Te jotka meikkaatte ja pidätte itsenne ehostamisesta, ja kosmetiikkatuotteista yleensä :)
Olisi mukava saada asiallista kosmetiikkakeskustelua meidän kesken jotka meikkaamme mielellämme, ja seuraamme kosmetiikkamaailman uutuuksia jne.
Onko löytynyt mitään kivoja meikkiuutuuksia viime aikoina? Suosituksia?
Ostatteko kosmetiikan netistä, tavarataloista vai liikkeistä?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Naked 1:n sanotaan olevan hyvä jos on väritykseltään lämmin, Naked 2 on viileämpi versio. Molemmat on hienoja.
Tosiaan jännä että kun NYC:ssä amerikkalainen julkkismeikkitaitelija (nimeä en muista) suositteli minulle viileäsilmäiselle, neutraali-ihoiselle, tuhkablondille tuota Naked 1:stä :) Ehkä hänen ideana oli luoda sillä erilaista kontrastia kuin tavallisesti? Ne neutraali-lämpimät luomivärit saavat nimittäin minun silmät näyttämään entistä sinivihreämmiltä.
Hei, nyt tulee varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti. Mulla on silmänrajauskynä, joka ei ole sellainen "puinen", vaan muovinen varsi, ja siellä sisällä se varsinainen rajausaine on sellaista suht pehmeää massaa. Mutta siis, miten tätä "kynää" on tarkoitus teroittaa? Kun jos koittaa terottimella, niin se vaan jyrsii aivan kamalaksi tuon kynän ja terä katkeaa samantien. Eikä kyseessä ole sellainenkaan kynä, että päästä pyörittämällä sitä päätä tulisi esiin lisää?
Äh, toivottavasti joku tajusti. Kyseessä siis tämä kynä, kyseessä Essencen kynä, mutta monilla muillakin merkeillä on vastaavia: https://www.karkkainen.com/tuotekuva/ZOOM/4250035246942.jpg
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä ja kestävä eyeliner rasvoittuville luomille? En haluaisi vedekestävää, koska joistakin vedenkestävistä silmämeikeistä on kokemusta, että (rasvaliukoisia kun ovat) ei pysy siisteinä.
Mulla on ollut Rimmelin Exaggerate -eyeliner joskus, se oli muistaakseni ihan ok, mutta tekisi mieli kokeilla jotakin muuta. Geelimäisistä mulla on ollut Maybellinen, se sellainen pienessä, pyöreässä purkissa oleva, jonka mukana tuli (aika onneton) sivellin. Onko Maybellinellä hyviä nestemäisiä rajausvärejä?
Tämä on minun suosikkini, Blinc eyeliner jossa sivellin, tilaan Eleven.fi:stä. Aiemmin joutui ostaa ulkomailta. Samalla periaatteella toimii kuin esim. Sensain 38-ripsiväri eli lähtee lämpimällä vedellä pois, sen rajauksen voi siis "repäistä" irti luomesta sillä se ei leviä kastuessaan vesisateella tai rasvoittuvilla luomilla.
https://www.blincinc.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä ja kestävä eyeliner rasvoittuville luomille? En haluaisi vedekestävää, koska joistakin vedenkestävistä silmämeikeistä on kokemusta, että (rasvaliukoisia kun ovat) ei pysy siisteinä.
Mulla on ollut Rimmelin Exaggerate -eyeliner joskus, se oli muistaakseni ihan ok, mutta tekisi mieli kokeilla jotakin muuta. Geelimäisistä mulla on ollut Maybellinen, se sellainen pienessä, pyöreässä purkissa oleva, jonka mukana tuli (aika onneton) sivellin. Onko Maybellinellä hyviä nestemäisiä rajausvärejä?
Tämä on minun suosikkini, Blinc eyeliner jossa sivellin, tilaan Eleven.fi:stä. Aiemmin joutui ostaa ulkomailta. Samalla periaatteella toimii kuin esim. Sensain 38-ripsiväri eli lähtee lämpimällä vedellä pois, sen rajauksen voi siis "repäistä" irti luomesta sillä se ei leviä kastuessaan vesisateella tai rasvoittuvilla luomilla.
Uuu, kiitos vinkistä. Tuo kuulostaa mielenkiintoiselta ja toimivalta! Kiitos myös sille edelliselle, joka vinkkasi myös toimivista eyelinereistä!
Onko hyviä pohjustus-primer -ehdostuksia?
Mulla helposti rasvoittuva iho, ja olen kokeillut mm. Lumenen (natural code) mattifying primeria, joka oli hyvin samaa kamaa, kuin Lumenen matt base -pohjustustuote (en tiedä onko enää myynnissä). Hinta-laatusuhde oli oikeastaan aika hyvä, tuo Natural Code maksoi vajaan 7 euroa.
Olen kokeillun myös jotakin Essencen Get picture ready -primeria, joka oli suoraan sanottua surkea, tuntui että se vain laittoi ihon kiiltämään nopeammin. No, siinä taisi ollakin hyaluranihappoa, joka vissiin on aika kosteuttava/kiiltävä.
Joskus vuosia sitten mulla oli Punanaamiosta ostettu Grimasin(?) pienen pieni mattaprimer, jonka luvattiin pitävän tosi pitkään mattana ja sopivan vaikka mihin näyttelijöiden hommiin kuumien lamppujen alle yms yms. Noh, vetihän se aluksi tosi mataksi, mutta ei sekään pitänyt sitten paria tuntia kauempaa mun t-aluetta kurissa.
Lorealin studi secrets -primeria (oli pienessä pyöreässä purkissa) ei oo enää markkinoilla, siitä tykkäsin. Harmi!
Mistä ostatte Benefitiä tai Narsia suomeen?
Narsia tilaan EU-sivuilta tai Look Fantastic. Benefitit on löytynyt melkein mistä vaan reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naked 1:n sanotaan olevan hyvä jos on väritykseltään lämmin, Naked 2 on viileämpi versio. Molemmat on hienoja.
Tosiaan jännä että kun NYC:ssä amerikkalainen julkkismeikkitaitelija (nimeä en muista) suositteli minulle viileäsilmäiselle, neutraali-ihoiselle, tuhkablondille tuota Naked 1:stä :) Ehkä hänen ideana oli luoda sillä erilaista kontrastia kuin tavallisesti? Ne neutraali-lämpimät luomivärit saavat nimittäin minun silmät näyttämään entistä sinivihreämmiltä.
Mä olen lämminihoinen ja ruskeasilmäinen, ja käytän just tota viileää naked2:sta :) oon samaa mieltä että kontrastit korostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolla värittelee ripsirajaa ja ripsiä päältä (mihin ripsari ei yllä) tai tekee rajausta vähitellen, niin lähteekö murenemaan?
Onko mitään hyvää markettihintaista puuterimaista highlighteria lämpimälle kalpealle iholle? Luomiväri käy myös, mutta ei saisi olla yhtään hileitä/glitteriä vaan sen pitäisi olla kuultava niin kuin Meowin Cat Glow. Liikaa vaatimuksia?
Osaiskohan joku vinkata luotettavan nettikaupan mistä saisi Guerlainin meikkejä? Hakusessa olisi Parure de Lumiere -meikkivoide. Feelunique jo tarkistettu, siellä kaikki sävyt finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään hyvää markettihintaista puuterimaista highlighteria lämpimälle kalpealle iholle? Luomiväri käy myös, mutta ei saisi olla yhtään hileitä/glitteriä vaan sen pitäisi olla kuultava niin kuin Meowin Cat Glow. Liikaa vaatimuksia?
The balmin mary lou manizer on tuollainen ja muutenkin yksi parhaista highlightereista.
Parempi kuin esim. narsin albatross yms.
Vierailija kirjoitti:
Osaiskohan joku vinkata luotettavan nettikaupan mistä saisi Guerlainin meikkejä? Hakusessa olisi Parure de Lumiere -meikkivoide. Feelunique jo tarkistettu, siellä kaikki sävyt finaalissa.
Kokeile esim. house of fraseria.
Mä tilaan muuten esim. tom fordit harvey nicholsilta, vinkkinä vain, jos muutkin on miettineet mistä saa esim. tom fordia suomeen.
Samoin esim libertylondonista saa laura mercieria, hourglassia, surrattia yms. suomeen ja lähetys on tosi nopea.
En pidä meikkaamisesta tai kosmetiikasta.
Kaipaisin suositteluja jostain hyvästä (ja edullisesta) tuoteesta Garnierin BB-voiteen tilalle. Garnier saa huokoset tukkeutumaan oikein urakalla, vaikka ihoni on pintakuiva. Eli en kaipaa rasvoittuvan ihon tuotetta vaan ennemminkin kosteutta ylläpitävää. Tuote voi olla nimikkeeltään BB- CC- tai vaikka meikkivoide, kunhan olisi kevyt (olen ihan pihalla näistä nykytuotteista). Kaipaan lähinnä sellaista luonnollista, ei varsinaisesti peittävää lopputulosta, vaan että naama näyttäisi silti vähän paremmalta ja tasaisemmalta, kuin ilman meikkiä. Eli jos jollain on kokemuksia tuotteista, jotka ei tehneet mitään eroa meikittömyyteen, niin kertokaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The balmin mary lou manizer on tuollainen ja muutenkin yksi parhaista highlightereista.
Parempi kuin esim. narsin albatross yms.
Olen sitä joskus silmäillyt, mutta kuvissa näyttää glitteriseltä, ja kumpi väri olisi parempi? Se parikymppiä on myös aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lämminihoinen ja ruskeasilmäinen, ja käytän just tota viileää naked2:sta :) oon samaa mieltä että kontrastit korostaa.
Mulla myös paras tuo naked2 ja oon siniharmaa silmäinen ja keltapohjainen iho. Ihan paras luomiväripaletti lämminsävyiselle iholle ja viileille silmille.
Onko teillä kokemuksia The Ordinary -sarjasta? Siinähän on käsittämättömän simppeleitä ja toimivia tuotteita, nyt uusina hyvin kevyet värivoiteet. Itse olen kokeillut vain päivävoidetta joka oli yksi parhaista ikinä.
En kokeillut vielä tilata mutta ihmettelin semmoista kun klikkasin sitä meiliä jossa se koodi tuli, niin päädyin Stokkan nettikaupan sivulle jossa oli sekalaista kosmetiikkaa ja kaikista valmiiksi joku alennus (-20%) pois. Lukiko kupongissa muuten mitään tuoterajoituksista että mitä merkkejä se ale ei koske?