Te jotka meikkaatte ja pidätte itsenne ehostamisesta, ja kosmetiikkatuotteista yleensä :)
Olisi mukava saada asiallista kosmetiikkakeskustelua meidän kesken jotka meikkaamme mielellämme, ja seuraamme kosmetiikkamaailman uutuuksia jne.
Onko löytynyt mitään kivoja meikkiuutuuksia viime aikoina? Suosituksia?
Ostatteko kosmetiikan netistä, tavarataloista vai liikkeistä?
Kommentit (143)
Lorealin uusin ripsari on todella hyvä. Tuntuu vain, että se on loppumassa todella nopeasti. Toivottavasti olen väärässä ja tuubista tulee vielä monta käyttökertaa.
Vierailija kirjoitti:
meikki ja meikki. hankkikaa oikeasti elämä.
Pyllynkarvaketjusta soittivat ja sanoivat, että sinua kaivataan siellä.
Mä käytin pitkään kalliimpien merkkien meikkivoiteita (EL Double Wear, Lancome Teint Idole ultra jne..) ja nyt ostin huvikseni kokeiluun Lorealin True Match meikkivoiteen pumppupullossa, ja se on kyllä todella yllättänyt! Peittää sopivasti ja kerrostamalla lisää peittoa, luonnollinen ja ohuehko iholla ja pysyy hyvin :) iho näyttää yksinkertaisesti kauniilta sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jäin työttömäksi ja nämä Essence meikit ovat koituneet pelastukseksi. Todella halvalla ihan hyvää laatua. Vinkkinä muillekin köyhille.
Minä meikkaan opiskelijabudjetilla. Juuri tänään kävin ostamassa muutaman Essence-tuotteen, pari huulipunaa ja peitevoiteen. Yllätyin positiivisesti, miten tasaisesti huulipunat levittyivät (hinnat kolmen-neljän euron luokkaa) ja peitevoidekin oli oikein pigmenttinen ja peitti kroonisesti tummat silmänaluseni oikein mallikkaasti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että MAC Cosmeticsin huulikiiltojen koostumukset uusitaan?
Niistä vanhoista lip glass-kiilloista oli enää jonkin verran saman nimisiä värisävyjä jäljellä. Toivottavasti tuo minun kesäsuosikki "Lychee Luxe" jää valikoimaan. Se kun saa kalpeankin ihon hieman päivettyneen näköiseksi :)
Miten huulikiilto voi ihonväriä muuttaa?
Tottakai voi : D
Osalla vaaleat nudevärit huulilla saa kasvot näyttämään laikukkailta tai kellertävillä, osalla koralli saa ihon sävyn lämpenemään, osalla pinkki saa hampaat näyttämään keltaisilta ja ihon sinertävän-vihertävät verisuonet korostuvat, punainen tekee kasvot joko suttuisiksi tai todella virheettömän näköisiksi mutta tuossakin pätee se että jokaiselle ei sama punasävy sovi eli jokaiselle löytyy oikea kirkkaanpunainen sävy kun kokeilee niin kauan että se oikea löytyy eli lämpimistä, neutraaleista tai viileistä sävyistä.
No ei ihonväri siitä kuitenkaan miksikään muutu että maalaa huulet kiillolla.
En ole se jolle vastasit, mutta tottakai kaikki väri mitä itseesi laitat/päälläsi pidät muuttaa ihon sävyäsi. Mieti nyt vaikka, laitat mustan paidan päälle, niin auttamatta musta väri tekee sinusta kalpeamman kun esimerkiksi vaaleanpunainen.
Fakta on kuitenkin ettei ihonväri muutu huulikiillon avulla, jos kiiltoa laittaa huulin. Jos sen laittaisi iholle, iho kiiltäisi ja ehkä punertaisi, riippuen huulikiillon väristä.
Ihonväri voi muuttua auringosta, itseruskettavalla tai suihkurusketuksella sekä solariumissa. Ihon voi myös maalata vaikka siniseksi. Huulikiilto huulissa ei kuitenkaan faktuaalisesti muuta ihonväriä miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytin pitkään kalliimpien merkkien meikkivoiteita (EL Double Wear, Lancome Teint Idole ultra jne..) ja nyt ostin huvikseni kokeiluun Lorealin True Match meikkivoiteen pumppupullossa, ja se on kyllä todella yllättänyt! Peittää sopivasti ja kerrostamalla lisää peittoa, luonnollinen ja ohuehko iholla ja pysyy hyvin :) iho näyttää yksinkertaisesti kauniilta sen jälkeen.
Tämä taas ei toimi minulla alkuunkaan. Poskien iho näyttää jotenkin todella epätasaiselta ja suorastaan laikukkaalta, vaikka laitan primerin ja levitän Beauty Blenderillä. Minusta tosi kaukana luonnollisesta, mutta ehkä ihotyyppikysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä vanhoista lip glass-kiilloista oli enää jonkin verran saman nimisiä värisävyjä jäljellä. Toivottavasti tuo minun kesäsuosikki "Lychee Luxe" jää valikoimaan. Se kun saa kalpeankin ihon hieman päivettyneen näköiseksi :)
Osalla vaaleat nudevärit huulilla saa kasvot näyttämään laikukkailta tai kellertävillä, osalla koralli saa ihon sävyn lämpenemään, osalla pinkki saa hampaat näyttämään keltaisilta ja ihon sinertävän-vihertävät verisuonet korostuvat, punainen tekee kasvot joko suttuisiksi tai todella virheettömän näköisiksi mutta tuossakin pätee se että jokaiselle ei sama punasävy sovi eli jokaiselle löytyy oikea kirkkaanpunainen sävy kun kokeilee niin kauan että se oikea löytyy eli lämpimistä, neutraaleista tai viileistä sävyistä.
En ole se jolle vastasit, mutta tottakai kaikki väri mitä itseesi laitat/päälläsi pidät muuttaa ihon sävyäsi. Mieti nyt vaikka, laitat mustan paidan päälle, niin auttamatta musta väri tekee sinusta kalpeamman kun esimerkiksi vaaleanpunainen.
Fakta on kuitenkin ettei ihonväri muutu huulikiillon avulla, jos kiiltoa laittaa huulin. Jos sen laittaisi iholle, iho kiiltäisi ja ehkä punertaisi, riippuen huulikiillon väristä.
Ihonväri voi muuttua auringosta, itseruskettavalla tai suihkurusketuksella sekä solariumissa. Ihon voi myös maalata vaikka siniseksi. Huulikiilto huulissa ei kuitenkaan faktuaalisesti muuta ihonväriä miksikään.
Ketjun eka jankkaus vasta sivulla neljä, tämä alkaa lupaavasti ja positiivisesti!
Veikkauksia tokasta jankkauksen aiheesta?
"Jos hajuvesien tarkoitus on peittää pskan hajuinen ihminen, niin ymmärrät varmaan että meikillä peitetään ruma naama."
Totta kai ymmärrän! Miksi luulet, että meikkaan? Sentti tatinaa, niin ei ruma naama näy!
Olen myös kosmetiikan suurkuluttaja ja sephporasta aina tarttuu valtavat määrät tuotteita mukaan xD ihotyyppini on normaali, tässä muutamia tuotteita joita rakastan;
-primerit; ehdoton suosikki Benefitin Porefessional. Tasoittaa ihon ja saa meikin kestämään. Toinen ihan hyvä jota saa Suomestakin on se smashboxin alkuperäinen primeri.
-meikkivoide; useita suosikkeja riippuen tilaisuudesta. Arkimeikkivoiteeni on Lancomen Teint Idole Ultra 24 h. Arvostan meikkipohjassa pysyvyyttä ja tämä kyllä pysyy! Vieläkin pysyvämpi ja peittävämpi esim iltameikkiin Estee Lauderin Double wear. Joskus kun nukahtanut tämä naamassa niin aamulla tismalleen samannnäköinen xD
-Puuteri; Narsin Light reflecting loose powder, läpinäkyvä. Yksinkertaisesti PARAS. Blurraa myös ihoa. Toinen hyvä viimeistelyyn on Makeup Foreverin vastaava.
-Contour; Anastasia Beverly Hills Contouring Cream sekä puuterimaisista Kat Von D:n contourpaletti, todella hyvä pigmentti hakkaa ABH:n puuterimaisen version.
-Peitevoide: Narsin Radiant Creamy concealer on mun suosikki enkä enää muuta halua käyttää.
-Highlighter; näitä omistan valtavista mutta parhaat highlighterit tekee Becca.
-Kulmat: Anastasia Beverly Hillsin tuotteet on omia suosikkeja
-Ripsivärit: Lancomella ja Lorealilla on hyviä.
-Muita: en voisi enää elää ilman urban decayn ja too facedin luomiväripohjustajia! Myös urban decayn meikinkiinnitys suihke rokkaa samoin huulten pohjustus Ozone kynä. Tämän hetkinen suosikkiluomiväri paletti on Too Facedin Sweet Peach. Yleensä huulipunissa suosin Macin tuotteita.
Suositelkaa teidän holy grail-luomiväripalettianne mulle?
Tarkoitus ostaa sellainen jolla saisi tehtyä arkimeikkejä (Naked heat esim. liian räväkkä) ja riittäisi että yhdellä paletilla saisi tehtyä koko meikin, eikä joutuisi kaivamaan useita esiin. Tietysti laatu ja levittyvyys pitäisi olla priimaa.
Olen miettinyt vaihtoehdoiksi paljon kehuttuja ABH Modern Renaissance, joku Nakedeista (mikä on paras?) tai Too Faced Chocolate Bar. Nämä siis ainoastaan bongattu bloggaajilta ja youtuben videoista, en ole livenä hypistellyt. Kehujen mukaan olen valikoinut ja tietysti pohtinut sopivia sävyjä.
Mutta suositelkaa teidän mielestänne maailmankaikkeuden parasta palettia? Ja kertokaa kokemuksia jos omistatte jonkun yllämainituista. :)
suositelkaa hyvää aurinkopuuteria, plussaa jos voisi varjostaa kasvoja. Onkohan La mer aurinkopuuteri hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, visuaalisesti, ymmärrätkö? Visuaalisesti!
Et taida pahemmin meikata, jolloin ihmettelen tosiaan mitä teet tämän kaltaisessa keskusteluketjussa?
Laitapa punaista, beigeä, vaaleanpunaista ja oranssia huuliin, ja nappaa jokaisesta kuva kännykameralla, samassa valaistuksessa. Vertaa itse, niin huomaat miten huulipunan väri luo eri sävyisen kasvojen ihon.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeati noin yksinkertainen, sillä jos ketjun nimi on Te jotka meikkaatte ja pidätte itsenne ehostamisesta, ja kosmetiikkatuotteista yleensä, niin miksi edes avaat kyseisen ketjun?
Tein oman aloituksen kun en ensin huomannut tätä ketjua. Kyselin siis huulipunasuosituksia, olisiko suositella jotain huulipunaa arkikäyttöön, sellaista joka ei tahrisi esim. kahvikuppia? Ja kahvista puheenollen, hampaani voisivat olla vaökoisemmatkin, millainen on siniseen taittava punaisen sävy jota joku vinkkasi keltahampaisille?
T. Meikkitietämätön
Jätetääs nämä häiriköt ilman huomiota, jookos? Tosi kiva kosmetiikkaketju avlla pitkästä aikaa, niin ei anneta mörököllien sitä pilata. :)
Ostin vasta naamiaisia varten Nyxin High Definition Blush -poskipunan räikeämpääkin räikeässä värissä "Electro". Ihan pieni määrä sudissa ja se todella punaa posket kunnolla!
Onko muut käyttäneet tätä? Onko siis muissakin sävyissä yhtä hyvä pigmentti vai ainoastaan tässä yhdessä? Mulla on ongelmana se että tuntuu että kaikki poskipuna vaan katoaa pois mun kasvoilta.
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa teidän holy grail-luomiväripalettianne mulle?
Tarkoitus ostaa sellainen jolla saisi tehtyä arkimeikkejä (Naked heat esim. liian räväkkä) ja riittäisi että yhdellä paletilla saisi tehtyä koko meikin, eikä joutuisi kaivamaan useita esiin. Tietysti laatu ja levittyvyys pitäisi olla priimaa.Olen miettinyt vaihtoehdoiksi paljon kehuttuja ABH Modern Renaissance, joku Nakedeista (mikä on paras?) tai Too Faced Chocolate Bar. Nämä siis ainoastaan bongattu bloggaajilta ja youtuben videoista, en ole livenä hypistellyt. Kehujen mukaan olen valikoinut ja tietysti pohtinut sopivia sävyjä.
Mutta suositelkaa teidän mielestänne maailmankaikkeuden parasta palettia? Ja kertokaa kokemuksia jos omistatte jonkun yllämainituista. :)
Riippuu siitä minkä sävyiset silmät sinulla on. Olin muutama vuosi sitten Jenkeissä ystäväni kanssa, ja isossa tavaratalossa oli jokin meikkitapahtuma ja paikalla oli eri merkkien huippumeikkitaiteilijat ja ajattelin että yesss nyt saan vihdoin kunnon apua oikeaan värivalintaan :) Tuolloin Urban Decaylta oli juuri ilmestynyt se Naked 3 -paletti.
Minulla on kylmän sävyiset silmät eli vedenvihertäväsiniset jotka tosiaan erottuvat kasvoistani aika viileän näköisinä, ja minulle suositeltiin Naked 1.
Ystävälläni on hieman lämpimään sävyyn taittavat silmät jossa vihreää ja kellanvärisiä laikkuja, ja hänelle suositeltiin Naked 2.
Samalla näin miten toinen UD-tiskin meikkitaiteilijoista teki meikkiä mustahiuksisille ja tummanruskeasilmäiselle aasialaisnaiselle Naked 3-paletilla, ja katsoin että hänelle ne punertavaan taittavat sävyt sopivat upeasti.
Olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon 1-palettiin ja ystäväni 2-palettiin. Minulla on se edelleen ja vaikka siitä on 3 luomiväriä jo kokonaan loppuneet. Niissä on todella hyvät pigmentit, paremmat kuin esimerkiksi Narsin paleteissa on ollut, ja noita UD:n luomivärejä pystyy käyttää kuivana ja kosteana ilman että ne varisevat.
Vierailija kirjoitti:
Jätetääs nämä häiriköt ilman huomiota, jookos? Tosi kiva kosmetiikkaketju avlla pitkästä aikaa, niin ei anneta mörököllien sitä pilata. :)
Hah! Se on se sama lipeäkalanaamainen, meikkaamaton Erisan-rasvaaja joka vihaa laittautuneita naisia, koska sen mies lähti sellaisen tyylikkään ja hyvätuoksuisen meikatun naisen matkaan. Siksi se pälli syyttää meikkejä ja muita naisia loppuikänsä :D "Kiva" elämä silläkin kun joutuu roikkua katkerana AVllä ;)
Onko teistä kukaan kokeillut tai tilannut niitä Kylie Jenner lip kitejä? Mielenkiinnosta kysyn koska jossain vaiheessa kävi ilmi että tuotteet ovat uudelleenpakattuja ColorPop-merkkisiä halpiksia.
Sekin on mielenkiintoista että Kylie itse käyttää MACin 'Velvet Teddy' mattahuulipunaa ja 'Spice' huultenrajauskynää, vaikka mainostaa omiaan. Sillähän oli tv-sarjan viime kaudella vaatehuoneessa sellainen läpinäkyvä korkea meikkisäilytysteline, joka oli selvästi täynnä MACin mustia rasioita ja hylsyjä :) Kiinnitti heti huomioni, kosmetiikkafani kun olen.