mun mielestä edes ole noloa olla yli 50.

AAARGH!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanontavastaus kysymykseen -Onks pakko?

- Pakko ei ole kuin kuolla ja sitäkin vain kerran.

Vierailija
42/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vikat menkat oli pari vuotta sitten. Yöhikoilua ei ole ollut kuukausiin. Kunnes viime yönä heräsin hikilammikossa. Tukka oli liimaantunut otsaan, paita oli vääntömärkä (todella!).

Oli kyllä juhlava olo.

Pitäisi varmaan hankkia patjan suojaksi joku vedenkestävä lakana.

Erkkikin tajuaa, ettei tavallinen lakana riitä suojaamaan patjaa hieltä mitä tulee valumalla.

Tyynyillä sama juttu.

Vaihdevuodet, nöyryyttävä, hankala ajanjakso, joka voi kestää kymmenenkin vuotta.

Sen päätteeksi näyttää mummelilta, tajusi sitä sitten itse tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 52v. ja kyllä on kauheaa, kun ne vaihdevuodet iskee.

Olen 48v ja odotan niitä.

Kuulut siis niihin, joilla ei ole hajuakaan vaihdevuosista.

Odota vain rauhassa.

Mutta suosittelen että nautit elämästä kun vielä voit.

Ei kannata pelotella.

Ei kannata vähätellä.

Vaihdevuodet kuivattaa kaikki limakalvot, aiheuttaa rytmihäiriöitä, unettomuutta, masennusta, väsymystä, lihottaa, jäsensärkyä, osteoporoosia, lihaskatoa, ohentaa tukkaa ja vie sen kiillon... vain jotakin mainitakseni.

Osan muutoksista näkee kun katsoo peiliin, osan tuntee nahoissaan. Vaihdevuotinen nainen on luonnon kannalta tarpeeton. Jos aikoo säilyttää terveyden, sen eteen saa tehdä kovasti töitä.

Kukaan ei väitä, että tämä olisi reilua, mutta on se totta silti.

Eli mikä voisi pahentua kun mulla on jo noi kaikki vaivat. Kiitos kilpirauhasen. Yöni olen nukkunut huonosti jo 15v. T : se 48v.

Vierailija
44/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tarvitse täyttää 50, 51, 52,... Voit täyttää vaikka 40 kertaa 49 vee, mutta varaudu siihen, että jossain vaiheessa ihmiset alkaa ihmetellä, miten vanhalta näytät ollaksesi 49-vuotias.

Loogisinta naisille olisi valehdella ikä 15 vuotta yläkanttiin, jolloin kaikki ihmettelisivät, miten säkenöivän nuoren ja elinvoimaisen näköinen olet niin iäkkääksi ihmiseksi.

Vierailija
45/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vikat menkat oli pari vuotta sitten. Yöhikoilua ei ole ollut kuukausiin. Kunnes viime yönä heräsin hikilammikossa. Tukka oli liimaantunut otsaan, paita oli vääntömärkä (todella!).

Oli kyllä juhlava olo.

Erkkikin tajuaa, ettei tavallinen lakana riitä suojaamaan patjaa hieltä mitä tulee valumalla.

Tyynyillä sama juttu.

Vaihdevuodet, nöyryyttävä, hankala ajanjakso, joka voi kestää kymmenenkin vuotta.

Kaiken huipuksi olen aina odottanut aikaa jollain näyttää mummelilta. Mummoposket rules! T: se 48v

Vierailija
46/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No odottakaa vaan sitä ihanuutta, kun alkaa vaihdevuodet.

Huonosti nukutut yöt ja kuumat aallot.

Ei ole kovin luksusta elämä.

Runsaat vuodot, kun kuukautiset tulee harvoin.

Eikä se pelkkä kuumotus vaan on tosi huono olla silloin, kun kuumottaa.

Ei mitään hienoa olla yli 50v.

Kaikille ei tule noin pahat ja jos tulee niin kannattaa kokeilla hormonikorvaushoitoa.

Toisaalta myös ruokavalio voi vaikuttaa oireisiin. Eli jos kuumia aaltoja haluat välttää, niin jätä pois kokonaan tai ainakin puolen päivän jälkeen alkoholi, kahvi, suklaa ja mausteiset ruoat.

Jätä sokeri ja valkoiset viljat pois, vältä punaista lihaa, eineksiä tai muuta teollista ruokaa sekä virvoitusjuomia sekä liallista suolaa.

Lisää kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä ja siemeniä ruokavalioon.

Syö säännöllisin välein. Iltapalalla syö jotain tryptofaania ja melatoniinia sisältävää, se parantaa unta. Esim. kaurapuuro, jossa banaania ja muutama viikuna tai taateli, tms.

Huolehdi kalsiumin ja jodin saannista myös.

Ihanaa, on siis suositeltavaa nauttia aamupäivän sherry & suklaa.

Vierailija
47/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä juhlava olo.

Tyynyillä sama juttu.

Kaiken huipuksi olen aina odottanut aikaa jollain näyttää mummelilta. Mummoposket rules! T: se 48v

Entäs se, kun ikenet imeytyvät suun sisään. En kyllä tosiaankaan odota sitä.

Vierailija
48/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä juhlava olo.

Tyynyillä sama juttu.

Entäs se, kun ikenet imeytyvät suun sisään. En kyllä tosiaankaan odota sitä.

Öh, missähän sun ikenet on tähän mennessä olleet?

Vierailija
49/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota vain rauhassa.

Ei kannata pelotella.

Ei kannata vähätellä.

Vaihdevuodet kuivattaa kaikki limakalvot, aiheuttaa rytmihäiriöitä, unettomuutta, masennusta, väsymystä, lihottaa, jäsensärkyä, osteoporoosia, lihaskatoa, ohentaa tukkaa ja vie sen kiillon... vain jotakin mainitakseni.

Osan muutoksista näkee kun katsoo peiliin, osan tuntee nahoissaan. Vaihdevuotinen nainen on luonnon kannalta tarpeeton. Jos aikoo säilyttää terveyden, sen eteen saa tehdä kovasti töitä.

Joillakin kyllä, kaikilla ei.

Mulla ei ole kuivuneet limakalvot vielä, nukun paremmin kuin ennen vaihdevuosia, masennusta ei ole ollut, särkyä on vain toisessa nilkassa (ei tietoa johtuuko menopaussista vai muusta), osteoporoosia ja lihaskatoakaan ei tunnu hirveästi olevan, alussa kertyneet kilot olen saanut pois, jotain lieviä tykytyksiä ja aaltoja oli alussa, nyt ei ole niitäkään, jne... Hiukset ovat kyllä ohentuneet ja harmaa hius on kuivaa säkkärää, mutta hoidan niitä niin että ovat okei. Iho on todella hyvä, tosin rasvaan aamuin illoin ja suojaan päivällä. Ainoa mikä voi liittyä vaihdevuosiin oli se, että mulle tuli yhtäkkiä useampi ruoka-allergia. Ja naamaa saa tietty tiirata peilistä entistä tarkemmin, koska karvoja kasvaa kummissa paikoissa, mutta ei enää siellä missä ennen eli vuosiin ei ole tarvinnut poistella säärikarvoja.

Mulla on rauta-arvot parantuneet vaihdevuosien aikana. Jotain hyvääkin siis.

Itse vähän etukäteen pelkäsin vaihdevuosia, että ovat pahat, mutta nyt neljän vuoden jälkeen menkkojen loppumisesta, tuntuu että meni yllättävän helposti ja huomaamatta. Mitään lääkkeitä tai muita en ole käyttänyt, enkä ole käynyt lääkärissä tai gynellä asian tiimoilta. Ilmaisiin seulontoihin tietysti menen kiltisi kun käsky käy.

Mulla on tiukka kasvis-kala -ruokavalio noiden allergioiden takia ja ilmeisesti tämäkin on helpottanut oireita.

Näinkin voi siis käydä. Eikä voi täysin johtua geeneistäkään, koska mun äidillä oli kovat aallot ja vaihtarit, joutui käyttämään hormonikorvaushoitoa vuosikausia. Hän tosin söi lihaa ja joi alkoholia, toisin kuin minä -- liekö jotain vaikutusta.

Vierailija
50/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei tule noin pahat ja jos tulee niin kannattaa kokeilla hormonikorvaushoitoa.

Toisaalta myös ruokavalio voi vaikuttaa oireisiin. Eli jos kuumia aaltoja haluat välttää, niin jätä pois kokonaan tai ainakin puolen päivän jälkeen alkoholi, kahvi, suklaa ja mausteiset ruoat.

Jätä sokeri ja valkoiset viljat pois, vältä punaista lihaa, eineksiä tai muuta teollista ruokaa sekä virvoitusjuomia sekä liallista suolaa.

Syö säännöllisin välein. Iltapalalla syö jotain tryptofaania ja melatoniinia sisältävää, se parantaa unta. Esim. kaurapuuro, jossa banaania ja muutama viikuna tai taateli, tms.

Hormonikorvaushoitoa ei suositella, jos suvussa on paljon rintasyöpää.

Vierailija
51/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, on siis suositeltavaa nauttia aamupäivän sherry & suklaa.

Kyllä, ymmärsit oikein, ne kannattaa siirtää illasta pois, jos siis on uniongelmia. En tiedä mitä työnantaja tykkää, jos ottaa töissä lounastauolla esiin viinilasin ja parasta punkkua, mutta jos sanoo, että "tämä on ranskalaista vaihdevuosihoitoa", voihan se mennä läpi :D

Vierailija
52/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöhikoiluun auttaa sitten sellainen valmiste kuin: Wonder legs (männynkuoriuute). En pilaile, enkä ole mikään luontaistuotekonsultti. Ko. tuotteen on tarkoitus vilkastaa verenkiertoa ja laskea turvotusta. Itse ostin sen meniere-oireisiin, kun olin lukenut jostain sen niihin tehoavan. Ei tehonnut meniere-oireisiin, mutta öinen lakanoissa uiskentelu loppui :D  

... ja itsekin käytän vain puolikkaan tablettia päivässä...

En ole missään nähnyt ko. aineitta mainostettavan yöhikoiluun, vaan tosiaan johonkin nilkkojen turvotukseen...

Vierailija
53/58 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/58 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
55/58 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen täytti Mari Kiviniemi ja tänään Mika Häkkinen.

Vierailija
56/58 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota vain rauhassa.

Ei kannata pelotella.

Ei kannata vähätellä.

Vai niin siis sinusta. Olen 53 ja käytän hormonikorvaushoitoa. Minulla on paksut kiiltävät hiukset, nukun hyvin. Liikun paljon ja limakalvot ei todellakaan ole kuivat. Olen iloinen ja nautin elämästä. Joten, Älä yleistä.

Vierailija
57/58 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen täytti Mari Kiviniemi ja tänään Mika Häkkinen.

Ja mä ens toukokuussa. 😊 T:se tämän ketjun vaihdevuosia odottava

Vierailija
58/58 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet eivät uikuta täyttäessään 50. Kannattaa ottaa mallia miehistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi