Jokainen voi panna niin paljon kuin haluaa, sanoo Iris "julkisuuteenkeinollamillähyvänsä" Flinkkilä
Jokainen voi panna niin paljon kuin haluaa, sanoo Iris Flinkkilä, joka edustaa nykyajan nuorten keskuudessa yleistyvää seksipositiivista kulttuuria.
Flinkkilällä – kuten monella muulla suurin piirtein hänen ikäisellään – ei ole ongelmaa harrastaa seksiä ensitapaamisella.
Iris Flinkkilä sanoo, että ei seksiin tarvitse välttämättä liittää sen suurempia tunteita tai sääntöjä siitä, milloin ”antaa”.
”Tunnistan tosi selkeästi tuollaisen ajattelumallin itsessäni, lähipiirissäni ja oman ikäisissäni. En tullut edes ajatelleeksi [näitä sääntöjä], seksi on niin luonnollinen juttu”, hän sanoo.
Esimerkiksi Tinderiä on kritisoitu siitä, että se on pinnallista: katsot kuvaa, ja jos se ei miellytä, siirryt seuraavaan.
Toisaalta, entä sitten?
Jos hakee vain seksiä, miksi pinnallisuudesta pitäisi tehdä ongelma? Eikö tässä taas yritetä tehdä seksistä jotain elämää suurempaa, joka ei saa olla pinnallista ja kevyttä?
”No niin juuri! Miksi sitä pitäisi kritisoida? Jos haluaa vain seksiä, niin mitä väliä sillä on, jos se on pinnallista?”
Iris Flinkkilä seurustelee nykyään vihreiden puheenjohtaja Touko Aallon kanssa.
Taivasteltiin ikäeroa. Aalto on 33, Flinkkilä karvan alle kymmenen vuotta nuorempi. Flinkkilää tituleerattiin salarakkaaksi ja jalkavaimoksi, koska Aalto oli naimisissa. Keskustelupalstoilla ja huoltoasemien pöydissä puhuttiin ”Toukon hoidosta” ja sen sellaisista asioista.
”En minä siitä itseeni sinänsä ottanut. Kieltäydyin tosin kaikista haastattelupyynnöistä, koska niissä haisi se, että halutaan vaan revitellä otsikoilla”, Flinkkilä sanoo.
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo paneminen on kyllä aivan yliarvostettua touhua.
Toki sitä eläimetkin tekee ja ihminen on evoluution mukaan vain yksi eläinlaji monien muiden lisäksi. Kaikkien eläinlajien pääasiallinen tehtävä on lisääntyä. Kaikki muu oheistoiminta mm. syöminen on vain tuota lisääntymistä tukevaa toimintaa.
Aika harvat eläinlajit harrastaa seksiä huvin vuoksi. Kyllä ne ihan lisääntymiseen pyrkii. Enkä nyt tiedä miten hyvä perustelu "Toki sitä eläimetkin tekee" on. Itse en ainakaan koe olevani vaistojen varassa elävän villieläimen tasolla.
Bobobo apinat ovat kovia kiksauttelemaan.
Siis Bonobo, automaattinen korjaus toimi taas.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se yksi vihreiden vähän hobitin näköinen kansanedustaja (en nyt muista nimeä) kysyi tässä mennävuosina niiden illanistujaisissa: "Hei tytöt, oisko täällä tarjolla luomup*llua?
No hyi hemmetti! Oikeesti?! Kaikki nuo on ihan sekaisin seksuaalisuutensa kanssa. Mitä enenmän toitottavat maailmalle, sitä varmemmin on kaikkee ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
mies 38 v kirjoitti:
Ennen noin 25 vuoden ikää minulle oli aika sama miten naiset sekstailivat, minusta vapaan seksin ajatus oli erittäin hyvä; sehän tarkoitti että minäkin saan enemmän ja helpommin. En ollut koskaan mustasukkainen, ja monet seksikumppanit eivät alentaneet naisen viehättävyyttä silmissäni yhtään.
Ihmistä ohjaa monissa asioissa biologinen ohjelmointi. Jos esimerkiksi koittaa olla vähän aikaa hengittämättä, biologinen ohjelmointi tulee vähän ajan päästä käskemään että "hengitä", tämä ilmenee siis pakottavana tarpeena. 25 vuoden iän jälkeen biologinen ohjelmointini muuttui parisuhteiden osalta, tuli tarve perustaa perhe.
Kun ajattelin vapaasta seksistään tunnettua naista parisuhteeseen kanssani, biologinen ohjelmointini hyppäsi aina esiin ja "tuota lutkaa ei missään nimessä voi ottaa". Tämä tuli aivan puun takaa ja tuntui todella ällistyttävältä, vasta sitten ymmärsin pariutumisen ja seksin koko kuvion.
Otin vaimon (aika siveä nainen) ja olen ollut hänen kanssaan siitä asti, olen tyytyväinen. Nyt minulla on lapsia ja kohta esiteini tytär. Varmaan aika konservatiivista puhetta kuullaan lähivuosina minun suusta.
Tämä saattaa tulla sulle yllätyksenä, mutta naiset harrastavat ihan samanlaista jaottelua "vain pantaviin" ja "mahdolliseen parisuhdemateriaaliin" miesten suhteen. Ei siihen tarvita edes mitään "biologista ohjelmointia" ja vakavia perheenperustamissuunnitelmia. Jälkimmäisessä tapauksessa kyllä ne koko kylän läpi polkeneet pelimiehet ovat pelanneet itsensä tehokkaasti ulos siitä kategoriasta, vaikka pelkkä seksipartnereiden määrä ei olekaan se pääkriteeri puolison valinnassa.
Jos nainen on ottanut tavakseen panna niitä vain pantavia koko kylän läpi polkeneita pelimiehiä, niin kyllä sen voi huomata, vaikka ei Iiriksenä siitä julkisuudessa toitotakaan. Tällöin kaltaiseni mies (joita on paljon) ei vain voi ottaa kyseistä naista, juuri silloin kun suhde voi edetä avioliittoon ja lämpimään perhe-elämään. Iiriksen levittämä ajattelutapa on ansa nuorille naisille!
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä että juuri naisten palstalla syttyy käly tästä. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ette te aseta naisille mitään moraalia ja oma seksuaalisuus on jokaisen ihmisen oma asia. Miehet ovat käyneet aina huorissa ja julistaneet miten vain seksi naisissa kiinnostaa? Miksi haluatte estää naisen seksuaalisuuden vaikka olette itsekin naisia? Miehet ovat saaneet aina kaataa mitä tahansa, miten naisen vapaus voi olla edelleen näin vaikeaa länsimaassa? Oletteko jotain maaseutujäpiköitä jotka elävät maatalouden varassa vai mikä vaivaa?
Olette ilmeisesti huolissanne siitä että miehet eivät enää sitoudu jos saavat seksiä muualta. Tämä on yksi teoria siihen miksi juuri naiset ovat aggressiivisempia kahlitsemaan oman sukupuolensa seksuaalisuutta. On olemassa seksuaalioikeuksien julistus johon kuuluu vapaus kunhan ei vahingoita muita. Hassua että miehen seksuaalisuudessa on kaikki vakavat rikokset, prostituutio, kevytkenkäisyys mutta jaksatte silti vahdata naisen hillitympää seksuaalisuutta.
En ymmärrä miksi haluatte aina puuttua naisten elämään.
Olet väärässä. Sitoutuneet miehet yleensä ajattelevat hieman eri tavalla asiasta.
Minä en ikinä sekaantuisi mieheen, jonka seksuaalikäyttäytyminen olisi tuollaista. En siis todellakaan ole huolissani oman suhteen puolesta. Pyrin valitsemaan samalla tavalla ajattelevan ja saman arvomaailman omaavan ihmisen.
Minä en voi sietää tuota ihmistä tietäen mitä hän on tehnyt, ollut mukana petoksessa ja nyt retostelee lehdissä "seksipositiivisuudella". Vaikuttaa kylmältä ja moraalittomalta ihmiseltä kaikin puolin.
Tätä keskusteluahan nimenomaan tavoiteltiin jutulla! Jos haluaa julkisuutta "räväköillä" mielipiteillä, niin toki toivoo että mahdollisimman moni osallistuu keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuka tämä ihminen on, mutta minusta hän puhuu asiaa. En tajua tämän ketjun kommentteja. Voisiko joku perustella tätä itse asiaa haukkumisen sijaan?
No omasta mielestäni ainakin pari hyvää pointtia on tullut esiin: Kun on meneillään metoo-kampanja, tämä on kuin vastalause sille. Naisten ei kannata huudella ympäriinsä että tule kokeilemaan saako täältäkin!
Toinen on tuo, että jos vaikka Touko antaisi tällaisia lausuntoja, niin se vaikuttaisi lapselliselta ja nololta. Tällaisissa lausunnoissa ei ole mitään älykästä, hienoa tai seksikästä. [/quote
Mielestäni sekä touko että tuo muikkeli ovat moraalittomia avionrikkojia ja toivon todella vahvasti että se näkyisi vihreitten kannatuksessa.
Vastamielipiteenäni: Olet ymmärtänyt väärin kaiken. Tämä muikkeli kannattaa seksiä, jossa molemmat tahtovat panna toisiaan. #metoo -kampanja vastustaa seksuaalista häirintää, jossa ylemmässä asemassa oleva henkilö yrittää hyötyä virastaan seksuaalisten palveluiden muodossa. Jos et kykene näkemään näissä kahdessa eroa, on parempi ettet koita myöskään seksiä - voi olla että haaste odottaa joku päivä.
Hmmm... tuohan kuulostaa Haaviston parisuhteelta...
Hohhoijaa, ollaanpa sitä nyt tekopyhiä. Musta tuo on täysin ok, samoin esim. Halla-ahon perhetilanne. T. Vihreä
Vierailija kirjoitti:
Ainahan näitä on ollut, joilta saa aina ja melkein kuka vaan.
Sekään ei hidasta, vaikka tuo kyseinen henkilö olisi muka parisuhteessa. Jotkut ovat luonnostaan sellaisia, että he eivät kykene uskollisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat käyneet aina huorissa ja julistaneet miten vain seksi naisissa kiinnostaa?
Miehet ovat saaneet aina kaataa mitä tahansa, miten naisen vapaus voi olla edelleen näin vaikeaa länsimaassa?
Olette ilmeisesti huolissanne siitä että miehet eivät enää sitoudu jos saavat seksiä muualta.
Hassua että miehen seksuaalisuudessa on kaikki vakavat rikokset, prostituutio, kevytkenkäisyys mutta jaksatte silti vahdata naisen hillitympää seksuaalisuutta.
Jestas.. En pysty mitenkään ottamaan vakavissani näin miesvihamielistä, yleistävää, sivistymätöntä ja asenteellista kannanottoa, joten tyydyn esittämään vain yhden kysymyksen:
Voisko olla, että NAISISSA JA MIEHISSÄ on erilaisia, eri tavalla ajattelevia ihmisiä, jotka löytävät kaltaisensa seuraan?
Jaa empä tiedä. Kyllä minä sen myönnän että ei se hirveän naisellista mielestäni ole elää panomiesten tavoin kuten että joka viikonloppu olisi uusi mies sängyssä
Voiko porukka oikeasti olla näin pihalla? Joka toisessa kommentissa haukutaan irtoseksiä harrastaneet horoiksi ja joka toisessa kommentissa ihmetellään, mitä uutta tässä on ja miksi tästä pitää puhua. Ettekö te nyt oikeasti tajua, että tämäkin ketju jälleen kerran osoittaa, että asiasta pitää näköjään edelleen puhua, kun se näyttää edelleen olevan syy noitarovioille.
Vierailija kirjoitti:
Jaa empä tiedä. Kyllä minä sen myönnän että ei se hirveän naisellista mielestäni ole elää panomiesten tavoin kuten että joka viikonloppu olisi uusi mies sängyssä
Saapa nähdä miten kauan näiden suhde jatkuu. Nakertaa kyllä uskottavuutta tuon kumppanin poliittisesta työstä. Vaikka kuinka yritetään olla suvaitsevaisia ei tämä vihreiden pj ole enää vakuuttava missään vaalipaneelissa.
Miksi tässä nyt jankutetaan tuota, että "minä en ainakaan haluaisi parisuhteeseen sellaisen kanssa"? Aiotteko ryhtyä parisuhteeseen kaikkien maailman ihmisten kanssa vai miksi ihmeessä tuolla syyllä perustelette yleistä paheksuntaanne? En minäkään ryhtyisi parisuhteeseen maanviljelijän kanssa, mutta en minä kyllä sen perusteella sanoisi, että he eivät saisi elää niin. Miksi siis sinkun irtoseksikäyttäytymiseen pitäisi vaikuttaa yhtään sen, että sinä et häntä huolisi parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat käyneet aina huorissa ja julistaneet miten vain seksi naisissa kiinnostaa?
Miehet ovat saaneet aina kaataa mitä tahansa, miten naisen vapaus voi olla edelleen näin vaikeaa länsimaassa?
Olette ilmeisesti huolissanne siitä että miehet eivät enää sitoudu jos saavat seksiä muualta.
Hassua että miehen seksuaalisuudessa on kaikki vakavat rikokset, prostituutio, kevytkenkäisyys mutta jaksatte silti vahdata naisen hillitympää seksuaalisuutta.
Jestas.. En pysty mitenkään ottamaan vakavissani näin miesvihamielistä, yleistävää, sivistymätöntä ja asenteellista kannanottoa, joten tyydyn esittämään vain yhden kysymyksen:
Voisko olla, että NAISISSA JA MIEHISSÄ on erilaisia, eri tavalla ajattelevia ihmisiä, jotka löytävät kaltaisensa seuraan?
Kyllä, mutta nyt tämä Flinkkilä sattuu puhumaan samalla vihreiden puheenjohtajan seksielämästä. Tällä ulostulolla tämä Aalto on kohta entinen puheenjohtaja, kun vihreiden kannatus laskee. Ei vihreiden kannatus tule pelkästään 20 v vapaan seksin kannattajista. Ei tämä juttu olisi päässyt edes Hesariin, jos tätä Aalto-kytköstä ei olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Voiko porukka oikeasti olla näin pihalla? Joka toisessa kommentissa haukutaan irtoseksiä harrastaneet horoiksi ja joka toisessa kommentissa ihmetellään, mitä uutta tässä on ja miksi tästä pitää puhua. Ettekö te nyt oikeasti tajua, että tämäkin ketju jälleen kerran osoittaa, että asiasta pitää näköjään edelleen puhua, kun se näyttää edelleen olevan syy noitarovioille.
Irtoseksiä saa harrastaa kun se ei vahingoita muita. Tässä tapauksessa on harrastetaan irtoseksiä varatun henkilön kanssa.
Mikä tän Iiriksen jutun idea ylipäätään on? Olen itse Iiristä melkein puolet vanhempi ja tuntuu, että taas on nuoret keksimässä pyörää uudelleen ja kuvittelee olevansa jotenkin vallankumouksellisia. Pieni vinkki: jo 20-30 vuotta sitten seksuaalimoraali oli todella löysä ja kyllä suhteita alotettiin sängystä. Paljon. Omassa kaveripiirissä yhden yön -juttuja oli pilvin pimein ja mentiin, minne nokka suuntasi.
I
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä nyt jankutetaan tuota, että "minä en ainakaan haluaisi parisuhteeseen sellaisen kanssa"? Aiotteko ryhtyä parisuhteeseen kaikkien maailman ihmisten kanssa vai miksi ihmeessä tuolla syyllä perustelette yleistä paheksuntaanne? En minäkään ryhtyisi parisuhteeseen maanviljelijän kanssa, mutta en minä kyllä sen perusteella sanoisi, että he eivät saisi elää niin. Miksi siis sinkun irtoseksikäyttäytymiseen pitäisi vaikuttaa yhtään sen, että sinä et häntä huolisi parisuhteeseen?
Noinhan lapset toimivat. Kun tajutaan, että jotain lelua tms. ei saa, niin reaktio on "en olisi halunnutkaan". Ihan sama noiden ihmisten kohdalla, kun ei ole johonkin mahdollisuuksia, pitää uskotella itselleen ja muille, ettei olisi halunnutkaan ja torjutuksi tuleminen olikin oikeastaan oma päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtoseksiä saa harrastaa kun se ei vahingoita muita. Tässä tapauksessa on harrastetaan irtoseksiä varatun henkilön kanssa.
Kyllä tässä puhutaan nyt ihan yleisesti sinkkujen irtoseksistä. Pettämisestä voi sitten perustaa oman ketjunsa.
Vierailija kirjoitti:
On ihan kiva että on tuollaisia vapaampia naisia. Niitä voi sitten jyystää ilman tunteita. Ei tuollaisesta tosin mitään vaimoa halua. ¯\_(ツ)_/¯
Vapaiden naisten paras puoli on se, että he paljastavat tekopyhät miehet jotka eivät kestä kaltaisiaan seksuaalisesti vapaita naisia. Muistathan raportoida elämänfilosofiastasi myös vaimoehdokka(i)lle jotta he voivat vetää asiasta johtopäätöksensä.
Hirveä raivo nousee tässäkin keskustelussa jonkun yksittäisen ihmisen sanomisista. Tuo nyt on vihreä ja he ovat liberaaleja eurokommareita joilla ei ole luomulihan syömisen ja sporalla ajelun ohella muuta agendaa kuin dokaaminen ja paneminen. Vielä kun luomulihaa syövät ja sporalla ajelevat nykyään jotkut persutkin niin eihän heille sitten jää itse asiassa muuta kuin dokaaminen ja paneminen. Ihan hyviä aiheita nekin näyttävät tosiaan olevan kun niillä saa aikaan tällaisen tornadon vesilasiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensin että kuvassa oli Ulla Appelsin mutta se olikin IIRIS.
https://is.mediadelivery.fi/img/658/6a38fb13e9434beea9dec53fa9e20985.jp…;
No jaa. En kyllä lähtis suoraan vertaamaan, Iiris 24v, Ulla 49v.
Tuolta Ulla on näyttänyt 90-luvulla.
Bobobo apinat ovat kovia kiksauttelemaan.