Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän ostos minun nimissä?

Vierailija
17.08.2017 |

Tilanne on se, että poikkis haluaisi melko tyyriin tietokoneen (reippaasti yli 2000 €). Hänellä itsellä ei ole luottotiedot kunnossa joten tilaus ja osamaksu pitäisi ottaa minun nimissä.

Aluksi ajattelin että miksi ei, koska olen satavarma että hän maksaisi sitä tosissaan pois. Aloin kuitenkin tilaushetkellä epäillä, esim. jos riitautuisimme pahasti mikä johtaisi eroon, eikä vittuilessaan maksaisi konetta ---> saisin merkinnän itsekin, enkä missään nimessä haluaisi tietojani kusta.

Silminnähden poikaystävä pettyi ja itselleni tuli paska fiilis, koska aluksi lupasin ja vasta nyt ajattelin järkevästi. Ja ennen kuin huutelette, niin poikkis joutui aikoinaan tietojenkalastelu uhriksi, minkä takia hänellä ei ole luottotietoja. Siksi olen siis varma että hän maksaisi laskunsa pois, mutta silti epäilyttää että laskut jääkin maksamatta.

Mielipiteitä kaivataan! Ja jos joku kysyy, niin kyllä asumme yhdessä mutta toistaiseksi olemme työttömiä kumpikin.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä suostuisin :) 

Vierailija
2/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, kun "joutui tietojenkalastelu-uhriksi"? Tärkein pointti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette työttömiä tällä hetkellä niin järkevintä ensin säästää joka kk tietty summa sivuun ja sitten hakea se kone. Ei tule niitä kk-korkoja luotton päälle.

Vierailija
4/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoton ja työtön ei osta 2000 € konetta yhtään kenenkään nimiin. 

Vierailija
5/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ota konetta omiin nimiin. Vaikka tekisitte velkakirjan niin et luultavasti rahoja koskaan näkisi. Osamaksulla ei osteta muuta kuin pakon edessä ja 2000 euron tietokone tuskin on pakko-ostos. Vaikka luottotietoja ei ole niin aina voi säästää saman verran kuin maksaisi osamaksua. Eli säästöön vaikka 100 euroa/ kk niin vuodessa onkin jo 1200 euroa säästettynä ja sitten voit miettiä otatko tuon 800 omalle vastuulle. Lisäksi poikkis saa vuoden päästä vielä paljon paremman koneen kuin nyt. Malttia malttia...

Vierailija
6/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähän sulle sitten se kone.

Vierailija
7/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osta konetta. Et omiin nimiisi  etkä muutenkaan. Luottotiedoton poikkis joka haluaa kalliita asioita sun rahoillasi ja sun nimissäsi on sen verran iso  varoituskolmio että kannattais juosta ja LUJAA.

Vierailija
8/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ota konetta omiin nimiin. Vaikka tekisitte velkakirjan niin et luultavasti rahoja koskaan näkisi. Osamaksulla ei osteta muuta kuin pakon edessä ja 2000 euron tietokone tuskin on pakko-ostos. Vaikka luottotietoja ei ole niin aina voi säästää saman verran kuin maksaisi osamaksua. Eli säästöön vaikka 100 euroa/ kk niin vuodessa onkin jo 1200 euroa säästettynä ja sitten voit miettiä otatko tuon 800 omalle vastuulle. Lisäksi poikkis saa vuoden päästä vielä paljon paremman koneen kuin nyt. Malttia malttia...

poikkis haluis pelata niin tarvis sen koneen nopeesti

Vierailija
9/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko poikaystävällä on säästetty tuota konetta varten? Kuinka pitkä takaisinmaksuaika luotolla on? Mihin hän tarvitsee juuri nyt 2000e:n koneen?

Minusta työttömänä ei tarvitse tuon hintaista konetta. Käyttötarkoitus on todennäköisesti pelaaminen ja siihen koneen ostaminen luotolla toisen nimiin on erittäin typerä idea.

Vierailija
10/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii suostua. Tai sitten jos ero tulee, kone on laillisesti sinun, koska se maksetaan sinun nimiin.

Vierailija
11/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osta konetta. Et omiin nimiisi  etkä muutenkaan. Luottotiedoton poikkis joka haluaa kalliita asioita sun rahoillasi ja sun nimissäsi on sen verran iso  varoituskolmio että kannattais juosta ja LUJAA.

mun poikkis on ihana ja rakastin häntä.

Vierailija
12/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos itse haluat/tarvitset ostaa myöhemmin jotain osamaksulla ja sitten ei luotto riitä kun on se tietokone maksamatta?

Vierailija
13/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen koneen pitäisi olla sieltä kalliimmasta päästä? Muutamalla satasella saa peruskoneita.

Vierailija
14/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työttömänä 2000€ tietokoneeseen? Ootteko te hulluja? En maksa työssä käydessänikään koneesta noin paljon. Minun neuvoni on että ylellisyystavaroita ostellaan silloin kun siihen on oikeasti varaa, ei silloin kun kiikutaan tukikorvausten varassa. Vinkkinä uuden läppärin saa 500 euroo ja työtön pärjää sillä kyllä.

Vierailija
15/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske poikaystäväsi hankkia töitä ja säästää itse rahat koneeseensa.

Vierailija
16/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tunteet ja mielihalut nurkkaan. Te olette työttömiä. Ei silloin ostella 2000 €:n tietokoneita. Meillä nettotulot 5000 €, eikä meilläkään olisi varaa ostaa 2000 €:n tietokonetta. Kyllä pitää järkevämmin tuossa tilanteessa rahansa käyttää. Tuossa edellä oli hyvä idea, jos poikaystävä pystyy omista tuloistaan tuon 2 donaa säästään, niin ostakoon sitten.

Vierailija
17/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis osta se kone itsellesi omala nimelläsi. Jos tulee ero niin kone on sun (ja saat sen myytyä). Älä missään nimessä tee niin että sinä vastaat luotosta, lyhennyksistä ja kannat vastuun takaisinmaksusta, ja poikkis saa noin vaan koneen itselleen.

Vierailija
18/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään ei ole mitään syytä ostaa noin kallista konetta. Tonnilla saa jo tehokkaan koneen ja sen säästää suht nopeaan.

Vierailija
19/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

poikkis haluis pelata niin tarvis sen koneen nopeesti

Käske poikkiksen mennä röihin. En usko että tietojenkalastelun takia menetti luottotietonsa, kun näyttää yli oman tulotason tuhlaaminen olla vanhempikin synti. Kysypä siltä siitä   vielä kerran äläkä ole noin sinisilmäinen.

Vierailija
20/55 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis osta se kone itsellesi omala nimelläsi. Jos tulee ero niin kone on sun (ja saat sen myytyä). Älä missään nimessä tee niin että sinä vastaat luotosta, lyhennyksistä ja kannat vastuun takaisinmaksusta, ja poikkis saa noin vaan koneen itselleen.

Ei tuossa ole mitään järkeä. Muutaman kuukauden kuluttua koneen arvosta on sulanut monta sataa pois, sen lisäksi jää myymisen vaiva.

Itse tekisin niin, että poikaystävä maksaisi minulle käteisenä koneen hinnan, sitten voisin tilata sen omiin nimiini ja maksaa sen itse. En tosin näe mitään järkeä pistää kahtatonnia tietokoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän