Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EN halua täyttää 50!!

Vierailija
04.11.2017 |

En ole sen tyyppinen OLLENKAAN, josta ajatellaan että tuo on 50+

Uskotte tai sitten ette mutta niin se vain on. Ne joille 50 sopii on erilaisia kuin MÄ. Monelle se sopii oikein hyvin eikä mun mielestä edes ole noloa olla yli 50.

AAARGH!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 52v. ja kyllä on kauheaa, kun ne vaihdevuodet iskee.

Vierailija
22/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän kanssa ensi vuonna 50 ja ei stressaa yhtään. Elämä kohdillaan, parisuhde saanut uutta virtaa pienen eron jälkeen, lapset kymmenen ikäisiä, muutto unelma-asuntoon tiedossa ensi vuonna, hyvää yrittäjäelämää tiedossa, velat vähissä, varat hyvällä tolalla samoin ansio- ja pääomatulot, ei tarvi enää tehdä uraa vaan voi keskittyä siihen mihin asti on päässyt, matkoja tiedossa, kunto ja terveys edelleen hyvä tai ainakin melko hyvä, liikuntaa ja aivan uutena harrastuskena joogaa jatkossakin, vaihdevuosista ei vielä tietoakaan kai kiitos ruokavalion ja liikunnan sekä geenien, synttäreiden alla aion käydä ottamassa veitsettömän face-liftin vaikkei vielä ikä paljon kasvoissa näykään mutta tähän kohtaan on hyvä vähäksi aikaa pysähtyä. Elämä on ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menneinä vuosikymmeninä varmaan olikin niin, että tietyn ikäisten naisten pitää käyttäytyä tietyllä tavalla. Oli sosiaalisesti hyväksyttyä, että nainen eli vain kyökkipiikana palvellen miestään, lapsiaan ja lapsenlapsiaan.

Mutta ajat ovat tuosta muuttuneet. Tosin varmaan aina on ollut myös sellaisia naisia, jotka ovat tehneet mitä itse ovat halunneet.

Itsekin olin jo hyvän matkaa päälle 30, kun tajusin, ettei minusta ikinä tule sellaista mummoa, joka kulkee punaruskeat sukkahousut jalassa ja liivihame päällään ja mummokiharat päässään jossain kirkon hartaustilaisuuksissa.

Olen 50+ ja harrastan kamppailulajeja.

Mä oon aina tehnyt mitä oon halunnut, itsepäinen kun olen.

Musta on ihana palvella nyt lapsenlasta. En osannut odottaa niin isoa rakkautta elämään tässä vaiheessa. Ihan kiva, jos sun paikat kestää kamppailulajeja vielä 50+, useimpien ei.

Vierailija
24/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, olet 50 vain vuoden!

Seuraavan kerran täytät 51, sitten 52... ennen kuin huomaatkaan, olet 60.

Eikä sitäkään kurjuutta kestä kuin vuoden.

Vierailija
25/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja minua luullaan noin 10v nuoremmaksi. Noloa kun monesti sanotaan että ohhoh, oletkim jo niin vanha.

Vierailija
26/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittajalta on elämässään jäänyt tekemättä, kun on ikäkriisi? 

Täytän reilun kolmen vuoden päästä 50, eikä asialla ele juurikaan merkitystä. Takana on paljon saavutettuja unelmia ja edessä saavuttamattomia.

Vierailija
27/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 48v ja odotan niitä.

Vierailija
28/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No odottakaa vaan sitä ihanuutta, kun alkaa vaihdevuodet.

Huonosti nukutut yöt ja kuumat aallot.

Ei ole kovin luksusta elämä.

Runsaat vuodot, kun kuukautiset tulee harvoin.

Eikä se pelkkä kuumotus vaan on tosi huono olla silloin, kun kuumottaa.

Ei mitään hienoa olla yli 50v.

Vierailija
29/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun teillä on ura huipussaan. Mulla tyssäsi kokonaan vähän alle 50. Olen tosi ikärasistisella alalla. Taidot olisivat huipussaan, mutta niin on ikäkin.

Vierailija
30/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole hankalat vaihdevuodet. Minulla ei ollut onneksi noita kamalia oireita. Kuukautiset loppuivat yllättäen melkein.

Vierailija
31/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olen 50 niin lapseni ovat 23, 21 ja 18. Kaikki täysi-ikäisiä. Kukaan ei tarvitse "hoitamista". Mikä vapaus. Ja miten ihanaa onkaan odotella lapsenlapsia. Tai hyvässä lykyssä olen jo mummo silloin.

Minun vanhin oli myös 23 ollessani tasan 50. Nuorin oli 8-vuotias. Aivan ihana vaihe, pysyi nuorena alakouluikäisen ansiosta :), ja silti oli aikuisia lapsia keskustelemassa heidän asioistaan. Monipuolisuutta. Nk. vapaus minulla on aina ollut, lasten kanssa voi tehdä vaikka mitä! Vielä ei ole seuraavaa polvea, voi olla että joskus tulee. Nyt olen vähän yli 50. En ole jämähtänyt minkään iän muottiin, elämä on hyvin monipuolista.

Vierailija
32/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulut siis niihin, joilla ei ole hajuakaan vaihdevuosista.

Odota vain rauhassa.

Mutta suosittelen että nautit elämästä kun vielä voit.

Vierailija
33/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ajattelisit myös siltä kantilta, että olet onnekas kun täytät 50. Kun se vaihtoehto on aika karu sekin. Itse teet elämästäsi itsesi näköisen, kenenkään ei ole pakko elää jonkun mielikuvan mukaan.

Toivottavasti saat täyttää vielä 60 ja 70!

Vierailija
34/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olen 50 niin lapseni ovat 23, 21 ja 18. Kaikki täysi-ikäisiä. Kukaan ei tarvitse "hoitamista". Mikä vapaus. Ja miten ihanaa onkaan odotella lapsenlapsia. Tai hyvässä lykyssä olen jo mummo silloin.

Minun vanhin oli myös 23 ollessani tasan 50. Nuorin oli 8-vuotias. Aivan ihana vaihe, pysyi nuorena alakouluikäisen ansiosta :), ja silti oli aikuisia lapsia keskustelemassa heidän asioistaan. Monipuolisuutta. Nk. vapaus minulla on aina ollut, lasten kanssa voi tehdä vaikka mitä! Vielä ei ole seuraavaa polvea, voi olla että joskus tulee. Nyt olen vähän yli 50. En ole jämähtänyt minkään iän muottiin, elämä on hyvin monipuolista.

Mitä muuta elämässäsi on nykyään kuin lapset?

Vierailija
35/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menneinä vuosikymmeninä varmaan olikin niin, että tietyn ikäisten naisten pitää käyttäytyä tietyllä tavalla. Oli sosiaalisesti hyväksyttyä, että nainen eli vain kyökkipiikana palvellen miestään, lapsiaan ja lapsenlapsiaan.

Mutta ajat ovat tuosta muuttuneet. Tosin varmaan aina on ollut myös sellaisia naisia, jotka ovat tehneet mitä itse ovat halunneet.

Itsekin olin jo hyvän matkaa päälle 30, kun tajusin, ettei minusta ikinä tule sellaista mummoa, joka kulkee punaruskeat sukkahousut jalassa ja liivihame päällään ja mummokiharat päässään jossain kirkon hartaustilaisuuksissa.

Olen 50+ ja harrastan kamppailulajeja.

Mä oon aina tehnyt mitä oon halunnut, itsepäinen kun olen.

Musta on ihana palvella nyt lapsenlasta. En osannut odottaa niin isoa rakkautta elämään tässä vaiheessa. Ihan kiva, jos sun paikat kestää kamppailulajeja vielä 50+, useimpien ei.

Olen vähän sitä mieltä, että useimpien paikat kyllä kestäisivät, mutta on niin helppo käyttää niitä 50 ikävuotta tekosyynä. 50+ vuotiaana pystyy yllättävän paljoon, jos haluaa. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
36/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota vain rauhassa.

Olin itsekin kuullut niin paljon juttua vaihdevuosissaan sekopäisinä raivoavista naisista ja valtavista hikipuuskista, että suorastaan pelotti. Totuus kuitenkin on, että tuo on aika harvinaista. Useimmilla vaihdevuodet menevät varsin huomaamattomasti ohi. Ei kannata pelotella.

Vierailija
37/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No odottakaa vaan sitä ihanuutta, kun alkaa vaihdevuodet.

Huonosti nukutut yöt ja kuumat aallot.

Ei ole kovin luksusta elämä.

Runsaat vuodot, kun kuukautiset tulee harvoin.

Eikä se pelkkä kuumotus vaan on tosi huono olla silloin, kun kuumottaa.

Ei mitään hienoa olla yli 50v.

Kaikille ei tule noin pahat ja jos tulee niin kannattaa kokeilla hormonikorvaushoitoa.

Toisaalta myös ruokavalio voi vaikuttaa oireisiin. Eli jos kuumia aaltoja haluat välttää, niin jätä pois kokonaan tai ainakin puolen päivän jälkeen alkoholi, kahvi, suklaa ja mausteiset ruoat.

Jätä sokeri ja valkoiset viljat pois, vältä punaista lihaa, eineksiä tai muuta teollista ruokaa sekä virvoitusjuomia sekä liallista suolaa.

Lisää kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä ja siemeniä ruokavalioon.

Syö säännöllisin välein. Iltapalalla syö jotain tryptofaania ja melatoniinia sisältävää, se parantaa unta. Esim. kaurapuuro, jossa banaania ja muutama viikuna tai taateli, tms.

Huolehdi kalsiumin ja jodin saannista myös.

Vierailija
38/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta elämässäsi on nykyään kuin lapset?

Puoliso (sama puoliso ollut koko ajan), työ, harrastukset. Käyn paljon esim. teatterissa, kirjastossa, museoissa ym. näyttelyissä, teen käsitöitä, haaveilen.. Matkustan aika paljon. Käyn lenkillä. Tapaan ystäviä ja kauempana asuvien kanssa puhun pitkiä puheluita välillä (nämä usein lenkillä ollessa).

Vierailija
39/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä jo odottaa vaihdevuosia, no, tulehan sitten kertomaan kun odotuksesi palkitaan :). Ja sinä , jolla menkat jäivät pois tuosta vain,tiedätkö, että vaihdevuosien kovimmat oireet alkavat vasta vuoden jälkeen viimeisistä kuukautisista. Onnea vaan, siinä voit sitten rehvastella. Jo tietäsit enemmän tai ottaisit asioista selvää, ymmärtäisit , ettei kaikki olekaan niin simppeliä kuin luulet, sorry siitä.

Vierailija
40/58 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota vain rauhassa.

Ei kannata pelotella.

Ei kannata vähätellä.

Vaihdevuodet kuivattaa kaikki limakalvot, aiheuttaa rytmihäiriöitä, unettomuutta, masennusta, väsymystä, lihottaa, jäsensärkyä, osteoporoosia, lihaskatoa, ohentaa tukkaa ja vie sen kiillon... vain jotakin mainitakseni.

Osan muutoksista näkee kun katsoo peiliin, osan tuntee nahoissaan. Vaihdevuotinen nainen on luonnon kannalta tarpeeton. Jos aikoo säilyttää terveyden, sen eteen saa tehdä kovasti töitä.

Kukaan ei väitä, että tämä olisi reilua, mutta on se totta silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän