Poikaystävä haluaisi ostaa minun nimiini osamaksulla...
Tilanne on se, että poikkis haluaisi melko tyyriin tietokoneen (reippaasti yli 2000 €). Hänellä itsellä ei ole luottotiedot kunnossa joten tilaus ja osamaksu pitäisi ottaa minun nimissä.
Aluksi ajattelin että miksi ei, koska olen satavarma että hän maksaisi sitä tosissaan pois. Aloin kuitenkin tilaushetkellä epäillä, esim. jos riitautuisimme pahasti mikä johtaisi eroon, eikä vittuilessaan maksaisi konetta ---> saisin merkinnän itsekin, enkä missään nimessä haluaisi tietojani kusta.
Silminnähden poikaystävä pettyi ja itselleni tuli paska fiilis, koska aluksi lupasin ja vasta nyt ajattelin järkevästi. Ja ennen kuin huutelette, niin poikkis joutui aikoinaan tietojenkalastelu uhriksi, minkä takia hänellä ei ole luottotietoja. Siksi olen siis varma että hän maksaisi laskunsa pois, mutta silti epäilyttää että laskut jääkin maksamatta.
Mielipiteitä kaivataan! Ja jos joku kysyy, niin kyllä asumme yhdessä mutta toistaiseksi olemme työttömiä kumpikin ja rakastan poikaystävääni. :)
Kommentit (43)
Köyhänä opiskelijana nostin opintolainaa koska rakas poikaystäväni, joka oli työtön, toivoi minun siten auttavan auton ja bändikamojen ostamisessa. Rakastimme siis toisiamme ja asuimme yhdessä. Koskaan en rahojani takaisin saanut. Opintolainjoa makselinkin sitten yli kymmenen vuotta pois.
Kyllä sitä voikin olla tyhmä ja sinisilmäinen nuorena. Turha varmaan mainita, että tuolloinen poikaystäväni ei ole enää kuvioissa mukana, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on se, että poikkis haluaisi melko tyyriin tietokoneen (reippaasti yli 2000 €). Hänellä itsellä ei ole luottotiedot kunnossa joten tilaus ja osamaksu pitäisi ottaa minun nimissä.
Aluksi ajattelin että miksi ei, koska olen satavarma että hän maksaisi sitä tosissaan pois. Aloin kuitenkin tilaushetkellä epäillä, esim. jos riitautuisimme pahasti mikä johtaisi eroon, eikä vittuilessaan maksaisi konetta ---> saisin merkinnän itsekin, enkä missään nimessä haluaisi tietojani kusta.
Silminnähden poikaystävä pettyi ja itselleni tuli paska fiilis, koska aluksi lupasin ja vasta nyt ajattelin järkevästi. Ja ennen kuin huutelette, niin poikkis joutui aikoinaan tietojenkalastelu uhriksi, minkä takia hänellä ei ole luottotietoja. Siksi olen siis varma että hän maksaisi laskunsa pois, mutta silti epäilyttää että laskut jääkin maksamatta.
Mielipiteitä kaivataan! Ja jos joku kysyy, niin kyllä asumme yhdessä mutta toistaiseksi olemme työttömiä kumpikin ja rakastan poikaystävääni. :)
Taasko sä postaat tän saman jutun tänne? Eikö viime kerralla annetut neuvot kelvanneetkaan?
Poikkis säästää ite ne rahat jos haluaa noin kalliin koneen.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2949063/poikaystavan-ostos-minun-nimissa
Siinähän se on sanasta sanaan sama provo.
Mitä järkeä näissä on.
Vierailija kirjoitti:
#testi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se on sanasta sanaan sama provo.
Mitä järkeä näissä on.
Jos jengi ajattelisi omilla aivoillaan, niin honaisi miksi. Miksi yhdellä sun toisella keskustelufoorumilla fäcebyykistä lähtien julkaistaan aina uudestaan, lähes sanasta sanaan samanlaisena, jokin keskustelua herättävä aihe. Yleensä ne kyllä liittyy kestojankkauksiin tatuoinnista, tai sopiiko nainen miehiseen ammattiin, tai vegaani sukujuhlien lihapatojen äärellä ja niin poispäin.
Minä luulen että on oikeastaan petos ostaa omilla luottotiedoilla toisen nimiin. Ei noin saa tehdä. Luulen sinun poikaystäväsi olevan melkoinen valehtelija. Rakastunut nainen on vajaaälyisen tasolla, ehkä noin äo 50, monet naiset menevät sekaisin rakastuessaan. He ovat silloin helposti huijattavia. Myös aikuiset kokeneet naiset, joskus sekoavat jonkun työttömän valehtelevan rahanpyyntöihin. Sinulle voi tulla tuosta vakavat seuraukset. Pidän sinua tyhmänä ja hellyydekaipuisena. Ota kissa, se lämmittää, eikä vie luottotietoja. Eikö sinulla ole omaa perhettä, joka sinua neuvoisi ja auttaisi elämässä. Oletko ottanut selvää onko sillä poikkiksella rikosrekisteri, jos itse, niin tietenkin sanoo ettei ole, mutta niinhän ne linnassa istuvatkin ovat kaikki" syyttömiä".
Vierailija kirjoitti:
Te ette ymmärrä rakkautta.
ap
Rakkautta ei ole suistaa toista vararikkoon. Rahattomana ei ole mitään järkeä ostaa velaksi 2000 euron tietokonetta.
Moni rahavaikeuksissa ollut sanoo, että luoototietojen menetys on ollut pelastus, koska se lopettaa rahan tuhlaamisen turhuuteen. Poikaystäväsi haluaa jatkaa samaa rataa eläen yli varojensa ja sinä haluat mahdollistaa sen ja siten saattaa hänet vielä kurjempaan tilaan.
Tietojenkalastelun/identiteettivarkauden uhri ei menetä luottotietojaan. Laskut mitätöidään, kun laskuttajalle selittää tilanteen ja esittää rikosilmoituksen.
Aloitus oli provo, mutta älkää muutkaan uskoko tuota selitystä.
Syökö se sun poikaystäväsi tietokoneita kun sille pitää uusi ostaa aina parin kuukauden välein?
Velaksi ei pidä ostaa mitään paitsi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Älä tilaa.
Jos on joutunut tietojenkalastelu uhriksi ja on hoitanut asiansa oikein ei menetä luottotietoja.
Siis todennäköisesti valehtelee. Itse sössinyt luottotietonsa.
Ei, ei, ei , ehdottomasti EI!
Sinä tässä olet se, jolla kuuluisi olla paskafiilis, kun poikaystävä yrittää käyttää hyväksi.
Kyllä me ymmärrämme rakkautta ja myös sanonnan "rakkaus on sokea". Millä tavalla poikaystäväsi osoittaa rakkauttaan sinulle?
Kerro kuitenkin, mihin HÄN tarvitsee niin kallista tieokonetta.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ymmärrän sinua, Kaffebulla.
Pyydä poikkista tarkistamaan luottotietonsa ja näyttämään sinulle todisteen siitä, että luottotietomerkintä on todella tietojenkalastelusta johtuva eikä joku muu maksuhäiriö. Tiedot voi tarkistaa kerran vuodessa ilmaiseksi lähettämällä kopion henkilöllisyystodistuksestaan - ai niin, eihän hänellä ole sitäkään. No sitten vaan maksaa ne muutamat eurot.
OLK on se oma luottokieltomerkintä, joka tarkoittaa esim. tietojenkalastelun vuoksi tehtyä merkintää.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo! Sama ketju on tuossa ylhäällä, joku oli viitsinyt kaivaa sen.
Viimeksi se oli tyttöystäväsi, joka halusi ostaa käsilaukun. Montako kumppania ap:llä on?
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, tämä trollaus oli jo täällä.Älä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
ap
EI. On eri asia jos olette naimisissa ja teillä on lapsia. Mutta silloinkin kannattaa olla erittäin tarkkana jos on luottotiedoton henkilö kyseessä. Jostakin syystä hänellä ei ole luottotietoja.. eihän niitä ihan helposti menetä, jotain on täytynyt mokata. 2000e on ihan liian paljon tietokoneeseen. Jos avaat pelin, ei tuosta tule loppua, ja jonakin päivänä sun elämäsi on pilalla siksi, että maksat toisen ihmisen holtittomia velkoja. Vastaus on siis ehdottomasti EI. EI ja vielä kerran EI. Rakkauden vuoksi ei keneltäkään voi tuollaisia edes odottaa, eikä rakkaus nyt ihan tuota ole. Huijareiden ensimmäinen keino huijata hyväuskoisia tyttöjä, naisia, mummeleita on rakkaus ja avuntarve. Minusta on jopa hävytöntä', että itse luottotietonsa menettäneenä kehtaa sulta tuollaista summaa edfes pyytää. 500e on jo kallis tietokone, sitäkin sietäisi harkita. Oikeasti, naisia hyväksikäytetään ja huijataan todella paljon vetoamalla rakkauteen, myötätuntoon ja autamishaluun. Rahan lainaaminen on ihan eri asia kuin rakkaus. Jos poikaystäväsi loukkaantuu siitä ettet lainaa tuollaista summaa, hän todella yrittää sinua hyväksikäyttää. Sanoisin että aikamoinen riski tuollainen suhde ylipäätään malle elämänhallinnallesi. Kun rakkaus jostain syystä haihtuu, jäät 100% varmuudella yksin velkoinesi. Se minkä eteen ei ole nähnyt vaivaa, unohtuu helposti.
Huono provo. Tosi huono. Ehkä kaikkien aikojen huonoin.
Senkus lainaat, huomaat ettei se maksa takaisin. Sitten se koukuttaa sua vielä muutaman vuoden kun luulet että se maksaa takaisin. Muutakin ongelmaa on sitten jo. Mutta senkus lyöt päätäs seinään.