Te jotka meikkaatte ja pidätte itsenne ehostamisesta, ja kosmetiikkatuotteista yleensä :)
Olisi mukava saada asiallista kosmetiikkakeskustelua meidän kesken jotka meikkaamme mielellämme, ja seuraamme kosmetiikkamaailman uutuuksia jne.
Onko löytynyt mitään kivoja meikkiuutuuksia viime aikoina? Suosituksia?
Ostatteko kosmetiikan netistä, tavarataloista vai liikkeistä?
Kommentit (143)
Mistä te ostatte noita meikkejä, joita ei saa suomesta? Saako jostain suomesta morphen meikkejä esim? :o
Apua myös kaipaisin!! Onko teillä suositella jotain meikkivoidetta pintakuivalle iholle? En kerta kaikkiaan saa meikkipohjaa näyttämään hyvältä, vaikka laittaisin ensin kosteusvoidetta, annan sen imeytyä, laitan pohjustusvoidetta, sitten meikkivoiteen levitän yleensä siveltimellä ja beauty blenderillä. Sitten päälle highligterit ja contourit yms yms, puuteria en käytä. Mutta aina siis aina toi meikkipohja näyttää rumalta, pakkautuu kuiviin kohtiin, hilseilee rumasti ja muutenkin näyttää vaan hirveeltä. Selvästikkin siis meikkivoide ei sovi, nyt pitäisi ostaa uusi mut en yhtään tiedä mikä. Mieluiten joku markettimeikkivoide kun en ehdi tilailemaan.
(PS. nuo häirikköviestit tulevat kaikki samasta ip-osoitteesta, yllätys yllätys... Se ip lukee niiden viestien alla, näen ne minun erikoisemmalla selaimella, ja niistä selviää paikkakuntakin josta trollailee)
Mitkä ovat suosikkinne Essencen tuotteista? Mä ostin kesällä hätäpäissäni lomareissulla Eye & Face -paletin ja nyt olen käyttänyt sitä melkein koko syksyn. Todella hyvät sävyt poskipunassa ja highlighterissa! Luomivärit eivät ole kovin pigmenttisiä, mutta ovat käyttökelpoisia kevyeen arkimeikkiin. Jokainen nappi on päässyt käyttöön, toisin kuin paleteissa yleensä. Myös kynsilakkoihin ja huulipuniin olen ollut tyytyväinen.
Tykkään matta-huulipunista, mutten ole löytänyt yhtään hyvää mattahuulipunaa Suomesta. Jenkeissä käydessä ostin pari hyvää, mutta löysin sieltä myös Smashboxin Insta-Mattea, jolla saa kaikista huulipunista mattapintaisia ilman mitään puuterihärdelliä. Toimiva ja tosi näppärä tuote. Suosittelen! Jää ihanan pehmeät huulet eikä muuta huulipunan väriä yhtään. :)
Kicks myy Smashboxia Suomessa. Heidän säänkestävä kulmakarvakynä jossa geeli samassa eli kynän toisessa päässä, on aivan loistava tuote. Hakkasi mielestäni jopa Anastacia-sarjan kulmakarvakynän ja -värin.
https://www.smashbox.com/product/6026/17808/eyes/brow/brow-tech-to-go/s…
Harmi ettei Bourjois-meikkisarjaa saa Suomesta, saako Virosta vielä? Niillä oli tosi kivat poskipunat ja ripsvärit. Sehän on muuten Chanelin edullisempi ns. sisarsarja, samalla tavalla kuin L'Orealin meikkisarja on Lancomen edullisempi sisarsarja.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei Bourjois-meikkisarjaa saa Suomesta, saako Virosta vielä? Niillä oli tosi kivat poskipunat ja ripsvärit. Sehän on muuten Chanelin edullisempi ns. sisarsarja, samalla tavalla kuin L'Orealin meikkisarja on Lancomen edullisempi sisarsarja.
Bourjoisia saa feeluniquesta suomeen.
Mäkin suosittelen sitä, esim. ne meikkivoiteet on tosi hyvät (mutta vaatii keltaisen pohjavärin iholta), ja se moussemainen aurinkopuuteri on sama kuin chanelilla.
Olen ihan käsi tässä contour/highligter-asiassa, ja haluaisin opetella. Olen suunnitellut jonkun kätevän paletin hankkimista mistä löytyisi siis sekä mattainen puuteri varjostukseen että helmiäinen highlighter. Osaisiko joku suositella aloittelijalle sopivaa laadukasta tällaista? Aloittelijalle tarkoitan, että ei ehkä tarvitse olla ihan valtavasti pigmenttiä, niin ei sitten näy niin selvästi jos menee aluksi ihan pieleen :D
Sain Stockmannilta kanta-asiakaskoodin, jolla pitäisi saada verkkokaupasta -20 % kosmetiikasta, mutta koodi ei toimi. Onko muilla sama ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bourjoisia saa feeluniquesta suomeen.
Mäkin suosittelen sitä, esim. ne meikkivoiteet on tosi hyvät (mutta vaatii keltaisen pohjavärin iholta), ja se moussemainen aurinkopuuteri on sama kuin chanelilla.
Myös Lookfantastic.comista saa. On usein hyviä tarjouksia "kolme kahden hinnalla" jne.
Värisävyjen valinta vaikeaa kuvien perusteella. Meikkivoiteet ovat lähes poikkeuksetta keltaiseen taittavia, mikä sopii hyvin meikäläiselle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan käsi tässä contour/highligter-asiassa, ja haluaisin opetella. Olen suunnitellut jonkun kätevän paletin hankkimista mistä löytyisi siis sekä mattainen puuteri varjostukseen että helmiäinen highlighter. Osaisiko joku suositella aloittelijalle sopivaa laadukasta tällaista? Aloittelijalle tarkoitan, että ei ehkä tarvitse olla ihan valtavasti pigmenttiä, niin ei sitten näy niin selvästi jos menee aluksi ihan pieleen :D
Mulle suositeltiin aloittelevana contouraajana sitä NYXin contourpalettia, mutta itse en siitä tykännyt vaikka yleisesti kehuttu onkin. Siinä siis 4 tummempaa ja 4 vaaleampaa sävyä. Ja miksi tämän kerron on se että tuollainen (ainakaan laaja) ei välttämättä ole kovin hyvä vaihtoehto kun helposti käyttää kuitenkin vain muutamaa sävyä, enkä tuostakaan Nyxin paletista oikein ymmärrä kaikkien sävyjen tarkoitusta. Osa on tosi tummia. Korostuksessa en itse pidä sellaisista tosi valkoisista, kylmistä, glitterisistä sävyistä, joita tosi usein näkee instameikeissä ja meikkaajien youtube-videoilla.
Joten jos joku contouring-pro on linjoilla, niin itsekin kaipaisin vinkkejä hyvistä tuotteista! :)
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa teidän holy grail-luomiväripalettianne mulle?
Tarkoitus ostaa sellainen jolla saisi tehtyä arkimeikkejä (Naked heat esim. liian räväkkä) ja riittäisi että yhdellä paletilla saisi tehtyä koko meikin, eikä joutuisi kaivamaan useita esiin. Tietysti laatu ja levittyvyys pitäisi olla priimaa.Olen miettinyt vaihtoehdoiksi paljon kehuttuja ABH Modern Renaissance, joku Nakedeista (mikä on paras?) tai Too Faced Chocolate Bar. Nämä siis ainoastaan bongattu bloggaajilta ja youtuben videoista, en ole livenä hypistellyt. Kehujen mukaan olen valikoinut ja tietysti pohtinut sopivia sävyjä.
Mutta suositelkaa teidän mielestänne maailmankaikkeuden parasta palettia? Ja kertokaa kokemuksia jos omistatte jonkun yllämainituista. :)
Mulla on kaikki Nakedit ja Chocolate Bar. Jos pitäisi valita vain yksi, niin suosittelisin oman värityksen mukaan joko ykköstä (lämmin) tai kakkosta (viileä). Ykkönen ja kolmonen on omat suosikkini. Kolmonen on kuitenkin vahvasti roosaa ja ruusukultaa - kaunis, mutta ei minun moneksi vaan sillä syntyy vain sitä punasävyistä, en haluaisi sillä joka päivä meikata vaikka ihana onkin.
Chocolate Bar on kiva sekin, mutta erilainen. Siinä on toinen puoli viileitä ja toinen puoli lämpimiä sävyjä, ja tosi paljon mattoja sävyjä. Ovat myös ihan erituntuisia Naked-paketteihin nähden, nämä ovat kuivempia ja osa sävyistä vaatii enemmän häivyttämistä kuin UD:n sävyt. Oivallinen valinta tämäkin, vaikka suosittelisin ennemmin Nakedia.
Modern Reneissance on taas hyvin värikäs paletti, joten sitäkään en ensimmäiseksi suosittelisi hillittyä arkimeikin ystävälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle suositeltiin aloittelevana contouraajana sitä NYXin contourpalettia, mutta itse en siitä tykännyt vaikka yleisesti kehuttu onkin. Siinä siis 4 tummempaa ja 4 vaaleampaa sävyä. Ja miksi tämän kerron on se että tuollainen (ainakaan laaja) ei välttämättä ole kovin hyvä vaihtoehto kun helposti käyttää kuitenkin vain muutamaa sävyä, enkä tuostakaan Nyxin paletista oikein ymmärrä kaikkien sävyjen tarkoitusta. Osa on tosi tummia. Korostuksessa en itse pidä sellaisista tosi valkoisista, kylmistä, glitterisistä sävyistä, joita tosi usein näkee instameikeissä ja meikkaajien youtube-videoilla.
Joten jos joku contouring-pro on linjoilla, niin itsekin kaipaisin vinkkejä hyvistä tuotteista! :)
Eiköhän sen NYXin paletin idea ole olla jokaisella ihonsävylle sopiva. Et tarvitse kuin yhden tumman ja yhden vaalean sävyn. Siitä paletista vaan voit oppia tietämään että minkälainen sävy sopii sulle parhaiten tai on mieluisin, ja osaavat sitten ostaa jatkossa samanlaista. Vaikea mun on kuvitella, että kukaan käyttäisi omaan naamaansa neljää eri tummaa varjostussävyä. Toki jos oma sävy vaihtuu esim. rusketuksen myötä, niin sitten voi olla toisellakin sävyille käyttöä.
Essencen tuotteista mun suosikit on se pinkkihylsyinen ripsiväri (pinkki tuubi, musta teksti), camouflage -meikkivoide (sävyjä voisi olla enemmän, onneks vaalein sävy nro 10 on melko vaalea, joskin keltapohjainen) ja all matt- kivipuuteri. Nyt tilasin Pretty.fistä essencen meikkivoidesiveltimen ja korostuspuuterin (highlighter).
Wet n' wildillä on hyviä, runsaspigmenttisiä luomivärejä, nyt tilasin yhden luomivärinnapin sävyssä creme brulee, joka oli mulla joitakin vuosia sitten, ja oli tosi hyvä pohjustus-nude-väri! Harmittaa, ettei wet n' wildiä saa enää mistään kaupoista (vai saako?), vaan pitää tilata netistä.
Haluaisin meikata enemmän, rohkeammin ja ajan kanssa jne., mutta nykyään tulee esim. yöelämässä käytyä niin harvoin, että harvemmin tulee vedettyä ns. kunnon meikit päälle. Normiarjessa mulla on vain meikkivoide+puuteri+kulmaväri+ripsari.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te ostatte noita meikkejä, joita ei saa suomesta? Saako jostain suomesta morphen meikkejä esim? :o
Apua myös kaipaisin!! Onko teillä suositella jotain meikkivoidetta pintakuivalle iholle? En kerta kaikkiaan saa meikkipohjaa näyttämään hyvältä, vaikka laittaisin ensin kosteusvoidetta, annan sen imeytyä, laitan pohjustusvoidetta, sitten meikkivoiteen levitän yleensä siveltimellä ja beauty blenderillä. Sitten päälle highligterit ja contourit yms yms, puuteria en käytä. Mutta aina siis aina toi meikkipohja näyttää rumalta, pakkautuu kuiviin kohtiin, hilseilee rumasti ja muutenkin näyttää vaan hirveeltä. Selvästikkin siis meikkivoide ei sovi, nyt pitäisi ostaa uusi mut en yhtään tiedä mikä. Mieluiten joku markettimeikkivoide kun en ehdi tilailemaan.
Minulla on kuiva iho ja tuota ongelmaa. Tykkään Lumenen Invisible Illumination Instant Glow Beauty Serum -sävyseerumista. Se on ohut sävytetty litku, joka levittyy niin ohuelti ettei tule paakkuuntumisongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Wet n' wildillä on hyviä, runsaspigmenttisiä luomivärejä, nyt tilasin yhden luomivärinnapin sävyssä creme brulee, joka oli mulla joitakin vuosia sitten, ja oli tosi hyvä pohjustus-nude-väri!
.
Creme brulee on yksi parhaista pohjustusväreistä.
Itse olen viime aikoina käyttänyt vain Clion Gelpresso luomivärejä, se on sellainen luomiväripuikko, kestää koko päivän ja häivyttyy hyvin.
Kannattaa kokeilla, on noin miljoona kertaa nopeampaa kuin tavallinen luomiväri. Väreistä tuo hot in here on neutraali taupe, oma suosikki on tuo vin, vino, koska vihreät silmät, ja rum sävystä olen tykännyt myös.
Tilaan tällä hetkellä täältä, ilmaiset postikulut-
https://www.rubyrubyshop.com/clio-gelpresso-waterproof-shadow.html?sear…
Mikä olisi hyvä ja kestävä eyeliner rasvoittuville luomille? En haluaisi vedekestävää, koska joistakin vedenkestävistä silmämeikeistä on kokemusta, että (rasvaliukoisia kun ovat) ei pysy siisteinä.
Mulla on ollut Rimmelin Exaggerate -eyeliner joskus, se oli muistaakseni ihan ok, mutta tekisi mieli kokeilla jotakin muuta. Geelimäisistä mulla on ollut Maybellinen, se sellainen pienessä, pyöreässä purkissa oleva, jonka mukana tuli (aika onneton) sivellin. Onko Maybellinellä hyviä nestemäisiä rajausvärejä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä ja kestävä eyeliner rasvoittuville luomille? En haluaisi vedekestävää, koska joistakin vedenkestävistä silmämeikeistä on kokemusta, että (rasvaliukoisia kun ovat) ei pysy siisteinä.
Mulla on ollut Rimmelin Exaggerate -eyeliner joskus, se oli muistaakseni ihan ok, mutta tekisi mieli kokeilla jotakin muuta. Geelimäisistä mulla on ollut Maybellinen, se sellainen pienessä, pyöreässä purkissa oleva, jonka mukana tuli (aika onneton) sivellin. Onko Maybellinellä hyviä nestemäisiä rajausvärejä?
Tussimaiset linerit kestävät parhaiten. Lancomen Artliner on mielestäni paras, Lorealilla hyvä myös.
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa teidän holy grail-luomiväripalettianne mulle?
Tarkoitus ostaa sellainen jolla saisi tehtyä arkimeikkejä (Naked heat esim. liian räväkkä) ja riittäisi että yhdellä paletilla saisi tehtyä koko meikin, eikä joutuisi kaivamaan useita esiin. Tietysti laatu ja levittyvyys pitäisi olla priimaa.Olen miettinyt vaihtoehdoiksi paljon kehuttuja ABH Modern Renaissance, joku Nakedeista (mikä on paras?) tai Too Faced Chocolate Bar. Nämä siis ainoastaan bongattu bloggaajilta ja youtuben videoista, en ole livenä hypistellyt. Kehujen mukaan olen valikoinut ja tietysti pohtinut sopivia sävyjä.
Mutta suositelkaa teidän mielestänne maailmankaikkeuden parasta palettia? Ja kertokaa kokemuksia jos omistatte jonkun yllämainituista. :)
Luomiväripalettiaddikti täällä! Omistan useamman mainitsemistasi paleteista (Naked 1 ja 3, Chocolate Bar). Kaikki nämä paletit ovat laadukkaita ja kaikilla saa aikaiseksi hyviä arkimeikkejä, sekä vaaleita että smokympia. Isoa hutia et oikeastaan voi tehdä.
Mutta jos pitäisi pärjätä arkena vain yhdellä paletilla, valintani olisi luultavasti Maybellinen The Nudes.
Se ei ole mikään hifistelypaletti, mutta värivalikoima on arkea ajatellen tosi onnistunut. On mattavaalea, on shimmervaalea sisänurkkaan, tummat rajausvärit, useampi kiva keskiruskea ja vielä metallikulta ja -ruskea jos haluaa vähän hohtoa.
Noita mainitsemiasi paletteja vertaillessa joudutaan sitten miettimään makuasioita. Chocolate Bar on ihana, ja siinä on plussaa isot pannut vaaleita häivytyssävyjä joista toinen on matta ja toinen tosi kaunis shimmer +, hyvä määrä mattasävyjä ja pari kivaa ei-neutraalia seassa. Muuten paletti painottuu hiukan tummahkoihin sävyihin, makuasia onko tämä plussa vai miinus. Muista paleteista tämä eroaa selvimmin siinä että mukana ovat nuo pari ei-neutraalia joskin arkimeikkiin helposti sopivaa sävyä. Onko se sinusta kiva juttu vai haluaisitko kuitenkin palettiisi pelkkiä neutraaleja sävyjä?
Naked3 on oma suosikkini, mutta se ei ole yhtä monipuolinen kuin muut Nakedit. Sillä tekee tosi kivoja meikkejä ja omasta mielestäni se on parempi arkipaletti kuin Naked 1. Tykkään myös siitä että Naked3 on selvästi erilainen kuin muut neutraalipaletit. Puolustaa helposti paikkaansa omassa kokoelmassani, mutta vähän epäröisin jos tämän olisi tarkoitus jäädä ainoaksi paletiksi.
Naked 1:n sanotaan olevan hyvä jos on väritykseltään lämmin, Naked 2 on viileämpi versio. Molemmat on hienoja. Omasta mielestä Naked on kuitenkin ainoaksi arkipaletiksi vähän turhan kimaltava. Siinä ei ole kuin kaksi täysmattaa sävyä. Kuinka hyvin kimallus sopii arkimeikkiisi? Jos et jää kaipaamaan mattasävyjä, niin sävyvalikoima on tässä kyllä monipuolinen.
Modern Renaissancea hehkutetaan paljon, ja värit näyttävät enimmäkseen kivoilta joskin samantapaisilta mitä löytyy muistakin nudepaleteista. Paletin juju ovat selvästi ne neljä (!) tummaa punaista sävyä, mutta olen huomannut että ne eivät kuitenkaan näytä kuluvan juuri kellään käytössä. 4 hyvin vähälle käytölle jäävää nappia on minusta paljon varsinkin ekalle/ainoalle paletille, joten mieti tarkkaan olisiko sinulla oikeasti niille käyttöä.
Toivottavasti tästä oli apua!
Puistattaa tuo La Mer-nimi koska minulla meni (normaali) iho pahasti tukkoon siitä tuotesarjasta, ostin useammat tuotteet matkakokoisina pussissa ja sain lisäksi testereitä. Kosmetologilla meni 3 hoitokertaa ennenkuin sai huokoseni taas avattua niin että ne alkoivat jälleen hengittää.
Itse pidän tästä Kardashian Beautyn kolmesävyisestä Cabana -bronzerista.
http://www.nikkietutorials.com/site/wp-content/uploads/2013/07/Kardash0…
Olen kokeillut Narsit, Stilat, MACit, Chanelit, Nuxet, YSLt, BeneFitit (BeneFit Hoola on myös hyvä!) ja sitten päätin kokeilla tuota edullista, koska se oli ainoa tuote jota Kardashianit ja Jennerit kehuivat ja ilmeisesti käyttivät sitä jopa itse :D
Tässä tuo Hoola, minusta se näyttää siistiltä talvellakin eli ei yhtään oranssiselta lumista maisemaa vasten :)
http://belk.scene7.com/is/image/Belk?layer=0&src=5900144_IB74_A_000_T10…$