Te jotka meikkaatte ja pidätte itsenne ehostamisesta, ja kosmetiikkatuotteista yleensä :)
Olisi mukava saada asiallista kosmetiikkakeskustelua meidän kesken jotka meikkaamme mielellämme, ja seuraamme kosmetiikkamaailman uutuuksia jne.
Onko löytynyt mitään kivoja meikkiuutuuksia viime aikoina? Suosituksia?
Ostatteko kosmetiikan netistä, tavarataloista vai liikkeistä?
Kommentit (143)
Suosittelen testaamaan Shiseidon meikkejä. Etenkin luomivärit omaa luokkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä ja kestävä eyeliner rasvoittuville luomille? En haluaisi vedekestävää, koska joistakin vedenkestävistä silmämeikeistä on kokemusta, että (rasvaliukoisia kun ovat) ei pysy siisteinä.
Mulla on ollut Rimmelin Exaggerate -eyeliner joskus, se oli muistaakseni ihan ok, mutta tekisi mieli kokeilla jotakin muuta. Geelimäisistä mulla on ollut Maybellinen, se sellainen pienessä, pyöreässä purkissa oleva, jonka mukana tuli (aika onneton) sivellin. Onko Maybellinellä hyviä nestemäisiä rajausvärejä?
Lumenen tussi. Mulla on todi öljyiset luomet. Tämä kestää kun laitan sekä luomivärin alle että päälle.
Nyt kun on asiantuntijoita ketjyssa, niin olisi kiva saada enemmän vinkkejä ihan tavarataloista saatavista meikeistä, jos ei halua tilata netistä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä ja kestävä eyeliner rasvoittuville luomille? En haluaisi vedekestävää, koska joistakin vedenkestävistä silmämeikeistä on kokemusta, että (rasvaliukoisia kun ovat) ei pysy siisteinä.
Mulla on ollut Rimmelin Exaggerate -eyeliner joskus, se oli muistaakseni ihan ok, mutta tekisi mieli kokeilla jotakin muuta. Geelimäisistä mulla on ollut Maybellinen, se sellainen pienessä, pyöreässä purkissa oleva, jonka mukana tuli (aika onneton) sivellin. Onko Maybellinellä hyviä nestemäisiä rajausvärejä?
Tämä on minun suosikkini, Blinc eyeliner jossa sivellin, tilaan Eleven.fi:stä. Aiemmin joutui ostaa ulkomailta. Samalla periaatteella toimii kuin esim. Sensain 38-ripsiväri eli lähtee lämpimällä vedellä pois, sen rajauksen voi siis "repäistä" irti luomesta sillä se ei leviä kastuessaan vesisateella tai rasvoittuvilla luomilla.
https://www.blincinc.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33…
Jos tuolla värittelee ripsirajaa ja ripsiä päältä (mihin ripsari ei yllä) tai tekee rajausta vähitellen, niin lähteekö murenemaan?
Ei lähde, siksi se on ainoa rajausväri johon luotan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minun suosikkini, Blinc eyeliner jossa sivellin, tilaan Eleven.fi:stä. Aiemmin joutui ostaa ulkomailta. Samalla periaatteella toimii kuin esim. Sensain 38-ripsiväri eli lähtee lämpimällä vedellä pois, sen rajauksen voi siis "repäistä" irti luomesta sillä se ei leviä kastuessaan vesisateella tai rasvoittuvilla luomilla.
Feeluniquesta voi tilata myös ja halvemmalla. Feeluniquessa €26.64 ja Elevenissä 28,70 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa teidän holy grail-luomiväripalettianne mulle?
Tarkoitus ostaa sellainen jolla saisi tehtyä arkimeikkejä (Naked heat esim. liian räväkkä) ja riittäisi että yhdellä paletilla saisi tehtyä koko meikin, eikä joutuisi kaivamaan useita esiin. Tietysti laatu ja levittyvyys pitäisi olla priimaa.Olen miettinyt vaihtoehdoiksi paljon kehuttuja ABH Modern Renaissance, joku Nakedeista (mikä on paras?) tai Too Faced Chocolate Bar. Nämä siis ainoastaan bongattu bloggaajilta ja youtuben videoista, en ole livenä hypistellyt. Kehujen mukaan olen valikoinut ja tietysti pohtinut sopivia sävyjä.
Mutta suositelkaa teidän mielestänne maailmankaikkeuden parasta palettia? Ja kertokaa kokemuksia jos omistatte jonkun yllämainituista. :)
Luomiväripalettiaddikti täällä! Omistan useamman mainitsemistasi paleteista (Naked 1 ja 3, Chocolate Bar). Kaikki nämä paletit ovat laadukkaita ja kaikilla saa aikaiseksi hyviä arkimeikkejä, sekä vaaleita että smokympia. Isoa hutia et oikeastaan voi tehdä.
Mutta jos pitäisi pärjätä arkena vain yhdellä paletilla, valintani olisi luultavasti Maybellinen The Nudes.
Se ei ole mikään hifistelypaletti, mutta värivalikoima on arkea ajatellen tosi onnistunut. On mattavaalea, on shimmervaalea sisänurkkaan, tummat rajausvärit, useampi kiva keskiruskea ja vielä metallikulta ja -ruskea jos haluaa vähän hohtoa.
Noita mainitsemiasi paletteja vertaillessa joudutaan sitten miettimään makuasioita. Chocolate Bar on ihana, ja siinä on plussaa isot pannut vaaleita häivytyssävyjä joista toinen on matta ja toinen tosi kaunis shimmer +, hyvä määrä mattasävyjä ja pari kivaa ei-neutraalia seassa. Muuten paletti painottuu hiukan tummahkoihin sävyihin, makuasia onko tämä plussa vai miinus. Muista paleteista tämä eroaa selvimmin siinä että mukana ovat nuo pari ei-neutraalia joskin arkimeikkiin helposti sopivaa sävyä. Onko se sinusta kiva juttu vai haluaisitko kuitenkin palettiisi pelkkiä neutraaleja sävyjä?
Naked3 on oma suosikkini, mutta se ei ole yhtä monipuolinen kuin muut Nakedit. Sillä tekee tosi kivoja meikkejä ja omasta mielestäni se on parempi arkipaletti kuin Naked 1. Tykkään myös siitä että Naked3 on selvästi erilainen kuin muut neutraalipaletit. Puolustaa helposti paikkaansa omassa kokoelmassani, mutta vähän epäröisin jos tämän olisi tarkoitus jäädä ainoaksi paletiksi.
Naked 1:n sanotaan olevan hyvä jos on väritykseltään lämmin, Naked 2 on viileämpi versio. Molemmat on hienoja. Omasta mielestä Naked on kuitenkin ainoaksi arkipaletiksi vähän turhan kimaltava. Siinä ei ole kuin kaksi täysmattaa sävyä. Kuinka hyvin kimallus sopii arkimeikkiisi? Jos et jää kaipaamaan mattasävyjä, niin sävyvalikoima on tässä kyllä monipuolinen.
Modern Renaissancea hehkutetaan paljon, ja värit näyttävät enimmäkseen kivoilta joskin samantapaisilta mitä löytyy muistakin nudepaleteista. Paletin juju ovat selvästi ne neljä (!) tummaa punaista sävyä, mutta olen huomannut että ne eivät kuitenkaan näytä kuluvan juuri kellään käytössä. 4 hyvin vähälle käytölle jäävää nappia on minusta paljon varsinkin ekalle/ainoalle paletille, joten mieti tarkkaan olisiko sinulla oikeasti niille käyttöä.Toivottavasti tästä oli apua!
Kiitos pitkästä kirjoituksesta, kuulostit ihan prolta! :D Ja oli takuulla apua, minulle ja varmasti monelle muullekin.
Tuo modern renaissancen punaisten sävyjen määrä oli hyvä pointti jota en ole tajunnut. Kauniita ne ovat, mutta ei varmaankaan tulisi arjessa käytettyä. Päädyin siihen että Naked 1 tai Naked 2 olisi varmasti hyvät minulle, käyn liikkeessä katsomassa ja kokeilemassa ja päätän sitten kumpi sopisi itselleni paremmin. Minulla tosiaan on jo se Maybellinen Blushed Nudes jossa oli jotain samanlaisuutta sävyissä mitä tuossa Naked 3:ssa, joten en halua samankaltaista. Kiitos neuvoistasi. :)
Osaako joku vielä suositella hyviä luomivärisiveltimiä, varsinkin noiden Nakedien kanssa käytettäväksi? Ajattelin että jos ostaisin kerralla hyvän luomivärisetin ja vielä hyvät siveltimet niin ainakin tietää ettei ole välineistä kiinni jos jälki on huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Sain Stockmannilta kanta-asiakaskoodin, jolla pitäisi saada verkkokaupasta -20 % kosmetiikasta, mutta koodi ei toimi. Onko muilla sama ongelma?
Ei toimi, tulee virheilmoitus heti että koodi olisi kulutettu aiemmin vaikka tällä viikolla tuli vasta voimaan! Siskollani sama! Jää huijauksen maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaiskohan joku vinkata luotettavan nettikaupan mistä saisi Guerlainin meikkejä? Hakusessa olisi Parure de Lumiere -meikkivoide. Feelunique jo tarkistettu, siellä kaikki sävyt finaalissa.
Kokeile esim. house of fraseria.
Mä tilaan muuten esim. tom fordit harvey nicholsilta, vinkkinä vain, jos muutkin on miettineet mistä saa esim. tom fordia suomeen.
Samoin esim libertylondonista saa laura mercieria, hourglassia, surrattia yms. suomeen ja lähetys on tosi nopea.
Stockmannille oli näköjään avattu Tom Fordin ständi. Harmi vaan että ne kivan sävyiset huulipunat kuivattavat omia huuliani niin että ne näyttävät pienemmiltä ja jotenkin surkastuneilta, ja että kyseisen merkin kaikki tuoksut ovat voimakkaita hajupommeja joista saan päänsäryn :( Saan todella harvasta tuoksusta päänsäryn.
Minkä vuoksi moni kosteusvoide alkaa rullautua alta pois, kun levittää meikkivoidetta?
Mikä on uusin tapa levittää meikkivoide? Jonkin aikaa sitten oli ne munan malliset beauty blenderit, sitten tuli sellainen sileä silikonisieni ja nyt näyttää olevan sellainen leveä harja jossa varsi eli kuin vauvan hiusharja ja hammasharja olisi yhdistetty.
Millä meikkivoiteella saisi mahdollismman luonnollisen eli huomaamattoman lopputuloksen? Olen useamman vuoden käyttänyt lumenen cc-voidetta ja ihan sormin levittämällä. Tulos heti meikkauksen jälkeen tyydyttää tarpeeni mutta viimeistän puoleen päivään mennessä meikki on kadonnut ja punoitukset näkyy. Olen sen verran laiska että haluaisin päästä mahdollisimman helpolla, lasten kanssa aamut on muutenkin niin kiireisiä.
Iho on pintakuiva ja puutereista huonoja kokemuksia, mutta olisikohan jotain mitä voisi lisätä pitkin päivää? joskus ennen lapsia jaksoin pyöritellä mineraalipuuteria ihoon mutta en nyt muista että sekään olisi koko päivää pysynyt naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoksi moni kosteusvoide alkaa rullautua alta pois, kun levittää meikkivoidetta?
Mä olen huomannut, että liian kevyet ja geelimäiset voiteet rullautuvat meikkivoiteen alla. Voiteen tulee olla tarpeeksi kosteuttava ja hyvin imeytyvä.
Ainoa BB-voide joka toimii minulla (normaali iho, rasvoittuu vähän kesäisin ja pintakuivuu vähän talvisin) on Misshan Perfect Cover BB. Olen 30+. Tilaan sen eleven.fi-nettikaupasta. Tämä peittää hyvin mutta jättää samalla kuultavan meikin olematta rasvaisen tuntuinen, eli meikkipohjasta tulee melkeinpä 3D-fiiliksinen, täydellinen iho jossa contour jo itsessään koska se heijastaa juuri oikealla tavalla.
Olen käyttänyt kaikkea YSL:stä Isadoraan, Estee Lauderista Lumeneen, ja Chanelista Garnieriin plus 15 muuta, ja tuo on paras. Nuo korealaiset meikithän ovat edelläkävijöitä, ja siellähän nuo tehtiin täydellisiksi sen vuoksi että muistuttaisi eniten ihoa eikä meikattua kakkunaamaa koska koulut kielsivät tytöiltä meikkaamisen niin kiersivät asian noiden korealaisten BB-voiteiden avulla.
Sieltä eleveniltä pystyy tilata pienet kokeilupakkaukset joissa 3 pientä eri sävyistä tuubia.
Minne ne Ms Chic-merkin Kide-mineraalimeikkituotteet katosivat? Ne jotka sisälsivät aitoa timanttipölyä?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa BB-voide joka toimii minulla (normaali iho, rasvoittuu vähän kesäisin ja pintakuivuu vähän talvisin) on Misshan Perfect Cover BB. Olen 30+. Tilaan sen eleven.fi-nettikaupasta. Tämä peittää hyvin mutta jättää samalla kuultavan meikin olematta rasvaisen tuntuinen, eli meikkipohjasta tulee melkeinpä 3D-fiiliksinen, täydellinen iho jossa contour jo itsessään koska se heijastaa juuri oikealla tavalla.
Olen käyttänyt kaikkea YSL:stä Isadoraan, Estee Lauderista Lumeneen, ja Chanelista Garnieriin plus 15 muuta, ja tuo on paras. Nuo korealaiset meikithän ovat edelläkävijöitä, ja siellähän nuo tehtiin täydellisiksi sen vuoksi että muistuttaisi eniten ihoa eikä meikattua kakkunaamaa koska koulut kielsivät tytöiltä meikkaamisen niin kiersivät asian noiden korealaisten BB-voiteiden avulla.
Sieltä eleveniltä pystyy tilata pienet kokeilupakkaukset joissa 3 pientä eri sävyistä tuubia.
Minä tilaan Misshat saksalaisesta nettikaupasta. Olen ihastunut tension pacteihin, mutta tuo bb on myös vakkarisuosikkini. Kaupalla on englannikieliset sivut ja näistä saa 3 erisävyistä testituubia myös tilattua, hinta 3,90 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on asiantuntijoita ketjyssa, niin olisi kiva saada enemmän vinkkejä ihan tavarataloista saatavista meikeistä, jos ei halua tilata netistä:)
Tavarataloista voi löytää nykyään vaikka mitä kivaa ja laatukin on parantunut takavuosista huikeasti. Näin äkkiseltään mieleen tulevat:
-Isa Doran ripsivärit
-Lumenen puuterit joissa sävyjä riittää vaaleaihoisillekin. Myös Lumenen kulmavärit ovat tosi hyviä
-Maybellinen The Nudes- luomiväripaletti on itselleni ihan holy grail-sarjaa. Myös Maybellinen Baby Lips huulikiilto/voidemainen poskipuna (taisi olla kesätuote) on oikein hyvä.
-Essencen meikit -merkki on hintaansa nähden hyvinkin laadukas. Isoin miinus on tuotteiden nopea vaihtuvuus, joten jos löydät Essenceltä jotain mitä haluat käyttää useamman kappaleen verran, kannattaa hamstrata nopeasti. Myös Essencen siveltimet ovat hyviä jos tykkää pehmeämmistä siveltimistä.
-Sleekin luomiväripaletteja oli Citymarketeissa jossain vaiheessa erä, jos tulee uudestaan niin kannattaa tsekata sillä merkin hinta/laatusuhde on hyvä.
-NYX ei ole ehkä ihan markettisarja, mutta mainitsen silti NYXin rajauskynät jotka ovat käytännössä samaa tavaraa kuin Urban Decayn rajauskynät -hinta vaan on puolet halvempi.
-luonnonkosmetiikkapuolelta marketista saa Laveran meikkejä
-ja tietysti Mavalan ja Essien kynsilakat
Sitten vielä sivellinasiaa: Se millaiset siveltimet sopivat riippuu ihan meikkaustyylistä. Itselläni on aika vaatimaton maku sivellinten osalta: Iberon vaahtomuoviapplikaattorit (ne missä on toinen pää leveä ja toinen kapea) ovat suosikkejani joihin huomaan tarttuvan vaikka vieressä olisi Bdelliumin siveltimiä... Toinen suosikkisiveltimeni on Body Shopin luomivärisivellin. Arvelisin makuni johtuvan siitä että minulla on kevyt, tarkka ote jolloin pienet siveltimet toimivat hyvin ja että tykkään tunkea silmämeikkiini vähintään neljää sävyä jolloin yksittäistä sävyä tulee vain tietylle pienelle alueelle. Ja Naked-palettien mukana tulevat harjassiveltimet ovat monen (myös minun) mielestä kivoja ja käyttökelpoisia. Moni ei tykkää vaahtomuoviapplikaattoreista, mutta oma mielipide asiasta on helppo kehittää kun niitä tulee useimpien palettien mukana.
Yleisesti ottaen siveltimessä on tärkeää koko/muoto ja karkeus. Karkeampaan siveltimeen irtoaa enemmän väriä, pehmeällä taas välttää helpommin överit jos sellaiseen on taipumusta. Paras muoto taas riippuu siitä millaista meikkiä tekee ja oman silmän muodosta. Jos esimerkiksi tekee mieluiten klassista kahden sävyn meikkiä, tulee parempaa jälkeä vähän isommalla siveltimellä. Eettiseltä kannalta kannattaa tarkistaa että siveltimet ovat synteettisestä harjaksesta, useimmat toki nykyään ovatkin.
Tämäkin asia selviää siis kokeilemalla. Onneksi silmämeikkeihin tarkoitetut siveltimet ovat edullisemmasta päästä suteja.
luomiväripalettiaddikti (jatkossa osallistun ketjuun tällä allekirjoituksella :)
Nostetaas taas koska kyselyikä! Mulla on raskaat luomet jotka rasvoittuu helposti, tämä on aiheuttanut sen että luomiväri katoaa saman tien vakoihin ja kajalkynät suttaantuu yläluomeen. Ainoa mikä on toiminut on jokin rimmelin nestemäinen kajal, mutta kaipaisin arkimeikkiin vähän pehmeämpää jälkeä ja luomivärikin tai jokin muu väriä tuova ratkaisu(paksu kynä?) olisi kiva jos se pysyisi kauemmin kuin 5 min!
Joskus oli jotain pohjustusainetta mutta ei sekään toiminut. En enää muista mitä se oli, käytännössä en ole silmiä meikannut viiteen vuoteen muuten kuin ripsarilla..
ideoita? :)
Superdrug toimittaa myös Suomeen. Menkää tilaamaan.
Mä tilasin sitä High-Spreadability Fluid Primeria ja tykkäsin todella paljon! Edullinen, meikki levittyy hyvin, parantaa meikin kestoa ja näyttää tasoittavan ihoa. Suosittelen kokeilemaan! Mulla on itselläni sekaiho, jossa on jonkin verran "tekstuuria".